Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Kort karma: 462
Likede indlæg: 3828

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 15. nov 2018, 21:27

12,5 kg er bestemt heller ikke galt, og det ville for mig ikke være en katastrofe, men vejer en hel del for meget så vil gerne holde mig på maks 10, det klarede jeg sidst trods store mængder væske (fik svangerskabsforgiftning), så tænker bestemt det er realistisk, det vil også være 11 kg mere end nu, da jeg har tabt mig pt ;)

Ved han hvornår han får svar med jobbet?Krydser fingre for at han får det! Hvornår vil han skulle starte? Jeg hepper på at du føder snart så I får lidt ekstra fælles barsel før han starter på drømmejobbet!
0
FormerlyKnownAs
Kort karma: 532
Likede indlæg: 4002

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. nov 2018, 23:17

Depeche_Mama skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Depeche_Mama skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Urtekussen skrev:Send det hertil. Jeg er alt for lækkersulten. Det er så farligt for mig at gå hjemme.

Manden er ude i morgen aften og han ved ikke at jeg hsr købt det, så tænker at spise det der. Selvom jeg passe på kalorierne. Har taget lidt mere på end planlagt de sidste uger :rulle:

Jeg har lige læst på netdoktor, at en almindelig graviditet vejer 11,2 kg... Så du har nok ikke noget at frygte ift. vægten.

Jeg var lidt træt af min vægt i går, har taget 12,5 kg på - og slog det derfor op.

I know. Men jeg har taget 12 på i forvejen under fertilitetsbehandling. Plus 5-6 stykker under graviditet.

Vidste ikke, du havde taget på under behandling - vidste kun, at du ikke har taget ret meget på under graviditet. Men behandling er jo stadig ikke en del af graviditetsvægten.

Jeg har passet ok på, men siden jeg gik på barsel for 8 uger siden, har min mand (som jo går ledig) og jeg vist snacket en aaaanelse for meget :tie:

Men overvægt er overvægt og derfor behøver man -jeg- ikke tage de berømte 12 på. Jeg har jo taget på fordi jeg spiste meget. Nu spiser jeg korrekt og taber eller vedligeholder vægten. Det er der jo intet unormalt i. Så længe at jeg ikke spiser for lidt er det jo fint.
2
/Dullen
godtnavn
Kort karma: 462
Likede indlæg: 3828

Indlægaf godtnavn » 16. nov 2018, 01:08

Efter at have kastet al mad op i dag sidder jeg nu i sengen og spiser karamelis :genert: Men alt mad vi har har jeg ikke lyst til fordi jeg har kastet det op de sidste dage, godt vi skal købe stort ind i morgen!

Og nårh ja, har opgivet at sove grundet kvalmen :( Og kan tilføje at det ikke hjælper på kvalmen at min datter har dårlig mave, manden tager bleerne, men lige nu ligger der en storpruttende pige op af mig, og hendes prutter lugter stygt!
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Kort karma: 47
Likede indlæg: 504

Indlægaf Depeche_Mama » 16. nov 2018, 06:32

godtnavn skrev:12,5 kg er bestemt heller ikke galt, og det ville for mig ikke være en katastrofe, men vejer en hel del for meget så vil gerne holde mig på maks 10, det klarede jeg sidst trods store mængder væske (fik svangerskabsforgiftning), så tænker bestemt det er realistisk, det vil også være 11 kg mere end nu, da jeg har tabt mig pt ;)

Ved han hvornår han får svar med jobbet?Krydser fingre for at han får det! Hvornår vil han skulle starte? Jeg hepper på at du føder snart så I får lidt ekstra fælles barsel før han starter på drømmejobbet!

Han skulle have svar i denne uge, så ventetiden er ved at være træls. Han var til første samtale den 7. oktober eller noget i den stil, så der har været et langt forløb. De har ikke sat startdato på, det er bare 'snarest muligt'.
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
FormerlyKnownAs
Kort karma: 532
Likede indlæg: 4002

Indlægaf FormerlyKnownAs » 16. nov 2018, 07:12

Hvis nogen skal føde på Riget

I fremtiden skal førstegangsfødende på Rigshospitalet, der føder uden komplikationer, tage hjem fire timer efter fødslen.

