Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 773
Likede indlæg: 6563

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. nov 2018, 09:18

Depeche_Mama skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Ej øv for din mand Depeche. Hvor er det ærgerligt. Men ja hold da op hvor uprofessionelt ikke at give besked.

Synes det er sindssygt dårlig stil - det er håndteret af et af de store rekrutteringsbureauer, han har været til fire samtaler og gennemgået tre store tests.
Han vidste godt, at han manglede nogle af de kompetencer, de ville have - men til gengæld matchede personlighed perfekt og han kan nogle andre ting, der var spændende for dem.
Det er helt fair, han ikke fik det - men dælme ringe, at hun glemte en grundig tilbagemelding efter så intenst og langt et forløb.

Enig. Det er virkelig dårlig stil. Hvis det var fordi de ventede på endelig underskrift fra den første kandidat så fair nok, men kom med en bedre undskyldning. Det giver jo bare dårligt indtryk at glemme det.
1
/Dullen
Brugeravatar
Depeche_Mama
Kort karma: 80
Likede indlæg: 710

Indlægaf Depeche_Mama » 20. nov 2018, 09:21

FormerlyKnownAs skrev:Skulle have fit for flight i dag og så en ny læge fordi min har ferie. Han spurgte hvor jeg skulle hen på ferie. Tja jeg skal hjem og føde. Han så helt forvirret ud og gav mig elevatorblikket 20 gange. “Are you sure, it’s quite small? Ja umiddelbart er jeg ret sikker.

Er 35+0 i dag.

Men du har jo heller ikke taget så meget på :) Var du ikke også lille i forvejen? Eller husker jeg forkert?

Hvornår flyver I så hjem?
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. nov 2018, 09:24

Depeche_Mama skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Skulle have fit for flight i dag og så en ny læge fordi min har ferie. Han spurgte hvor jeg skulle hen på ferie. Tja jeg skal hjem og føde. Han så helt forvirret ud og gav mig elevatorblikket 20 gange. “Are you sure, it’s quite small? Ja umiddelbart er jeg ret sikker.

Er 35+0 i dag.

Men du har jo heller ikke taget så meget på :) Var du ikke også lille i forvejen? Eller husker jeg forkert?

Lille? Nej det er litllewoman. Jeg er ret standard 169 cm str 38 (altså inden jeg tog der snart 20 kg på :stoned:)

Men baby ligger lavt og dybt så derfor er maven ikke kæmpe. Men symfysemål er jo som det skal være :lol: Det er bare så skørt det med at folk altid skal have en mening oh udtale sig om mavestørrelse. Og altså “are you sure”...jooo

Vi rejser lørdag. 3 timer til Singapore og 13 til Dk. Normalt flyver vi via Bangkok, men efter uge 32 må man kun flyve 4 timer ad gangen med dem. Ellers var det nemlig kun 1,15 og 10,5.
0
/Dullen
Brugeravatar
Depeche_Mama

Indlægaf Depeche_Mama » 20. nov 2018, 09:34

FormerlyKnownAs skrev:
Depeche_Mama skrev:

Er 35+0 i dag.

Lille? Nej det er litllewoman. Jeg er ret standard 169 cm str 38 (altså inden jeg tog der snart 20 kg på :stoned:)

Men baby ligger lavt og dybt så derfor er maven ikke kæmpe. Men symfysemål er jo som det skal være :lol: Det er bare så skørt det med at folk altid skal have en mening oh udtale sig om mavestørrelse. Og altså “are you sure”...jooo

Vi rejser lørdag. 3 timer til Singapore og 13 til Dk. Normalt flyver vi via Bangkok, men efter uge 32 må man kun flyve 4 timer ad gangen med dem. Ellers var det nemlig kun 1,15 og 10,5.

Ligesom dem, der morer sig over 'om der mon er tvillinger' Øh, hold din kæft : tie:
4
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 20. nov 2018, 09:40

Jeg synes generelt at det virkelig er en uskik st kommentere på gravide kvinders krop og mave. (Ja generelt folk but you know)

“Ej en stor mave, er der to?” “Ej er du sikker på st du er så langt henne”. “Hold da op du sprænger snart”. Ligesom det med at røre. Stop.

For nyligt var der en for mig helt fremmed, der talte om aldersforskel på børn og fordi jeg havde nævnt at C helst ville have haft en lillebror. Jamen det var netop derfor at hun fik sine børn tæt så de ikke tænkte over den slags og netop kunne lege sammen. Jeg ved godt at det ikke var hendes intention og hun ikke vidste bedre, men det siger hun til en der sidder med flere års fertilitetsbehandlinger og gentagne aborter i rygsækken.

Jeg er generelt træt af især mødre som skal have en mening om
alting altid uden at være spurgt. Jeg var ved at kaste op over det da vi boede i Bangla. Jeg var totalt isoleret til sidst fordi det var 12 kvinder der konstant levede i boble hvor deres mening altid skulle ytres.
0
/Dullen
Brugeravatar
Depeche_Mama

Indlægaf Depeche_Mama » 20. nov 2018, 10:56

Selvom jeg er over termin, og vi nu bare veeenter på ham der navnløse Lillebror - så er det stadig super surrealistisk, at der snart er et barn mere i familien...

