Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Avino » 24. jun 2017, 16:45

AgentPixie skrev:Jeg fødte i morges kl 5:13 en bette dreng på 3400g og 51 cm :D
Det er det hårdeste og mest nederen jeg har været igennem, men det var så stort da han endelig pludselig var ude :lun:
Han er en rolig lille gemyt, der allerede har flænset mine brystvorter :ad!:


TILLYKKE :) Et rigtigt midsommerbarn

Er normalt ikke i disse tråde, men vidste du var gravid.

Hvor ER han da vidunderlig.
Håber du og han har det godt :)

TILLYKKE igen
:kram:
1
undercoverme
Indlæg: 17
Tilmeldt: 9. jun 2017, 11:20
Kort karma: 2
Likede indlæg: 17

GUL?

Indlægaf undercoverme » 24. jun 2017, 18:35

Har nogen af jer haft en GUL?

Jeg kan mærke, at nogle smerter som føles som ægløsningssmerter eller sidestik, får mig til at tænke på en GUL... :(

Som udgangspunkt vil jeg sige det ikke er slemme smerter. Det føles som ømhed og som nogle smerter jeg har haft mange gange før både i forbindelse med ægløsning og udenfor ægløsning. Og de er ikke vedvarende og ikke nødvendigvis dagligt.

Arh, jeg hader alle de bekymringer der kommer med en graviditet....

Skal scannes næste mandag, men hvor ville jeg ærgre mig over 400kr til en scanning, hvis der skulle være noget galt... Nærigheden kommer lige op i mig :lol2:
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: GUL?

Indlægaf twinkle » 24. jun 2017, 20:02

undercoverme skrev:Har nogen af jer haft en GUL?

Jeg kan mærke, at nogle smerter som føles som ægløsningssmerter eller sidestik, får mig til at tænke på en GUL... :(

Som udgangspunkt vil jeg sige det ikke er slemme smerter. Det føles som ømhed og som nogle smerter jeg har haft mange gange før både i forbindelse med ægløsning og udenfor ægløsning. Og de er ikke vedvarende og ikke nødvendigvis dagligt.

Arh, jeg hader alle de bekymringer der kommer med en graviditet....

Skal scannes næste mandag, men hvor ville jeg ærgre mig over 400kr til en scanning, hvis der skulle være noget galt... Nærigheden kommer lige op i mig :lol2:


Hmm, altså, jeg har oplevet (og oplever stadig) ægløsningssmerter og endda hvad jeg vil beskrive som menstruationssmerter, og da jeg blev scannet 5+6 sad alt som det skal.
Jeg tager det egentlig mest som et tegn på, at blop er ved at expandere sit domicil. Særligt når jeg heller ikke bløder.

Men jeg kan udemærket godt forstå din bekymring :ae:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Luffegås » 24. jun 2017, 20:59

Nogen der kan anbefale gode bøger eller læsestof til den kommende far?
Han aner ikke så meget om "symptomer", eller forandringer, så vil gerne sende noget i hans retning der måske er lidt målrettet mænd.
Ikke fordi jeg har alverdens forandringer men synes selv dem jeg har kan neeemt bortforklares for ham :lol:
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf HappyPaww » 24. jun 2017, 21:10

Luffegås skrev:Nogen der kan anbefale gode bøger eller læsestof til den kommende far?
Han aner ikke så meget om "symptomer", eller forandringer, så vil gerne sende noget i hans retning der måske er lidt målrettet mænd.
Ikke fordi jeg har alverdens forandringer men synes selv dem jeg har kan neeemt bortforklares for ham :lol:

Den her er virkelig god og sjov :)

https://www.saxo.com/dk/du-skal-vaere-f ... lsrc=aw.ds

Denne er også fin:
https://www.saxo.com/dk/far-paa-faerde_ ... lsrc=aw.ds
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: GUL?

Indlægaf Vixen » 24. jun 2017, 21:17

undercoverme skrev:Har nogen af jer haft en GUL?

