Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 26. maj 2016, 06:11

Snowdrop skrev:Du kan vist lige nå det mittemis, med smertefri fødsel. Mener hun skriver helst mindst 6 uger før termin, men mon ikke du stadig kan nå at få en del ud af det? :)


Altså at man skal begynde at læse bogen 6 uger før fødsel? Jeg regner ikke med at tage holdet eller noget. Vil bare gerne lige læse lidt om teknikker. Eller se nogle videoer på youtube eller andet..
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 26. maj 2016, 07:12

Mittemis skrev:
Snowdrop skrev:Du kan vist lige nå det mittemis, med smertefri fødsel. Mener hun skriver helst mindst 6 uger før termin, men mon ikke du stadig kan nå at få en del ud af det? :)


Altså at man skal begynde at læse bogen 6 uger før fødsel? Jeg regner ikke med at tage holdet eller noget. Vil bare gerne lige læse lidt om teknikker. Eller se nogle videoer på youtube eller andet..


Jeps, der er tre øvelselsprogrammer, et med 12 uger til termin, et med 8 uger og et med 6 uger til termin og så følger man det der passer ind i ens situation. Men jeg tror stadig man kan få en masse ud af at øve sig i teknikkerne selvom der f. Eks kun er 4 uger til. Netop fordi enhver hjælp til vejrtrækning er bedre end slet ingen :)
Jeg har kun læst bogen indtil videre og så lige prøvet lidt af det af, er ikke gået igang med træningsprogrammet endnu. Skal vist lige tage tilløb... Haha
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 26. maj 2016, 07:20

Kolderudolf skrev:Jeg var til første jordemoder-besøg i går. Her har man ingen praktiserende læger, så det er kun jordemoder-besøg man har her.

Jeg er i 9. uge og næste besøg er i midt juli, hvor man så også får første og eneste scanning, hvor der tjekkes vækst og termin. Så jeg stoler på at risikoen for downs også er lille med dette barn :genert:

I mit sidste graviditet var jeg total flyvende. Jeg troede 5-6 gange om ugen og løb 5 km-løb 2 dage inden termin. Der var måske en dag med kvalme. Jeg kan godt mærke, at denne omgang er noget anderledes. Jeg har været sygemeldt fra arbejdet de sidste 2 dage. Jeg kaster op mange gange om dagen og har den værste madlede. Jeg kan vitterligt intet få ned og det forværrer kvalme, så det er en lidt dum cirkel. Desuden er jeg sindssyg afkræftet. Træning er en by i Rusland. Jeg har ikke kunne rejse mig fra sofaen de sidste 2 dage. Men det hjælper heller ikke at jeg har en speedy 2-årig alene i denne uge. Heldigvis kommer min mand hjem i morgen og så håber jeg der er lidt flere kræfter til bare at eksistere, når der ikke skal tages stilling til kamp om tandbørstning, putning og madlavning.


Det lyder godt nok specielt det der system i Grønland :genert:

Håber du får det bedre snart :kram:
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 26. maj 2016, 07:22

Danseprinsesse skrev:Det er mine også, og de klør. Jeg har smurt dagligt med mild creme, det tager det værste. Men jeg har egentlig tænkt mig at spørge min læge på fredag. Overvejer om det er lidt eksem, og så vil jeg jo helst have det behandlet inden amningen går i gang.


Det er "rart", at det ikke bare er mig, der har det sådan. Du må gerne opdatere, hvis du spørger :)

Lulu skrev:
Lilleluftballon skrev:Sådan noget creme man også bruger når amningen gør ondt - Lansinoh. Det er godt. Det er i øvrigt også godt at have liggende alligevel...


Enig. Lansinoh er et must når man har en nyfødt og egentlig også på andre tidspunkter. Det virker nemlig også vildt godt på tørre albuer mm ;)
og det virker også ret godt på små røde barnenumser.


Eminent. Det vil jeg gå på apoteket efter, tak!
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 26. maj 2016, 08:10

primle skrev:Er der én der har lyst til at overtage trådholdertjansen? Jeg får ikke skrevet så meget som jeg gerne ville og forsiden er jeg også for dårlig til at få opdateret. Ville være taknemlig hvis en anden ville tage over :blush:


Jeg vil desværre heller ikke være god til at opdatere... Men gør det du orker, og hvis ikke en anden tager over, så må forsiden bare ikke blive opdateret. :kys:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3663
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1200
Likede indlæg: 12121

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 26. maj 2016, 08:16

Jeg sidder lige nu på et hotelværelse i Rom, mens min mand er i bad og vi har fået Cafe Latté og crossianter på balkonen i godt vejr. Vi valgte at tage en miniferie her inden jeg bliver for stor og besværet af graviditeten... Og hold nu op, hvor det bare SKØNT at være ude og rejse og bare nyde hinanden og en god by... Men nøøøj, jeg savner at drikke vin og ryge cigeratter! Alt herinde indbyder til sene aftner med drinks og vin og smøger og snak og hygge og kys og mild brise.

