Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 23. mar 2017, 13:13

Æble skrev:Hehe sust, kender godt den med at købe til alle, men så ikke lige få nævnt at der havde været en mere som blev spist i bilen :fløjt:

Jeg har været til jm idag. Alt var fint og den lille dame er skønnet til 3200 g. Så omkring 3500-3600 når hun kommer til verden om 2,5 uge.

Har fået ordnet en del babyting herhjemm, mangler kun at få samlet vuggen og redt den+lift. Og så nogle småting, men det kommer henad vejen.

Det er vildt at det kommer så tæt på :nerve: :panik: :dåne: Selvom det er to år soden vi startede projekt baby og der desværre er sket en masse ufede ting siden da, så har jeg alligevel ikke helt forstået at der kommer en baby ud lige om lidt. Man skulle ellers synes at to år er rigeligt til at vænne sig til tanken, især når man har to i forvejen :lol:


Hvor spændende, kun 2,5 uger tilbage! :lun:
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Howitz » 23. mar 2017, 15:11

Æble skrev:Hehe sust, kender godt den med at købe til alle, men så ikke lige få nævnt at der havde været en mere som blev spist i bilen :fløjt:

Jeg har været til jm idag. Alt var fint og den lille dame er skønnet til 3200 g. Så omkring 3500-3600 når hun kommer til verden om 2,5 uge.

Har fået ordnet en del babyting herhjemm, mangler kun at få samlet vuggen og redt den+lift. Og så nogle småting, men det kommer henad vejen.

Det er vildt at det kommer så tæt på :nerve: :panik: :dåne: Selvom det er to år soden vi startede projekt baby og der desværre er sket en masse ufede ting siden da, så har jeg alligevel ikke helt forstået at der kommer en baby ud lige om lidt. Man skulle ellers synes at to år er rigeligt til at vænne sig til tanken, især når man har to i forvejen :lol:


Hvor er det bare spændende :banan:

Jeg føler mig også helt uforberedt, selvom det har taget lang tid at lave den lille fyr i min mave :lol: Det er lidt fjollet :P Jeg gik også i panik, da der pludselig var to streger på testen, selvom vi havde væres igennem insemination og reagensglasbehandling før det lykkedes :lol:
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Howitz » 23. mar 2017, 15:15

Sust: Jeg havde altså også helt klart spist dem alle selv :lol:
Min mand ved heldigvis, at jeg aldrig deler mad :genert: Men han er altid god til at give mig det største eller sidste stykke af alt :lol: :love: Han er alt for god ved mig :fløjt:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Howitz » 23. mar 2017, 15:17

Tusind tak piger for jeres søde beskeder :lun:

Jeg ved godt, at risikoen for at den er ondartet er meget lille, men man kan ikke lade være med at tænke i den retning.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 23. mar 2017, 15:58

Jeg havde også spist alle kagerne selv.

Min kæreste er lige gået i bad. Jeg kom i tanke om at vi har chokoladekiks i skuffen. Så tog jeg et par stykker uden at spørge ham.
Det var faktisk for at være sød ved ham. Hvis han først ved de er der, så spiser han alle med det samme :D
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 23. mar 2017, 16:07

Sustentaculum skrev:
Shmartiesh skrev:Det var faktisk lidt det jeg synes jeg manglede. Jeg kan sagtens vente med puslepude og tremmeseng og alt det der, men puslebordet er opbevaringsplads! :D

Jeg er bare ikke så glad for at tage pamol mens jeg er gravid, men næste gang den er slem tager jeg 2. Jeg magter ikke at være så træt og have ondt :wacko:

Og nu har vi sendt invitation ud til familien til det lille bryllup vi holder. Vi besluttede at holde det uformelt og billigt hjemme i haven efter rådhuset. :lun:
Nu skal vi så bare planlægge det... og vi skal vist også have købt ringe... :deer:


Ja, præcis :D

Naah, jeg ved det godt, men at tage en der ikke virker, er endnu mere fjollet end at tage to der virker ;) Ud over det så skader det jo ikke når det ikke sker hver dag over længere tid.. yada yada :)

Århh, det lyder dejligt med bryllup! Det lyder som et rigtig godt projekt at gå at hygge med :klap:


Ja jeg ved det godt :genert:

Jeg glæder mig også til at skulle i gang med det. Jeg er lidt en planlægningsfreak og måske det kan afholde mig fra at købe alt babyudstyr før jeg overhovedet har været til MD :lol:

Jeg skulle måske gå i gang med at hækle lidt mere også :genert:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MyGirl » 24. mar 2017, 08:47

Så er min spændende weekend endelig kommet :D om en halv time skal jeg afsted til første jordemodersamtale (har ikke forventninger til den store spænding der dog :lol:) og i morgen skal vi alle af sted til kønsscanning -DET er jeg spændt på!
5
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf ina » 24. mar 2017, 09:09

MyGirl skrev:Så er min spændende weekend endelig kommet :D om en halv time skal jeg afsted til første jordemodersamtale (har ikke forventninger til den store spænding der dog :lol:) og i morgen skal vi alle af sted til kønsscanning -DET er jeg spændt på!