Jeg kan mærke, at nogle smerter som føles som ægløsningssmerter eller sidestik, får mig til at tænke på en GUL... :(

Som udgangspunkt vil jeg sige det ikke er slemme smerter. Det føles som ømhed og som nogle smerter jeg har haft mange gange før både i forbindelse med ægløsning og udenfor ægløsning. Og de er ikke vedvarende og ikke nødvendigvis dagligt.

Arh, jeg hader alle de bekymringer der kommer med en graviditet....

Skal scannes næste mandag, men hvor ville jeg ærgre mig over 400kr til en scanning, hvis der skulle være noget galt... Nærigheden kommer lige op i mig :lol2:


Hvor langt henne er du?
Jeg havde lignende smerter, og til nakkefoldsscanningen sagde sygeplejersken, at det med garanti havde været ligamentsmerter. Det startede meget tidligt hos mig og jeg har dem stadig ind i mellem (er 19+1 nu). Jeg var også nervøs for graviditet udenfor livmoderen, og jeg pletblødte endda en smule omkring uge 6, men alt viste sig at være ok. Når jeg googlede, blev jeg beroliget af, at GUL-smerter efter sigende ofte er ret voldsomme og altså stadiet over den genkendelige ømhed og stik, som minder om menstruation og ægløsning.

Håber, alt er som det skal være hos dig. :)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 24. jun 2017, 21:40

Luffegås skrev:Nogen der kan anbefale gode bøger eller læsestof til den kommende far?
Han aner ikke så meget om "symptomer", eller forandringer, så vil gerne sende noget i hans retning der måske er lidt målrettet mænd.
Ikke fordi jeg har alverdens forandringer men synes selv dem jeg har kan neeemt bortforklares for ham :lol:


Lurer-pip: Han kan hente den app, der hedder "gravid - dag for dag", så får han en lille daglig info-bid om alt det fysiske.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 24. jun 2017, 21:49

Her har min kæreste også haft app, Preglife (dansk) og Nurture (til tider MEGET amerikansk). Han har været ret glad for at kunne læse om de forskellige stadier selv
0
undercoverme
Indlæg: 17
Tilmeldt: 9. jun 2017, 11:20
Kort karma: 2
Likede indlæg: 17

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf undercoverme » 25. jun 2017, 05:50

Twinkle og KinderBueno - tak for jeres beskeder :)

Jeg er 7+2 idag og tror også det bare fylder meget fordi, det tog 3,5 år at blive gravid med vores dreng og denne gang "kun" 9 måneder, så hvorfor skulle jeg så ikke møde modstand????

Jeg kan ikke huske hvordan jeg havde det sidste gang udover mens-smerter over lænden. Men jeg har så også inden min første graviditet været til scanninger for at tjekke om mine organer fejlede noget pga den ømhed og det endte med at de mente det mine muskler som var ømme jævnligt.

Altså - hvis ikke det var for at jeg var gravid ville jeg heller ikke tillægge den ømhed noget - andet end muskelømhed, inaktivitet og formentlig overvægt.
Det fylder bare meget mere nu pga graviditeten.

Men altså den ømhed der sidder omme i ryggen ved jeg også kommer af, at jeg sover på maven. Jeg er så stiv og øm i ryggen om morgen og det er kommet efter jeg var gravid.

Så tror (og håber) bare det er en blanding af ligamentssmerter, svag muskulatur, psyke og inaktivitet.
2
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Luffegås » 25. jun 2017, 06:18

HappyPaww skrev:
Luffegås skrev:Nogen der kan anbefale gode bøger eller læsestof til den kommende far?
Han aner ikke så meget om "symptomer", eller forandringer, så vil gerne sende noget i hans retning der måske er lidt målrettet mænd.
Ikke fordi jeg har alverdens forandringer men synes selv dem jeg har kan neeemt bortforklares for ham :lol:

