Terminstråd - alle er velkomne :)

Klummerlig
Kort karma: 83
Likede indlæg: 518

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Klummerlig » 18. mar 2018, 11:15

Jeg satser på jeg kan bruge mit ventetøj fra tidligere. Jeg er lidt for nærig til at bruge alt for mange penge på tøj som jeg kun skal bruge et halvt år så jeg har gemt det fra sidste gang :-D
Men jeg er også tyk i forvejen så det går længere før det rigtig begynder at fylde
0
Frk._Strawberry
Kort karma: 70
Likede indlæg: 593

Indlægaf Frk._Strawberry » 18. mar 2018, 11:24

Istedet for gravid-strømpebukser, kan man også bare bruge almindelige strømpebukser og vende dem omvendt. Jeg synes de der gravid-nogle gik herre-hurtigt i stykker og det andet fungerede ligeså godt :)

/lurer out
1
Klummerlig

Indlægaf Klummerlig » 18. mar 2018, 15:12

Jeg har også et temmelig dumt spørgsmål. Jeg er blevet forkølet og jwg hoster som en sindssyg. Det er ret voldsomt og jeg har fået så ondt i ryggen og nakken af det.
Det er ikke noget som kan skade vel? Jeg har slappe så meget som muligt af her i weekenden men jeg hoster bare stadig meget
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 321
Likede indlæg: 7229

Indlægaf Sangius » 18. mar 2018, 15:16

Klummerlig skrev:Jeg har også et temmelig dumt spørgsmål. Jeg er blevet forkølet og jwg hoster som en sindssyg. Det er ret voldsomt og jeg har fået så ondt i ryggen og nakken af det.
Det er ikke noget som kan skade vel? Jeg har slappe så meget som muligt af her i weekenden men jeg hoster bare stadig meget

Nej, det kan ikke skade. Baby er rigtig godt beskyttet derinde. :)
1
Klummerlig

Indlægaf Klummerlig » 18. mar 2018, 15:18

Logisk ved jeg det også godt men meget rart lige at høre fra andre
;)
Jeg har været nødt til at spise panodil her i weekenden for at kunne sove fordi jeg fik en nerve i klemme i lænden. Spiste 3 stk over lidt over et døgns tid. Ved godt det ikke er optimalt men det er det nok heller ikke ikke at sove.

Er bare så nervøs for at jinxe det :)
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 233
Likede indlæg: 2454

Indlægaf Neenah » 18. mar 2018, 15:33

Klummerlig skrev:Jeg har også et temmelig dumt spørgsmål. Jeg er blevet forkølet og jwg hoster som en sindssyg. Det er ret voldsomt og jeg har fået så ondt i ryggen og nakken af det.

Jeg har også lige været der, og hoster nu på 6.-dagen :tie: havde lige en tur her for lidt siden, der gik lige i maven og udløste sindssyge ligamentsmerter. Av for satan! Men jeg tror slet ikke du skal være bekymret :kys:
1
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 82
Likede indlæg: 1536

Indlægaf billiebean » 18. mar 2018, 15:40

Klummerlig skrev:Logisk ved jeg det også godt men meget rart lige at høre fra andre
;)
Jeg har været nødt til at spise panodil her i weekenden for at kunne sove fordi jeg fik en nerve i klemme i lænden. Spiste 3 stk over lidt over et døgns tid. Ved godt det ikke er optimalt men det er det nok heller ikke ikke at sove.

