Terminstråd - alle er velkomne :)

primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 31. jan 2016, 19:19

Sorenspige skrev:Primle, øv med kvalme :ae:. Led du meget af det i første graviditet?

Jeg havde kvalme fra ca. uge 6-10/11, hvor det var mere eller mindre hele dagen - værst om eftermiddagen. Heldigvis lettede det i starten af juleferien, og nu er det kun meget lidt en gang imellem.

Håber, du/andre kvalmeramte er lige så heldige.

Ville manden med datteren ud? Vi har holdt indedag med at lege med perler og puslespil og besøg af mormor til frokost. I eftermiddag tog vi hjem til bedstefar og hans kone, hvor vi har fået aftensmad.


Jeg havde også en del kvalme med min datter. Jeg husker det ikke så godt, men min mand kan huske det. Dengang var jeg nygravid i sommerferien og der var kun mig selv at tage hensyn til.
Jeg håber virkelig også det snart letter.

Manden og datteren kom i haven. Og jeg fandt energien et eller andet sted til at støvsuge og gøre badeværelse rent.

Lyder som en hyggelig weekend i har haft :)
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 1. feb 2016, 14:16

Så ramte jeg 14+0. Og kvalmen har stadig alt magt over mig, jeg får både økuller og liggesår af det her :s Ud over det så er jeg begyndt at få ondt nederst i maven når jeg hoster eller nyser, ikke som i der er noget galt, men som om jeg har trænet mine mavemuskler lidt for hårdt :lol: Og the wonders of being preggo.
Men for pokker hvor jeg, på trods af dårligdom, glæder mig til at vi kan møde vores lille prut til sommer. Jeg er ved at blive helt rundtosset af at tænke på at vi skal have en lillebitte baby. Og en lille smule rundtosset af at kigge på baby udsty :stoned:
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 1. feb 2016, 14:38

Nuttede-Nuser skrev:Så ramte jeg 14+0. Og kvalmen har stadig alt magt over mig, jeg får både økuller og liggesår af det her :s Ud over det så er jeg begyndt at få ondt nederst i maven når jeg hoster eller nyser, ikke som i der er noget galt, men som om jeg har trænet mine mavemuskler lidt for hårdt :lol: Og the wonders of being preggo.
Men for pokker hvor jeg, på trods af dårligdom, glæder mig til at vi kan møde vores lille prut til sommer. Jeg er ved at blive helt rundtosset af at tænke på at vi skal have en lillebitte baby. Og en lille smule rundtosset af at kigge på baby udsty :stoned:


Tillykke med 14+0, så kan du snart få kønsscanning :ivrig:

Hvor er det forfærdelig med din kvalme :ae: Håber virkelig snart det letter.

Her er vores datter startet i børnehave i dag. Det er gået SÅ fint. Men hun har virkelig været træt efter vi kom hjem, men jeg har ikke kunnet få hende til at sove lur. Nu er hun dog kollapset på sofaen. Lille pus :blush2:
1
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 1. feb 2016, 15:39

Øj, man er væk en halv uges tid, og hele ens inbox er fyldt med beskeder om ny aktivitet herinde :D Det er dejligt :klap:
Jeg har godt nok ondt af jer med kvalme. Det er så klamt!

Her har vi syge børn. Jeg havde glædet mig syyygt meget til en dag alene, men sådan skulle det ikke være. Heldigvis er ungerne ret nuttede når de er så matte. De vil helst bare ligge og nusse. Det kan jeg lige holde til :)
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 1. feb 2016, 15:40

Er der i øvrigt nogen der kan anbefale en god natlampe til et pigeværelse? Jeg kan ikke lide dem fra Fischer Price eller dem der lyser gule og blå i alskens formationer. Bare en sød lille natlampe uden for mange dikkedarer..
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 1. feb 2016, 16:28

Dr_bp skrev:Er der i øvrigt nogen der kan anbefale en god natlampe til et pigeværelse? Jeg kan ikke lide dem fra Fischer Price eller dem der lyser gule og blå i alskens formationer. Bare en sød lille natlampe uden for mange dikkedarer..


Min pige har Bambi lampen fra Ferm Living. Den er dog lidt pricy. Men superfin :)

God bedring med ungerne :kys:
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 1. feb 2016, 16:31

primle skrev:
Dr_bp skrev:Er der i øvrigt nogen der kan anbefale en god natlampe til et pigeværelse? Jeg kan ikke lide dem fra Fischer Price eller dem der lyser gule og blå i alskens formationer. Bare en sød lille natlampe uden for mange dikkedarer..


Min pige har Bambi lampen fra Ferm Living. Den er dog lidt pricy. Men superfin :)

God bedring med ungerne :kys:

Jeg har længe overvejet cloudlampen i mint. men jeg synes den er en smule dyr. - Og så skal den hænges op, det trækker også ned. Men ja, de er simpelthen så fine! :D
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 1. feb 2016, 16:43

Dr_bp skrev:
primle skrev:
Dr_bp skrev:Er der i øvrigt nogen der kan anbefale en god natlampe til et pigeværelse? Jeg kan ikke lide dem fra Fischer Price eller dem der lyser gule og blå i alskens formationer. Bare en sød lille natlampe uden for mange dikkedarer..


Min pige har Bambi lampen fra Ferm Living. Den er dog lidt pricy. Men superfin :)

God bedring med ungerne :kys:

Jeg har længe overvejet cloudlampen i mint. men jeg synes den er en smule dyr. - Og så skal den hænges op, det trækker også ned. Men ja, de er simpelthen så fine! :D


Host - vi flyttede ind i nov og lampen er stadig ikke oppe her - host :blush:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 1. feb 2016, 18:18

Hvor er det træls for jer, der bliver ved med at lide af kvalme :ae:.

Jeg var ret ynkelig, mens jeg havde kvalme og kunne ikke overskue, at det blev ved. Så jeg har været meget heldig på det punkt.

I dag har jeg været ramt af træthed - lidt ligesom i starten af graviditeten.

I dag er der en måned til MD :lun:.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 1. feb 2016, 18:19

Vi har ikke en decideret natlampe på Rs værelse, men en lyskæde med happy lights.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf primle » 1. feb 2016, 18:31

Sorenspige skrev:Hvor er det træls for jer, der bliver ved med at lide af kvalme :ae:.

Jeg var ret ynkelig, mens jeg havde kvalme og kunne ikke overskue, at det blev ved. Så jeg har været meget heldig på det punkt.

I dag har jeg været ramt af træthed - lidt ligesom i starten af graviditeten.

I dag er der en måned til MD :lun:.


Jeg er også virkelig ynkelig :blush: Trætheden er også slem her i dag. Jeg har tre uger til NF i dag :banan:
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 1. feb 2016, 18:36

Jeg liker NF - ikke kvalmen og trætheden.
1
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 1. feb 2016, 19:14

Jeg kunne i øvrigt ikke dy mig, så jeg prøvede den der natron test :lol: :fløjt: Også selv om det er totalt uvidenskabelig og bare for sjov. I følge den venter jeg en pige. Natron faldt bare direkte til bunds unden overhovedet at reagere på urinen. Så nu bliver det sjovt at se til kønsscanning på fredag. :gruble:
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 1. feb 2016, 19:55

Hov, det har jeg ikke fået gjort, men eftersom jeg først skal scannes om en måned, er der da lidt tid at løbe på.
0
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Dr_bp » 1. feb 2016, 20:17

Hvad var det man skulle med natrontesten? Jeg tror jeg prøver den :D
0

Tilbage til "Graviditet"