Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12181

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 14. sep 2016, 14:59

Bøtte skrev:
achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Er der nogle der har termin lige foreløbigt? Eller er det Axe, der er den næste?


Er der virkelig ikke nogen foran mig?! Lidt panik. :panik: Jeg har termin 16. oktober og er altså 35+3 i dag. Burde have en ca. 2,5 kg. babydreng derinde. Han mosler og møffer. :lun:


Jeg tror du er forrest i køen nu :-D

Der er jo en del der har født for tidligt, så der bliver lige en pause på en måneds tid.


:gisp:

...jeg håber, jeg som snowdrop, får ham lige til termin... Og jeg forventer egentlig at gå lidt over. Jeg kan for første gang i graviditeten godt lide at være gravid - det tredje trimester har været helt vildt godt, synes jeg. Og så eeeelsker jeg at se maven vokse. Hvilket er lidt skægt, for jeg har altid været en tyksak, der har kæmpet med vægten. Men denne her store mave, som indeholder baby, vil jeg gerne have til at blive kæææææmpe stor. Synes det er vildt flot. :genert:
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12181

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 15. sep 2016, 12:44

Ok, jeg har købr graviditetssnoller. :genert: Alle is i Frisko-frysedisken var nedsat til 5 kroner. .... Jeg kom ud med 20 stk. :genert: så nu indeholder min fryser en blanding af:
Billede
Billede
Billede
Billede


.... Og jeg har lyst til at køre op efter flere. Især kæmpe eskimonerne. Nom nom nom.
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rebecca9000 » 15. sep 2016, 16:51

achillaxedprune skrev:Ok, jeg har købr graviditetssnoller. :genert: Alle is i Frisko-frysedisken var nedsat til 5 kroner. .... Jeg kom ud med 20 stk. :genert: så nu indeholder min fryser en blanding af:

.... Og jeg har lyst til at køre op efter flere. Især kæmpe eskimonerne. Nom nom nom.


HVOR?? :genert: :love2: :love2:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. sep 2016, 17:08

Jeg synes altså heller ikke billeder af is i den her tråd er okay :sur:

...jeg har vildt meget lyst til en københavnerstang lige nu og synes det er svært at tænke på særlig meget andet :lol:
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12181

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 15. sep 2016, 19:45

Jeg beklager is-billede-spam. :-D

Hvis det kan glæde jer, så endte jeg med at spise 3 is og bagefter have kvalme i er par timer... Totalt dumt. :nej:
...men det smagte skønt!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 16. sep 2016, 06:26

Jeg har fået en times afbrudt søvn siden kl 3, jeg er fuldstændig færdig :træt:
Er så træt, at jeg er helt skidt tilpas. Så nu har jeg for en sjælden gangs skyld afleveret S før kl 8.30 og er kravlet i seng igen. Tænker et par timers formiddagslur må være på sin plads.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 16. sep 2016, 08:47

Lækkert med Is, Ach. Jeg vil også :savl:

Bøtte: Øv med søvnen. Hvad skyldes det? Uroligt barn eller graviditetsgener?

Vi sidder og venter på at køre i lufthavnen til 3 uger i Danmark. Det har sneet hele natten, så vi glæder os til lidt sol, så det har altså bare at holde lidt endnu :mellow:

Jeg var til scanning i går for at de kunne tjekke vækst og livmoderhals. Det var virkelig rart, så jeg ikke skal bekymre mig om det, da det jo oftest skyldes forkortet livmoder-hals at tvillinger kommer før tid. Men den var nærmest en kilometer lang, så hun sagde at jeg bare kunne blive ved med at træne osv. Babyerne var også fine. Der er 50 gram i mellem dem, men de vejer begge ca. 800 gram hver. Hvor de sidste 8.5 kg kommer fra ved jeg så ikke lige... :fløjt:
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 16. sep 2016, 09:06

Det var vist bare en blanding. Jeg kunne ikke sove efter første tissetur og var vågen over en time. Og så kom S kl 5.20 og mente det var morgen. Normalt sover hun min 1 time længere.

Nu har jeg sovet 45 min og kan ikke sove mere. Jeg har vist dårlig sovekarma i dag.


Dejligt med lang livmoderhals - 1 km så er der lidt at give af endnu :lol:
Og sikke fint de følges ad :lun: God rejse hjemad. :kys:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12860

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 16. sep 2016, 09:43

Dejligt scanningen gik godt kolderudolf, selvom der ikke var grund til at tro andet tror jeg det er normalt at blive lidt nervøs inden. Jeg skal til kønsscanningen om en uge og bliver nervøs når jeg tænker på det :stoned:

Øv med søvnen Bøtte, du må bare slappe en masse af i dag, det er dejligt du har mulighed for det! Nogle gange skal man bare give sig selv lov til at lave ingenting.


