Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 373
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6002

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 12. jul 2018, 06:12

Vi har købt en bedside crib til soveværelset. Vi får også en tremmeseng med himmel, som min niece har brugt og som min mor købte i sin tid, men vi har kun en halvandenmands-seng og ikke plads til tremmesengen, så jeg synes næsten, at det var en nødvendighed med noget nemt ved siden af. Så kan tremmesengen stå på børneværelset. Havde holdt lidt øje på reshopper, men da så Jollyroom fik en på tilbud til 649,- (40% rabat) slog vi til. Så vidt jeg kan se på reshopper, så kan den sælges videre til det samme trods brugsskader.

Nu besøgte vi lige et vennepar med en på 3 måneder i går, og de fortalte, at de ikke rigtig sov sammen mere. Hun sov som regel i sengen med den lille, og han sov så på gæsteværelse. Det frygter jeg også lidt, kommer til at ske her. Min kæreste er virkelig ikke god til det med ikke at få nok søvn. Normalt er han tålmodigheden selv og tager stort set alle udfordringer næsten provokerende roligt - men lige manglende søvn, det er han skidt til. Så det bliver spændende at se, om det bliver mig og baby alene det første stykke tid.
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Mi55y

27+4

Indlægaf Mi55y » 12. jul 2018, 06:19

Jeg synes i øvrigt også, at varmen begynder at påvirke mig. I går meldte jeg mig syg, fordi jeg havde hovedpine og var utilpas og kvalm. I dag arbejder jeg hjemme, fordi jeg ikke er helt af med hovedpinen endnu. Manglende søvn gør det jo ikke bedre. Og så sveder jeg som et svin! I går tog jeg to kolde bade i løbet af dagen, det bliver sikkert det samme i dag.

Vand i kroppen ser jeg ikke så meget til. Kan da godt mærke, at mine havetræsko strammer lidt, og om morgenen er mine trædepuder simpelthen så ømme. Men det er ikke sådan, at jeg synes, at man kan se det.

Mit karpaltunnel driller også stadig. Det hjælper lidt at sove med skinne og jeg prøver også med is i løbet af dagen, men synes det bliver langsomt værre alligevel. Er begyndt at mærke til det, når jeg sidder på computeren på arbejde også, på trods af at jeg udelukkende bruger rollermouse. Men jeg kan så heller ikke længere rykke helt ind til bordet, så nu hænger mine underarme på bordkanten.
0

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2710

Indlægaf girl_beat » 12. jul 2018, 06:30

Mi55y skrev:Vi har købt en bedside crib til soveværelset. Vi får også en tremmeseng med himmel, som min niece har brugt og som min mor købte i sin tid, men vi har kun en halvandenmands-seng og ikke plads til tremmesengen, så jeg synes næsten, at det var en nødvendighed med noget nemt ved siden af. Så kan tremmesengen stå på børneværelset. Havde holdt lidt øje på reshopper, men da så Jollyroom fik en på tilbud til 649,- (40% rabat) slog vi til. Så vidt jeg kan se på reshopper, så kan den sælges videre til det samme trods brugsskader.

Nu besøgte vi lige et vennepar med en på 3 måneder i går, og de fortalte, at de ikke rigtig sov sammen mere. Hun sov som regel i sengen med den lille, og han sov så på gæsteværelse. Det frygter jeg også lidt, kommer til at ske her. Min kæreste er virkelig ikke god til det med ikke at få nok søvn. Normalt er han tålmodigheden selv og tager stort set alle udfordringer næsten provokerende roligt - men lige manglende søvn, det er han skidt til. Så det bliver spændende at se, om det bliver mig og baby alene det første stykke tid.

Uh, her er det nok mest mig, der kommer til at crashe over den manglende søvn. Min mand kan klare sig med mindre søvn i en periode og stadig hænge fint sammen, hvor jeg bliver lidt af en sur kost :genert:

Vi krydser fingre for, at baby arver sin mors fantastiske sovehjerte!
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 12. jul 2018, 06:39

girl_beat skrev:Uh, her er det nok mest mig, der kommer til at crashe over den manglende søvn. Min mand kan klare sig med mindre søvn i en periode og stadig hænge fint sammen, hvor jeg bliver lidt af en sur kost :genert:

Vi krydser fingre for, at baby arver sin mors fantastiske sovehjerte!