Men så drikker jeg mine alkoholsfrie drinks og nyder snakken, hyggen, kysene og den milde brise. :)

Men det er lidt skægt, for da vi var ude i går og spise, sagde jeg nej til vin pga. graviditet... Tjeneren var helt forbavset og udbrød: Jamen, så har både du OG baby da brug for det?! :lol: ja, der er forskel i kulturen. Hernede er det vist helt normalt at mama tager noget vin til aftensmaden.

...jeg må indrømme, at jeg også pønser på at få mig et glas her i dag... Jeg er alligevel i uge 19, så det burde ikke ske noget. Min mand synes også, at jeg da sagtens kan tage et glad og nyde også den del af Italien. Så det glæder jeg mig til! :)

Rigtig god dag alle sammen!! Jeg vil ud på sightseeing! :)
5
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Knirkemis
Indlæg: 1273
Tilmeldt: 20. apr 2016, 08:42
Kort karma: 313
Likede indlæg: 3587

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Knirkemis » 26. maj 2016, 08:58

achillaxedprune skrev:Jeg sidder lige nu på et hotelværelse i Rom, mens min mand er i bad og vi har fået Cafe Latté og crossianter på balkonen i godt vejr. Vi valgte at tage en miniferie her inden jeg bliver for stor og besværet af graviditeten... Og hold nu op, hvor det bare SKØNT at være ude og rejse og bare nyde hinanden og en god by... Men nøøøj, jeg savner at drikke vin og ryge cigeratter! Alt herinde indbyder til sene aftner med drinks og vin og smøger og snak og hygge og kys og mild brise.

Men så drikker jeg mine alkoholsfrie drinks og nyder snakken, hyggen, kysene og den milde brise. :)

Men det er lidt skægt, for da vi var ude i går og spise, sagde jeg nej til vin pga. graviditet... Tjeneren var helt forbavset og udbrød: Jamen, så har både du OG baby da brug for det?! :lol: ja, der er forskel i kulturen. Hernede er det vist helt normalt at mama tager noget vin til aftensmaden.

...jeg må indrømme, at jeg også pønser på at få mig et glas her i dag... Jeg er alligevel i uge 19, så det burde ikke ske noget. Min mand synes også, at jeg da sagtens kan tage et glad og nyde også den del af Italien. Så det glæder jeg mig til! :)

Rigtig god dag alle sammen!! Jeg vil ud på sightseeing! :)

Nøj, det lyder dejligt!
Jeg savner også at kunne sidde om aftenen og nyde et glas vin. Altså, jeg har drukket et glas i ny og næ ved særlige lejligheder, men det har virkelig været afhængigt af, hvem jeg var sammen med. For jeg orker ikke folks fordømmende blikke, når de ser ens gravide mave og et vinglas. Nytårsaften drak jeg alkoholfri hvidvin hele aftenen, og havde aftalt med mig selv, at jeg måtte drikke et enkelt glas rødvin også. Jeg glædede mig til at nyde det glas rødvin, og tænkte at hvis jeg drak det over et par timer, ville det være helt i orden. Men nøj, for et blik jeg fik fra en af de andre gæster :ad!: Det endte med, at jeg kun drak halvdelen, slet ikke kunne nyde det, og bare følte mig så meget sat under lup og dømt som verdens dårligste, kommende mor.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 26. maj 2016, 10:33

Rom! :love: Jeg er misundelig :blush:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 26. maj 2016, 11:18

Ej Axe, det lyder skønt! Håber I får en fantastisk tur. :kys:

Vi sidder desværre i lufthavnen på vej den anden vej - hjem fra Provence.
Jeg har virkelig også savnet mine cigaretter og et par drinks, nu hvor vi har siddet ude hver aften.
Især forleden på et tapassted, hvor der bare var den fedeste stemning. Men jeg måtte nøjes med deres "mojita", som var den alkoholfrie version. :P

I nat drømte jeg om vores baby for 2. gang (som jeg kan huske). Denne gang gav jeg en nyfødt baby et stykke orange peberfrugt at spise - mine drømme om baby skal åbenbart handle om, at jeg prøver at slå ham ihjel. :genert:
Men akkurat som sidst så savnede jeg ham helt vildt da jeg vågnede. Har ellers haft sådan en panik-agtig fortrydelsesfølelse de sidste dage (åh nej, hvad har vi gjort, hvad hvis jeg fortryder, hvad hvis det bliver for hårdt), og den forsvandt som dug for solen med drømmen. :lun:
Senest rettet af Danseprinsesse 26. maj 2016, 14:45, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 26. maj 2016, 13:07

Poooueha, fik lige lavet en liste med det vi mangler endnu. Bliver helt svedt! :lol:
0
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 26. maj 2016, 13:20

Danseprinsesse skrev::rulle: Ej Axe, det lyder skønt! Håber I får en fantastisk tur. :kys:

Vi sidder desværre i lufthavnen på vej den anden vej - hjem fra Provence.
Jeg har virkelig også savnet mine cigaretter og et par drinks, nu hvor vi har siddet ude hver aften.
Især forleden på et tapassted, hvor der bare var den fedeste stemning. Men jeg måtte nøjes med deres "mojita", som var den alkoholfrie version. :P

