Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 406
Likede indlæg: 8738

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 19. mar 2018, 11:30

Vi var en del af familieiværksætterne med vores første barn.
Der var både gode og dårlige dage, men vi lærte helt klart nogle brugbare ting. :)
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 504
Likede indlæg: 7380

Indlægaf Moxy-lady » 19. mar 2018, 12:43

Jeg har lige testet positiv, men vil gerne gå stille med dørene med det indtil NF i hvert fald. Nu ligger landet så sådan at jeg skal til påskefrokost d. 30/3 med nogle veninder, hvor det er planen at vi skal være fulde. Det vil blive bemærket hvis jeg ikke drikker. Er der nogen der har nogle snedige ideer til hvordan jeg undlader at afsløre mig selv? Jeg er ude i helt at blive væk, men det har jeg ikke lyst til. Jeg kunne også bare sige at jeg ikke har lyst/har kvalme eller ligende, men jeg er ret sikker på at min ene veninde i hvert fald, ville gennemskue mig.
0
Skal være nogens mor :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 351
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 5703

Indlægaf Mi55y » 19. mar 2018, 12:53

Moxy-lady skrev:Jeg har lige testet positiv, men vil gerne gå stille med dørene med det indtil NF i hvert fald. Nu ligger landet så sådan at jeg skal til påskefrokost d. 30/3 med nogle veninder, hvor det er planen at vi skal være fulde. Det vil blive bemærket hvis jeg ikke drikker. Er der nogen der har nogle snedige ideer til hvordan jeg undlader at afsløre mig selv? Jeg er ude i helt at blive væk, men det har jeg ikke lyst til. Jeg kunne også bare sige at jeg ikke har lyst/har kvalme eller ligende, men jeg er ret sikker på at min ene veninde i hvert fald, ville gennemskue mig.

Endnu en gang tillykke!

Hvordan skal den foregå? Er det privat eller ude i byen?

Hvis man selv blander sine drinks, kan man jo fake en gin og tonic eller rom og cola - evt. have sit "sprut" med hjemmefra og erstatte det med noget andet. Hvis det er ude i byen, kan du så selv komme til at bestille hver gang og så bestille virgin drinks?
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 251
Likede indlæg: 2755

Indlægaf Neenah » 19. mar 2018, 12:58

Mi55y skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg har lige testet positiv, men vil gerne gå stille med dørene med det indtil NF i hvert fald. Nu ligger landet så sådan at jeg skal til påskefrokost d. 30/3 med nogle veninder, hvor det er planen at vi skal være fulde. Det vil blive bemærket hvis jeg ikke drikker. Er der nogen der har nogle snedige ideer til hvordan jeg undlader at afsløre mig selv? Jeg er ude i helt at blive væk, men det har jeg ikke lyst til. Jeg kunne også bare sige at jeg ikke har lyst/har kvalme eller ligende, men jeg er ret sikker på at min ene veninde i hvert fald, ville gennemskue mig.

Endnu en gang tillykke!

Hvis man selv blander sine drinks, kan man jo fake en gin og tonic eller rom og cola - evt. have sit "sprut" med hjemmefra og erstatte det med noget andet. Hvis det er ude i byen, kan du så selv komme til at bestille hver gang og så bestille virgin drinks?

Enig med Mi55y. Det er smartest bare ikke at omtale det, tror jeg.

Og tillykke :klap:
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 19. mar 2018, 12:58

Mi55y skrev:

Endnu en gang tillykke!

Ja, sørg for at få nogle virgindrinks, eller bare danskvand i et glas. Hvis de andre bestiller går du bare og spytter lidt i drinken, folk lægger seriøst aldrig mærke til det anyway.

Shots kan man som regel godt takkr nej til, på grundlag af at de er mega klammo... :D
0
Klummerlig
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Indlægaf Klummerlig » 19. mar 2018, 13:01

Vi skal spise med svigerforældrene på fredag. Det plejer at indebære både øl og vin så jeg ved de gennemskuer os det øjeblik jeg nøjes med sodavand.
Vi har aftalt at hvis de spørger svarer vi ærligt. De kan nemlig godt holde på hemmeligheden og samtidig kender de risikoen når man er så kort henne som jeg.

Moxy: jeg tror slet ikke folk tænker så meget over hvor meget man (ikke) drikker som man selc gør. Kan du evt bytte glas med din kæreste i løbet af aftenen? Sådan har jeg tidligere gjort og da jeg så annoncede graviditet var mine veninder overraskede for "vi var da vildt fulde sammen den der gang"
0
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 19. mar 2018, 13:02

Jeg tænker bare at de jo kan se på flasken at jeg ikke tager noget af den? (Rom el.lign) Jeg har absolut bare tænkt mig at gå stille med dørene, og ikke sige noget omkring det, med mindre nogen spørger.