Jeg måtte blive hjemme i dag, har haft det rigtig skidt mange dage og i dag sagde kroppen helt fra, så nu ligger jeg i sengen med skolebøger (eller lige nu holder jeg desperate housewives pause). En af mine bedste veninder, som jeg desværre ser alt for sjældent, ringede i går, og nærmest plagede om at få lov til at hækle ting til mit barn :lol: Så hun vil lave en barnevognskæde til os, og hun håber vidst lidt det bliver en pige fordi hun så har en god idé til tema, så hun er meget spændt på scanningen i næste uge, næsten mere end mig :lol: Det er altså fantastisk at have sådan en veninde :lun:
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 16. sep 2016, 09:50

Lige en opdatering herfra, og så er jeg vist nok ude af terminstråden... :p
Vi har fået lov at tage hjem i dag. Det er både vildt fedt, og lidt skræmmende. Vi tager afsted snart, og glæder os til at komme i gang med familielivet ♡
7
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Rebecca9000
Indlæg: 28
Tilmeldt: 15. aug 2016, 08:57
Kort karma: 4
Likede indlæg: 13

10+6

Indlægaf Rebecca9000 » 16. sep 2016, 18:58

Jeg er simpelthen så forfærdelig oppustet, at min mave er større end de 3-4 måneders mavebilleder folk deler diverse steder :blush2: Det er virkelig helt vildt. Og jeg føler folk GLOR!

Har I mon nogen gode råd? For det er jo ikke kun forfængelighed, har til tider også rigtig ondt :mellow:

Pt. tager jeg magnesium om aftenen, drikker mindst 2L vand dagligt og forsøger at spise groft. Kunne nok godt bevæge mig mere end jeg gør. Jeg er bare såå træt oveni :gisp:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 16. sep 2016, 19:17

Det er vist desværre bare en af de 'glæder' der følger med i første trimester.
Håber det snart går over igen /kys:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12860

14+6

Indlægaf godtnavn » 16. sep 2016, 20:02

Rebecca9000 skrev:Jeg er simpelthen så forfærdelig oppustet, at min mave er større end de 3-4 måneders mavebilleder folk deler diverse steder :blush2: Det er virkelig helt vildt. Og jeg føler folk GLOR!

Har I mon nogen gode råd? For det er jo ikke kun forfængelighed, har til tider også rigtig ondt :mellow:

Pt. tager jeg magnesium om aftenen, drikker mindst 2L vand dagligt og forsøger at spise groft. Kunne nok godt bevæge mig mere end jeg gør. Jeg er bare såå træt oveni :gisp:


Sådan havde jeg det også, heldigvis kun eftermiddag/aften. Men tøj der passede om morgenen passede ikke om aftenen. For mig gik det heldigvis over, det er sjældent jeg er oppustet nu, og det ser ikke nær så voldsomt ud som i starten, så hvis det kan være en trøst så stopper det igen (eller gjorde i hvert fald for mig). Dog har jeg stadig smerter i maven, men det skyldes at min mave reagerer rigtig skidt på jern.

Og lad vær at slå dig selv i hovedet over manglende motion, man er så latterlig træt og kroppen har brug for hvile, selvfølgelig er det sundest at få rørt sig en masse, men det skal heller ikke være et rent helvede det hele, så giv dig selv lov til at slappe lidt mere af her i starten. Jeg er først nu begyndt at få rørt mig mere igen, din energi skal nok blive bedre :) Altså min energi er ikke i nærheden af ikke-gravid-energi, men jeg sover ikke længere 14-18 timer i døgnet og er konstant træt når jeg er vågen, nu nøjes jeg med 9-11 timer i døgnet, og ligger ned en halv times tid uden at sove midt på dagen. Så selvom jeg ikke er decideret frisk er der meget mere overskud til at få rørt sig nu end der var i starten :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12181

36+0

Indlægaf achillaxedprune » 18. sep 2016, 06:35

Jeg har haft den BEDSTE dag i går!

Jeg fik et babyshower, som jeg slet ikke havde set komme... Nøj, hvor er jeg glad og rørt over, at jeg har veninder og familie, der har brugt måneder, tid og penge på at arrangere en så fin overraskelse for mig. Og der var hjemmelavede gaver, lege, god mad, masser af hygge og bare fantastisk stemning. Jeg er stadig helt høj over det. Jeg føler mig så elsket. :lun:

... Fysisk er jeg dog begyndt at blive mere og mere besværet. Det er godt nok tungt med sådan en stor dreng derinde. Det er en spøjs følelse, og jeg kan godt mærke, at det at ligge på sofaen bliver mere og mere tiltrængt. :lol:
7
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: 36+0

Indlægaf alfe » 18. sep 2016, 12:02

achillaxedprune skrev:Jeg har haft den BEDSTE dag i går!

Jeg fik et babyshower, som jeg slet ikke havde set komme... Nøj, hvor er jeg glad og rørt over, at jeg har veninder og familie, der har brugt måneder, tid og penge på at arrangere en så fin overraskelse for mig. Og der var hjemmelavede gaver, lege, god mad, masser af hygge og bare fantastisk stemning. Jeg er stadig helt høj over det. Jeg føler mig så elsket. :lun:

... Fysisk er jeg dog begyndt at blive mere og mere besværet. Det er godt nok tungt med sådan en stor dreng derinde. Det er en spøjs følelse, og jeg kan godt mærke, at det at ligge på sofaen bliver mere og mere tiltrængt. :lol:


Det lyder godt nok hyggeligt og fint :lun:

Skal du slet ikke på forsiden? ;)
0

Tilbage til "Graviditet"