Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 13. apr 2016, 10:19

Hvor meget går I andre op I alt det der overtro?

Jeg kendte dårligt til dem, før jeg har fået smidt en masse i hovedet, er blevet helt paf. Vi købte jo en brugt barnevogn forleden, fordi det var et lyn-tilbud, så vi slog til. Den står oppe på børneværelset nu. Så synes folk åbenbart det er passende at sige til mig, at hvis jeg har en tom barnevogn stående, så får jeg aldrig et barn i den O.o

Nu er jeg slet ikke overtroisk overhoved. Men går folk virkelig så meget op i det? Vi skal også til MD-scanning fredag d. 13.... Så vi må jo bare håbe på det bedste! :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 13. apr 2016, 10:22

Altså vi har jo barnevognen stående fra vores søn, men der gælder måske ikke de samme "regler" for nummer to?

Vi havde ikke barnevognen hjemme inden fødslen, men det skyldtes ikke overtro. Det var mig, som ikke turde det (af irrationelle årsager).
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 13. apr 2016, 10:36

Sangius skrev:Hvor meget går I andre op I alt det der overtro?

Jeg kendte dårligt til dem, før jeg har fået smidt en masse i hovedet, er blevet helt paf. Vi købte jo en brugt barnevogn forleden, fordi det var et lyn-tilbud, så vi slog til. Den står oppe på børneværelset nu. Så synes folk åbenbart det er passende at sige til mig, at hvis jeg har en tom barnevogn stående, så får jeg aldrig et barn i den O.o

Nu er jeg slet ikke overtroisk overhoved. Men går folk virkelig så meget op i det? Vi skal også til MD-scanning fredag d. 13.... Så vi må jo bare håbe på det bedste! :D

Så lidt at jeg ikke ville tøve med at fortælle folk at de er nogle fjolser hvis de sagde sådan noget til mig!
2
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. apr 2016, 10:59

Åh, hvor er det dejligt Bøtte - tillykke med det. :kys:

Og hvor er det godt, at de giver jer nogle ekstra skanninger!
1
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 13. apr 2016, 11:16

Juhhuuuu Bøtte. Sådan skal det være :D Tillykke med fint hjerteblink <3
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. apr 2016, 11:23

Sangius skrev:Hvor meget går I andre op I alt det der overtro?

Jeg kendte dårligt til dem, før jeg har fået smidt en masse i hovedet, er blevet helt paf. Vi købte jo en brugt barnevogn forleden, fordi det var et lyn-tilbud, så vi slog til. Den står oppe på børneværelset nu. Så synes folk åbenbart det er passende at sige til mig, at hvis jeg har en tom barnevogn stående, så får jeg aldrig et barn i den O.o

Nu er jeg slet ikke overtroisk overhoved. Men går folk virkelig så meget op i det? Vi skal også til MD-scanning fredag d. 13.... Så vi må jo bare håbe på det bedste! :D


Jeg går overhovedet ikke op i det. Jeg har al mulig forståelse for, at andre kan have det på en anden måde - men jeg gider ikke høre på ubehagelig dommedagskommentarer omkring, hvad jeg køber/hjembringer hvornår.

For mig ville det være en stressfaktor ikke at have barnevogn hjemme/seng redt/osv.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 13. apr 2016, 11:33

Tak piger :kys: Det er godt nok rart at vide at der er liv derinde.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 13. apr 2016, 14:04

Lilleluftballon skrev:
Sangius skrev:Hvor meget går I andre op I alt det der overtro?

Jeg kendte dårligt til dem, før jeg har fået smidt en masse i hovedet, er blevet helt paf. Vi købte jo en brugt barnevogn forleden, fordi det var et lyn-tilbud, så vi slog til. Den står oppe på børneværelset nu. Så synes folk åbenbart det er passende at sige til mig, at hvis jeg har en tom barnevogn stående, så får jeg aldrig et barn i den O.o

Nu er jeg slet ikke overtroisk overhoved. Men går folk virkelig så meget op i det? Vi skal også til MD-scanning fredag d. 13.... Så vi må jo bare håbe på det bedste! :D

Så lidt at jeg ikke ville tøve med at fortælle folk at de er nogle fjolser hvis de sagde sådan noget til mig!


Ja, jeg synes også det er over stregen. Jeg er i hvert fald nem at rykke for tiden, så jeg blev helt ked af det over den kommentar.