Det har Rigshospitalet skrevet ud til de familier, der er tilknyttet fødeafdelingen. Med virkning fra 17. december lukkes de særlige barselsstuer på patienthotellet, og alle fødsler uden komplikationer skal ske ambulant.

- Muligheden for at blive 24 timer på en barselsstue erstattes af et tilbud om et hjemmebesøg af en jordemoder, skriver Rigshospitalet i brevet.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-11-1 ... imer-efter
0
/Dullen
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 212
Likede indlæg: 1983

Indlægaf Zonta » 16. nov 2018, 07:57

FormerlyKnownAs skrev:Hvis nogen skal føde på Riget

I fremtiden skal førstegangsfødende på Rigshospitalet, der føder uden komplikationer, tage hjem fire timer efter fødslen.

Det har Rigshospitalet skrevet ud til de familier, der er tilknyttet fødeafdelingen. Med virkning fra 17. december lukkes de særlige barselsstuer på patienthotellet, og alle fødsler uden komplikationer skal ske ambulant.

- Muligheden for at blive 24 timer på en barselsstue erstattes af et tilbud om et hjemmebesøg af en jordemoder, skriver Rigshospitalet i brevet.

Det er lidt skørt - hvis jeg var førstegangsfødende og skulle føde dér, ville jeg næsten håbe på en lille komplikation, så jeg kunne få lov at blive længere end 4 timer :genert:

0
Marott
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1273

Indlægaf Marott » 16. nov 2018, 08:14

Det synes jeg egentlig er en god ide.
Det ligger også i tråd med at flere ting skal være ambulante fremfor at optage sengepladser.
0
Kakro05
Kort karma: 45
Likede indlæg: 309

Indlægaf Kakro05 » 16. nov 2018, 08:21

Depeche_Mama skrev:
Kakro05 skrev:Spændende om der snart kommer en masse fødsler herinde.

Jeg synes godt nok min frygt for at miste er svær at håndtere. I dag fik jeg en smule lyst til kaffe (jeg kunne ikkd udstå det hele min første graviditet) og det trickede at jeg nu er små bekymret om der er liv næste fredag :stoned:. Det er seriøst tungt det her også fordi jeg at jeg jo godt ved, sådan rent logisk, at vi har gode chancer for at få en baby til maj, så det er fjollet at gå og bekymre sig om at miste hele tiden.

Min kaffelyst kom også ret pludseligt tilbage, hvis det kan trøste dig :kys:

Og jeg har termin på fredag :)

Jeg ved det godt. Jeg ser spøgelser overalt og selvom jeg normalt er meget logisk, så kan jeg ikke rigtig styre det. Hurra for kønscanning om en uge, så skal jeg bare klare mig fra kønscanning til MD scanning :panik:
0
Kakro05

Indlægaf Kakro05 » 16. nov 2018, 08:22

Det er forfærdeligt. Nu er jeg anden gangs og vil allerhelst hjem med det samme, men tilbudet til førstegangsfødende er bare så vigtigt.
1
Marott

Indlægaf Marott » 16. nov 2018, 08:35

Kakro05 skrev:

Det er forfærdeligt. Nu er jeg anden gangs og vil allerhelst hjem med det samme, men tilbudet til førstegangsfødende er bare så vigtigt.

Jeg synes nu godt, at der kan være en forventning om, at er det en ukompliceret fødsel, mor og barn er velbefindende, at så tager man hjem efter fødslen og får besøg af en jordemoder i hjemmet i det første døgn.

Ved fødslen af min ældste for snart 10 år siden, der tog vi hjem efter fødslen. Der var blevet informeret om på forhånd, at vi gerne måtte blive, hvis vi havde lyst. De havde dog god erfaring med at man tog hjem, fik besøg af jordemoderen og sundhedsplejersken i dagene efter, så det gjorde vi.