Kort fortalt, så har min mand altid kun ønsket et barn, jeg har ønsket to. Min mand har så studeret de sidste 6 år, og vores store søn har haft nogle problematikker ift. sanseintegration og temperament, så overskuddet og økonomien har slet ikke været til et barn mere... Så gradvist havde jeg skubbet tanken om et barn mere væk, og sat pris på det, vi har.
Og så tog min mand i efteråret fusen på mig, og foreslog, vi gav det et forsøg. Fik fjernet min spiral i slutningen af november sidste år og 3 mdr. senere var der bid :love:

Men - jeg kan slet ikke helt forstå, det sker - any day now!

Kender I det?
3
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 566
Likede indlæg: 4954

Indlægaf Urtekussen » 20. nov 2018, 11:58

Ja, og når de først er der, så kan man slet ikke forstå, at der var en tid, hvor de ikke var der.
Jeg kan sagtens huske tiden før jeg blev mor, men det er som om bevidstheden om mine børn har været der hele tiden, den kan jeg ikke huske at jeg ikke har haft.
1
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Depeche_Mama

Indlægaf Depeche_Mama » 20. nov 2018, 15:42

Urtekussen skrev:Ja, og når de først er der, så kan man slet ikke forstå, at der var en tid, hvor de ikke var der.
Jeg kan sagtens huske tiden før jeg blev mor, men det er som om bevidstheden om mine børn har været der hele tiden, den kan jeg ikke huske at jeg ikke har haft.

Og hvad brugte man alt sin tid på, før man blev mor?? :genert:
0
Xnaiv
Kort karma: 27
Likede indlæg: 281

Indlægaf Xnaiv » 20. nov 2018, 15:48

Depeche_Mama skrev:Selvom jeg er over termin, og vi nu bare veeenter på ham der navnløse Lillebror - så er det stadig super surrealistisk, at der snart er et barn mere i familien...

Kort fortalt, så har min mand altid kun ønsket et barn, jeg har ønsket to. Min mand har så studeret de sidste 6 år, og vores store søn har haft nogle problematikker ift. sanseintegration og temperament, så overskuddet og økonomien har slet ikke været til et barn mere... Så gradvist havde jeg skubbet tanken om et barn mere væk, og sat pris på det, vi har.
Og så tog min mand i efteråret fusen på mig, og foreslog, vi gav det et forsøg. Fik fjernet min spiral i slutningen af november sidste år og 3 mdr. senere var der bid :love:

Kender I det?

Jeg kender det SÅ godt - jeg havde nok også været klar i en rum tid til at få børn, men jeg ville på ingen måde presse min mand, da jeg ønskede det skulle komme naturligt for ham også.

I en periode havde vi så snakket om det, hvor man siger - om et år, vi kan se til efteråret, det nærmer sig jo også osv. Men ligepludselig en dag da vi lå inde i sengen og skulle til at putte lidt spurgte han om vi ikke skulle springe ud i det - samme aften er hun lavet :lun: Det er vildt og jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at det skulle gå så hurtigt og at vi skal være forældre lige rundt om hjørnet. :love:

Og så hopper jeg med på vognen med at være lidt træt af at alle andre skal pådutte mig deres erfaringer - lad mig nu bare selv være i det og se hvad der sker. Det er ikke sikkert mit barn, min fødsel, mit forløb mv. bliver ligesom dit. Vi har altså styr på tingene i store træk - så det skal nok gå alt sammen. Jeg hører både at det jo bliver SÅ hårdt og det kan man sket ikke forberede sig på, men samtidig også hvor meget de alligevel sover mv.

STOP - vi ser hvad der sker og tager en dag af gangen.
2
Brugeravatar
Depeche_Mama

Indlægaf Depeche_Mama » 20. nov 2018, 16:01

Xnaiv skrev:
Depeche_Mama skrev:Selvom jeg er over termin, og vi nu bare veeenter på ham der navnløse Lillebror - så er det stadig super surrealistisk, at der snart er et barn mere i familien...

Kender I det?

Jeg kender det SÅ godt - jeg havde nok også været klar i en rum tid til at få børn, men jeg ville på ingen måde presse min mand, da jeg ønskede det skulle komme naturligt for ham også.

I en periode havde vi så snakket om det, hvor man siger - om et år, vi kan se til efteråret, det nærmer sig jo også osv. Men ligepludselig en dag da vi lå inde i sengen og skulle til at putte lidt spurgte han om vi ikke skulle springe ud i det - samme aften er hun lavet :lun: Det er vildt og jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at det skulle gå så hurtigt og at vi skal være forældre lige rundt om hjørnet. :love:

Og så hopper jeg med på vognen med at være lidt træt af at alle andre skal pådutte mig deres erfaringer - lad mig nu bare selv være i det og se hvad der sker. Det er ikke sikkert mit barn, min fødsel, mit forløb mv. bliver ligesom dit. Vi har altså styr på tingene i store træk - så det skal nok gå alt sammen. Jeg hører både at det jo bliver SÅ hårdt og det kan man sket ikke forberede sig på, men samtidig også hvor meget de alligevel sover mv.