Nå. Det er rart at høre at der også er andre der ikke tager det så højtideligt, med alle de der overtro. Jeg har det nemlig lige som Danseprinsesse, jeg synes det er stressende hvis tingenen ikke er klar. Synes det er så rart at kunne tjekke barnevogn af på listen, og jeg reder da også sengen før baby kommer hjem. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. apr 2016, 14:39

Vi har været til fødselsforberedelse i dag, eller foredrag var det vel nærmest. I dag omhandlede det "forældrerollen" og amning. Om en måned skal vi af sted igen, hvor det handler om fødslen og pasning af en nyfødt + rundvisning på fødegangen. Det bliver der forhåbentligt lidt mere kød på, det i dag var ret overflødigt for os begge to.

Hvad tilbyder de hos jeres fødesteder?

Gør man slet ikke noget i decideret fødselsforberedelse længere - altså sådan noget med vejrtrækning?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 13. apr 2016, 14:54

Danseprinsesse skrev:Vi har været til fødselsforberedelse i dag, eller foredrag var det vel nærmest. I dag omhandlede det "forældrerollen" og amning. Om en måned skal vi af sted igen, hvor det handler om fødslen og pasning af en nyfødt + rundvisning på fødegangen. Det bliver der forhåbentligt lidt mere kød på, det i dag var ret overflødigt for os begge to.

Hvad tilbyder de hos jeres fødesteder?

Gør man slet ikke noget i decideret fødselsforberedelse længere - altså sådan noget med vejrtrækning?


Sidste gang var vi til 4 laaange aftener på Hvidovre med partner i små grupper. Det var egentligt ok, omend lidt langt. Gik også til yoga gennem en stor del af graviditeten. Det kan anbefales, brugte i hvert fald vejrtrækningen og bevægelserne under fødslen for at hjælpe barnet på vej.
Denne gang er der ikke noget tilbud, men det er nu også ok.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 13. apr 2016, 17:42

Jeg tror, fødselsforberedelse med vejrtrækningsøvelser er afskaffet de fleste steder.

Her er der også 4 temaaftener, som man kan tilmelde sig plus besøg på fødegangen. Vi var til 3 af temaaftenerne sidste gang, men nåede ikke den fjerde, da jeg født før tid. Den handlede om amning, og ironisk nok kunne jeg jo så slet ikke amme.

Jeg har valgt at tilmelde os temaet om amning denne gang, da det jo forhåbentlig er en mulighed denne gang. Vi skal dog først afsted om 1,5 måned.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 13. apr 2016, 17:43

I dag har jeg 5 uger til barsel :banan:. Nedtællingen er begyndt!
3
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. apr 2016, 17:52

Nej, det er nok sparet væk.

Jeg tænker lidt over det med vejrtrækning. Min veninde sprækkede rigtig meget ved sin første fødsel. Ved andet barn vendte hun frygten for det med sin jordemoder, der havde nævnt noget om vigtigheden af vejrtrækning (som der ikke havde været fokus på ved første fødsel). Ved anden fødsel havde hun så haft en jordemoder, der virkelig havde hjulpet hende med vejrtrækning; hun havde en langt bedre oplevelse, havde følt sig mere i kontrol undervejs og var gået meget mindre i stykker i øvrigt.

Min kæreste og jeg har talt om evt. selv at købe noget forberedelse - de tilbyder det blandt andet der, hvor jeg skal skannes. Men jeg ved ikke, om det reelt er væsentligt eller ej.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. apr 2016, 17:56

Nå ja, jeg tror nok jeg er i 3. trimester nu. Synes det er forskelligt, hvornår det skiller ifølge de sider/bøger, jeg har læst.
Kan læse, at det nu er et barn i stedet for et foster - og det er åbenbart en vigtig juridisk detalje. Har ingen anelse om hvorfor. :genert:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 13. apr 2016, 18:43

Jeg gik til graviditetsyoga over 8-10 gange, hvor vi hver gang også arbejdede med vejrtrækningen.

Nu var min fødsel jo ikke efter bogen, men jeg brugte vejrtrækningen under veerne. Min mand var super sej og guidede mig igennem veerne med vejrtrækningen. JM jokede faktisk med, at han burde få det som et ekstra job.
0

Tilbage til "Graviditet"