Terminstråd - alle er velkomne :)

FormerlyKnownAs
Kort karma: 247
Likede indlæg: 1685

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. jun 2018, 09:27

Janni.A006 skrev:
Xnaiv skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Emirates, efter uge 29 skal du have seddel fra lægen med som max må være en uge gammel.

- Jeg har rimelig meget styr på de der flyselskaber fordi jeg fløj og skal flyve, 35+6 :D

Dubai er nemt, virkelig nemt. Ja der er varmt og august kan være meget varmt, men når du kommer i slutningen og start sep, så ville det ikke røre mig. Men jeg er også vant til varm og har ingen problemer med det. Hele min graviditet var i 35-40 graders varme og det påvirkede mig ikke og jeg hævede ikke eller noget. Hvis det også er din erfaring, så er det ikke et problem. De elsker også AC og man fryser altid alle steder. Vil anbefale at bo på Marinaen, det er vores favorit :lol:

Lyder vildt med alt det kørsel iøvrigt. Det kan være hårdt for lænden tænker jeg?

Super så må jeg bare få sådan en erklæring - det tror jeg umiddelbart ikke bliver noget problem. Jeg har ihvertfald ikke nogle skavanker endnu udover hovedpinen og er ikke i risiko for noget eller venter tvillinger :)

Jeg plejer at elske varmen, men har ikke prøvet at være gravid før så aner ikke hvordan min krop reagere. Dog har jeg slet ikke tendens til hævelser i ben eller lignende. Vi var til bryllup i sidste weekend hvor mange af pigernes fødder hævede meget pga varmen og mine hævede slet ikke selvom jeg var den eneste gravide :lol2:

Jeg har heldigvis ingen skavanker i kroppen udover migræner, hovedpine og kvalmen så jeg mærker slet ikke til det i kroppen på den måde - endnu ihvertfald ;)
Altså det niver lidt i maven mv. Nogengange men det er nok mest fordi det hele lige skal give sig lidt dernede

Jeg døjede heller ikke med væske i første graviditet, men da jeg steg ud af flyet (32+3), var mine fødder så hævede efter turen at jeg næsten ikke kunne komme i sko. Der har ingen problemer været herhjemme i den heftige maj-varme, men lige så snart jeg var oppe i den flyver, så hævede jeg op som en elefant. Det var åbenbart ikke så meget varmen der gjorde udslaget for mig. :) Så det kan altså godt forekomme alligevel. Men derudover synes jeg da bestemt at man skal tage afsted på en "sidste" tur, hvis man har muligheden. :) Det er da vildt lækkert at komme væk og spise god mad og bare gå og tage tingene i jeres eget tempo.

Støttestrømper ftw!
1
/Dullen
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 110
Likede indlæg: 1841

40+0

Indlægaf billiebean » 21. jun 2018, 09:46

Så nåede jeg termin! Stadig stor fodbold på maven med et livligt barn indeni, og ikke rigtig optræk til noget som helst.. Har selvfølgelig plukveer, når jeg bevæger mig. Men stadig intakt slimprop, minimal og sporadisk murren og ingen "feeling". Suk.

Prøver at lade være med at lade mig gå på af det. Men der sker vist bare noget mentalt, når man når skæringsdatoen - ens tålmodighed bliver udfordret på en anden måde. Håber snart der sker noget. Er jo klar! :kryds:
11
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 506
Likede indlæg: 7402

Re: 40+0

Indlægaf Moxy-lady » 21. jun 2018, 09:51

billiebean skrev:Så nåede jeg termin! Stadig stor fodbold på maven med et livligt barn indeni, og ikke rigtig optræk til noget som helst.. Har selvfølgelig plukveer, når jeg bevæger mig. Men stadig intakt slimprop, minimal og sporadisk murren og ingen "feeling". Suk.

