Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11195
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 13052

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 14. apr 2024, 20:14

Tak for alle tillykkerne. Jeg var desværre ikke rigtig tilstede og med i fødslen fordi hospitalet fik vækket en masse dårlige gamle oplevelser i mig, så selve fødslen var en skidt oplevelse, heldigvis var hans prøver og mine fine efterfølgende så vi kunne allerede tage hjem her til formiddag.

Rapfisk: Jeg ved ikke om det var fordi jeg har svangerskabsforgiftning? De sagde det var for at holde styr på blodtrykket men ved ikke om det måske kan være farligere med stigende blodtryk når man har svangerskabsforgiftning, det var i hvert fald hvad de anbefalede og jeg spurgte ikke alt for meget ind til det men valgte at følge anbefalingen. Jeg var nok meget i "jeg gør bare hvad de siger"-mode lige der fordi jeg ikke var helt på toppen.
Jeg tror det var meget godt jeg gjorde, både fordi jeg gik fra 2 cm til født baby på under 1 time så veerne har været voldsomme, men også fordi jeg var så nervøs for noget gik galt, så var nok meget godt at have lidt overskud til at tackle den bekymring, selvom det ikke var længe jeg havde fuld hjælp fra blokaden, men det var syrede 10 minutter.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 15. apr 2024, 09:26

godtnavn skrev:Tak for alle tillykkerne. Jeg var desværre ikke rigtig tilstede og med i fødslen fordi hospitalet fik vækket en masse dårlige gamle oplevelser i mig, så selve fødslen var en skidt oplevelse, heldigvis var hans prøver og mine fine efterfølgende så vi kunne allerede tage hjem her til formiddag.

Rapfisk: Jeg ved ikke om det var fordi jeg har svangerskabsforgiftning? De sagde det var for at holde styr på blodtrykket men ved ikke om det måske kan være farligere med stigende blodtryk når man har svangerskabsforgiftning, det var i hvert fald hvad de anbefalede og jeg spurgte ikke alt for meget ind til det men valgte at følge anbefalingen. Jeg var nok meget i "jeg gør bare hvad de siger"-mode lige der fordi jeg ikke var helt på toppen.
Jeg tror det var meget godt jeg gjorde, både fordi jeg gik fra 2 cm til født baby på under 1 time så veerne har været voldsomme, men også fordi jeg var så nervøs for noget gik galt, så var nok meget godt at have lidt overskud til at tackle den bekymring, selvom det ikke var længe jeg havde fuld hjælp fra blokaden, men det var syrede 10 minutter.

Tak, det lyder meget sandsynligt.

Jeg synes, du gør dig nogle rigtig gode tanker. Forhåbentlig kan de hjælpe dig til at få tankerne på plads i den kommende tid :kram:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2982
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6653

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sophaya » 16. apr 2024, 16:57

Vi har været til MD scanning i dag (20+0), og alt så fint ud. Der måtte hoppes lidt for at vende rundt på ham :lol:

Nøj, hvor jeg glæder mig til at møde ham :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
23
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 16. apr 2024, 17:27

Sophaya skrev:Vi har været til MD scanning i dag (20+0), og alt så fint ud. Der måtte hoppes lidt for at vende rundt på ham :lol:

Nøj, hvor jeg glæder mig til at møde ham :lun:

Hvor er han bare sød
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2982
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6653

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sophaya » 16. apr 2024, 19:23

Rapfisk skrev:
Sophaya skrev:Vi har været til MD scanning i dag (20+0), og alt så fint ud. Der måtte hoppes lidt for at vende rundt på ham :lol:

Nøj, hvor jeg glæder mig til at møde ham :lun:

Hvor er han bare sød


Tak :lun: jeg synes han er helt perfekt
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 658

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Helga1 » 17. apr 2024, 06:47

Vi bød en lillebror velkommen i går- 3 dage før termin :love:

Vi tog på fødeafdelingen kl. 13.30 efter godt to timer med Veer hjemme
Var kun 2 cm, da vi ankom, men allerede på 7 cm en time senere. Han er født 17.20 og helt perfekt :dåne:
28
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Rapfisk » 17. apr 2024, 07:23

Helga1 skrev:Vi bød en lillebror velkommen i går- 3 dage før termin :love:

Vi tog på fødeafdelingen kl. 13.30 efter godt to timer med Veer hjemme
Var kun 2 cm, da vi ankom, men allerede på 7 cm en time senere. Han er født 17.20 og helt perfekt :dåne:

Stort tillykke til jer alle sammen :blomst:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5399
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 704
Likede indlæg: 10433

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf lillebjoern » 18. apr 2024, 07:28

Sophaya skrev:Vi har været til MD scanning i dag (20+0), og alt så fint ud. Der måtte hoppes lidt for at vende rundt på ham :lol:

Nøj, hvor jeg glæder mig til at møde ham :lun:


Det ligner sådan et helt perfekt scanningsbillede man finder på Google :lol: Helt perfekt baby!
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5399
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 704
Likede indlæg: 10433

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf lillebjoern » 18. apr 2024, 07:28

Helga1 skrev:Vi bød en lillebror velkommen i går- 3 dage før termin :love:

