Terminstråd - alle er velkomne :)

Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 11. sep 2016, 15:10

Bøtte skrev:
Lulu skrev:^her ligger baby med hovedet nedad og ha gjort det nogle uger. Jeg er 33+0 i morgen.


Jeg er 29+0 i morgen, det er måske ikke helt urealistisk. Indtil for en uges tid siden lå hun ind i mellem på tværs. Det er hun heldigvis stoppet med :tie:
Jeg troede bare det var senere anden gang, men det er måske mere det med at sætte sig fast :gruble:


Min læge var ikke helt sikker på om min mave måske allerede var sunket lidt. Hun fik nemlig målt mit sumfysemål 3 cm mindre end jdm i sidste uge og hun havde ikke lige andre forklaringer. Jeg ved ikke helt om jeg tror på det, men altså nogle babyer skruer sig vel bare hurtigere fast end andre.
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolibrien » 11. sep 2016, 17:19

Kolderudolf skrev:quote]

Jeg ved ikke om det er helt det samme som dig, men jeg får sådan en brændende/stikkende smerte under ribbenene. Det kan trække om i ryggen og sætter sig tilsvarende enten i den ene side eller den anden side lige under skulderbladene. I den del der kaldes brystryggen. Under sidste graviditet startede det allerede i uge 18. Det kan godt blive værre og være i løbet af dagen og kan føles som sådan en skruetvinge, der bliver strammet i løbet af dagen og hvor det gør mere og mere ondt. Det hjælper så, når jeg ligger ned.

Under min sidste graviditet var der en fys, der konstaterede at det var facetsyndrom, hvor en facet i rygraden sætter sig fast på en eller anden måde pga belastningen og presset på organerne. Han knækkede det ud engang om ugen. Det har de desværre ikke mulighed for heroppe, så istedet laver jeg nogle øvelser, hvor jeg roterer i ryggen og selv forsøger at afhjælpe det med en foamroller. Jeg har normalt ingen problemer med ryggen og i det sekund jeg fødte sidst var smerten væk og har ikke været der siden (før jeg nåede til ca. uge 22 i denne graviditet)


Det kunne godt lyde ret meget som det. Tak, jeg tror jeg vil prøve at snakke med min læge om det, for det lader til, at der er en sammenhæng mellem det og så ryggen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: 28+

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2016, 18:29

achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Hvornår ligger baby med hovedet ned, kan I huske det?
Ved godt det varierer, men jeg tror altså lillesøster har lagt sig til rette. Synes det er lidt tidligt, men tror heller ikke hun står fast endnu.

Men jeg får nogle ordentlige drøn øverst i maven i højre side. I øvrigt samme side som S lå i. Ofte når jeg sidder med telefonen, hviler min arm øverst på maven og har et par gange oplevet, at hun har sparket så jeg næsten har tabt telefonen.


Klint har ligget med hovedet nedad hver gang enten lægen eller jordmoderen har tjekket... Så vidt jeg husker, så har det været omkring uge 25 første gang, jeg fik det at vide. Jeg er nu 35+0 og håber da, at han stadig har hovedet nedad. :)

Heeeldigvis, så ligger han og bøjer i benene, så han sparker gerne ud mod min ene side. Phew, jeg er glad for han ikke kun sparker lige op. Jeg har læst, at de ofte lægger sig senere til rette i anden graviditet. Her i uge 36 (mener jeg det kaldes) skulle de gerne begynde at lade være med af rumstere for meget rundt. Hvis du er 29+ er der altså stadig en del uger, hvor hun kan møfle rundt.


Hun behøver ikke vende sig mere :-D
Da hun lå på tværs var det ikke særlig sjovt :tie:

Skal til jm her den 22., så er det spændende om de mener hun ligger som jeg tror.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2016, 18:32

Lulu skrev:
Bøtte skrev:
Lulu skrev:^her ligger baby med hovedet nedad og ha gjort det nogle uger. Jeg er 33+0 i morgen.


Jeg er 29+0 i morgen, det er måske ikke helt urealistisk. Indtil for en uges tid siden lå hun ind i mellem på tværs. Det er hun heldigvis stoppet med :tie:
Jeg troede bare det var senere anden gang, men det er måske mere det med at sætte sig fast :gruble:


Min læge var ikke helt sikker på om min mave måske allerede var sunket lidt. Hun fik nemlig målt mit sumfysemål 3 cm mindre end jdm i sidste uge og hun havde ikke lige andre forklaringer. Jeg ved ikke helt om jeg tror på det, men altså nogle babyer skruer sig vel bare hurtigere fast end andre.


