Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MyGirl » 2. mar 2017, 13:26

Howitz skrev:
Blyp skrev:
MyGirl skrev:Skal for resten til graviditetscoach om en times tid, og kan ikke helt finde ud af, hvad jeg tænker om konceptet. Men det er et tilbud på job - betalt og i arbejdstiden, så tænkte, det var et forsøg værd.


Hvad går det ud på?


Det gad jeg også godt vide :P


Se, det var (og er til dels) jeg stadig lidt i tvivl om. :lol:

Men sådan basalt set er det en 3-4 samtaler (flere hvis behov) med en uddannet jordemoder (nu coach), der skal hjælpe mig til at have en god og sund graviditet og forebygge gener fremadrettet og hjælpe mig med at strukturere mit arbejdsliv og privatliv, så jeg ikke stresser mig selv og baby. Som hun selv sagde er det lidt mig, der definerer hendes funktion alt efter, hvad jeg har behov for - hvis jeg f.eks.har behov for en at vende scanningsresultater med eller min chef eller kæresten er en røv eller jeg er bange for at føde eller får problemer med plukveer osv osv osv.

Hun virker vældig sød, men har liiidt svært ved at se, at jeg kommer til at bruge hende voldsomt meget - men det er jo let nok at sige lige nu, hvor alting går ret godt.
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Howitz » 2. mar 2017, 14:24

Sådan en coach kan nok være guld værd :) Jeg er nok typen (den meget bekymrede :P ), som burde gå til sådan en.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 2. mar 2017, 14:30

Tænker også at for nogen der er sådan en coach måske det bedste i verden.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf MyGirl » 2. mar 2017, 14:46

Jamen ingen tvivl om, at det er et super tilbud! Kan også meget vel være, det bliver mere brugbart for mig, når jeg bliver lidt "mere gravid".
0
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Popoff » 2. mar 2017, 15:41

AgentPixie skrev:Hvad er det sugekop gør rent fysisk ved kvinden, siden så mange frygter det?

Jeg bliver også nemt forpustet, også når jeg snakker og spiser :genert:


Ville lige bidrage med en af de mindre dramatiske historier. Min søn blev taget med sugekop fordi jeg ikke fik presseveer. Så jeg pressede på alm veer og de holdte igen med sugekoppen i vepausen, så han ikke gled tilbage. Men uden at de trak i den undervejs. Når det er sagt er det altid ret voldsom oplevelse med sugekop, du har et helt hold på stuen og der er en ret massiv kæde i koppen. Min fødselslæge havde endda det ene ben oppe på fødebriksen for at kunne "stå imod". Min bristning var relativ lille.

Sugekoppen blev taget af da hovedet var født og i næste ve fødte jeg kroppen og kunne selv tage ham op på brystet :lun: jeg synes det var fantastisk at opleve en fødsel på trods af sugekop.

Alternativet for mig havde været kejsersnit, for jeg havde ikke kunnet presse uden hjælp.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 2. mar 2017, 17:52

Popoff skrev:
AgentPixie skrev:Hvad er det sugekop gør rent fysisk ved kvinden, siden så mange frygter det?

Jeg bliver også nemt forpustet, også når jeg snakker og spiser :genert:


Ville lige bidrage med en af de mindre dramatiske historier. Min søn blev taget med sugekop fordi jeg ikke fik presseveer. Så jeg pressede på alm veer og de holdte igen med sugekoppen i vepausen, så han ikke gled tilbage. Men uden at de trak i den undervejs. Når det er sagt er det altid ret voldsom oplevelse med sugekop, du har et helt hold på stuen og der er en ret massiv kæde i koppen. Min fødselslæge havde endda det ene ben oppe på fødebriksen for at kunne "stå imod". Min bristning var relativ lille.

Sugekoppen blev taget af da hovedet var født og i næste ve fødte jeg kroppen og kunne selv tage ham op på brystet :lun: jeg synes det var fantastisk at opleve en fødsel på trods af sugekop.

Alternativet for mig havde været kejsersnit, for jeg havde ikke kunnet presse uden hjælp.


Det var ikke ment for at skræmme nogen. Beklager, hvis det var tilfældet.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Popoff » 2. mar 2017, 18:30

Evapeva skrev:
Popoff skrev:
AgentPixie skrev:Hvad er det sugekop gør rent fysisk ved kvinden, siden så mange frygter det?

Jeg bliver også nemt forpustet, også når jeg snakker og spiser :genert:


Ville lige bidrage med en af de mindre dramatiske historier. Min søn blev taget med sugekop fordi jeg ikke fik presseveer. Så jeg pressede på alm veer og de holdte igen med sugekoppen i vepausen, så han ikke gled tilbage. Men uden at de trak i den undervejs. Når det er sagt er det altid ret voldsom oplevelse med sugekop, du har et helt hold på stuen og der er en ret massiv kæde i koppen. Min fødselslæge havde endda det ene ben oppe på fødebriksen for at kunne "stå imod". Min bristning var relativ lille.

Sugekoppen blev taget af da hovedet var født og i næste ve fødte jeg kroppen og kunne selv tage ham op på brystet :lun: jeg synes det var fantastisk at opleve en fødsel på trods af sugekop.

Alternativet for mig havde været kejsersnit, for jeg havde ikke kunnet presse uden hjælp.


Det var ikke ment for at skræmme nogen. Beklager, hvis det var tilfældet.


Sådan forstod jeg det heller ikke, no worries :)
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ficus » 2. mar 2017, 18:46

MyGirl skrev:Jamen ingen tvivl om, at det er et super tilbud! Kan også meget vel være, det bliver mere brugbart for mig, når jeg bliver lidt "mere gravid".


