Terminstråd - alle er velkomne :)

Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kakro05 » 8. dec 2017, 08:05

Zonta skrev:
Kakro05 skrev:Jeg havde helt glemt hvor meget man skal til alt muligt her i starten :nerve: .
I dag fik jeg taget blodprøve og blev oprettet hos lægen. Om en uge skal jeg have svar på blodprøven og have udleveret min vandre journal. Så skal jeg have bestilt til blodprøve til NF og til NF scanning. Plus vi jo så har bestilt en privat scanning i næste uge.

Jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal få tid til at arbejde :lol: :lol:

Det er det "gode" ved at være arbejdsløs og gravid :lol:

Det var jeg sidst (ihvertfalde den sidste del) og jeg syntes det var vildt hårdt, selvom det klart også havde sine fordele
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 8. dec 2017, 12:07

Junior er lige blevet skønnet ved en scanning til 23% over gennemsnittet, et sted omkring 3100 gr. :gisp:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Klummerlig » 8. dec 2017, 15:23

Hvor langt er du nu twinkle?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 8. dec 2017, 17:29

Klummerlig skrev:Hvor langt er du nu twinkle?


34+5, så de tror han måske er grydeklar omkring nytår (hvilket er to uger før termin)
Skal til en ekstra scanning her om et par uger for at se, om han bliver ved med at vokse så hurtigt.

Jeg har det fint med tanken om muligvis at blive sat i gang før, hellere det end at føde en baby omkring 5 kg :lol:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Klummerlig » 8. dec 2017, 17:31

Årh pjat det er da som at smutte en mandel
:lol:
0
Phaiak
Indlæg: 292
Tilmeldt: 5. jan 2016, 12:29
Kort karma: 38
Likede indlæg: 336

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Phaiak » 8. dec 2017, 17:50

twinkle skrev:
Klummerlig skrev:Hvor langt er du nu twinkle?


34+5, så de tror han måske er grydeklar omkring nytår (hvilket er to uger før termin)
Skal til en ekstra scanning her om et par uger for at se, om han bliver ved med at vokse så hurtigt.

Jeg har det fint med tanken om muligvis at blive sat i gang før, hellere det end at føde en baby omkring 5 kg :lol:


Jeg fødte en på 4600 gram og det var rigeligt stort.
Og hun var også vurderet som stor (30% Over gennemsnit) tidligere men nedjusteret ved senere scanning. Så ved fødslen skønnede de hende til 3800 gram.


Så jeg går også og satser på at jeg ikke gå tiden ud denne gang
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 8. dec 2017, 18:20

twinkle skrev:
Klummerlig skrev:Hvor langt er du nu twinkle?


34+5, så de tror han måske er grydeklar omkring nytår (hvilket er to uger før termin)
Skal til en ekstra scanning her om et par uger for at se, om han bliver ved med at vokse så hurtigt.

Jeg har det fint med tanken om muligvis at blive sat i gang før, hellere det end at føde en baby omkring 5 kg :lol:


Det er er “interessant” er jo hovedets diameter. Og der er forskellen altså ikke så stor fra 3500 g til 5000. Det drejer sig måske om 0,5-1 cm i diameter.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Klummerlig » 8. dec 2017, 18:27

Skuldrene kan sætte sig fast ved meget store børn.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 8. dec 2017, 19:16

twinkle skrev:
Klummerlig skrev:Hvor langt er du nu twinkle?


34+5, så de tror han måske er grydeklar omkring nytår (hvilket er to uger før termin)
Skal til en ekstra scanning her om et par uger for at se, om han bliver ved med at vokse så hurtigt.

Jeg har det fint med tanken om muligvis at blive sat i gang før, hellere det end at føde en baby omkring 5 kg :lol:


Hvis man har graviditetsbetinget diabetes bliver man sat i gang, når de skønner at babyen vejer 4 kg. Måske det samme gælder, hvis man ikke har diabetes.

