Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 19. okt 2016, 10:00

Om 1 dag og 19 timer sidder jeg i en flyvemaskine på vej til Puerto Rico :D
Men intet skal være nemt her i livet, jeg har fået en omgang smertefuld bihulebetændelse og er nu på penicillin. Suk. Lægen forsikrede mig at det ikke var farligt nu jeg var gravid. Fik ikke sovet meget i nat og er pænt kvæstet. Håber datteren lader mig snuppe en lille blunder på sofaen!
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2016, 10:04

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:I den terminsgruppe jeg er i på facebook er der lige en der har delt denne artikel: http://www.bt.dk/danmark/boernelaeger-a ... -til-vugge

Jeg tænker om der ikke var kommet officielle anbefalinger hvis det vitterlig var så farligt? Omvendt tør jeg ikke rigtig købe en sengerand nu :genert:

Er der nogen af jer der ved om der er noget nyere omkring det?


Efter at have læst hele studiet, så ville jeg ikke bekymre mig synderligt.


Tak :kys:
Jeg var træt og havde hovedpine, så kunne ikke overskue at læse noget langt på engelsk. Men det burde ikke være kommet bag på mig at aviser ofte blæser tingene op, tror bare jeg er alt for bange for dødsfald hos spædbørn (der er flere børn der er døde som spæde i min familie).
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 19. okt 2016, 10:09

Uh føler med jer der har været til glykose belastning. Glæder mig ikke til jeg når dertil.

Og spændende med både nået terminsdato og kommende fødsel. Men i sælger ikke det der "højgravid" skide godt :lol:
1
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2016, 10:11

Bøtte skrev:Jeg fik lavet 3. graviditetsundersøgelse sammen med glukosebelastningen i dag.
Min blodprocent er steget så fint, så nu behøver jeg ikke dobbeltdosis mere. Til gengæld er vægten kun 2,6 kg fra uge 25 til 34. Det var en god overraskelse ;)


Tillykke med vægten :banan: Er det ellers ikke de uger hvor barnet tager 200 g på om ugen? Vildt at du så ikke ha taget mere på.

Her er vægten så småt begyndt at stige, synes ikke jeg har ændret spisemønster, men mine opkast er faldet til kun at være 1-3 gange om dagen, og det gør selvfølgelig en stor forskel at min krop nu får det mad jeg spiser. Jeg vejer mig én gang om ugen, men da kæresten var hjemme (han mødte sent) var jeg halvt i søvne overbevist om at det var lørdag i morges, så vejede mig, og vægten er steget 400 g siden i lørdags :tie: Det ville være fint nok hvis det var på en uge, men det er jo kun ½ uge. Jeg håber jeg bare er inde i et vægtspring og vægten så går lidt i stå igen på et tidspunkt.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 19. okt 2016, 10:13

Godtnavn: Hvis du er meget bekymret kan man få en alarm man enten sætter i bleen eller der sidder i madrassen. Hvis barnet holder op med at trække vejret begynder alarmen at gå.

Der er et eksempel på dem her

https://www.babyalarm.dk/produkter/6-ba ... oedsalarm/

Jeg har to veninder, der har brugt dem. De har vist været glade nok for den ekstra sikkerhed. Jeg overvejede det også, men tænkte, at det for mig var en glidebane i forhold til bekymring osv og at hun var sund og rask. Men kan sagtens forstå, at man vælger den.
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 19. okt 2016, 10:14

godtnavn skrev:I den terminsgruppe jeg er i på facebook er der lige en der har delt denne artikel: http://www.bt.dk/danmark/boernelaeger-a ... -til-vugge

Jeg tænker om der ikke var kommet officielle anbefalinger hvis det vitterlig var så farligt? Omvendt tør jeg ikke rigtig købe en sengerand nu :genert:

Er der nogen af jer der ved om der er noget nyere omkring det?


Vi fik en sengerand da hun var lidt ældre. Hun fik nemt benene ind gennem tremmerne og sad fast. Med sengeranden skete det mere sjældent. Jeg ville godt turde bruge det igen.
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 19. okt 2016, 10:20

godtnavn skrev:
JoyNips skrev:
godtnavn skrev:I den terminsgruppe jeg er i på facebook er der lige en der har delt denne artikel: http://www.bt.dk/danmark/boernelaeger-a ... -til-vugge

Jeg tænker om der ikke var kommet officielle anbefalinger hvis det vitterlig var så farligt? Omvendt tør jeg ikke rigtig købe en sengerand nu :genert:

Er der nogen af jer der ved om der er noget nyere omkring det?


