Har lige været til vækstscanning og samtale hos fødselslæge i forbindelse med diabetes.
Sønnike har det godt, er sund og rask - og tyk

Han er scannet til 2400 gram og altså knap 20% over gennemsnittet. Man kunne tydeligt se, at han lå og lavede vejrtrækningsøvelser med lungerne

Det er vildt så meget man kan se på de scanninger. Bliver lige imponeret hver gang!
Fødselslægen var meget tilfreds med mine blodsukkermålinger og mente ikke, at jeg ville få problemer resten af graviditeten i forhold til dét.
Hun fortalte også, at hun har givet sine JM instrukser i at lave hindeløsning, hvis muligt, til den sidste konsultation inden termin. Hvis ikke det kan lade sig gøre, forsøger de 3 dage efter termin. Hun sagde også, at hendes egen lille statistik sagde, at ca. 60% af dem hun havde med graviditetsbetinget diabetes blev sat igang. Så jeg prøver mentalt at indstille mig på, at det er et vilkår - så kan jeg altid blive glædeligt overrasket.
Hun sagde også, at hvis der ikke var noget andet "i vejen", så må man gerne komme hjem under igangsættelse. Både i det tilfælde og hvis man selv går igang, vil hun gerne have, at man kommer ind lidt tidligere end en "normal" gravid, fordi de gerne vil køre en kurve og se hvordan baby håndterer veerne.
Alt i alt en god samtale. Skal afsted til samme omgang om 5 uger.