Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 521
Likede indlæg: 11486

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 17. sep 2018, 10:08

Jeg har en rabatkode til mamalicious tøj på 20%, som kan bruges på mamamilla.dk.

Jeg er selv for tyk til at gide bruge flere penge på ventetøj - må klare mig med det jeg har :D

Nogen interesseret? Den gælder ugen ud :)
0
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 346
Likede indlæg: 3095

Indlægaf Little_Woman » 17. sep 2018, 10:21

Sangius skrev:Jeg har en rabatkode til mamalicious tøj på 20%, som kan bruges på mamamilla.dk.

Jeg er selv for tyk til at gide bruge flere penge på ventetøj - må klare mig med det jeg har :D

Nogen interesseret? Den gælder ugen ud :)

Jeg kunne godt bruge et par bukser - har kun ét par jeg kan være i og så leggings - og der er alligevel grænser for hvem jeg vil udsætte for min tiltagende større røv pakket ind i leggings :ninja:
0
Nu med fugl
Pilen
Kort karma: 9
Likede indlæg: 101

Indlægaf Pilen » 17. sep 2018, 10:29

I min terminsgruppe på FB skriver flere om at de vil bruge et såkaldt chiliplaster under fødslen. At det fandtes var jeg ikke bekendt med, før jeg læste om det derinde. Vist noget med at sætte et på skambenet og et på lænden eller noget i den dur. Er jeg bare bagud og ikke ved, at det bruger alle da? Er der nogen af jer, som kender til det og som vil bruge det/har anvendt ved tidligere fødsler?
0
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 17. sep 2018, 10:42

Pilen skrev:I min terminsgruppe på FB skriver flere om at de vil bruge et såkaldt chiliplaster under fødslen. At det fandtes var jeg ikke bekendt med, før jeg læste om det derinde. Vist noget med at sætte et på skambenet og et på lænden eller noget i den dur. Er jeg bare bagud og ikke ved, at det bruger alle da? Er der nogen af jer, som kender til det og som vil bruge det/har anvendt ved tidligere fødsler?

Jeg har hørt om det (og set et) til fødselsforberedelse. Det skulle give en lokal smertepåvirkning, pga det stærke chili, som skulle flytte fokus fra den anden smerte. Hvis det er ubehageligt fjerner man det bare og vasker/tørrer området af.

Jeg ved ikke om mange bruger det, egentlig :gruble:
1
Nu med fugl
Pilen

Indlægaf Pilen » 17. sep 2018, 10:49

Little_Woman skrev:
Pilen skrev:I min terminsgruppe på FB skriver flere om at de vil bruge et såkaldt chiliplaster under fødslen. At det fandtes var jeg ikke bekendt med, før jeg læste om det derinde. Vist noget med at sætte et på skambenet og et på lænden eller noget i den dur. Er jeg bare bagud og ikke ved, at det bruger alle da? Er der nogen af jer, som kender til det og som vil bruge det/har anvendt ved tidligere fødsler?

Jeg har hørt om det (og set et) til fødselsforberedelse. Det skulle give en lokal smertepåvirkning, pga det stærke chili, som skulle flytte fokus fra den anden smerte. Hvis det er ubehageligt fjerner man det bare og vasker/tørrer området af.

Ok, så er der ingen skade sket ved at prøve, om det hjælper en bedre igennem, kan man sige. Hvis det er træls, fjerner man det bare.
0
Brugeravatar
Little_Woman

Indlægaf Little_Woman » 17. sep 2018, 11:09

Pilen skrev:
Little_Woman skrev:

Ok, så er der ingen skade sket ved at prøve, om det hjælper en bedre igennem, kan man sige. Hvis det er træls, fjerner man det bare.

Præcis. Det har ingen bivirkninger for dig eller baby og kan som sagt bare fjernes, fik jeg fortalt.
0
Nu med fugl
FormerlyKnownAs
Kort karma: 414
Likede indlæg: 3027

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. sep 2018, 11:48

Vi havde mange som efterspurgte chiliplastre da jeg arbejde i Helsam. De er ganske populære
1
/Dullen
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 17. sep 2018, 11:50

Det er vel samme princip som bistik?