I nat drømte jeg om vores baby for 2. gang (som jeg kan huske). Denne gang gav jeg en nyfødt baby et stykke orange peberfrugt at spise - mine drømme om baby skal åbenbart handle om, at jeg prøver at slå ham ihjel. :genert:
Men akkurat som sidst så savnede jeg ham helt vildt da jeg vågnede. Har ellers haft sådan en panik-agtig fortrydelsesfølelse de sidste dage (åh nej, hvad har vi gjort, hvad hvis jeg fortryder, hvad hvis det bliver for hårdt), og den forsvandt som dug for solen med drømmen. :lun:


Bare vent til han er ekstern og du er så træt så træt. Så kan det ske man vågner om natten og er helt overbevist om at man smed baby i skraldespanden udenfor og lagde skraldeposen med alle bleer i babys seng :shock: :panik: så kan man ret hurtigt komme op og tjekke babys seng skal jeg hilse at sige :genert: for at finde ud af at man havde gjort det den rigtige vej rundt. Det kostede over en times dyrebar søvn inden jeg sov igen.
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 26. maj 2016, 14:25

Har konstateret at min baby ikke kan lide lugten af makrel. Pyha. Hvem fanden tager også makrel med på jobbet som madpakke!

Jeg har ingen kvalme haft (og det her jinxer det ikke!!), men min lugtesans er godt nok god. Og alt lugter grimt... Papir lugter eksempelvis lidt af bræk :forvirret:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 26. maj 2016, 14:34

En lugtesans bliver i den grad skærpet, når man er gravid.

Fx kan ens køleskab lugte enormt grimt :badr:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 26. maj 2016, 14:39

Lulu skrev:
Danseprinsesse skrev::rulle: Ej Axe, det lyder skønt! Håber I får en fantastisk tur. :kys:

Vi sidder desværre i lufthavnen på vej den anden vej - hjem fra Provence.
Jeg har virkelig også savnet mine cigaretter og et par drinks, nu hvor vi har siddet ude hver aften.
Især forleden på et tapassted, hvor der bare var den fedeste stemning. Men jeg måtte nøjes med deres "mojita", som var den alkoholfrie version. :P

I nat drømte jeg om vores baby for 2. gang (som jeg kan huske). Denne gang gav jeg en nyfødt baby et stykke orange peberfrugt at spise - mine drømme om baby skal åbenbart handle om, at jeg prøver at slå ham ihjel. :genert:
Men akkurat som sidst så savnede jeg ham helt vildt da jeg vågnede. Har ellers haft sådan en panik-agtig fortrydelsesfølelse de sidste dage (åh nej, hvad har vi gjort, hvad hvis jeg fortryder, hvad hvis det bliver for hårdt), og den forsvandt som dug for solen med drømmen. :lun:


Bare vent til han er ekstern og du er så træt så træt. Så kan det ske man vågner om natten og er helt overbevist om at man smed baby i skraldespanden udenfor og lagde skraldeposen med alle bleer i babys seng :shock: :panik: så kan man ret hurtigt komme op og tjekke babys seng skal jeg hilse at sige :genert: for at finde ud af at man havde gjort det den rigtige vej rundt. Det kostede over en times dyrebar søvn inden jeg sov igen.


Åh ja, kan stadig huske da jeg vågnede ved at min mand spurgte hvad jeg dog lavede. Og jeg var såmænd ved at lede efter babyen under hans dyne. Jeg var sikker på at jeg var faldet i søvn, mens jeg havde givet flaske og nu var hun altså væk.
Min mand var pænt sikker på jeg havde lagt hende i hendes egen seng, men der havde jeg ikke engang kigget, for der vidste jeg ligesom hun ikke var :rulle: Og jeg synes faktisk han var ret træls fordi han ikke hjalp med at lede efter hende. Han deltog i eftersøgningen ved at tænde natlampen, kravle over i min seng og kigge i vuggen, hvor hun sov så fint. :genert:

Det tog også lidt tid inden jeg sov igen :lol:
2
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 26. maj 2016, 14:42

JoyNips skrev:Har konstateret at min baby ikke kan lide lugten af makrel. Pyha. Hvem fanden tager også makrel med på jobbet som madpakke!

Jeg har ingen kvalme haft (og det her jinxer det ikke!!), men min lugtesans er godt nok god. Og alt lugter grimt... Papir lugter eksempelvis lidt af bræk :forvirret:


Og der går længe inden det bliver bedre.
Min mand er fx total ninja når han åbner køleskabet for at finde noget - alt skal stå på den rigtige plads i køleskabet, for det stinker, så køleskabet skal helst ikke være åbnet i mere end 3 sekunder. Det tager nemlig også rigtig lang tid (op mod en time) fra køleskabet har været åbnet til lugten af køleskab i huset forsvinder igen. Sådan har det i hvert fald været herhjemme under begge mine graviditeter indtil omkring 13. - 14. uge.
0

Tilbage til "Graviditet"