Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 18. okt 2016, 18:40

Æble, jeg købte heller intet før efter md. Selv om vi slet ikke nåede så langt, de gange vi mistede, så sad det bare i mig.
Men dejligt du mærker hende :lun:

Lulu, jeg tror ikke man kan regne med det, det kunne jeg ikke med S. Men det ville være okay, hvis det passer, min baby er nemlig begyndt at sove om natten :-D
1
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 18. okt 2016, 19:52

I den terminsgruppe jeg er i på facebook er der lige en der har delt denne artikel: http://www.bt.dk/danmark/boernelaeger-a ... -til-vugge

Jeg tænker om der ikke var kommet officielle anbefalinger hvis det vitterlig var så farligt? Omvendt tør jeg ikke rigtig købe en sengerand nu :genert:

Er der nogen af jer der ved om der er noget nyere omkring det?
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 19. okt 2016, 06:01

Godtnavn jeg ved det desværre ikke. Vi brugte ikke rigtigt vores da N seng stod oppe af vores side og han fik hverken arme ben eller andet i klemme i den anden side.

Lulu og ax hvor er det bare spændene med jer begge. Det bliver sjovt at se hvem der føder først ;)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 19. okt 2016, 06:03

Jeg er til glukosebelastning :tie:
Jeg fik kigget i papirerne i går og kunne se at jeg er for sent på den i forhold til hvor langt jeg er henne.
Men det virkede ikke til de tog det så tungt.

I venteværelset var der en lampe der blinkede og frygtede lige 2 timer med den, men heldigvis kunne jeg få lov at sidde i et rum alene med en meget bedre stol der kan køre tilbage. Det er jeg glad for i forhold til mit
Bækken.

Men pis os hvor er den drik klam. Puha. Jeg synes endelig det gik ok men jeg kan mærke at det køre op og ned hele tiden :tie:

Heldigvis er her godt med net så jeg vil stene lidt serier :D
1
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 19. okt 2016, 06:15

Jeg føder nok ikke foreløbigt. Er blevet mega snottet, så inden det er væk sker der nok næppe noget. Det gør heller ikke noget. Fra på tirsdag er jeg klar til at føde, men ikke før.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 06:20

xxx---xxx skrev:Jeg er til glukosebelastning :tie:
Jeg fik kigget i papirerne i går og kunne se at jeg er for sent på den i forhold til hvor langt jeg er henne.
Men det virkede ikke til de tog det så tungt.

I venteværelset var der en lampe der blinkede og frygtede lige 2 timer med den, men heldigvis kunne jeg få lov at sidde i et rum alene med en meget bedre stol der kan køre tilbage. Det er jeg glad for i forhold til mit
Bækken.

Men pis os hvor er den drik klam. Puha. Jeg synes endelig det gik ok men jeg kan mærke at det køre op og ned hele tiden :tie:

Heldigvis er her godt med net så jeg vil stene lidt serier :D


Jeg er også afsted. Og sidder desværre i et fyldt venteværelse. Jeg regner med at stene serier om lidt. Mangler kun 1 t og 25 min. Men hvem tæller ;)

Jeg skulle have haft den lavet i uge 32 og er i uge 34 nu. Det tog de heller ikke så tungt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 06:22

Jeg er fandme dygtig.
Jeg har præsteret at have vj med til 1 scanning ud af 3, 1 ud af 3 glukosebelastninger, 1 ud 3 lægebesøg. Mens jeg scorer fuld på jm besøg med 2 ud af 2. :banan: :genert: :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 06:24

Lulu skrev:Jeg føder nok ikke foreløbigt. Er blevet mega snottet, så inden det er væk sker der nok næppe noget. Det gør heller ikke noget. Fra på tirsdag er jeg klar til at føde, men ikke før.

Det meget smart, at man ikke føder, når kroppen er ikke er frisk.