Med mindre jeg skal fake at jeg tager penicillin? :gruble: Altså bare smide en besked om at øv, jeg kan desværre ikke drikke, men jeg vil gerne feste med dem alligevel.
0
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 19. mar 2018, 13:06

Tak, allesammen :lun:

I øvrigt så er timingen fantastisk :lol:

Jeg har hele tiden sagt at jeg gerne ville have et forårs/sommerbarn. Jeg er simpelthen så presset fra november til februar:

Min kæreste og min far har fødselsdag d. 14/11
En tæt veninde 18/11
Min mor 21/11
Årsdag med kæresten (som vi dog aldrig rigtigt fejrer) 8/12
Min fødselsdag 13/1
Min niece 8/2
Min bror 14/2

Hvis jeg har udregnet min termin rigtigt så er det d. 21/11 :stoned:
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 19. mar 2018, 13:06

Moxy-lady skrev:Jeg tænker bare at de jo kan se på flasken at jeg ikke tager noget af den? (Rom el.lign) Jeg har absolut bare tænkt mig at gå stille med dørene, og ikke sige noget omkring det, med mindre nogen spørger.

Med mindre jeg skal fake at jeg tager penicillin? :gruble: Altså bare smide en besked om at øv, jeg kan desværre ikke drikke, men jeg vil gerne feste med dem alligevel.

Har du mod på at fortælle at I forsøger? Så kan du jo bare sige I har en aftale om, at du ikke drikker i den periode.

Men det er selvfølgelig også en stor ting at sige.

Ellers kunne du finde på noget I skal morgenen efter, hvor du skal være nogenlunde klar i hovedet? Og så ellers tage imod en drink med alkohol i, og så bare ignorer den lidt, og hæld lidt ud på toilettet i ny og næ.
1
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 351
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 5703

Indlægaf Mi55y » 19. mar 2018, 13:08

Moxy-lady skrev:Jeg tænker bare at de jo kan se på flasken at jeg ikke tager noget af den? (Rom el.lign) Jeg har absolut bare tænkt mig at gå stille med dørene, og ikke sige noget omkring det, med mindre nogen spørger.

Vodka og gin ligner på mistænkelig vis vand ;)
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 19. mar 2018, 13:08

De ved godt at vi prøver, det har vi gjort i lidt over et år. Det er ogsp derfor jeg er sikker på at min ene veninde gennemskuer mig hvis jeg prøver at være alt for udspekuleret. De ved også at vi overvejer fertilitetsbehandling snart.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 19. mar 2018, 13:32

Moxy-lady skrev:De ved godt at vi prøver, det har vi gjort i lidt over et år. Det er ogsp derfor jeg er sikker på at min ene veninde gennemskuer mig hvis jeg prøver at være alt for udspekuleret. De ved også at vi overvejer fertilitetsbehandling snart.

Kan du så ikke vinkle et eller andet med behandlingen i forhold til alkohol? Ved ikke om de helst ser man ikke drikker ved forskellige behandlinger?
0
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 110
Likede indlæg: 1839

Indlægaf billiebean » 19. mar 2018, 13:32

Moxy-lady skrev:De ved godt at vi prøver, det har vi gjort i lidt over et år. Det er ogsp derfor jeg er sikker på at min ene veninde gennemskuer mig hvis jeg prøver at være alt for udspekuleret. De ved også at vi overvejer fertilitetsbehandling snart.

Så kan du sige du undgår alkohol for at være fit til når behandlingen går i gang. Jeg drak ikke alkohol op til og mens vi var i behandling. Ingen stillede spørgsmål. Hormoner og alkohol er ikke en fed kombi.
2
Brugeravatar
Moxy-lady

Indlægaf Moxy-lady » 19. mar 2018, 13:40

Det havde jeg ikke tænkt på - tak for hjælpen allesammen :kys: Jeg håber at jeg bliver fast inventar i tråden (Jeg tror stadig ikke helt på det!)
3
Aquadorable
Kort karma: 115
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 1288

Indlægaf Aquadorable » 19. mar 2018, 13:47

Uf, har fået hele to forkølelsessår i dag :tie: Har ikke døjet med forkølelsessår i flere år, men her i graviditeten har jeg haft rigtig mange. Det er altså mærkeligt.
0
:love:

Tilbage til "Graviditet"