Prøver at lade være med at lade mig gå på af det. Men der sker vist bare noget mentalt, når man når skæringsdatoen - ens tålmodighed bliver udfordret på en anden måde. Håber snart der sker noget. Er jo klar! :kryds:

Jeg sender god fødselskarma I din retning. Eller, rettere, mod din baby :D kan godt forestille mig at man bliver lidt ekstra presset når man når termin. Alt derefter er jo bare snøl fra babys side :lol: H*n er jo færdig-bagt så at sige.

Kom så uuuuud lille pige!
1
Skal være nogens mor :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 506
Likede indlæg: 7402

18+5

Indlægaf Moxy-lady » 21. jun 2018, 09:57

Jeg har desværre ikke haft så mange flere hyggestunder med baby de sidste par dage. Til gengæld har jeg haft ondt. Jeez, jeg tror at det er ved at knibe med pladsen derinde, så hun roder rundt for at skabe lidt mere, tror jeg :nerve: det føles i hvert fald sådan.

Vi havde en velfortjent kærestedag i tirsdags hvor vi var ude og spise og derefter i biografen og se Deadpool 2, jeg ved ikke om det var en kritik af filmen eller maden, men shit, hvor var det gang i den i maven, jeg kartede rundt på den biografstol fordi jeg fik ondt uanset hvilken stilling jeg sad i. Samtidig havde jeg fornemmelsen af at have en kæmpe prut siddende, som man jo ikke ligefrem tager chancen med i biffen :lol: så det øgede bare maveknebene og ubehaget x3.
0
Skal være nogens mor :lun:
Xnaiv
Kort karma: 14
Likede indlæg: 168

Indlægaf Xnaiv » 21. jun 2018, 10:04

FormerlyKnownAs skrev:
Lyder som min første graviditet og forhåbentlig bliver denne ligeså nemt. Det er fedt at have det så godt og nemt.

Det er da bare at komme afsted med jer. Tænker at det måske giver mening at vente et par uger endnu at bestille billetter hvis nu og såfremt, eller evt med afbestilling/ændringsmulighed i en periode på 1 år.

Nemt og nemt - har ligget med hovedet i kummen i 4 mdr ;) Men resten af kroppen tager det heldigvis fint :)

Vi kan heller ikke bestille før vi begge er sikret ferie, så der går også lige lidt. Og så tager vi nok lige en god snak med vores forsikringsmand hvilke muligheder der er :)
FormerlyKnownAs skrev:
Janni.A006 skrev:
Jeg døjede heller ikke med væske i første graviditet, men da jeg steg ud af flyet (32+3), var mine fødder så hævede efter turen at jeg næsten ikke kunne komme i sko. Der har ingen problemer været herhjemme i den heftige maj-varme, men lige så snart jeg var oppe i den flyver, så hævede jeg op som en elefant. Det var åbenbart ikke så meget varmen der gjorde udslaget for mig. :) Så det kan altså godt forekomme alligevel. Men derudover synes jeg da bestemt at man skal tage afsted på en "sidste" tur, hvis man har muligheden. :) Det er da vildt lækkert at komme væk og spise god mad og bare gå og tage tingene i jeres eget tempo.

Støttestrømper ftw!

Jeg er tvunget i støttestrømper af manden på alle flyveture, da han har dårligt blodomløb. Så han mene jeg skal have dem på i sympati med ham :LOL:
1
Janni.A006
Kort karma: 3
Likede indlæg: 41

Indlægaf Janni.A006 » 21. jun 2018, 10:12

FormerlyKnownAs skrev:
Janni.A006 skrev:
Xnaiv skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Emirates, efter uge 29 skal du have seddel fra lægen med som max må være en uge gammel.

- Jeg har rimelig meget styr på de der flyselskaber fordi jeg fløj og skal flyve, 35+6 :D

Dubai er nemt, virkelig nemt. Ja der er varmt og august kan være meget varmt, men når du kommer i slutningen og start sep, så ville det ikke røre mig. Men jeg er også vant til varm og har ingen problemer med det. Hele min graviditet var i 35-40 graders varme og det påvirkede mig ikke og jeg hævede ikke eller noget. Hvis det også er din erfaring, så er det ikke et problem. De elsker også AC og man fryser altid alle steder. Vil anbefale at bo på Marinaen, det er vores favorit :lol:

Lyder vildt med alt det kørsel iøvrigt. Det kan være hårdt for lænden tænker jeg?

