Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

15+2

Indlægaf Zonta » 21. feb 2018, 21:05

Hvor svært kan det være at få lov til at få målt sit blodtryk her i landet altså? :stoned: Prøvede i mandags på sygehuset da jeg fik taget blodprøver, men det hævdede de, at de slet ikke kunne dér. Samme sted som de laver glukosebelastninger og hvor de tager folks blodtryk. Ville jo bare gerne vide om det var blevet lavere eftersom jeg går og er småsvimmel. Nå, jeg må vente et par uger til jeg skal til JM. Min blodprocent er i øvrigt 8,2, så meget fin. Er ikke i tvivl om at jernpillerne gør deres job.

Udover svimmelhed døjer jeg stadig med ligamentsmerter. Helt ned i inderlårene. Hvis jeg skal rejse mig efter at have siddet på hug, gør det mega nas. Når jeg skal tage gummistøvler af (vi har hund og når vi er i haven med den, har jeg altid gummistøvler på), gør det nas. Når jeg vender mig i sengen. Ja, det er en fest :lol:

I dag var jeg i haven for at få styr på et par ting. Fik gjort nogle fuglekasser klar, hængt nogle mejsebolde op til dem og sådan lidt andre småting. Men jeg kan også godt mærke, at jeg bliver hurtigt træt. Puha.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: 25+2

Indlægaf Zonta » 21. feb 2018, 21:07

Aquadorable skrev:Nå, glukosebelastningen var ikke slem. Kan faktisk ikke forstå, hvorfor folk synes, det smager så dårligt? Altså, det er da ikke lækkert, men det er virkelig ikke slemt, synes jeg.

Til gengæld er jeg blevet vildt dårlig, efter jeg kom hjem. Har haft hovedpine og bare generelt følt mig utilpas. Jeg har en lægetid i morgen, så vil lige høre, hvad han tænker.

Derudover oplever jeg efterhånden ofte, at mine hænder sover. Andre, der har prøvet det i graviditeten? :gruble:

Fedt at du har det sådan med glukosebelastningen! Det er jeg glad for at høre.

Hilsen hende, der skal have to :rulle:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7370

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 21. feb 2018, 21:17

Jeg er med på to'er holdet :rulle:
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 22. feb 2018, 06:10

Neenah skrev:Jeg er med på to'er holdet :rulle:

Jeg havde lige glemt hvad jeg havde skrevet, så min første indskydelse var "Neeeej, skal du have tvillinger!?" :lol:

Min far fik konstateret diabetes 2 for en god del år siden efterhånden, men har spist og motioneret sig til helt normale værdier. Og så har jeg selv for højt BMI. Men jeg synes godt nok heller ikke det er meget der skal til bmi-mæssigt, før man bliver sendt afsted til glukosebelastningen.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. feb 2018, 07:13

Nå, nu har jeg også informeret min frivillig-formand på Smukfest. Jeg har de sidste par dage modtaget en masse invitationer til planlægningsmøder, så jeg tænkte, at jeg heller måtte få meldt ud, hvis de skal have fundet en anden. I gamle dage havde festivalen en regel om, at man som frivillig kunne gå på barsel men stadig få sit armbånd, hvis man var tæt på termin eller nybagt mor, når festivalen løb af stablen. Men den regel er vist afskaffet - kunne ellers være fedt med gratis festival!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

25+3

Indlægaf Aquadorable » 22. feb 2018, 07:47

Blodprøvesvaret på glukosebelastningstesten er kommet, og det så helt fint ud. 5,1 hedder mit tal, og det skal være over 9, før man kan sige, at der er tale om graviditetssukkersyge. Yay! Det gjorde lige torsdagen lidt bedre :D

Om et par timer skal jeg til 25 ugers undersøgelse. Stod lige på vægten i morges, og den sagde +6 kilo, siden jeg blev gravid. Ja, ja, det kunne godt være bedre, men jeg er egentlig OK tilfreds.
3
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5555

40+0

Indlægaf Luffegås » 22. feb 2018, 13:40

Jeg er nu nået terminsdatoen, men for mig er det bare endnu en dato. og alligevel føler jeg form for tristhed inden i. Ikke sådan så jeg er bange for mig selv, men kan godt mærke det hele kommer lidt tæt på nu. Fik jeg nydt graviditeten nok? Hvad med tosomheden? Den gode "ensomhed" når man bare er en selv? Jeg har ikke fået taget nogle pæne graviditetsbilleder, og det er jeg lidt ked af, men har været lidt umuligt økonomisk at finde overskuddet, og undskyld mig, men mange hjemmelavede billeder er bare ikke særligt kønne synes jeg. Jeg er ikke den mest fotogene i forvejen såe billeder taget med en sløv iPhone er ikke noget jeg higer efter. Og jeg kender ingen med et godt kamera.