God bedring :kys:
0
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lull » 19. okt 2016, 06:39

9+5

Skal til lægen (eller det er hos sygeplejersken) i morgen og have lavet vandrejournal.
Jeg ved hun tager en blodprøve, men skal der ske andet? Sekretæren sagde det ville tage ca 1½ time og tænker ikke at en blodprøve kan tage så lang tid?
0
03.05.2017 :lun:
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 19. okt 2016, 06:46

Lull skrev:9+5

Skal til lægen (eller det er hos sygeplejersken) i morgen og have lavet vandrejournal.
Jeg ved hun tager en blodprøve, men skal der ske andet? Sekretæren sagde det ville tage ca 1½ time og tænker ikke at en blodprøve kan tage så lang tid?


Jeg var inde ved sygeplejersken ved første besøg, fik en graviditetstest, fik taget blodprøver, målt min blodprocent, startet vandrejournal op og så skulle jeg ind til lægen efterfølgende, som så skulle skrive på vandrejournalen om at det sygeplejersken havde skrevet var rigtigt nok. Første gang jeg var gravid, fik jeg også en masse hæfter og brochurer om graviditet, fødsel, barsel og andet, samt en længere snak om det.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MyGirl » 19. okt 2016, 06:49

Hejsa herinde hos alle de heldige damer :)

Lige på besøg fra storketråden og ville høre vores tidligere medlemmer, om I ikke vil tjekke, om I er opdateret på forsiden i vores tråd? (Tror efterhånden, der er en del gravide på vores lille liste derinde, og ville gerne have ryddet lidt op i den - så ser statistikken også sjovere ud :) )

Så hvis I lige vil tjekke, om I er "rykket videre på listen" inde i storketråden, og hvis ikke give mig et lille bip og evt. termin, ville det være fantastisk. Så skal jeg ikke ud at stalke alle ;)

Glædelig graviditet til jer alle (er stadig skide misundelig :P )
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 06:55

Lull skrev:9+5

Skal til lægen (eller det er hos sygeplejersken) i morgen og have lavet vandrejournal.
Jeg ved hun tager en blodprøve, men skal der ske andet? Sekretæren sagde det ville tage ca 1½ time og tænker ikke at en blodprøve kan tage så lang tid?



1,5 time? Er lyder vildt.

Blodprøve, urinprøve, blodtryk og vægt tror jeg de tjekker.

Og så er der en lang snak om helbred og generelle oplysninger de skal have.
Tror det tog 20-30 min ved mig.
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 19. okt 2016, 07:15

Lull skrev:9+5

Skal til lægen (eller det er hos sygeplejersken) i morgen og have lavet vandrejournal.
Jeg ved hun tager en blodprøve, men skal der ske andet? Sekretæren sagde det ville tage ca 1½ time og tænker ikke at en blodprøve kan tage så lang tid?


Halvanden time lyder ret voldsomt. Jeg tissede i en kop, fik taget blodprøve og blodtryk og der blev oprettet vandrejournal. Det tog vist en halv times tid i alt. Det sværeste var at huske min kærestes cpr-nummer :lol:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 19. okt 2016, 07:35

godtnavn skrev:I den terminsgruppe jeg er i på facebook er der lige en der har delt denne artikel: http://www.bt.dk/danmark/boernelaeger-a ... -til-vugge

Jeg tænker om der ikke var kommet officielle anbefalinger hvis det vitterlig var så farligt? Omvendt tør jeg ikke rigtig købe en sengerand nu :genert:

Er der nogen af jer der ved om der er noget nyere omkring det?


Efter at have læst hele studiet, så ville jeg ikke bekymre mig synderligt.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 08:32

Jeg fik lavet 3. graviditetsundersøgelse sammen med glukosebelastningen i dag.
Min blodprocent er steget så fint, så nu behøver jeg ikke dobbeltdosis mere. Til gengæld er vægten kun 2,6 kg fra uge 25 til 34. Det var en god overraskelse ;)
1

Tilbage til "Graviditet"