Er bare så nervøs for at jinxe det :)

Jeg spurgte om det samme for 3 dage siden både herinde og på sådan en brevkasse med jordemødre, man kan skrive til her i regionen, fordi min meget uerfarne turnuslæge ikke rigtig kunne svare, da jeg var oppe og blive tjekket. Jordemoderen forklarede, at man bruger noget, der hedder bugpressen, når man hoster og det presser ned på bækkenbunden. Det er derfor, man kan blive øm i det område af hosten. Hun sagde også, at det hverken er farligt for baby, livmoder eller livmoderhalsen. Kun træls for mor! :D Og rådede mig (selvfølgelig) til at lave knibeøvelser. Jeg tog også 6 panodiler i alt over en uge. Er i 2 trimester så det er nok ikke helt så risky og min jordemoder har før sagt, at hvis smerten eller ubehaget er så slemt, at det stresser eller påvirker en meget negativt, så er der bedre at få ro på kroppen med smertestillende i laveste dosis i kortest tid.
1
Klummerlig

Indlægaf Klummerlig » 18. mar 2018, 15:44

Tak :) utrolig man kan være så bekymret når man har været gravid flere gange før.
0
Aquadorable
Kort karma: 81
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1016

29+0

Indlægaf Aquadorable » 19. mar 2018, 08:02

Sidder i venteværelset hos jordemoderen ... Nu må vi se, hvilke spændende ting hun har på dagsordenen i dag ;)
1
:love:
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 328
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 5366

Re: 10+5

Indlægaf Mi55y » 19. mar 2018, 08:18

Jeg er blevet noget så tør i... ja, i skrævet :genert:

Jeg er begyndt at sove uden trusser og er skiftet til nogle løsere og blødere af slagsen derudover. Det hjælper lidt, men jeg er stadig så tør, at jeg skaller. Jeg har aldrig brugt intimprodukter, har altid bare vasket i vand og har aldrig lidt af svamp eller andet halløj dernede, så jeg er lidt på bar bund. Nogen der kender en creme, der kan bruges dernede?
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Dobbeltprofil7
Kort karma: 8
Likede indlæg: 95

8+5

Indlægaf Dobbeltprofil7 » 19. mar 2018, 09:33

Puh, kvalmen har virkelig taget til hen over weekenden og her til morgen endte jeg med at kaste op. Jeg håber ikke at det bliver standard. Jeg har lige fået taget blodprøve til doubletest, og har cravings efter iskolde bananer :D
0
Aquadorable

Re: 10+5

Indlægaf Aquadorable » 19. mar 2018, 09:36

Mi55y skrev:Jeg er blevet noget så tør i... ja, i skrævet :genert:

Jeg er begyndt at sove uden trusser og er skiftet til nogle løsere og blødere af slagsen derudover. Det hjælper lidt, men jeg er stadig så tør, at jeg skaller. Jeg har aldrig brugt intimprodukter, har altid bare vasket i vand og har aldrig lidt af svamp eller andet halløj dernede, så jeg er lidt på bar bund. Nogen der kender en creme, der kan bruges dernede?

Hmmm ... Jeg har ikke erfaring med tørhed på dén måde dernede, så har desværre ikke et godt tip. Til gengæld er mine slimhinder helt fucked under graviditeten, så jeg er tør med tør på under sex :wacko:
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 202
Likede indlæg: 2266

Re: 8+5

Indlægaf girl_beat » 19. mar 2018, 09:38

Dobbeltprofil7 skrev:Puh, kvalmen har virkelig taget til hen over weekenden og her til morgen endte jeg med at kaste op. Jeg håber ikke at det bliver standard. Jeg har lige fået taget blodprøve til doubletest, og har cravings efter iskolde bananer :D

Jeg lurer lidt med herinde, indtil jeg har været til 1. undersøgelse senere på ugen. Er omkring 7+0 og synes også, at kvalmen har meldt sig for første gang denne weekend - heldigvis uden opkast endnu (7-9-13). Men det må gerne holde hurtigt op igen! :kryds:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Aquadorable

Re: 29+0

Indlægaf Aquadorable » 19. mar 2018, 09:42

Aquadorable skrev:Sidder i venteværelset hos jordemoderen ... Nu må vi se, hvilke spændende ting hun har på dagsordenen i dag ;)

Okay, meget mærkeligt jordemoderbesøg!