Efter at have læst hele studiet, så ville jeg ikke bekymre mig synderligt.


Tak :kys:
Jeg var træt og havde hovedpine, så kunne ikke overskue at læse noget langt på engelsk. Men det burde ikke være kommet bag på mig at aviser ofte blæser tingene op, tror bare jeg er alt for bange for dødsfald hos spædbørn (der er flere børn der er døde som spæde i min familie).


Hvis man bruger sin sunde fornuft og sørger for at sætte sengeranden fast så den ikke kan falde ned over baby, sørger for at der ikke er bændler der kan kvæle baby og undgår at fylde sengen med alle mulige løse tøjdyr og andet hvor babys ansigt kan blive fanget mellem sengerand og tøjdyr, så er det vist helt fint. Nogle af babyerne i undersøgelsen var også syge i forvejen, to havde fx spastisk lammelse.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2016, 10:22

Kolderudolf skrev:Godtnavn: Hvis du er meget bekymret kan man få en alarm man enten sætter i bleen eller der sidder i madrassen. Hvis barnet holder op med at trække vejret begynder alarmen at gå.

Der er et eksempel på dem her

https://www.babyalarm.dk/produkter/6-ba ... oedsalarm/

Jeg har to veninder, der har brugt dem. De har vist været glade nok for den ekstra sikkerhed. Jeg overvejede det også, men tænkte, at det for mig var en glidebane i forhold til bekymring osv og at hun var sund og rask. Men kan sagtens forstå, at man vælger den.


De siger jo vuggedød ikke er arveligt, og min familie må bare have været uheldig. Jeg prøver ikke at lade frygten styre mig, så til at starte med vil jeg springe sådan en alarm over, men det er helt klart en ting der er skrevet bag øret, bliver jeg meget bange efter fødslen så er det nok en god løsning, hellere en alarm end at jeg skal være bange hver gang baby sover :)
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 19. okt 2016, 10:25

Bøtte skrev:
Marigold skrev:Åh Bøtte det lyder ikke rart. Håber på det bedste for jer.

Godtnavn, gid jeg kunne sige noget beroligende men både NF og MD skanning vil for evigt være forbundet med frygt herfra!

Jeg har allerede modtaget indkaldelse til samtale og tidlig skanning på sygehuset. Midt i november når jeg er ca uge 9. Dejligt og skræmmende på samme tid. Har virkelig svært ved at tro på at denne graviditet udløser et barn i mine arme.


Jeg kan ikke huske om du har nævnt det, men skal du have biopsi denne gang?

Kan godt forstå det hele er meget skræmmende og overvældende. Og man kan jo bare ikke gøre andet end at vente på tiden går. Det er så
Ubehageligt ikke at vide om man er købt eller solgt. :ae:


Ja jeg skal have biopsi. Om ikke andet så for at vide om den lille bærer samme genafvigelse som Alma havde og som min mand bærer. For de kan næppe påvise en skeletsygdom som Almas da den er så sjælden og de ikke ved hvad det er de skal kigge efter.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 10:34

Marigold skrev:
Bøtte skrev:
Marigold skrev:Åh Bøtte det lyder ikke rart. Håber på det bedste for jer.

Godtnavn, gid jeg kunne sige noget beroligende men både NF og MD skanning vil for evigt være forbundet med frygt herfra!

Jeg har allerede modtaget indkaldelse til samtale og tidlig skanning på sygehuset. Midt i november når jeg er ca uge 9. Dejligt og skræmmende på samme tid. Har virkelig svært ved at tro på at denne graviditet udløser et barn i mine arme.


Jeg kan ikke huske om du har nævnt det, men skal du have biopsi denne gang?

Kan godt forstå det hele er meget skræmmende og overvældende. Og man kan jo bare ikke gøre andet end at vente på tiden går. Det er så
Ubehageligt ikke at vide om man er købt eller solgt. :ae:


Ja jeg skal have biopsi. Om ikke andet så for at vide om den lille bærer samme genafvigelse som Alma havde og som min mand bærer. For de kan næppe påvise en skeletsygdom som Almas da den er så sjælden og de ikke ved hvad det er de skal kigge efter.