Jeg blev tilbudt bistik, men synes tanken om at de ville påføre mig mere smerte var sindssyg :lol:
0
Pilen

Indlægaf Pilen » 17. sep 2018, 12:07

Sangius skrev:Det er vel samme princip som bistik?

Jeg blev tilbudt bistik, men synes tanken om at de ville påføre mig mere smerte var sindssyg :lol:

Jeg tænkte faktisk på, om det gik ud på lidt af det samme som bistik. Og det har jeg bestemt mig for - ud fra flere veninders beretninger - at det er ikke noget for mig.
Så tænker jeg måske de her plastre er lidt mere uskyldige i form af, det måske er lidt mere "lokalvirkende" og hurtigt kan fjernes, hvis det bare er mere træls end til gavn.
1
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 17. sep 2018, 12:10

Pilen skrev:
Sangius skrev:Det er vel samme princip som bistik?

Jeg tænkte faktisk på, om det gik ud på lidt af det samme som bistik. Og det har jeg bestemt mig for - ud fra flere veninders beretninger - at det er ikke noget for mig.
Så tænker jeg måske de her plastre er lidt mere uskyldige i form af, det måske er lidt mere "lokalvirkende" og hurtigt kan fjernes, hvis det bare er mere træls end til gavn.

Ja, det er lidt mindre invasivt med et plaster :)
0
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. sep 2018, 12:30

Jeg har vist spurgt før, men bliver i tvivl. Har i andre lagt jer fast på navne?

Vi er helt blanke. Jeg troede pigenavne ville blive piece of cake, men vi skyder i øst og vest og kan ikke engang komme op nogle kriterier for hvad det skal “kunne”. Ingen af os er ramt ind i bare ét navn hvor vi tænker at det skal klart i top 3. Det hele er lidt blah og en pærevælling af “måske og alligevel ikke rigigt”.
0
/Dullen
JoyNips
Kort karma: 590
Likede indlæg: 9245

Indlægaf JoyNips » 17. sep 2018, 13:16

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har vist spurgt før, men bliver i tvivl. Har i andre lagt jer fast på navne?

Vi er helt blanke. Jeg troede pigenavne ville blive piece of cake, men vi skyder i øst og vest og kan ikke engang komme op nogle kriterier for hvad det skal “kunne”. Ingen af os er ramt ind i bare ét navn hvor vi tænker at det skal klart i top 3. Det hele er lidt blah og en pærevælling af “måske og alligevel ikke rigigt”.

Lurer: Vi var først endeligt sikre på hans navn en uges tid efter at han var ude.

Hvis vi en dag får en lille pige, så ved vi dog allerede hvad hun skal hedde. Eller... jeg gør. :fløjt:
1
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 424
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 6375

Indlægaf Mi55y » 17. sep 2018, 13:25

Vi har pigenavnet Sofie på plads. Andre der var oppe at vende var blandt andet Laura, Astrid, Agnes, Sigrid og Karla. Til gengæld mangler vi stadig drengenavn, som jeg også lige har oprettet en tråd om.
0
Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. sep 2018, 13:38

JoyNips skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg har vist spurgt før, men bliver i tvivl. Har i andre lagt jer fast på navne?

Lurer: Vi var først endeligt sikre på hans navn en uges tid efter at han var ude.

Hvis vi en dag får en lille pige, så ved vi dog allerede hvad hun skal hedde. Eller... jeg gør. :fløjt:

Vi bestemmer os heller ikke før hun er ude, gjorde vi heller ikke med vore søn. Men vi har bare ikke så meget tid. Der skal laves pas og bestilles flybiletter.

Jeg havde også en klar idé om en top 3 af pigenavne. Ham min mand var ikke enig :rulle:
0
/Dullen
godtnavn
Kort karma: 438
Likede indlæg: 3667

Indlægaf godtnavn » 17. sep 2018, 22:44

Lurer: Der var en i min terminsgruppe på facebook der fik en kæmpe allergisk reaktion på chiliplastre hvor hun fik udslæt på et kæmpe område af ryggen og ikke kunne ligge på ryggen i dagene efter fødslen. Så jeg ville nok lige afprøve det inden fødslen bare for en sikkerhedsskyld, det ville være pænt træls ikke at kunne ligge med baby ovenpå sig de første dage...
4

Tilbage til "Graviditet"