For det første var det en anden jordemoder end sidste gang, men det var jeg lidt forberedt på, da hende, jeg var hos sidst, fortalte, at hun var i et vikariat. Nå, men jeg havde knapt sat mig til rette på stolen, før hun begyndte at tale meget dybt om, hvor vigtigt det var, at vi talte om forælderskabet derhjemme og gjorde hinanden klar på, at det ikke er lutter lagkage det hele. No shit, Sherlock? :gruble:

Hun var også meget undrende overfor, at min mand ikke var med. Og blev ved med at ævle om, hvor vigtigt det var, at man var fælles om tingene. Ja, nu er vi faktisk meget fælles om tingene hjemme hos os ... Bare fordi min mand ikke tager fri for at være med til jordemoder, betyder det vel ikke, at han ikke er interesseret i baby? Ej, jeg blev seriøst fornærmet.

Videre til måling af symfysemål, mærke mave osv. Fint nok. Men damen kunne ikke finde hjertelyd ... Det gjorde mig ikke nervøs, da jeg mærker hende hver eneste dag - og hun sparkede også løs, mens jeg var til jordemoder. Men det undrer mig alligevel, at hun sender mig ud ad døren uden at have hørt det? :wacko:

Og mig, der var nervøs for, om hun ville sige, at jeg havde taget for meget på; damen vejede mig ikke og var slet ikke interesseret i min vægt :forvirret: Så jeg var på alle måder totalt WTF?!, da jeg gik derfra.

Overvejer lidt, om jeg mon kan skrive til hospitalet og bede om en anden jordemoder næste gang? Jeg har svært ved at overskue tre-fire yderligere jordemodersamtaler med hende. Det var i den grad spild af min tid.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 233
Likede indlæg: 2454

Re: 29+0

Indlægaf Neenah » 19. mar 2018, 10:02

Aquadorable skrev:
Aquadorable skrev:Sidder i venteværelset hos jordemoderen ... Nu må vi se, hvilke spændende ting hun har på dagsordenen i dag ;)

Okay, meget mærkeligt jordemoderbesøg!

For det første var det en anden jordemoder end sidste gang, men det var jeg lidt forberedt på, da hende, jeg var hos sidst, fortalte, at hun var i et vikariat. Nå, men jeg havde knapt sat mig til rette på stolen, før hun begyndte at tale meget dybt om, hvor vigtigt det var, at vi talte om forælderskabet derhjemme og gjorde hinanden klar på, at det ikke er lutter lagkage det hele. No shit, Sherlock? :gruble:

Hun var også meget undrende overfor, at min mand ikke var med. Og blev ved med at ævle om, hvor vigtigt det var, at man var fælles om tingene. Ja, nu er vi faktisk meget fælles om tingene hjemme hos os ... Bare fordi min mand ikke tager fri for at være med til jordemoder, betyder det vel ikke, at han ikke er interesseret i baby? Ej, jeg blev seriøst fornærmet.

Videre til måling af symfysemål, mærke mave osv. Fint nok. Men damen kunne ikke finde hjertelyd ... Det gjorde mig ikke nervøs, da jeg mærker hende hver eneste dag - og hun sparkede også løs, mens jeg var til jordemoder. Men det undrer mig alligevel, at hun sender mig ud ad døren uden at have hørt det? :wacko:

Og mig, der var nervøs for, om hun ville sige, at jeg havde taget for meget på; damen vejede mig ikke og var slet ikke interesseret i min vægt :forvirret: Så jeg var på alle måder totalt WTF?!, da jeg gik derfra.

Overvejer lidt, om jeg mon kan skrive til hospitalet og bede om en anden jordemoder næste gang? Jeg har svært ved at overskue tre-fire yderligere jordemodersamtaler med hende. Det var i den grad spild af min tid.

Det lyder mystisk.

At hun ikke er interesseret i vægten skal du nok ikke tage så tungt. Min jordemoder spurgte selv om jeg var interesseret i at blive vejet, og da jeg sagde at det var jeg ikke, så var hun også ligeglad.
0

Tilbage til "Graviditet"