Uh, hvor spændende! :love:
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Howitz » 24. mar 2017, 10:52

Ihhh.. hvor spændende MyGirl :banan:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MyGirl » 24. mar 2017, 11:30

Note to self: første jordemodersamtale var -som frygtet - spild af tid. Men god for selvtilliden - fik meget ros :D
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Howitz » 24. mar 2017, 11:38

MyGirl skrev:Note to self: første jordemodersamtale var -som frygtet - spild af tid. Men god for selvtilliden - fik meget ros :D


Haha.. ros?! Sådan en jordemoder vil jeg også have :P Hvad fik du ros for? :banan:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MyGirl » 24. mar 2017, 11:41

Howitz skrev:
MyGirl skrev:Note to self: første jordemodersamtale var -som frygtet - spild af tid. Men god for selvtilliden - fik meget ros :D


Haha.. ros?! Sådan en jordemoder vil jeg også have :P Hvad fik du ros for? :banan:


Hun var desværre kun vikar, så skal ikke nødvendigvis vænne mig til det :lol: Men ros var særligt relateret til mine motionesvaner og kosttilskud og sådan - der skulle ikke så meget til :D
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Howitz » 24. mar 2017, 11:48

MyGirl skrev:
Howitz skrev:
MyGirl skrev:Note to self: første jordemodersamtale var -som frygtet - spild af tid. Men god for selvtilliden - fik meget ros :D


Haha.. ros?! Sådan en jordemoder vil jeg også have :P Hvad fik du ros for? :banan:


Hun var desværre kun vikar, så skal ikke nødvendigvis vænne mig til det :lol: Men ros var særligt relateret til mine motionesvaner og kosttilskud og sådan - der skulle ikke så meget til :D


Haha fedt :lol: De gider slet ikke tale om kost og motion, når de hører hvad jeg er uddannet som. Som om det er en garanti for at leve sundt :lol: Jeg har da set masser af læger der ryger, og de burde da om nogen kende konsekvenserne :genert:

Min første gang til jordemoder var hos en som havde sidste dag, plus hun havde sit syge barn med. Så du kan næsten regne ud, hvor engageret hun var :stoned:
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf AgentPixie » 24. mar 2017, 13:00

Jeg har fast jordemoder og synes altid det er hyggeligt :genert: men hun engagerer sig også meget.

Er 28+0 i dag. Tredje og sidste trimester :panik:
2
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MyGirl » 24. mar 2017, 13:07

Howitz skrev:
MyGirl skrev:
Howitz skrev:
MyGirl skrev:Note to self: første jordemodersamtale var -som frygtet - spild af tid. Men god for selvtilliden - fik meget ros :D


Haha.. ros?! Sådan en jordemoder vil jeg også have :P Hvad fik du ros for? :banan:


Hun var desværre kun vikar, så skal ikke nødvendigvis vænne mig til det :lol: Men ros var særligt relateret til mine motionesvaner og kosttilskud og sådan - der skulle ikke så meget til :D


Haha fedt :lol: De gider slet ikke tale om kost og motion, når de hører hvad jeg er uddannet som. Som om det er en garanti for at leve sundt :lol: Jeg har da set masser af læger der ryger, og de burde da om nogen kende konsekvenserne :genert:

Min første gang til jordemoder var hos en som havde sidste dag, plus hun havde sit syge barn med. Så du kan næsten regne ud, hvor engageret hun var :stoned:


Det var stort set det eneste, min første samtale skulle handle om åbenbart, så det blev hurtigt ret intetsigende. Glad for kæresten ikke tog fri til det. Og her gik jeg hele formiddagen og var bange for at blive vejet :lol:

Lyder ikke til at din første gang var mere produktiv. Kan godt blive liiidt træt af, at jeg skal tage fridage for de der intetsigende samtaler, hvor de bare kunne sende en brochure/et spørgeskema. Men fremover står den på babymærkning og hjertelyd hos jordemoder, så da bliver det sjovt :)
0

Tilbage til "Graviditet"