Vi tog på fødeafdelingen kl. 13.30 efter godt to timer med Veer hjemme
Var kun 2 cm, da vi ankom, men allerede på 7 cm en time senere. Han er født 17.20 og helt perfekt :dåne:


Tillykke! Hvordan gik det?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Helga1
Indlæg: 504
Tilmeldt: 6. maj 2016, 09:19
Kort karma: 31
Likede indlæg: 658

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Helga1 » 18. apr 2024, 10:26

lillebjoern skrev:
Helga1 skrev:Vi bød en lillebror velkommen i går- 3 dage før termin :love:

Vi tog på fødeafdelingen kl. 13.30 efter godt to timer med Veer hjemme
Var kun 2 cm, da vi ankom, men allerede på 7 cm en time senere. Han er født 17.20 og helt perfekt :dåne:


Tillykke! Hvordan gik det?


Det gik rigtig godt, omend lidt hurtigt med mange veer pakket tæt sammen.
Ca. En times pressefase, men så kom han ud og vi fandt ud af, det var en lille dreng :love:
Min mand var en kæmpe støtte hele vejen, og var lykkelig over at få lov til at prøve en "almindelig" fødsel i stedet for kejsersnit som sidst.
5
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2982
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6653

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sophaya » 18. apr 2024, 11:27

lillebjoern skrev:
Sophaya skrev:Vi har været til MD scanning i dag (20+0), og alt så fint ud. Der måtte hoppes lidt for at vende rundt på ham :lol:

Nøj, hvor jeg glæder mig til at møde ham :lun:


Det ligner sådan et helt perfekt scanningsbillede man finder på Google :lol: Helt perfekt baby!



Haha, ja :lol: Hvor er det skørt at man kan være så stolt af ham allerede.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2982
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6653

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sophaya » 26. apr 2024, 05:26

Vi er på besøg hos mine svigerforældre i England, og i går brugte jeg hele dagen på skadestuen fordi jeg faldt ned af trapperne. Forbandede engelske huse og deres smalle, stejle trapper med gulvtæppe på! Nå, men det var ikke andet end en slem forskrækkelse og en meget øm krop. Jeg faldt heldigvis ikke direkte på maven. Baby har det fint og jeg har bare fået nogle småknubs. Men sikke en ubehagelig oplevelse at komme til skade på den måde. Og da lægen ville undersøge mig ifht om jeg havde slået hovedet blev jeg næsten sur på hende, for det var sgu da baby de skulle undersøge mere :lol:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3101
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 436
Likede indlæg: 8122

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Charly » 26. apr 2024, 09:06

Sophaya skrev:Vi er på besøg hos mine svigerforældre i England, og i går brugte jeg hele dagen på skadestuen fordi jeg faldt ned af trapperne. Forbandede engelske huse og deres smalle, stejle trapper med gulvtæppe på! Nå, men det var ikke andet end en slem forskrækkelse og en meget øm krop. Jeg faldt heldigvis ikke direkte på maven. Baby har det fint og jeg har bare fået nogle småknubs. Men sikke en ubehagelig oplevelse at komme til skade på den måde. Og da lægen ville undersøge mig ifht om jeg havde slået hovedet blev jeg næsten sur på hende, for det var sgu da baby de skulle undersøge mere :lol:

Sikke en forskrækkelse - godt at både du og baby er ok :kram:
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2982
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6653

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sophaya » 8. maj 2024, 12:01

Er der nogen af jer, der har erfaring med sygemelding grundet ligamentsmerter? Jeg har rigtig ondt, og det bliver kun værre på trods af at jeg fastholder min træning og mine øvelser. Min jordemoder har foreslået en deltidssygemelding, eftersom jeg får mest ondt om eftermiddagen på en måde hvor jeg får svært ved at koncentrere mig og bliver helt udkørt. Jeg skal til læge om to uger og vil vende det med ham, men jeg ville gerne tale med min leder om det først også. Min leder er en virkelig god chef og tager sig altid godt af medarbejdere, der har brug for sygemelding, så jeg er ikke bekymret for hendes reaktion. Jeg har bare aldrig været sygemeldt før.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15257

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Zonta » 8. maj 2024, 20:45

Sophaya skrev:Er der nogen af jer, der har erfaring med sygemelding grundet ligamentsmerter? Jeg har rigtig ondt, og det bliver kun værre på trods af at jeg fastholder min træning og mine øvelser. Min jordemoder har foreslået en deltidssygemelding, eftersom jeg får mest ondt om eftermiddagen på en måde hvor jeg får svært ved at koncentrere mig og bliver helt udkørt. Jeg skal til læge om to uger og vil vende det med ham, men jeg ville gerne tale med min leder om det først også. Min leder er en virkelig god chef og tager sig altid godt af medarbejdere, der har brug for sygemelding, så jeg er ikke bekymret for hendes reaktion. Jeg har bare aldrig været sygemeldt før.

Er du sikker på, at det er ligamentsmerter og ikke symfysesmerter? Du kan jo godt have (begyndende) symfyseløsning og så giver det god mening at drosle ned.
4
J, juli 2018.

Tilbage til "Graviditet"