Terminstråd - alle er velkomne :)

Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 25. maj 2016, 11:03

Kolderudolf skrev:Jeg vil gerne være med :wave:

Navn: Kolderudolf
Alder: 31
Beskæftigelse: jurist
Mands alder: 31
Bor: Grønland
Fødested: Uvist
Prøvet siden: Har vist ikke rigtig prøvet..
Testet positiv: 19. april
Termin: 31. december
Andre børn: Pige fra juli 2014.
Vide kønnet: Er lidt i tvivl.
NF-dato: Det tilbyder de desværre ikke her :(
MD-dato: Og det heller ikke :boo: Men satser på en privat scanning, når vi er i Danmark i august.
Første lægebesøg: Der er ingen lægebesøg her
Første jm-konsultation: 25. maj


Jeg vil også meget gerne være med på forsiden :blush2: Den var forsvundet ret langt tilbage, så tillader mig lige at smide den op igen
1
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 25. maj 2016, 11:41

Bøtte skrev:Puh hvor min lænd driller. Der skal dælme ikke meget til at den gør ondt. Og jeg får plukveer næsten hver aften.

Jeg var faktisk til noget vandgymnastik for gravide i mandags, men jeg mistede lidt modet efter instruktøren grinede af mig, fordi jeg ikke er så langt henne.
Da jeg gik til de sidst, var der mange, både tæt på termin og ganske kort henne, det så jeg egentlig ikke som et problem. Men nu er det åbenbart primært dem efter uge 30.
Jeg kan ikke længere løbe og vil gerne holde mig i gang, så tænkte det var oplagt at prøve. Men nu ved jeg ikke helt alligevel :genert:


Ej, hun kan da heller ikke tillade sig at grine af dig :stoned: Man kan jo sagtens opleve bækken/lændesmerter meget tidligt i en graviditet, som gør at vandgymnastik er klart det rareste/eneste man kan udføre af fysisk aktivitet.
Synes bare du skal slå hende ud af hovedet og tage afsted igen.

Nøj, jeg klager meget over det, men shiiiiiit jeg er træt. Det er så vanvittig svært for mig at holde mig vågen her på jobbet. Al vilje og kraft forlader min krop. Specielt her efter frokost. Kunne så godt lige tage en lur henover tastaturet. 4 arbejdsdage igen. Barsel, here I come :banan:

Er der nogen der kender til nogle gode youtube videoer/andet som kan fungere som en slags fødselsforberedelse? Jeg er 2. gangs og behøver ikke sådan en forklaring og al det der, tænkte mere sådan nogle gode åndedrætsøvelser? Eller kan det svare sig at læse "smertefri fødsel" fx? Hvis nogen herinde har erfaring med den bog?
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 25. maj 2016, 12:06

Er der én der har lyst til at overtage trådholdertjansen? Jeg får ikke skrevet så meget som jeg gerne ville og forsiden er jeg også for dårlig til at få opdateret. Ville være taknemlig hvis en anden ville tage over :blush:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 25. maj 2016, 12:07

Du kan vist lige nå det mittemis, med smertefri fødsel. Mener hun skriver helst mindst 6 uger før termin, men mon ikke du stadig kan nå at få en del ud af det? :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 25. maj 2016, 12:28

Mittemis skrev:
Bøtte skrev:Puh hvor min lænd driller. Der skal dælme ikke meget til at den gør ondt. Og jeg får plukveer næsten hver aften.

Jeg var faktisk til noget vandgymnastik for gravide i mandags, men jeg mistede lidt modet efter instruktøren grinede af mig, fordi jeg ikke er så langt henne.
Da jeg gik til de sidst, var der mange, både tæt på termin og ganske kort henne, det så jeg egentlig ikke som et problem. Men nu er det åbenbart primært dem efter uge 30.
Jeg kan ikke længere løbe og vil gerne holde mig i gang, så tænkte det var oplagt at prøve. Men nu ved jeg ikke helt alligevel :genert:


Ej, hun kan da heller ikke tillade sig at grine af dig :stoned: Man kan jo sagtens opleve bækken/lændesmerter meget tidligt i en graviditet, som gør at vandgymnastik er klart det rareste/eneste man kan udføre af fysisk aktivitet.
Synes bare du skal slå hende ud af hovedet og tage afsted igen.

Nøj, jeg klager meget over det, men shiiiiiit jeg er træt. Det er så vanvittig svært for mig at holde mig vågen her på jobbet. Al vilje og kraft forlader min krop. Specielt her efter frokost. Kunne så godt lige tage en lur henover tastaturet. 4 arbejdsdage igen. Barsel, here I come :banan:

Er der nogen der kender til nogle gode youtube videoer/andet som kan fungere som en slags fødselsforberedelse? Jeg er 2. gangs og behøver ikke sådan en forklaring og al det der, tænkte mere sådan nogle gode åndedrætsøvelser? Eller kan det svare sig at læse "smertefri fødsel" fx? Hvis nogen herinde har erfaring med den bog?


