Terminstråd - alle er velkomne :)

Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 7. mar 2016, 19:19

Ballon, det lyder som en god dag :gogo:. Bortset altså fra dokumentaren. Jeg har forbudt mig selv at se den slags. Jeg må heller ikke se dyreprogrammer :genert:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 7. mar 2016, 19:20

Jeg skal til JM på onsdag. Glæder mig mest til at høre hjertelyd.

Ellers har jeg mest travlt med at være mor til en dreng på 2,4 år, som i den grad er kommet i selvstændighedsalderen :tie:.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 8. mar 2016, 09:04

Sikke noget røv Marigold. Er ked af det på jeres vegne. Det er noget af en rutchebanetur I har været på :(
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 797
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 8. mar 2016, 14:47

Lige et godt råd til når i har født :) Hvis der er den mindste smule bøvl med amningen, så få tjekket babys tungebånd.

Måtte opgive i lørdags og gå på flasken fordi det var fuldstændig umuligt at lægge hende til (også selvom vi brugte suttebrik og Jan hjalp med at få hende lagt til) og hun har heller ikke fået nok mad, viste det sig i går - pga stramt tungebånd :trist: Hun havde stadig urater i tisset og der kom først gang i lortebleerne igår efter knap et døgn på flaske. Det har heldigvis ændret sig nu, ingen urater og masser af lækre gule lortebleer :slem: :klap:

Så satser på tøsen endelig er begyndt at tage på når shp kommer igen i morgen :kryds:
0
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 8. mar 2016, 15:32

Marigold: det er jeg virkelig ked af at høre. Kan godt forstå at det hele ser lidt sort ud lige nu. Men krydser fingre for jer.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 8. mar 2016, 16:36

Åh nej, Marigold. Mandag er jo tusind år væk altså... :(
Kan det ikke stadig være en ubetydelig afvigelse? Jeg håber bare sådan det bedste for jer... :(

Jeg fik en tid til nakkefoldsscanning i dag. Jeg gik jo og ventede på at få svar omkring hospitalsvalg, da jeg gerne ville føde på det hospital som jeg arbejder på. Jeg blev utålmodig, og kontaktede dem selv, for at høre ad hvordan det gik. De siger så, at man slet ikke har frit sygehus valg mere - jeg SKAL scannes på det hospital som jeg er knyttet til. NÅ! Fedt at vide, da. Siden jeg jo selv skal bestille tid til nakkefold.
Jeg er 9+4 i dag, og jeg kunne først få en tid når jeg er 13+3. Jeg er ret ked af, at det blev så sent... :(
Havde ellers spurgt min læge om hvornår jeg ville få svar, men han sagde jeg bare skulle vente. -.-'

Ydermere har jeg fået svar fra lægen, og jeg har blærebetændelse. Så jeg skal på en antibiotika kur - hvilket jeg bare virkelig heller ikke har det godt med.

Sur røv i dag, synes jeg. :s
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 8. mar 2016, 19:15

Sangius, jeg blev rykket til 13+4 den dag, jeg var til NF (jeg burde have været 13+2), og de kunne fint se og måle det, de skulle.

Her i byen kommer man åbenbart bare sent til NF og MD. Jeg har begge gange været over 13+ og 20+.

Jeg forstår dog godt, at det er øv at skulle vente der til.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 8. mar 2016, 20:40

Hm. Min læge sagde nu ellers at der stadig er frit sygehusvalg, men kan selvfølgelig godt være det er noget andet når man vælger et at føde på, så skal undersøgelser måske også foregå samme sted.

Med hensyn til antibiotika - man kan sagtens få en slags der ikke påvirker baby så dét skal du ikke tage så tungt. Forstår dig godt, det er ikke det, men prøv om du kan lade være at lade det fylde for meget i dit hovede :)
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 8. mar 2016, 20:49

Nå, jeg gav efter idag og købte et par ventebukser. Er altså kun 13+0, og mine bukser passer fint (de er købt lidt for store såeh...) men var lidt træt af at livet på dem delte maven i to og fik maven til at se fed ud i stedet for gravid. Fik en fin rund lille mave da jeg fik prøvet ventebukserne på, så de kom altså med hjem :klap:
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 8. mar 2016, 23:20

Sådan nogle mavebælter... er det noget "man" bruger, eller er jeg rimelig normal, hvis jeg ikke lige synes det er nødvendigt?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 8. mar 2016, 23:28

Snowdrop skrev:Nå, jeg gav efter idag og købte et par ventebukser. Er altså kun 13+0, og mine bukser passer fint (de er købt lidt for store såeh...) men var lidt træt af at livet på dem delte maven i to og fik maven til at se fed ud i stedet for gravid. Fik en fin rund lille mave da jeg fik prøvet ventebukserne på, så de kom altså med hjem :klap:


Det er faktisk også den eneste grund til, at jeg overvejer at købe nogle flere ventestrømpebukser. De andre deler nemlig maven.
Jeg er ikke vanvittigt begejstret for H&M's - de tykke er for tykke og de tynde er for tynde. Kan I anbefale nogen? Jeg vil gerne have sådan nogen, der helst sidder helt oppe under brysterne, ah. :lun:
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 9. mar 2016, 05:18

Jeg kender ingen, som har brugt mavebælte, med mindre de havde problemer med bækkenet.