Super så må jeg bare få sådan en erklæring - det tror jeg umiddelbart ikke bliver noget problem. Jeg har ihvertfald ikke nogle skavanker endnu udover hovedpinen og er ikke i risiko for noget eller venter tvillinger :)

Jeg plejer at elske varmen, men har ikke prøvet at være gravid før så aner ikke hvordan min krop reagere. Dog har jeg slet ikke tendens til hævelser i ben eller lignende. Vi var til bryllup i sidste weekend hvor mange af pigernes fødder hævede meget pga varmen og mine hævede slet ikke selvom jeg var den eneste gravide :lol2:

Jeg har heldigvis ingen skavanker i kroppen udover migræner, hovedpine og kvalmen så jeg mærker slet ikke til det i kroppen på den måde - endnu ihvertfald ;)
Altså det niver lidt i maven mv. Nogengange men det er nok mest fordi det hele lige skal give sig lidt dernede

Støttestrømper ftw!

Jeg havde overvejet det, men så slog det mig, at jeg ville være nødt til at bukke mig ned, for at få den slags på.. Jeg bøjer ikke så godt på midten længere. ;)
0
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. jun 2018, 10:43

Janni.A006 skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Janni.A006 skrev:
Xnaiv skrev:

Støttestrømper ftw!

Jeg havde overvejet det, men så slog det mig, at jeg ville være nødt til at bukke mig ned, for at få den slags på.. Jeg bøjer ikke så godt på midten længere. ;)

Jeg købte nogle sidst da jeg skulle flyve 35+5... og glemte alt om dem da jeg tog afsted :fløjt: Havde heldigvis ingen problemer, så det var godt :D
0
/Dullen
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 408
Likede indlæg: 8771

Re: 35+1

Indlægaf Sangius » 21. jun 2018, 11:06

Janni.A006 skrev:Jeg sidder og reseacher hvad i alverden der skal puttes i den hospitalstaske. På trods af, at det er nummer 2 barn er det jo ikke noget, jeg har haft fornøjelsen af før. Nogen ting giver rigtig god mening og så er der andre ting, hvor jeg tænker, ah - sku vi nu ikke lige.. F.eks. make-up.. Men jeg bruger det selvfølgelig heller ikke vanvittig meget i det daglige og jeg ved, at hvis jeg tog det med, ville det være lige så ubrugt, når jeg kom hjem, som inden jeg tog af sted.
Jeg har fået lov til at blive indlagt efter fødsel til ammeetablering - det har jeg heller ikke prøvet før jo, så jeg vil i det mindste give det en chance. På den anden side ved jeg udmærket godt, at det at være en god mor ikke sidder i mine bryster, så selvom jeg godt vil give det en chance, tænker jeg også, at jeg vil pakke en lille sutteflaske og noget erstatning. Men det tror jeg muligvis dem der skal hjælpe mig med at få amningen op at køre, vil synes er lidt træls. :gruble:

De har helt sikkert erstatning på afdelingen, og vel sikkert også flasker. Men hvis du får ro i maven af at pakke det, synes jeg du skal gøre det.
Men hvis du sådan for alvor gerne vil have amningen op og køre, skulle du måske også pakke små shotglas el. lign., og så give erstatningen med dem i stedet, hvis det bliver nødvendigt? Flaske så tidligt i forløbet kan godt give sutteforvirring, og ødelægge amningen helt - hvilket jo er ærgerligt hvis det bare var for at supplere lidt inden mælken løb til, eller hvis man havde lidt ømme brystvorter eller lignende. :)

Ellers ville jeg anbefale at holde sig ajour med www.ammenet.dk, der er virkelig mange gode råd og artikler derinde, og alt sammen videnskabeligt understøttet - jeg synes ofte at have oplevet sundhedspersonale som ikke rigtig har en særlig god viden inde for amningen, desværre.