Det lyder da i hvert fald vildt, hvis den er sunket allerede nu.
Min sank aldrig sidst. Men hun stod så heller ikke helt fast, før under fødslen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 11. sep 2016, 20:20

Jeg gider simpelthen ikke mere varme :genert: På trods af det ikke har været specielt varmt i dag, har jeg vand i fødderne og de sover bare jeg sidder helt almindeligt. Det er sgu da træls. :rulle:
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

39+6

Indlægaf Snowdrop » 12. sep 2016, 06:33

Lillefisen her har ligget med hovedet nedad siden allerførste scanning, eller måske ikke den i uge 7, hehe, men hun gjorde til nf, kønsscanning, md og har gjort det hvert gang de har mærket efter gennem maveskindet. Så der er vist ikke noget der er "for tidligt" hvad det angår. Og hvornår de synker ned i bækkenet er også meget forskelligt fik jeg læst mig til. Det har ingen betydning for hvornår fødslen starter. De kan synke derned mange uger før (hos især førstegangsfødende) eller et par dage før fødslen.

Nå, men mht til det med studerende til fødslen jeg skrev om at jeg var kommet i tvivl om... Tusind tak for input. Så dejligt at kunne lufte tankerne frit her. Manden og jeg fik talt frem og tilbage henover de sidste par dage, og det viser sig at han faktisk helst er fri. Han var ikke meget for to autoritetsfigurer på en gang, i en sårbar situation, hvor han håber at kunne spille en central rolle for mig. Jeg kan så meget følge den tanke, så vi siger til jdm at vi har skiftet mening :)
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

29+

Indlægaf Bøtte » 12. sep 2016, 18:37

Pyh, jeg synes det er hårdt at have sådan en lille dame liggende i den ene side. Kan næsten ikke komme op af sofaen fordi jeg ikke bukke i den side hun ligger. Og kan kun sidde helt ret op og ned. Ind i mellem føles det som om hun spiller på mine ribben og bruger lungen som fodskammel. Lige nu er der langt tid til termin :genert:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

24+4

Indlægaf xxx---xxx » 12. sep 2016, 20:10

Det lyder virkelig ikke rart bøtte. Kan du puffe lidt til hende så hun rykker sig?

Da jeg var gravid med N så opførte han sig så pænt inde i maven. Han sparkede hverken i blæren, nedad eller i mine ribben.

Lillebror til gengæld sparker i blæren, og direkte ned i livmoderhalsen føles det som. Det er ubehageligt og skide irriterende :D
Jeg er 100 % sikker på at han også kommer til at gå amok på mine ribben når han når derop :s
Hvad man ikke udholder for at lave børn :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 12. sep 2016, 20:22

Så skubber hun bare igen :lol: Nogle gange føles det som om hun holder ved min hofteskål også. :tie: Hun rammer også blæren ind i mellem.

Det lyder som om I har en fest også :-D
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 12. sep 2016, 20:30

Min baby har sparket sin far i dag. :lun: Han har ellers strejket så snart min kæreste lagde hånden på min mave, men i dag gav han lige 4 fine los direkte i min kærestes hånd og lavede et par delfinvendinger. Dygtig dreng! Havde også lige fodret ham med leverpostej og spegepølsemad med remo og ristede løg - han er åbenbart lidt til stoddermad, for jeg er slet ikke til den slags normalt :D
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 12. sep 2016, 20:46

Her har I et billede af min lille tut. Vi er stadig indlagt til minimum på torsdag. Hvis hun har taget på der, må vi komme hjem. Så vi håber det meget - vi savner hjemme :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 12. sep 2016, 21:48

Så fin :lun:
Krydser fingre for I må komme hjem torsdag.
Er hun sluppet for gulsot?
0
Kolderudolf
Indlæg: 224
Tilmeldt: 4. maj 2016, 00:14
Kort karma: 53
Likede indlæg: 265

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Kolderudolf » 12. sep 2016, 23:15

Hvor ser hun bare fin og færdigbagt ud Sangius :lun: Hvad vejer hun ?
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

40+0

Indlægaf Snowdrop » 13. sep 2016, 02:32

Såehm jeg har haft veer siden kl 2.30. De gør nuller naller og kommer sådan lidt sporadisk all over the place. Sådan en mærkelig følelse at man hellere vil være fri og alligevel gerne vil have de fortsætter. Ambivalens! :O
4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 13. sep 2016, 04:02

Kolderudolf skrev:Hvor ser hun bare fin og færdigbagt ud Sangius :lun: Hvad vejer hun ?


Hun vejer nu 2300 gram, efter hun tog 50 gram på med sondemad. Så hun er ikke helt lille :)

Hun slap for gulsot - men det var meget tæt på. Stærk lille tøs <3
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"