Jeg tænkte egentlig også at det vel var for alle, følte mig alligevel lidt dum ved det.
Kan huske fra S at vi havde et par stykker på holdet, der ikke engang så gravide ud. Men de var da med alligevel.
Tror også bare jeg fortsætter. Skal jo holde mig i gang.

Åh den træthed :ae: Det lyder hårdt. Godt du snart har barsel :kys:
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 25. maj 2016, 18:28

Ej, du må ikke holde op med din gode motion!

Argh, mine bryster er ved at sprænges idag. Fik et chok da jeg så dem imorges, helt vildt store og med store, blå blodårer alle vejne. Og i løbet af dagen har det seriøst føltes som om mælken løb til (hvilket altså er ret smertefuldt). Kan næsten ikke være i min egen krop. Av!
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 25. maj 2016, 19:15

Åh det lyder ikke rart. :(
Hvornår har du termin?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 25. maj 2016, 19:33

Bøtte skrev:Åh det lyder ikke rart. :(
Hvornår har du termin?

Jeg er kun i uge 27, så det er lige tidligt nok med mælkegilde. Lækker også kun en lille bitte smule. Håber det er bedre imorgen;)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 25. maj 2016, 19:40

Du må da have fat i nogle ammeindlæg :-D
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 25. maj 2016, 19:44

Lilleluftballon skrev:Ej, du må ikke holde op med din gode motion!

Argh, mine bryster er ved at sprænges idag. Fik et chok da jeg så dem imorges, helt vildt store og med store, blå blodårer alle vejne. Og i løbet af dagen har det seriøst føltes som om mælken løb til (hvilket altså er ret smertefuldt). Kan næsten ikke være i min egen krop. Av!


Min veninde som er i uge 16 fortalte lige i dag at hun var vågnet op efter en lur her i weekenden og havde haft utætte bryster...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 25. maj 2016, 19:54

Apropos bryster. Er der nogle der har erfaring med tørre nipples? Mine er simpelthen blevet så tørre.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 25. maj 2016, 21:31

alfe skrev:Apropos bryster. Er der nogle der har erfaring med tørre nipples? Mine er simpelthen blevet så tørre.


Det er mine også, og de klør. Jeg har smurt dagligt med mild creme, det tager det værste. Men jeg har egentlig tænkt mig at spørge min læge på fredag. Overvejer om det er lidt eksem, og så vil jeg jo helst have det behandlet inden amningen går i gang.
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 25. maj 2016, 22:42

Jeg var til første jordemoder-besøg i går. Her har man ingen praktiserende læger, så det er kun jordemoder-besøg man har her.

Jeg er i 9. uge og næste besøg er i midt juli, hvor man så også får første og eneste scanning, hvor der tjekkes vækst og termin. Så jeg stoler på at risikoen for downs også er lille med dette barn :genert:

I mit sidste graviditet var jeg total flyvende. Jeg troede 5-6 gange om ugen og løb 5 km-løb 2 dage inden termin. Der var måske en dag med kvalme. Jeg kan godt mærke, at denne omgang er noget anderledes. Jeg har været sygemeldt fra arbejdet de sidste 2 dage. Jeg kaster op mange gange om dagen og har den værste madlede. Jeg kan vitterligt intet få ned og det forværrer kvalme, så det er en lidt dum cirkel. Desuden er jeg sindssyg afkræftet. Træning er en by i Rusland. Jeg har ikke kunne rejse mig fra sofaen de sidste 2 dage. Men det hjælper heller ikke at jeg har en speedy 2-årig alene i denne uge. Heldigvis kommer min mand hjem i morgen og så håber jeg der er lidt flere kræfter til bare at eksistere, når der ikke skal tages stilling til kamp om tandbørstning, putning og madlavning.
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 26. maj 2016, 05:02

alfe skrev:Apropos bryster. Er der nogle der har erfaring med tørre nipples? Mine er simpelthen blevet så tørre.


Sådan noget creme man også bruger når amningen gør ondt - Lansinoh. Det er godt. Det er i øvrigt også godt at have liggende alligevel...
2
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 26. maj 2016, 05:06

Lilleluftballon skrev:
alfe skrev:Apropos bryster. Er der nogle der har erfaring med tørre nipples? Mine er simpelthen blevet så tørre.


Sådan noget creme man også bruger når amningen gør ondt - Lansinoh. Det er godt. Det er i øvrigt også godt at have liggende alligevel...


Enig. Lansinoh er et must når man har en nyfødt og egentlig også på andre tidspunkter. Det virker nemlig også vildt godt på tørre albuer mm ;)
og det virker også ret godt på små røde barnenumser.
0

Tilbage til "Graviditet"