Terminstråd - alle er velkomne :)

Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 12. mar 2016, 09:55

Primle, hvordan går det med dig?
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 12. mar 2016, 10:19

Sorenspige skrev:Mht lussingesyge ville jeg også spørge min læge om at blive testet.

Hvis jeg ikke havde haft det, ville jeg stadig invitere om 16 dage.

Jeg er lærer, og med de nye retningslinjer vil jeg ikke blive sygemeldt, selvom jeg ikke har haft det (jeg ved ikke, om jeg har haft det). Man er slet ikke så skrap og nervøs omkring lussingesyge mere.

Jeg kender en, som blev ramt af det som gravid. Hun blev fulgt med ekstra scanninger og fik en sund og rask hus.


Hvis man håber på at få et barn er det alligevel også lidt ærgerligt at få et hus :fløjt:
1
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 12. mar 2016, 10:22

Lilleluftballon skrev:
Sorenspige skrev:Mht lussingesyge ville jeg også spørge min læge om at blive testet.

Hvis jeg ikke havde haft det, ville jeg stadig invitere om 16 dage.

Jeg er lærer, og med de nye retningslinjer vil jeg ikke blive sygemeldt, selvom jeg ikke har haft det (jeg ved ikke, om jeg har haft det). Man er slet ikke så skrap og nervøs omkring lussingesyge mere.

Jeg kender en, som blev ramt af det som gravid. Hun blev fulgt med ekstra scanninger og fik en sund og rask hus.


Hvis man håber på at få et barn er det alligevel også lidt ærgerligt at få et hus :fløjt:


Og ret smertefuldt at føde :tie:.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 12. mar 2016, 11:15

Nu købte jeg sgu lige nogle ting. Havde overskud på kontoen, og fik pludselig lyst. Ved ikke helt, om jeg synes det er for tidligt. Men sådan blev det nu :P

Har købt en bedsidecrib. Synes det virker enormt smart, så håber det er noget der kommer til at fungere for os :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 12. mar 2016, 11:16

Sorenspige skrev:Mht lussingesyge ville jeg også spørge min læge om at blive testet.

Hvis jeg ikke havde haft det, ville jeg stadig invitere om 16 dage.

Jeg er lærer, og med de nye retningslinjer vil jeg ikke blive sygemeldt, selvom jeg ikke har haft det (jeg ved ikke, om jeg har haft det). Man er slet ikke så skrap og nervøs omkring lussingesyge mere.

Jeg kender en, som blev ramt af det som gravid. Hun blev fulgt med ekstra scanninger og fik en sund og rask dreng.


Jeg læser mig stadig frem til, at der er 5% risiko for fosterdød. Det synes jeg er ret højt... :/
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 12. mar 2016, 11:20

Sorenspige skrev:DP, din svigermor lyder virkelig for viderekommende :tie:.

Min svigermor er heldigvis rigtig sød, men det hindrer mig ikke i at blive irriteret på hende nogen gange :genert:. Især da jeg ventede R.

I min mands familie har de også en familievugge. Den ville vi gerne låne, da de tilbød det. Til gengæld ville jeg gerne købe en ny madras, da den gamle var 14 år gammel og brugt til 4 børn. Der syntes hun vist, at jeg var lidt mærkelig og på tværs - og det værste var, at min mand ikke fuldt ud støttede mig. Jeg endte med at købe en ny, og den gamle kom så hjem og ligge hos dem igen. For der var måske andre, som ville bruge den i følge hende (hvem? Min mand har ikke flere søskende, der skal have børn).

Jeg syntes og synes, det var så åndssvagt, at den ikke bare blev smidt ud.

De havde også en gammel autostol stående af et ukendt mærke, som de tilbød os. Igen var jeg den skrappe og sagde pænt nej tak. Jeg ville ikke putte min lille bitte baby i en gammel og måske ikke længere sikkerhedsgodkendt autostol.

De havde også en gammel tremmeseng, som ikke overholde de nyeste sikkerhedskrav for plads mellem tremmerne. Heldigvis kunne man ikke få en ny madras til den, og den gamle var kasseret af min mands storebror.

Men altså i de store og hele elsker jeg mine svigerforældre, og de er en stor og vigtig del af vores familieliv.


Min svigerfar er næsten værre - han er en sur, gammel, sær mand. Han spørger tit min kæreste, om han har fundet et arbejde (selvom de selvfølgelig ved, at vi har startet firma). :stoned:

Det er jo rigtig sødt, at de gerne vil finde ting og hjælpe - men det søde går bare af det, når man i stedet bliver påtvunget tingene. Jeg synes så ikke du er spor mærkelig, fordi du gerne ville skifte en gammel madras ud, så vidt jeg ved, anbefales det heller ikke at genbruge madrasser af hensyn til allergi.