Der er ikke uanede mængder af ressourcer i sundhedsvæsenet og de forældre, der har brug for at være på hospitalet efter fødslen, ja, de får en bedre service, fordi ressourcerne er der til dem og ikke til alle.
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 577
Likede indlæg: 12432

Indlægaf Sangius » 16. nov 2018, 08:38

Marott skrev:

Det synes jeg egentlig er en god ide.
Det ligger også i tråd med at flere ting skal være ambulante fremfor at optage sengepladser.

Ja, for dem som har lyst. Men for nogle kan det være voldsomt angstprovokerende at blive sendt hjem så kort tid efter fødslen. Synes de skal tilbyde det til alle, og så med et besøg dagen efter man kommer hjem.
Men synes ikke man kan tvinge alle til det.
2
AgentPixie
Kort karma: 118
Likede indlæg: 1960

Indlægaf AgentPixie » 16. nov 2018, 08:45

:wave:

Nå, jeg melder melder mig forsigtigt her i tråden :genert:
Er 6+5, babyen er en ups’er og i går begyndte kvalmen :deer:
Skal til første lægedims om en halv time.
10
That awkward moment between birth and death.
Marott

Indlægaf Marott » 16. nov 2018, 08:46

Det er ikke tvang, når man er informeret om det på forhånd. Tværtimod har man tid til at forberede sig på at man tager hjem efter fødslen.
0
Kakro05

Indlægaf Kakro05 » 16. nov 2018, 08:46

Marott skrev:
Kakro05 skrev:

Jeg synes nu godt, at der kan være en forventning om, at er det en ukompliceret fødsel, mor og barn er velbefindende, at så tager man hjem efter fødslen og får besøg af en jordemoder i hjemmet i det første døgn.

Ved fødslen af min ældste for snart 10 år siden, der tog vi hjem efter fødslen. Der var blevet informeret om på forhånd, at vi gerne måtte blive, hvis vi havde lyst. De havde dog god erfaring med at man tog hjem, fik besøg af jordemoderen og sundhedsplejersken i dagene efter, så det gjorde vi.

Der er ikke uanede mængder af ressourcer i sundhedsvæsenet og de forældre, der har brug for at være på hospitalet efter fødslen, ja, de får en bedre service, fordi ressourcerne er der til dem og ikke til alle.

Det er også fint du synes det. Jeg er ikke enig og synes det er forfærdeligt at man ikke længere får tilbudet. jeg har ikke prøvet en vaginal fødsel og ved ikke jeg kunne være taget hjem samme dag, men jeg tvivler på at jeg havde kunne slæbe mig med bussen kort til efter at have været i fødsel fra fredag morgen til søndag efter middag, men hey jeg endte med KS og lå to døgn. Tilgengæld blev vi smidt hjem med en dreng der ikke spiste og havde tabt sig lige til grænsen. Det var SÅ utrygt og de forsøgte ikke engang at sige noget som kunne gøre os trygge. Jeg er med på at de er pressede, men derfor kan jeg godt have ondt af de usikre forældre som bliver smidt hjem efter få timer.
1
Marott

Indlægaf Marott » 16. nov 2018, 09:09

Kakro05 skrev:
Marott skrev:
Kakro05 skrev:
Det er også fint du synes det. Jeg er ikke enig og synes det er forfærdeligt at man ikke længere får tilbudet. jeg har ikke prøvet en vaginal fødsel og ved ikke jeg kunne være taget hjem samme dag, men jeg tvivler på at jeg havde kunne slæbe mig med bussen kort til efter at have været i fødsel fra fredag morgen til søndag efter middag, men hey jeg endte med KS og lå to døgn. Tilgengæld blev vi smidt hjem med en dreng der ikke spiste og havde tabt sig lige til grænsen. Det var SÅ utrygt og de forsøgte ikke engang at sige noget som kunne gøre os trygge. Jeg er med på at de er pressede, men derfor kan jeg godt have ondt af de usikre forældre som bliver smidt hjem efter få timer.

Jeg synes, at vi skal holde fokus på, at sunde og ukomplicerede fødsler, der kan man sagtens sendes hjem og det faktisk er ok, når man er informeret om og forberedt på det.
2

Tilbage til "Graviditet"