Jeg har født en på 3 kg og en på 4 kg. Der var ikke den store forskel. Dog var begge stjernekiggere og dermed er jeg måske ikke den bedste at spørge, om det er forskel. For de fleste stjernekiggere er rimelig besværlige at føde :tie:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 8. dec 2017, 19:49

Fortæl mig lige, at det er normalt ikke rigtig at have nogen symptomer, men tolke på ALT hvad ens krop gør, at tænke konstant over "Hvordan ser han/hun mon ud?", tøj, babysager, termin osv., men samtidig tænke "Det er garanteret bare noget jeg bilder mig ind - jeg er slet ikke gravid..." og være nervøs for at lægen skal tro man er helt bims, når man tropper op og tror man er gravid? :stoned: Jeg føler mig lidt vægelsindet :genert:

Hilsen hende, der måske er 5+1 i dag :lol:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 8. dec 2017, 21:30

Jeg har heldigvis ikke udviklet diabetes under graviditeten, var til glukosebelastning pga. mit BMI, og der var mit blodsukker helt normalt. Måske får jeg bare store børn, både min kæreste og jeg selv vejede +4 kg, da vi blev født.

Måtte også en tur omkring svangereafdelingen, da lægen jeg var til samtale med efter scanningen mente, at mit blodtryk var aaalt for højt og jeg nok havde udviklet svangerskabsforgiftning. Forklarede hende at mit blodtryk har lagt i den høje ende gennem hele graviditeten, men hun insisterede på at jeg afleverede urinprøve, fik taget blodprøver og fik en stue at hvile mig på et stykke tid, og derefter målt blodtryk igen. Jm kørte endda også hjertekurve og det hele.
Resultat; alt i skønneste orden! Var lidt irriteret over at ligge og kukkelure i halvanden time, men på den anden side er det dejligt, at de tager det så alvorligt.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 8. dec 2017, 21:33

Zonta skrev:Fortæl mig lige, at det er normalt ikke rigtig at have nogen symptomer, men tolke på ALT hvad ens krop gør, at tænke konstant over "Hvordan ser han/hun mon ud?", tøj, babysager, termin osv., men samtidig tænke "Det er garanteret bare noget jeg bilder mig ind - jeg er slet ikke gravid..." og være nervøs for at lægen skal tro man er helt bims, når man tropper op og tror man er gravid? :stoned: Jeg føler mig lidt vægelsindet :genert:

Hilsen hende, der måske er 5+1 i dag :lol:


Det er helt normalt :kys:
Jeg var sindssygt nervøs ved første lægebesøg, for hvad hvis deres test viste negativ????! (Som om der er stor chance for det, når jeg selv havde taget seks positive :lol:)
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 8. dec 2017, 21:38

twinkle skrev:
Zonta skrev:Fortæl mig lige, at det er normalt ikke rigtig at have nogen symptomer, men tolke på ALT hvad ens krop gør, at tænke konstant over "Hvordan ser han/hun mon ud?", tøj, babysager, termin osv., men samtidig tænke "Det er garanteret bare noget jeg bilder mig ind - jeg er slet ikke gravid..." og være nervøs for at lægen skal tro man er helt bims, når man tropper op og tror man er gravid? :stoned: Jeg føler mig lidt vægelsindet :genert:

Hilsen hende, der måske er 5+1 i dag :lol:


Det er helt normalt :kys:
Jeg var sindssygt nervøs ved første lægebesøg, for hvad hvis deres test viste negativ????! (Som om der er stor chance for det, når jeg selv havde taget seks positive :lol:)

Thank god!
Jeg har også taget seks positive... Tror dog liiiige jeg snupper én til i morgen og så må det være slut til den 18., hvor jeg skal til lægen. :genert:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 9. dec 2017, 06:20

Zonta skrev:
twinkle skrev:
Zonta skrev:Fortæl mig lige, at det er normalt ikke rigtig at have nogen symptomer, men tolke på ALT hvad ens krop gør, at tænke konstant over "Hvordan ser han/hun mon ud?", tøj, babysager, termin osv., men samtidig tænke "Det er garanteret bare noget jeg bilder mig ind - jeg er slet ikke gravid..." og være nervøs for at lægen skal tro man er helt bims, når man tropper op og tror man er gravid? :stoned: Jeg føler mig lidt vægelsindet :genert:

Hilsen hende, der måske er 5+1 i dag :lol:


Det er helt normalt :kys:
Jeg var sindssygt nervøs ved første lægebesøg, for hvad hvis deres test viste negativ????! (Som om der er stor chance for det, når jeg selv havde taget seks positive :lol:)

Thank god!
Jeg har også taget seks positive... Tror dog liiiige jeg snupper én til i morgen og så må det være slut til den 18., hvor jeg skal til lægen. :genert:

Den er stadig fin - og den er tydeligere end den første jeg tog for tre dage siden og resultatet kommer hurtigere :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 9. dec 2017, 07:48

Den er bare så fin :D
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Graviditet"