Jeg glemte vist at tilføje at jeg heller ikke tror jeg ville få brugt det meget. For mig ville det være så unaturligt at sidde på et tilbud på arbejdet og snakke om at nu havde min kæreste eller chef været nederen. Kan jeg slet ikke forestille mig.

Men for andre, ville det helt sikkert være et virkelig godt tilbud.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 3. mar 2017, 07:25

Så har jeg drukket mig en kæmpe portion sukkervand. Så er det bare at sidde stille og holde det nede de næste to timer!
0
Blyp
Indlæg: 87
Tilmeldt: 29. okt 2016, 06:07
Kort karma: 7
Likede indlæg: 22

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Blyp » 3. mar 2017, 07:56

Marigold skrev:Så har jeg drukket mig en kæmpe portion sukkervand. Så er det bare at sidde stille og holde det nede de næste to timer!


God fornøjelse ;)

Jeg synes ikke det var slemt, og sad sammen med to andre gravide, så det var faktisk meget hyggeligt (Når nu det skulle være)
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: 25+0

Indlægaf AgentPixie » 3. mar 2017, 09:10

Så ramte jeg uge 25 :banan:
Er lige kommet hjem fra 25 ugers undersøgelse, alt er som det skal være :D
4
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: 25+0

Indlægaf Sustentaculum » 3. mar 2017, 09:43

AgentPixie skrev:Så ramte jeg uge 25 :banan:
Er lige kommet hjem fra 25 ugers undersøgelse, alt er som det skal være :D


Tillykke med de 25 uger, Pixie!

Og Pøj pøj til glukosebelastning til indlægget oven over. (Jeg har stadig ikke lært at multiquote)

------

Jeg har lige været afsted i svømmehallen. Selvfølgelig var den første jeg kørte til lukket uden de havde informeret noget sted. Men den anden i kommunen havde heldogvis åbent. Godt jeg er i bil i øjeblikket! Men er du gal det var hårdt, specielt at komme op. Man går godt nok et chok når man oplever hvor tung og belastet sådan en høj gravid krop er. Ufff.

Nå, men jeg har handlet, og ikke købt flødeskumskager. Til gengæld laver jeg parisertoast med rugbrød :P
1
Mariajensen83
Indlæg: 300
Tilmeldt: 2. nov 2015, 21:03
Kort karma: 17
Likede indlæg: 165

Re: 25+0

Indlægaf Mariajensen83 » 3. mar 2017, 12:08

Sustentaculum skrev:
AgentPixie skrev:Så ramte jeg uge 25 :banan:
Er lige kommet hjem fra 25 ugers undersøgelse, alt er som det skal være :D


Tillykke med de 25 uger, Pixie!

Og Pøj pøj til glukosebelastning til indlægget oven over. (Jeg har stadig ikke lært at multiquote)

------

Jeg har lige været afsted i svømmehallen. Selvfølgelig var den første jeg kørte til lukket uden de havde informeret noget sted. Men den anden i kommunen havde heldogvis åbent. Godt jeg er i bil i øjeblikket! Men er du gal det var hårdt, specielt at komme op. Man går godt nok et chok når man oplever hvor tung og belastet sådan en høj gravid krop er. Ufff.

Nå, men jeg har handlet, og ikke købt flødeskumskager. Til gengæld laver jeg parisertoast med rugbrød :P


Hvor er du sej! Jeg har sovet til middag og herefter spist en kanelsnegl til frokost :lol:

Så rammer jeg terminen i morgen :genert: har lidt plukveer og ondt i lænden i løbet af dagen, men ikke noget særligt. Har på en eller anden måde en fornemmelse af, at jeg kommer til at gå over tid og først føde d.10/3. Men jeg aner det jo ikke. Ville også gerne føde i dag - tænker 3/3 er en fin dato :-D
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Evapeva » 3. mar 2017, 12:57

Sustentaculum:

Men var det ellers ikke lækkert at flyde rundt i vandet? Åh, jeg vil også ned at svømme i weekenden, tror jeg. Skal bare liiige overvinde hurdlen med "nøgen og tyk blandt sikkert slanke kvinder"-angst. :genert:

Og ja, jeg husker tydeligt fornemmelsen, når man træder op ad vandet. BOOM! :lol:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

36+1

Indlægaf Sustentaculum » 3. mar 2017, 13:04

Evapeva skrev:Sustentaculum:

Men var det ellers ikke lækkert at flyde rundt i vandet? Åh, jeg vil også ned at svømme i weekenden, tror jeg. Skal bare liiige overvinde hurdlen med "nøgen og tyk blandt sikkert slanke kvinder"-angst. :genert:

Og ja, jeg husker tydeligt fornemmelsen, når man træder op ad vandet. BOOM! :lol:


Det var toppen!! :love2: Det er første gang jeg har været afsted uden barn, og som højgravid. Egentlig følte jeg mig ikke så stor og "hvalet", men jeg var også taktisk at tage afsted kl 7 om morgenen, en hverdag. Så det var kun de gamle mænd og damer jeg skulle ses af :blush:

Jeg har fået lov at låne min fars bil, mens han er i Indien, mod at jeg først føder når han kommer hjem, så jeg satser faktisk på at gøre det i hvertfald et par gange om ugen. Jeg har trænet med min kæreste i fitness centeret indtil nu, men det er simpelthen for hårdt for min krop. Jeg klarer et halvt minut på den der ellipse maskine, og så er jeg helt ødelagt af åndenød. Svømning er meget bedre!!
1

Tilbage til "Graviditet"