Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Depeche_Mama » 21. aug 2018, 14:27

Mi55y skrev:
Lumin skrev:Nå jeg tror jeg godt tør melde mig ind her nu.. Har kigget med i et års tid mens vi har prøvet at blive gravide
Er 5+5 i dag. Det var vores første insemination og det lykkedes :banan:
Har de vildeste ømme bryster, er træt og en del niv og murren.



Velkommen til og velkommen på forsiden! Og tillykke :blomst:

Hvor meget skal man indkøbe af dyner og madrasser? Hører både at den medfølgende barnevognsmadras er OK men også, at den slet ikke er tyk nok. Hvad med til liften? Og er det nok med to dyner? Argh, synes der er mange ting, man hele tiden kommer i tanke om :panik:

Har I tænkt på, hvad I vil føde i? Hvis I altså er i samme situation som mig, at man selv skal medbringe alt til hospitalet. Jeg ejer absolut intet, som kan åbnes helt op foran. Så jeg har lidt overvejet at købe en pyjamaskjorte i en stor størrelse. Tænker også at en sådan kunne være rar efter fødslen.


Vi havde to dyner sidst, og vil have det igen.

Havde Voksi sidst, har købt Sleepbag denne gang (da det hele kan proppes i maskinen på 60 grader...)

Har skiftet madrasser i alt, og regner med at gøre det igen.

Ville bare købe noget STORT og løst at føde i. Sidst var jeg nøgen størstedelen af tiden, havde dog en (uknappet) skjorte fra sygehuset på en del af tiden også, måske det var mere handy, fordi du så slipper for at skulle tage noget af, men bare kan krænge den op, når Baby skal op hud til hud lige efter fødslen :)

Jeg overvejer i øvrigt at ringe til FG, hvis ikke der snart kommer noget mere liv fra maven. Han har været MEGET stille i dag. Har kun mærket små puf i løbet af dagen. Men altså, der har ikke været total stilhed, det er bare nogle ret små puf.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. aug 2018, 17:45

Jeg endte med en tur på akutmodtagelsen i dag - efter en nat med plukkeveer og bekymringer. Jordmoderen mente min livmoderhals var lige kort nok, så hun fik en læge til at scanne.
Den var så heldigvis 3 cm og lukket - sikke en lettelse!

Lå endda i samme stue + seng som jeg gjorde med min datter, da jeg blev tjekket med hende. Og der fødte jeg så samme dag - selvom alle sagde at det så fint ud på kurver osv, ind til de mærkede efter indeni. Så jeg var altså først rolig da jordmoderen i det mindste sagde, at jeg ikke var åben :D

Men det var altså rart lige at høre, at der IKKE lige nu er noget under opsejlning. :)
9
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

37+5

Indlægaf Neenah » 21. aug 2018, 19:21

Dejligt at der ikke var noget, Sangius :gogo:

Blodprøve for leverkløe var helt negativ, og så fin ud. Imens jeg var inde havde jeg ret vild murren og lidt plukveer, så hun troede jeg havde veer og var helt bekymret :lol: Det løste sig dog rimeligt, da jeg fik lidt juice og noget at spise.

JM-besøg (det sidste :shock: ) var super. Hun forklarede lidt mere om kejsersnittet, så det var rigtig fint. Baby ligger - selvfølgelig - stadig med hovedet op, er vurderet til lige omkring de 3 kg, har en flot hjertelyd og fine bevægelser.

OG... så er jeg blevet vejet. Jeg er jo ikke blevet vejet siden første lægebesøg for ikke at gå og stresse over det i graviditeten, og jeg er stadig meget tilfreds med min beslutning. Jeg har taget lige knap 10 kg på :-D Det kan jeg kun være tilfreds med! Men jeg har stort set intet vand i kroppen, så jeg regner ikke med, at det er det vilde, der ryger på at få ungen ud.
7
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 21. aug 2018, 20:21

10 kg er fandme sejt! Det gad jeg godt at kunne holde mig under, men så skal jeg nok spise mindre chokoladekage :tie:
Dejligt at blodprøven sagde at der ikke var noget i vejen!
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 22. aug 2018, 04:40

Moxy-lady skrev:10 kg er fandme sejt! Det gad jeg godt at kunne holde mig under, men så skal jeg nok spise mindre chokoladekage :tie:
Dejligt at blodprøven sagde at der ikke var noget i vejen!

Jeg forstår det ikke helt, må jeg indrømme, for jeg har seriøst ikke holdt mig tilbage på kagefronten :lol: I de meget varme dage spiste jeg nærmest udelukkende kage og is til frokost :blush: Min mand har været meget insisterende på at lave ordentlig aftensmad, dog, men jeg har ikke haft ret stor appetit de sidste par måneder.