Jeg ved hun kommer ud inden 14 dage :) Jeg er sgu ikke så utålmodig som andre med deres "ææih nu må der godt snart ske noget", helt ærligt tror jeg bare kroppen har sin egen terminsdato, og skulle vi endelig have brug for igangsættelse ser jeg det ikke som et nederlag eller en straf. Jeg vil hellere have det roligt i "min sidste tid" end jeg vil rende og være frustreret.
Generne og alt det der gør ondt har været der så længe, så vi tager bare 14 dage mere :P

Og nu jeg skriver min sidste tid, så føles det igen lidt sådan. Jeg kunne godt have tænkt mig at se mine svigerinder inden fødslen, men jeg har været meget syg og forkølet, og nu kan jeg ikke være væk fra huset en time uden at jeg får ondt og vil ligge ned. Så der er mange mennesker lige nu jeg ikke ser, før jeg er blevet mor, det føles også lidt skræmmende.

Men jeg glæder mig! Misforstå ikke ovenstående tristhed, jeg glæder mig sindsygt til at se hende, lære hende at kende, se hende i armene på sin far, og alle de "første gang hun...." der kommer.
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 22. feb 2018, 14:23

Hej ladies!

Jeg skulle være 5+1 i dag. Jeg mistede to gange sidst, før der var held med min datter. Så jeg må da indrømme, at jeg igen nu er lidt bekymret. Sidst fik jeg en tryghedsscanning gennem min læge, men synes også bare det er overkill at bede om en gratis nu, hvor jeg jo ved at jeg godt kan gennemføre en graviditet.
Så jeg overvejer lidt at købe mig til en, bare for lige at få vished om, at der er liv derinde...

Kan I anbefale et sted i Nordsjælland/København?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 22. feb 2018, 14:29

Sangius skrev:Hej ladies!

Jeg skulle være 5+1 i dag. Jeg mistede to gange sidst, før der var held med min datter. Så jeg må da indrømme, at jeg igen nu er lidt bekymret. Sidst fik jeg en tryghedsscanning gennem min læge, men synes også bare det er overkill at bede om en gratis nu, hvor jeg jo ved at jeg godt kan gennemføre en graviditet.
Så jeg overvejer lidt at købe mig til en, bare for lige at få vished om, at der er liv derinde...

Kan I anbefale et sted i Nordsjælland/København?


Velkommen til!

Jeg kan forstå på FB, at Moderliv skulle være det mest populære sted i Kbh - de er vist også ret billige :) Har selv lige fået en tidlig scanning i tirsdags, hvor jeg var 6+6, så jeg forstår udmærket din usikkerhed.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Aquadorable » 22. feb 2018, 14:30

Sangius skrev:Hej ladies!

Jeg skulle være 5+1 i dag. Jeg mistede to gange sidst, før der var held med min datter. Så jeg må da indrømme, at jeg igen nu er lidt bekymret. Sidst fik jeg en tryghedsscanning gennem min læge, men synes også bare det er overkill at bede om en gratis nu, hvor jeg jo ved at jeg godt kan gennemføre en graviditet.
Så jeg overvejer lidt at købe mig til en, bare for lige at få vished om, at der er liv derinde...

Kan I anbefale et sted i Nordsjælland/København?


Cyclus på Østerbro, helt klart. Jeg har haft meget positive oplevelser derinde, og synes især, at Marianne er god :)
1
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 40+0

Indlægaf Aquadorable » 22. feb 2018, 14:32

Luffegås skrev:Jeg er nu nået terminsdatoen, men for mig er det bare endnu en dato. og alligevel føler jeg form for tristhed inden i. Ikke sådan så jeg er bange for mig selv, men kan godt mærke det hele kommer lidt tæt på nu. Fik jeg nydt graviditeten nok? Hvad med tosomheden? Den gode "ensomhed" når man bare er en selv? Jeg har ikke fået taget nogle pæne graviditetsbilleder, og det er jeg lidt ked af, men har været lidt umuligt økonomisk at finde overskuddet, og undskyld mig, men mange hjemmelavede billeder er bare ikke særligt kønne synes jeg. Jeg er ikke den mest fotogene i forvejen såe billeder taget med en sløv iPhone er ikke noget jeg higer efter. Og jeg kender ingen med et godt kamera.