Han sover også meget mindre end mig normalt. Han er fint kørende på 6 timers søvn til daglig, hvor jeg gerne vil have mellem 7 og 8. Så vi går sjældent i seng på samme tid. Tror faktisk nærmere, det er frustrationen ved at sove dårligt eller ligge vågen om natten, der irriterer ham og gør ham i dårligt humør. Jeg sover til gengæld stort set aldrig en fuld nat og er vant til at vågne ofte og nogle gange også ligge vågen i op til timer, og det tager jeg meget mere roligt end ham.
1

LilleFidus
Kort karma: 4
Likede indlæg: 40

Indlægaf LilleFidus » 12. jul 2018, 07:24

8+1

Puha, kom endelig med alle jeres gode råd mod kvalme! :wacko:
0
MissB
Kort karma: 26
Likede indlæg: 225

Indlægaf MissB » 12. jul 2018, 07:27

LilleFidus skrev:8+1

Tuc! Nu kan jeg dog ikke spise dem længere, da de nu minder mig om at have kvalme :D
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 12. jul 2018, 07:35

Jeg var rigtig glad for rugkiks med havsalt og sunlolly fersken :)
0

MissB
Kort karma: 26
Likede indlæg: 225

Indlægaf MissB » 12. jul 2018, 07:37

Mi55y skrev:

Jeg var rigtig glad for rugkiks med havsalt og sunlolly fersken :)

Åh ja, og sodavandsis!
0
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2852

Indlægaf Little_Woman » 12. jul 2018, 08:05

Jeg har købt en moderne moseskurv, som han både kan hygge i om dagen og sove i om natten, i det stel der hører med er både kan vugge og stå stille. Jeg kommer til at have brug for at kunne lægge ham sikkert fra mig, og tage ham med rundt i lejligheden.

Mobauk.com
0
Nu med fugl
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 12. jul 2018, 08:11

Jer der har været til Mamaprofylax - vi skal jo tage kurset over 3 gange. Men min kæreste er bortrejst den første gang. Kan se at der ifølge beskrivelsen først er fokus på fødselspartneren den næste gang. Men er der noget i vejen for at være alene afsted? Min søster har tilbudt at tage med, men jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det er nødvendigt. Det er nedenstående, der står værende i fokus første gang:

DAG 1

Spændt/Afslappet. At spænde kroppen ved smerte eller frygt er en medfødt og stærk refleks, der kræver træning at styre. Din opgave som fødende er at slappe af under hele udvidelsesfasen, så livmoderen får ro til at arbejde effektivt, derudover virker afslapningen smertelindrende. Du lærer en særlig afspændingsteknik, som hjælper dig til at slappe af i kroppen, også når livmoderen arbejder maksimalt.

Om smerte. Du vil få en forståelse for hvor meget din forestilling om veer og smerte påvirker fødslen, og hvordan du selv aktivt kan påvirke din smerteoplevelse.

Fødselsforløbet. Gennemgang af alle fødslens faser med særlig fokus på hvad og hvordan du kan påvirke din fødselsoplevelse, og hvorfor det er en god idé at gøre det. Du får fuld forståelse for fødselsforløbet, sammentrækninger og hvad der vil og muligvis kan ske under fødslen.

Profylakse – vejrtrækning. Du lærer både teoretisk og praktisk, hvordan du bruger den uundværlige vejrtrækningsteknik i alle fødslens faser. Profylakse-vejrtrækning virker smertelindrende, og øger ilttilførselen til blod og muskler så der sker størst mulig ilttilførsel til barnet.

Mental træning. Ligesom eliteudøvere er det en styrke at bruge mental træning under graviditeten og fødslen for at overkomme eventuel frygt, og for at håndtere den store udfordring en fødsel er. Du får konkrete råd og øvelser til, hvordan du kan blive i nuet og får læring og hjælp til at arbejde med positive målbilleder.
0

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 269
Likede indlæg: 2922

Indlægaf Neenah » 12. jul 2018, 08:13

Mi55y skrev:Jer der har været til Mamaprofylax - vi skal jo tage kurset over 3 gange. Men min kæreste er bortrejst den første gang. Kan se at der ifølge beskrivelsen først er fokus på fødselspartneren den næste gang. Men er der noget i vejen for at være alene afsted? Min søster har tilbudt at tage med, men jeg kan ikke rigtig finde ud af, om det er nødvendigt. Det er nedenstående, der står værende i fokus første gang:

DAG 1

Spændt/Afslappet. At spænde kroppen ved smerte eller frygt er en medfødt og stærk refleks, der kræver træning at styre. Din opgave som fødende er at slappe af under hele udvidelsesfasen, så livmoderen får ro til at arbejde effektivt, derudover virker afslapningen smertelindrende. Du lærer en særlig afspændingsteknik, som hjælper dig til at slappe af i kroppen, også når livmoderen arbejder maksimalt.