Jeg tror bare min vægtøgning understreger at det er så tilfældigt hvor meget man egentlig ender med at tage på, fordi det er forskelligt hvad ens krop synes er fedt eller ufedt at indtage og lave. Motion har været en by i Rusland i mange måneder, hvor det vildeste har været gåture og preggosvømning en gang eller to om ugen.
2
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Little_Woman » 22. aug 2018, 07:00

Øv, jeg kastede op til glykosetesten - så den kan jo ikke bruges og jeg må få en anden tid. Øv!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf girl_beat » 22. aug 2018, 07:13

Neenah skrev:
Moxy-lady skrev:10 kg er fandme sejt! Det gad jeg godt at kunne holde mig under, men så skal jeg nok spise mindre chokoladekage :tie:
Dejligt at blodprøven sagde at der ikke var noget i vejen!

Jeg forstår det ikke helt, må jeg indrømme, for jeg har seriøst ikke holdt mig tilbage på kagefronten :lol: I de meget varme dage spiste jeg nærmest udelukkende kage og is til frokost :blush: Min mand har været meget insisterende på at lave ordentlig aftensmad, dog, men jeg har ikke haft ret stor appetit de sidste par måneder.

Jeg tror bare min vægtøgning understreger at det er så tilfældigt hvor meget man egentlig ender med at tage på, fordi det er forskelligt hvad ens krop synes er fedt eller ufedt at indtage og lave. Motion har været en by i Rusland i mange måneder, hvor det vildeste har været gåture og preggosvømning en gang eller to om ugen.

Jeg tror, du har ret... Har selv spist og bevæget mig stort set som normalt - og flere gange har jeg takket nej til kage og dessert - men nu har jeg lige ramt de 10 kg, som jeg håbede, jeg kunne nøjes totalt. Med lidt over to mdr. igen er det ikke realistisk :s
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 37+5

Indlægaf Aquadorable » 22. aug 2018, 07:32

Neenah skrev:Dejligt at der ikke var noget, Sangius :gogo:

Blodprøve for leverkløe var helt negativ, og så fin ud. Imens jeg var inde havde jeg ret vild murren og lidt plukveer, så hun troede jeg havde veer og var helt bekymret :lol: Det løste sig dog rimeligt, da jeg fik lidt juice og noget at spise.

JM-besøg (det sidste :shock: ) var super. Hun forklarede lidt mere om kejsersnittet, så det var rigtig fint. Baby ligger - selvfølgelig - stadig med hovedet op, er vurderet til lige omkring de 3 kg, har en flot hjertelyd og fine bevægelser.

OG... så er jeg blevet vejet. Jeg er jo ikke blevet vejet siden første lægebesøg for ikke at gå og stresse over det i graviditeten, og jeg er stadig meget tilfreds med min beslutning. Jeg har taget lige knap 10 kg på :-D Det kan jeg kun være tilfreds med! Men jeg har stort set intet vand i kroppen, så jeg regner ikke med, at det er det vilde, der ryger på at få ungen ud.


Jeg havde heller ikke vand i kroppen, men 10 dage efter fødslen havde jeg tabt 11 kg. Baby vejede 4000 gram :)
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

28+1

Indlægaf Little_Woman » 22. aug 2018, 07:37

Little_Woman skrev:Øv, jeg kastede op til glykosetesten - så den kan jo ikke bruges og jeg må få en anden tid. Øv!


Nå, ny tid allerede tirsdag - så forsøger jeg igen :kryds:
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: 28+1

Indlægaf girl_beat » 22. aug 2018, 07:43

Little_Woman skrev:
Little_Woman skrev:Øv, jeg kastede op til glykosetesten - så den kan jo ikke bruges og jeg må få en anden tid. Øv!


Nå, ny tid allerede tirsdag - så forsøger jeg igen :kryds:

Det var hurtigt... Jeg krydser fingre for, at det går bedre næste gang :) Skal du på Amager eller Hvidovre?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. aug 2018, 08:13

Jeg læste et sted, at en gennemsnitlig fuldbåren graviditet vejer 11,5 kg. Væsken kan dog tage længere tid at slippe af med, og den står alene for 3,5 kg i gennemsnit. Heller ingen vand her, så jeg sætter min lid til dette :lol:
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Joe » 22. aug 2018, 09:22

Jeg har så taget 16 kg på... Jeg drikker alt for mange kalorier.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf bluetof1 » 22. aug 2018, 10:20

girl_beat skrev:
Neenah skrev:
Moxy-lady skrev:10 kg er fandme sejt! Det gad jeg godt at kunne holde mig under, men så skal jeg nok spise mindre chokoladekage :tie:
Dejligt at blodprøven sagde at der ikke var noget i vejen!