Jeg ved hun kommer ud inden 14 dage :) Jeg er sgu ikke så utålmodig som andre med deres "ææih nu må der godt snart ske noget", helt ærligt tror jeg bare kroppen har sin egen terminsdato, og skulle vi endelig have brug for igangsættelse ser jeg det ikke som et nederlag eller en straf. Jeg vil hellere have det roligt i "min sidste tid" end jeg vil rende og være frustreret.
Generne og alt det der gør ondt har været der så længe, så vi tager bare 14 dage mere :P

Og nu jeg skriver min sidste tid, så føles det igen lidt sådan. Jeg kunne godt have tænkt mig at se mine svigerinder inden fødslen, men jeg har været meget syg og forkølet, og nu kan jeg ikke være væk fra huset en time uden at jeg får ondt og vil ligge ned. Så der er mange mennesker lige nu jeg ikke ser, før jeg er blevet mor, det føles også lidt skræmmende.

Men jeg glæder mig! Misforstå ikke ovenstående tristhed, jeg glæder mig sindsygt til at se hende, lære hende at kende, se hende i armene på sin far, og alle de "første gang hun...." der kommer.


Tillykke med, at du er nået i mål - i hvert fald ifølge terminen :D Jeg kan godt genkende mange af dine følelser - jeg er også ambivalent omkring mange af tingene, fordi der midt i den store glæde og lykke også bare er rigtig mange bekymringer om det liv, der venter. Jeg tror, det er meget normalt, selv om det kan virke meget overvældende.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Muuh » 22. feb 2018, 17:14

Vi har i dag fortalt vores store drenge, at de måske skal være storebrødre

Jeg ved ikke præcis hvor langt jeg er henne, men ca 7-8 uger ifølge lægen, vurderet ud fra størrelse.
Min menstruation har været meget uregelmæssig, nogle gange har jeg kun blødt en enkelt dag og andre gange har jeg haft en alm mens.

Da det er 12-13 år siden jeg sidste var gravid, er jeg helt på bar bund :genert:
2
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 22. feb 2018, 17:15

Aquadorable skrev:
Sangius skrev:Hej ladies!

Jeg skulle være 5+1 i dag. Jeg mistede to gange sidst, før der var held med min datter. Så jeg må da indrømme, at jeg igen nu er lidt bekymret. Sidst fik jeg en tryghedsscanning gennem min læge, men synes også bare det er overkill at bede om en gratis nu, hvor jeg jo ved at jeg godt kan gennemføre en graviditet.
Så jeg overvejer lidt at købe mig til en, bare for lige at få vished om, at der er liv derinde...

Kan I anbefale et sted i Nordsjælland/København?


Cyclus på Østerbro, helt klart. Jeg har haft meget positive oplevelser derinde, og synes især, at Marianne er god :)


Der skal vi hen på lørdag hos Helen.
1
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 22. feb 2018, 19:20

Lige et pip fra en lure: Cyclus på østerbro havde jeg rigtig dårlig oplevelse med da vi mistede, hun skældte mig nærmest ud da jeg sagde der var noget galt selvom hun kunne se hjerteblink, men hun mente jeg var over 2 uger kortere, og altså skulle have testet positvit flere dage før befrugtning. Da jeg sagde det så fik jeg pænt at vide at de havde styr på det, og alt var som det skulle være, og jeg skulle lade være med at bekymre mig unødigt. Kan ikke husk hvad hende jeg var inde hos hed. Så dem vil jeg på ingen måde anbefale.

Vi var til flere scanninger hos lilleliv og de var virkelig søde, der er også ofte deals på dem, så der kan spares lidt :)
0
Dobbeltprofil7
Indlæg: 94
Tilmeldt: 16. feb 2018, 18:16
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 22. feb 2018, 21:00

godtnavn skrev:Lige et pip fra en lure: Cyclus på østerbro havde jeg rigtig dårlig oplevelse med da vi mistede, hun skældte mig nærmest ud da jeg sagde der var noget galt selvom hun kunne se hjerteblink, men hun mente jeg var over 2 uger kortere, og altså skulle have testet positvit flere dage før befrugtning. Da jeg sagde det så fik jeg pænt at vide at de havde styr på det, og alt var som det skulle være, og jeg skulle lade være med at bekymre mig unødigt. Kan ikke husk hvad hende jeg var inde hos hed. Så dem vil jeg på ingen måde anbefale.

Vi var til flere scanninger hos lilleliv og de var virkelig søde, der er også ofte deals på dem, så der kan spares lidt :)


Dem droppede vi efter en telefonisk samtale. Hende jeg talte med var virkelig arrogant. Kunne på ingen måde forstå at jeg var nervøs, og sluttede af med at sige at det jo var så tidligt, så det var ikke engang sikkert at jeg virkelig er gravid.

Edit: men det lyder som en rigtig ubehagelig oplevelse du havde hos Cyclus. Kanndu huske hvad hun hed?

Edit igen: kan se at du ikke husker hendes navn. Krydser fingre for at vi får god behandling.
0

Tilbage til "Graviditet"