Den her er virkelig god og sjov :)

https://www.saxo.com/dk/du-skal-vaere-f ... lsrc=aw.ds

Denne er også fin:
https://www.saxo.com/dk/far-paa-faerde_ ... lsrc=aw.ds

Åhja, den der "du skal være far" har jeg længe drømt om at jeg skulle give til ham hvis jeg fandt ud af jeg var gravid og han ikke var der. Men nu var han der da jeg 5 om morgenen vækkede ham for at vise pinden. Men den er på mofibo har jeg fundet ud af, så det er dejligt jeg kan få ham til at læse med der :)
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 25. jun 2017, 06:31

Jeg gav iøvrigt min kæreste den her da vores søn blev født.
https://www.saxo.com/dk/ting-min-soen-s ... lsrc=aw.ds
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Vixen » 25. jun 2017, 13:25

undercoverme skrev:Twinkle og KinderBueno - tak for jeres beskeder :)

Jeg er 7+2 idag og tror også det bare fylder meget fordi, det tog 3,5 år at blive gravid med vores dreng og denne gang "kun" 9 måneder, så hvorfor skulle jeg så ikke møde modstand????

Jeg kan ikke huske hvordan jeg havde det sidste gang udover mens-smerter over lænden. Men jeg har så også inden min første graviditet været til scanninger for at tjekke om mine organer fejlede noget pga den ømhed og det endte med at de mente det mine muskler som var ømme jævnligt.

Altså - hvis ikke det var for at jeg var gravid ville jeg heller ikke tillægge den ømhed noget - andet end muskelømhed, inaktivitet og formentlig overvægt.
Det fylder bare meget mere nu pga graviditeten.

Men altså den ømhed der sidder omme i ryggen ved jeg også kommer af, at jeg sover på maven. Jeg er så stiv og øm i ryggen om morgen og det er kommet efter jeg var gravid.

Så tror (og håber) bare det er en blanding af ligamentssmerter, svag muskulatur, psyke og inaktivitet.


Åh, jeg kan godt forstå, bekymringerne fylder. :ae: Men man kan da sige, at nu hvor det tog så længe for jer at få bid, så mon ikke, du har mødt rigeligt modstand allerede? Jeg krydser i hvert fald alt hvad jeg kan for, at din spire har det godt.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf twinkle » 25. jun 2017, 19:36

Jeg har for resten læst et sted, at grunden til at nogle kvinder mærker en graviditet mere end andre kan være fordi, at man har en bagudvendt livmoder. Det har jeg, så det giver umiddelbart ret god mening :gruble:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Shmartiesh » 25. jun 2017, 19:40

twinkle skrev:Jeg har for resten læst et sted, at grunden til at nogle kvinder mærker en graviditet mere end andre kan være fordi, at man har en bagudvendt livmoder. Det har jeg, så det giver umiddelbart ret god mening :gruble:

Ved min første scanning da jeg var 6+ et eller andet, der sagde jordemoderen at min livmoder var bagudvendt og at jeg formentlig ville mærke ligamentsmerter mere, hvilket jeg også gjorde. Og stadig gør. Jeg mærkede mine ligamenter give sig allerede et par dage før jeg testede positiv. Nu er den nok ikke så bagudvendt mere.
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Luffegås » 26. jun 2017, 07:45

Har lige bestilt tid til scanning næste onsdag :panik: :banan:
Men, kom helt i tvivl. For har bestilt det under tryghedsscanning da jeg faktisk er i tvivl om hvor langt jeg er henne pga. mine seneste underlige cykluser, jeg er selvfølgelig også i tvivl om der er flere, og jeg vil da også gerne være tryg I at vide den lever. Men tryghedsscanning tage rkun 15 minutter, hvorimod den almindelige tidlige scanning tager 30. Og man får billeder uanset hvad, der er bare 100 kr. til forskel. De 100 kr. gør mig ikke noget, er medlem af Danmark, men burde jeg bare tage en almindelig scanning?
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Graviditet"