Min svigermor er objektivt set ikke ret kløgtig, så på den måde kan jeg til dels bære over med hendes snæversynethed og ensporede argumenter. Deres livssyn og værdier er bare så fjernt fra mit, at det er svært at finde samtaleemner, der ikke er sprængfarlige. De er racistiske, har et meget gammeldags syn på kønsroller (og børneopdragelse), fagforeninger er fyldt med pampere, pædagoger er dovne og politiet arbejder holder altid fri, etc...

Vi har aftalt at invitere dem til frokost i påsken, og jeg er allerede træt ved tanken. Har desværre ikke fundet den helt rigtige måde at håndtere dem på endnu. Jeg gider ikke diskutere med dem, det er spild af energi, men jeg nægter samtidig at give dem ret i deres fordomme og mærkelige holdninger, så jeg siger som regel ikke ret meget, når de kører løs med de der ting. Men hans mor har det så med, at blande sig i forskellige ting og slutte af med, henvendt til mig, at sige "det kan du da godt se?" eller "det må du da give mig ret i?", og der siger jeg jo så selvfølgelig nej, hvilket altid skaber en mærkelig stemning.
Jeg tror desværre ikke de bliver en større del af vores liv, end de er nu - vi orker dem ikke ret længe af gangen, det gælder også for min kæreste, vi er simpelthen udmattede efter 3 timer i deres selskab. Det er trist.
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 13. mar 2016, 10:13

Jeg har svært ved at klare ventetiden mere nu. Mit hoved og min krop er så træt!
Jeg har haft mega ondt i den nederste del af maven i nat. Det føltes som veer og jeg lå bare og kold-svedte. Det varede mellem 5-10 min og jeg havde det af 3 omgange. Virkelig hæsligt.

Jeg skal sidde til gymnastik opvisning i dag hos min bonusdatter og både mandens ex og ex svigerforældre vil sidde der og ønske tillykke med graviditeten, og jeg kan bare smile og lade som ingenting. For jeg kan jo ikke sidde der og fortælle at det hele er noget lort.
Hvor vil jeg bare gerne have vished nu, så jeg kan forholde mig til hvad der videre skal ske.
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 13. mar 2016, 12:47

Marigold, hvor er det også en hæslig situation, du/I er i lige nu :ae:. Ventetiden må føles uendelig.

Er der mulighed for, at du bliver hjemme i eftermiddag? Så du kan passe lidt på dig selv.

Mange tanker herfra :kys:.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 13. mar 2016, 13:44

Ej Mari :( :kram:

Kan du ikke blive hjemme? Under påskud af at være syg? Det ville ingen i verden bebrejde dig for, hvis de kendte situationen.
Synes også virkelig jeres ventetid er lang. Man burde næsten kunne komme til dagen efter som minimum i sådan en situation, det er jo helt umenneskeligt at gå og vente på det. :/
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3719
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11260

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 13. mar 2016, 13:56

Åh Marigold, kan virkelig godt forstå, at ventetiden må føles ulidelig, og at du bare trænger til en afklaring. :ae:

Jeg tænker det samme som de andre, det er helt okay, hvis du bare har brug for at være alene.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 13. mar 2016, 15:22

Jeg vil tænke på jer i morgen Marigold.

Jeg læser med hver dag, men kan ikke rigtig tage mig sammen til at kommentere :genert:

I morgen skal vi til kønsscanning. Jeg glæder mig helt vildt til at finde ud af hvad der gemmer sig derinde.
2
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 13. mar 2016, 15:32

Åh Marigold jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, ud over at jeg tænker på jer. Håber det lykkedes dig at komme igennem dagen, enten til gym opvisning eller alene.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 14. mar 2016, 14:44

Vi skal have en lillebror :)
10
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 14. mar 2016, 14:51

primle skrev:Vi skal have en lillebror :)


Tillykke med den lille charmetrold :) :blomst:


@Marigold Har I været afsted og hvordan gik det? :kram:
0
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Marigold » 14. mar 2016, 14:55

Så er vi hjemme efter en meget lang dag med meget ventetid. Vi fik 90% godt svar og 10% usikkerhed. Min mand bærer genet og er normal og det er der 90% chance for at lille-pigen også er. De sidste 10% er så risikoen for at have indlæringsvanskeligheder, ligge inden for autisme spektret og få epilepsi. Vi tager de positive 90% og håber på det bedste for fremtiden.
11

Tilbage til "Graviditet"