STOP - vi ser hvad der sker og tager en dag af gangen.

Det er fordelen ved at være andengangs - synes jeg oplever en større respekt, når jeg venligt frabeder mig andres råd. Vi tager det een dag af gangen! Vores den første var hårdt ramt af kolik, og vi ved, man kommer igennem det meste. Håber inderligt på et sundt og rask barn i denne omgang, men jeg vil have ham ud, før jeg tør tro på det hele er godt.
0
AgentPixie
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2639

Indlægaf AgentPixie » 21. nov 2018, 09:32

Kan I anbefale nogle gravitaminer, der ikke er store? Helst runde, men flade.
0
G’dew.
LilleFidus
Kort karma: 11
Likede indlæg: 118

Indlægaf LilleFidus » 21. nov 2018, 10:40

Jeg er altså lidt bekymret over min vægt... Jeg er førstegangs og vejede inden jeg blev gravid 63 kg. (168 cm høj). Nu hvor jeg er 27+4, har jeg taget 12 kg på.

Det lyder jo af helt vildt meget, men er det det? Hvor meget tog I andre på?? :genert:
Har brug for at høre fra andre der også tog en del på. Sig det er okay og at jeg ikke ender med at tage 40 kg på :chok:

Det skal måske lige tilføjes at jeg er deltidssygemeldt pga mit bækken. Har haft bøvl med det siden uge 17, så jeg kan ikke bare dyrke al den motion, sol jeg plejer og gerne vil. Kan allernådigst på de gode dage svømme, men det er langt fra hver dag. Og så kan jeg cykle en lille smule.

Jeg spiser ganske normalt. Måske tale away 1 gang om måneden.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama

Indlægaf Depeche_Mama » 21. nov 2018, 11:35

LilleFidus skrev:Jeg er altså lidt bekymret over min vægt... Jeg er førstegangs og vejede inden jeg blev gravid 63 kg. (168 cm høj). Nu hvor jeg er 27+4, har jeg taget 12 kg på.

Det lyder jo af helt vildt meget, men er det det? Hvor meget tog I andre på?? :genert:
Har brug for at høre fra andre der også tog en del på. Sig det er okay og at jeg ikke ender med at tage 40 kg på :chok:

Det skal måske lige tilføjes at jeg er deltidssygemeldt pga mit bækken. Har haft bøvl med det siden uge 17, så jeg kan ikke bare dyrke al den motion, sol jeg plejer og gerne vil. Kan allernådigst på de gode dage svømme, men det er langt fra hver dag. Og så kan jeg cykle en lille smule.

Jeg er 40+5 og har taget 12 kg på i alt. Da jeg var lige så langt som dig, havde jeg måske taget 6-7 kg. på. Jeg har ikke dyrket motion udover gåture, og så har jeg passet på kosten uden at være fanatisk.

Jeg synes, det lyder til at gå en lille smule stærkt med din vægt, uden det dog er decideret sindssygt! Men kan ikke lade være med at tænke på, om du har noget væske i kroppen allerede? Ellers så få en snak med din JM/læge omkring vægten.

Edit: Jeg er 168 høj og var overvægtig fra start - 82 kg.
0
LilleFidus
Kort karma: 11
Likede indlæg: 118

Indlægaf LilleFidus » 21. nov 2018, 11:50

Depeche_Mama skrev:
LilleFidus skrev:Jeg er altså lidt bekymret over min vægt... Jeg er førstegangs og vejede inden jeg blev gravid 63 kg. (168 cm høj). Nu hvor jeg er 27+4, har jeg taget 12 kg på.

Jeg er 40+5 og har taget 12 kg på i alt. Da jeg var lige så langt som dig, havde jeg måske taget 6-7 kg. på. Jeg har ikke dyrket motion udover gåture, og så har jeg passet på kosten uden at være fanatisk.

Jeg synes, det lyder til at gå en lille smule stærkt med din vægt, uden det dog er decideret sindssygt! Men kan ikke lade være med at tænke på, om du har noget væske i kroppen allerede? Ellers så få en snak med din JM/læge omkring vægten.

Edit: Jeg er 168 høj og var overvægtig fra start - 82 kg.

Har allerede væske i kroppen, ja :mellow: Kan se det når jeg eks. tager mine strømper af og så sidder min velsesring nu så stramt, at jeg hellere vil have den i en kæde om halsen. Er det farligt allerede at have væske i kroppen da? Ved slet ikke hvornår man normalt får det.
0
JoyNips
Kort karma: 684
Likede indlæg: 12177

Indlægaf JoyNips » 21. nov 2018, 11:52

Jeg er 171 og vejede 61 før jeg blev gravid. Da jeg fødte havde jeg taget 18,8 kg på. Størstedelen tog jeg på efter 30. uge hvor jeg måtte opgive at ride pga. hvad jeg troede var mit bækken men viste sig at være en diskusprotusion.
0

Tilbage til "Graviditet"