Jeg forstår det ikke helt, må jeg indrømme, for jeg har seriøst ikke holdt mig tilbage på kagefronten :lol: I de meget varme dage spiste jeg nærmest udelukkende kage og is til frokost :blush: Min mand har været meget insisterende på at lave ordentlig aftensmad, dog, men jeg har ikke haft ret stor appetit de sidste par måneder.

Jeg tror bare min vægtøgning understreger at det er så tilfældigt hvor meget man egentlig ender med at tage på, fordi det er forskelligt hvad ens krop synes er fedt eller ufedt at indtage og lave. Motion har været en by i Rusland i mange måneder, hvor det vildeste har været gåture og preggosvømning en gang eller to om ugen.

Jeg tror, du har ret... Har selv spist og bevæget mig stort set som normalt - og flere gange har jeg takket nej til kage og dessert - men nu har jeg lige ramt de 10 kg, som jeg håbede, jeg kunne nøjes totalt. Med lidt over to mdr. igen er det ikke realistisk :s


Det kan også veksle fra graviditet til graviditet.
Med min den første tog jeg 30 kg, heraf mindst 15 i vand. Det var væk et halvt års tid efter fødslen uden at jeg havde gjort noget videre for det. Med nr. 2 tog jeg 25 kg på, igen rigtig meget vand og det meste forsvandt i løbet af det første år.
Med tvillingerne havde jeg taget 13 kg. i uge 28, tabt fem af dem igen 30+6 og havde min før-vægt igen en uges tid efter fødslen.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Frk._Strawberry
Indlæg: 541
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:45
Kort karma: 79
Likede indlæg: 692

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Frk._Strawberry » 23. aug 2018, 03:59

Sof skrev:Fra en lurer..

Barnevogn og madras: vi købte en god madras til liften, men ikke til barnevognen. Det har passet os ret fint. Han endte med at sove en del i liten, hvor den så stod i bedside sengen. Vi købte den bedste madras vi kunne finde i målene. Da han voksede ud af liften, passede det ca. med at han ikke sov lure i barnevognen særlig ofte, så vi nøjedes med den der lå i + en Sleepbag, det meste af tiden. Ikke verdens bedste kvalitet madras, men den har klaret jobbet.
Jeg ville købe en bedre madras til liften og så se tiden an om i får behovet til barnevognen.

Vi har en Sleepi seng fra stokke til vores, men han sov i bedside/lift så længe at han gik direkte over i sengen med sider i og vi sprang derfor den mindste udgave af sengen over. Derfor har vi nu en ubrugt madras til den liggende.... Som med mange andre ting, så ville jeg vente med at købe, til behovet opstår, så man ikke spilder flere 100 kroner på noget man ikke får brugt :)

Vi har også haft 2 dyner, men det er meget sjældent at vi har haft begge i brug/ 1 i vask og 1 i seng. Ekstradynen bliver mest brugt til hygge i sofaen. 3 havde for os været overkill.

Jeg købte 2 natskjorter på udsalg, Magasin havde det bedste udvalg på nettet sidste sommer i hvert fald, de var super billige og guld værd! Specielt efter fødslen, da vi kom hjem og der begyndte at komme gæster forbi. På hospitalet havde jeg en kimono/kåbe med, vi var der i 2 dage efter fødsel og den var helt perfekt til de ture fra min stue og ud i badet. Den dækkede den flotte nettrusse med isbind og punkterede mave :-D


Fra en anden lurer:

Min søn voksede ud af liften, da han var en 4 måneders tid, så jeg vil bestemt bruge pengene på en ordentlig madras i barnevognen.

De madrasser, der i barnevogn og lift når man køber dem ER pyntemadrasser og skal ikke bruges til at baby sover på. Jeg vil købe madrasser i okay kvalitet (babysams helse er helt fine og ikke vanvittig dyre) :)

Og vi har to dyner - det har vi været rigtig glade for. Vi har dog også en voksipose, som vi også bruger meget :)
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sof » 23. aug 2018, 05:37

Vi havde en lift med meget langt liggemål og vi brugte den derfor til vores ret store/lange baby til han var 6 mdr., samtidig med skiftet til alm seng, gik vi over over til at bruge klapvogn det meste af tiden, fordi han ville sidde op, nær vi var ude og gå. Det er begrænset hvad han har sovet lure i barnevognen.

Måske missys baby sover 5 lure i barnevognen, når den er 4 mdr gammel, måske hun aldrig kommer til at bruge barnevognen som sovested, det er der ingen der ved. Taler kun for, og anbefaler kun, at man afventer og ser hvad behovet er. Hvis man køber alt for mange ting på forhånd, kan man virkelig brænde inde med et stort lager.
Senest rettet af Sof 23. aug 2018, 06:00, rettet i alt 1 gang.
1

Tilbage til "Graviditet"