Om smerte. Du vil få en forståelse for hvor meget din forestilling om veer og smerte påvirker fødslen, og hvordan du selv aktivt kan påvirke din smerteoplevelse.

Fødselsforløbet. Gennemgang af alle fødslens faser med særlig fokus på hvad og hvordan du kan påvirke din fødselsoplevelse, og hvorfor det er en god idé at gøre det. Du får fuld forståelse for fødselsforløbet, sammentrækninger og hvad der vil og muligvis kan ske under fødslen.

Profylakse – vejrtrækning. Du lærer både teoretisk og praktisk, hvordan du bruger den uundværlige vejrtrækningsteknik i alle fødslens faser. Profylakse-vejrtrækning virker smertelindrende, og øger ilttilførselen til blod og muskler så der sker størst mulig ilttilførsel til barnet.

Mental træning. Ligesom eliteudøvere er det en styrke at bruge mental træning under graviditeten og fødslen for at overkomme eventuel frygt, og for at håndtere den store udfordring en fødsel er. Du får konkrete råd og øvelser til, hvordan du kan blive i nuet og får læring og hjælp til at arbejde med positive målbilleder.

Det er smart at have en partner med til det - og det er sikkert noget du vil skulle instruere din kæreste i senere :)
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 12. jul 2018, 08:29

Neenah skrev:
Det er smart at have en partner med til det - og det er sikkert noget du vil skulle instruere din kæreste i senere :)

Vi har jo adgang til online kursusbog samt videoer, så jeg må satse på, at det er tilstrækkeligt. Der er desværre ikke så mange kurser at vælge mellem i Århus, og det næste har sidste kursusdag en uge før termin, så det tør jeg ikke satse på.
0

Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 269
Likede indlæg: 2922

Indlægaf Neenah » 12. jul 2018, 08:52

Mi55y skrev:
Neenah skrev:

Vi har jo adgang til online kursusbog samt videoer, så jeg må satse på, at det er tilstrækkeligt. Der er desværre ikke så mange kurser at vælge mellem i Århus, og det næste har sidste kursusdag en uge før termin, så det tør jeg ikke satse på.

Jeg mente også bare at det var en god ide at tage din søster med :)
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 231
Likede indlæg: 2710

Indlægaf girl_beat » 12. jul 2018, 08:56

Little_Woman skrev:Jeg har købt en moderne moseskurv, som han både kan hygge i om dagen og sove i om natten, i det stel der hører med er både kan vugge og stå stille. Jeg kommer til at have brug for at kunne lægge ham sikkert fra mig, og tage ham med rundt i lejligheden.

Mobauk.com

Jeg håber, at vores babynest kan have nogenlunde samme funktion - bortset fra at den ikke er så nem at transportere rundt. Men vi har også kun få rum, så hvis han kan ligge centralt et sted, må det være fint til en start :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2852

Indlægaf Little_Woman » 12. jul 2018, 09:01

girl_beat skrev:
Little_Woman skrev:Jeg har købt en moderne moseskurv, som han både kan hygge i om dagen og sove i om natten, i det stel der hører med er både kan vugge og stå stille. Jeg kommer til at have brug for at kunne lægge ham sikkert fra mig, og tage ham med rundt i lejligheden.

Mobauk.com

Jeg håber, at vores babynest kan have nogenlunde samme funktion - bortset fra at den ikke er så nem at transportere rundt. Men vi har også kun få rum, så hvis han kan ligge centralt et sted, må det være fint til en start :)

Altså, jeg bor heller ikke på et slot, men især køkkenet er lidt kringlet ifht til resten, så jeg tror jeg bliver glad for funktionen. Bare den lille ligger godt og sikkert, så skal det nok være godt :lun:

Han sparker pt for fulde hammer, mange, mange gange om dagen - kæft, det er hyggeligt!
1
Nu med fugl

Tilbage til "Graviditet"