Jeg har aldrig selv overvejet det.
0
Brugeravatar
Mittemis
Indlæg: 133
Tilmeldt: 4. jan 2016, 07:20
Kort karma: 27
Likede indlæg: 95

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mittemis » 9. mar 2016, 06:44

Jeg har heller aldrig brugt mavebælte. Ved ikke lige hvad de skulle bruges til? Og nu hvor vi kommer til at være højgravide henover den forår/sommer, så er det nok bare et ekstra stykke tøj man gerne vil undgå :LOL:

Har du prøvet mamalicious' strømpebukser? Har hørt godt om dem. Har ikke selv prøvet dem. Men normalt er jeg glad for vero modas strømpebukser.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 9. mar 2016, 07:05

Snowdrop skrev:Hm. Min læge sagde nu ellers at der stadig er frit sygehusvalg, men kan selvfølgelig godt være det er noget andet når man vælger et at føde på, så skal undersøgelser måske også foregå samme sted.

Med hensyn til antibiotika - man kan sagtens få en slags der ikke påvirker baby så dét skal du ikke tage så tungt. Forstår dig godt, det er ikke det, men prøv om du kan lade være at lade det fylde for meget i dit hovede :)


Det sagde min læge også. Men der er ikke længere frit sygehusvalg. Man skal scannes første gang på ens eget sygehus, og derefter kan man søge om at blive flytte...

Det sagde damen bag skranken i hvert fald. :P

Ja, har også fået en, som ikke har nogen dokumenteret effekt på baby. Men jeg får det røv dårligt hver gang jeg skal tage en, og skal tage en 3 gange om dagen. Det er bare fedt... :wacko:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 9. mar 2016, 08:18

Sangius skrev:
Snowdrop skrev:Hm. Min læge sagde nu ellers at der stadig er frit sygehusvalg, men kan selvfølgelig godt være det er noget andet når man vælger et at føde på, så skal undersøgelser måske også foregå samme sted.

Med hensyn til antibiotika - man kan sagtens få en slags der ikke påvirker baby så dét skal du ikke tage så tungt. Forstår dig godt, det er ikke det, men prøv om du kan lade være at lade det fylde for meget i dit hovede :)


Det sagde min læge også. Men der er ikke længere frit sygehusvalg. Man skal scannes første gang på ens eget sygehus, og derefter kan man søge om at blive flytte...

Det sagde damen bag skranken i hvert fald. :P

Ja, har også fået en, som ikke har nogen dokumenteret effekt på baby. Men jeg får det røv dårligt hver gang jeg skal tage en, og skal tage en 3 gange om dagen. Det er bare fedt... :wacko:



Hvor er det da bare upraktisk for dig, det med det sygehus. Men så må du jo få søgt til den næste scanning med mindre du beslutter at bide i det sure æble og bare gøre det på "dit eget" sygehus :)

Altså røvdårligt mentalt eller fysisk? Kan jo være du ikke tåler dem så godt hvis det er fysisk?

Det er i grunden noget pis med de der blærebetændelser man åbenbart kan være mere udsat for som gravid. Jeg får nemlig ikke symptomer på det. Ingen smerter, ingen øget tissetrang. Havde for nogle år siden en blærebetændelse der var gået i nyrene og det opdagede jeg ved at jeg lige pludselig fik sindsygt ondt i ryggen. Har - måske desværre kan man sige her - en høj smertetærskel så det kom ikke snigende, det kom ud af det blå da tærsklen åbenbart var nået. Husker en læge der skræmte livet af mig ved at sige at det sådan set havde været ultratæt på at hedde blodforgiftning :s Min mormor har i øvrigt præcis samme problem og har været indlagt et par gange på grund af det.
Jeg fik dog lov at slippe for sygehus, men sov så også lige 3 døgn i træk på antibiotika. Kun afbrudt af manden der enten kom med noget at drikke eller vækkede mig for at minde mig om at tisse :forvirret2:
Ved ikke om der er andet man skal gøre for at undgå det, end at lade være at sidde på kolde flader, undgå sædevarme, drikke masser af vand og tisse efter sex...? Jeg overvejer sq lidt at købe sticks og teste for blærebetændelse med jævne mellemrum :lol:
0

Tilbage til "Graviditet"