Kan man så se det på en scanning før md, eller skal I hen omkring uge 18-20 inden i får afklaring? Mener der var noget med Almas fødder ved en scanning mellem nf og md, eller husker jeg forkert?
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 19. okt 2016, 10:40

@ godtnavn
I kan jo også vente med at købe en til hun er noget større. De begynder først at trille omkring 4 mdr og indtil da er de så små at de ikke ryger ind i tremmerne hvis man lægger dem i midten af sengen. Eller alternativt i liften som mange også bruger de første 4-5 mdr alt efter størrelse på baby.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 19. okt 2016, 10:41

Vi skal desværre helt hen til MD før det kan ses. Men tror simpelthen ikke på at så sjælden en sygdom rammer igen. Vores store datter er jo rask så tror ikke det er fra vores gener!
Men det er rigtig husket at de ved tidlig MD skanning i uge 15 ledte usandsynligt længe efter hendes fødder. Så tænker vores skanninger denne gang bliver meget grundige.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2016, 10:42

godtnavn skrev:
Bøtte skrev:Jeg fik lavet 3. graviditetsundersøgelse sammen med glukosebelastningen i dag.
Min blodprocent er steget så fint, så nu behøver jeg ikke dobbeltdosis mere. Til gengæld er vægten kun 2,6 kg fra uge 25 til 34. Det var en god overraskelse ;)


Tillykke med vægten :banan: Er det ellers ikke de uger hvor barnet tager 200 g på om ugen? Vildt at du så ikke ha taget mere på.

Her er vægten så småt begyndt at stige, synes ikke jeg har ændret spisemønster, men mine opkast er faldet til kun at være 1-3 gange om dagen, og det gør selvfølgelig en stor forskel at min krop nu får det mad jeg spiser. Jeg vejer mig én gang om ugen, men da kæresten var hjemme (han mødte sent) var jeg halvt i søvne overbevist om at det var lørdag i morges, så vejede mig, og vægten er steget 400 g siden i lørdags :tie: Det ville være fint nok hvis det var på en uge, men det er jo kun ½ uge. Jeg håber jeg bare er inde i et vægtspring og vægten så går lidt i stå igen på et tidspunkt.


Det er vist bare sådan 'jeg gør', når jeg er gravid. Tager 10 kg på de første 25 uger og derefter går det i ro. Det var præcis det samme med S. Og jeg synes ikke jeg spiser så usundt i starten at jeg bør tage 10 kg på. Men det har jeg gjort begge gange og efterfølgende har det så gået i stå.

Jeg spiser sundt og varieret, men er ikke fanatisk på nogle måder og får da også usundt ind i mellem.
Senest rettet af Bøtte 19. okt 2016, 10:49, rettet i alt 1 gang.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 19. okt 2016, 10:44

Lulu skrev:@ godtnavn
I kan jo også vente med at købe en til hun er noget større. De begynder først at trille omkring 4 mdr og indtil da er de så små at de ikke ryger ind i tremmerne hvis man lægger dem i midten af sengen. Eller alternativt i liften som mange også bruger de første 4-5 mdr alt efter størrelse på baby.


Eller en babynest. Sådan en har vi købt til vores to. Jeg vil gerne have at de sover sammen, men der skal alligevel lige være noget, der adskiller dem lidt.
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

19+4

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2016, 10:51

Bøtte skrev:Det er vist bare sådan 'jeg gør', når jeg er gravid. Tager 10 kg på de første 25 uger og derefter går det i ro. Det vsr
Præcis det samme med Signe. Og jeg synes ikke jeg spiser så usundt i starten at jeg bør tage 10 kg på. Men det har jeg gjort begge gange og efterfølgende har det så gået i stå.

Jeg spiser sundt og varieret, men er ikke fanatisk på nogle måder og får da også usundt ind i mellem.


Jeg har altid hørt at efter 25 uger så går vægten stærkt, men rart at det ikke er sådan for alle :)

Jeg håber at holde mig på de anbefalede 8-10 kg i alt (er overvægtig derfor den lavere anbefaling), og det kommer jeg faktisk til hvis jeg fra nu af tager ½ kg på om ugen, da jeg stadig er lidt under før graviditetsvægten vil jeg faktisk ende på +8 kg hvis det bliver ½ kg om ugen. Så det tænker jeg jeg bør kunne overholde, hvis jeg selvfølgelig ikke tager en masse væske på, omvendt er væske jo nemt tabt efter fødslen :)
0

Tilbage til "Graviditet"