Og i sidste ende skal du jo lytte til dig selv, og gøre det, som du får ro i maven af - det absolut vigtigste for et lille nyt barn er nærhed, tryghed og en glad mor - alt sammen noget som jo ikke behøver indeholde amning <3
2
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1540

Indlægaf twinkle » 21. jun 2018, 16:10

Da jeg var indlagt efter fødslen havde de det hele.. sutter, erstatning, shotglas, steriliseringsudstyr til flasker osv. Al erstatning blev givet på shotglas ind til jeg tog beslutningen om, at gå fuldt over på flaske.
0
Buller
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1192

36+6

Indlægaf Buller » 21. jun 2018, 19:56

Puha. Jeg synes i dag har været lidt hård. Har haft en mængde plukkeveer og bare generelt ubehag i kroppen. Det er endda ikke fordi jeg har lavet det vilde. Men det tog flere timer i sengen før min mave holdt helt op med at spænde. Træls.

Heldigvis føles det mere almindeligt nu. Og baby møfler derud af.
Men hvor er jeg ved at blive øm nede foran i siderne af skridtet. Det må være baby maven det trækker i det hele.
0
Janni.A006

Indlægaf Janni.A006 » 22. jun 2018, 06:13

twinkle skrev:Da jeg var indlagt efter fødslen havde de det hele.. sutter, erstatning, shotglas, steriliseringsudstyr til flasker osv. Al erstatning blev givet på shotglas ind til jeg tog beslutningen om, at gå fuldt over på flaske.

Vi var indlagt på Riget med A. og der havde de også det hele til ham, også dyne osv. som jeg kan se, at jeg skal have med, nu hvor jeg skal føde på Hillerød. :) Jeg vil bare så gerne give amningen en ærlig chance, men samtidig har jeg også brug for at sende et signal om, at det hverken skal ødelægge mig eller lillebror, at få det op at køre.
0
Janni.A006

Re: 36+6

Indlægaf Janni.A006 » 22. jun 2018, 06:17

Buller skrev:Puha. Jeg synes i dag har været lidt hård. Har haft en mængde plukkeveer og bare generelt ubehag i kroppen. Det er endda ikke fordi jeg har lavet det vilde. Men det tog flere timer i sengen før min mave holdt helt op med at spænde. Træls.

Heldigvis føles det mere almindeligt nu. Og baby møfler derud af.
Men hvor er jeg ved at blive øm nede foran i siderne af skridtet. Det må være baby maven det trækker i det hele.

Jeg havde også sådan en dag i går. Jeg måtte gå ind og ligge mig til sidst, mens mand og barn spiste aftensmad, fordi jeg havde det så ringe. Altså ikke sådan influenza-dårligt, men som du beskriver det.

Jeg håber vi får en meget bedre dag i dag - begge 2. :) :) Hvornår skal du til jm igen?
1
Buller
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1192

Indlægaf Buller » 22. jun 2018, 07:14

først den 4. juli. De vælter sig ikke besøg, der går en 3-4 uger imellem hver gang.

hvad med dig? :)
0
Janni.A006

Indlægaf Janni.A006 » 22. jun 2018, 08:54

Buller skrev:først den 4. juli. De vælter sig ikke besøg, der går en 3-4 uger imellem hver gang.

hvad med dig? :)

Jeg skulle have været i går, men det blev aflyst da jm var syg. Så jeg har fået tid på torsdag i stedet for, hvor jeg er 36+1. Så må vi se hvornår jeg får tider derefter. :)
1
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. jun 2018, 11:12

Så er der booket fly. Det er mig ret meget imod så tidligt, fordi jeg ikke er klar, men det skal ordnes nu.
Jeg flyver til Dk med vores søn 34+ 4. Måtte have fat i flyselskabet for reelt kan man flyve 35+5, men der står uge 36 :stoned: men det er forskelligt hvor læger/lande formulerer det. Lidt irriterende

Nå, men den er booket.

Min mand kommer hjem 4 dage før termin :8: , vi rejser retur 17 dage efter termin. Så det hele skal helst klappe!
0
/Dullen

Tilbage til "Graviditet"