Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 27. maj 2016, 14:43

Tak, for jeres søde beskeder.

Mittemis – jeg er 11+1 i dag :)

Status er, at jeg er blevet sygemeldt fra eksaminer og job i 2-4 uger. Der er ordineret afslapning, middagslure og ro. Jeg skal dog også have pakket hele min lejlighed ned senest på onsdag, men med lidt af gangen går det nok. Der går yderligere 14 dage før jeg kan overtage min nye lejlighed og det er simpelthen noget nær perfekt. Jeg tager på 14 dages ferie hos mine bedsteforældre. De ved godt, at jeg er gravid og har haft flere småblødninger og ja, at det ikke går lige efter bogen, så der kommer jeg til at blive godt og grundigt forkælet.
4
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 27. maj 2016, 17:27

alfe skrev:Tak, for jeres søde beskeder.

Mittemis – jeg er 11+1 i dag :)

Status er, at jeg er blevet sygemeldt fra eksaminer og job i 2-4 uger. Der er ordineret afslapning, middagslure og ro. Jeg skal dog også have pakket hele min lejlighed ned senest på onsdag, men med lidt af gangen går det nok. Der går yderligere 14 dage før jeg kan overtage min nye lejlighed og det er simpelthen noget nær perfekt. Jeg tager på 14 dages ferie hos mine bedsteforældre. De ved godt, at jeg er gravid og har haft flere småblødninger og ja, at det ikke går lige efter bogen, så der kommer jeg til at blive godt og grundigt forkælet.


Det lyder rigtig godt, at du kan slappe af og blive forkælet. Håber du får en dejlig weekend uden forskrækkelser.

Som lovet vedrørende tørre brystvorter og lægebesøg: Jeg fik noget creme af min læge med hydrocortison, men kun til den lille eksemlignende plet, der klør. Det andet, som " bare" er tørhed skal jeg fortsat smøre med almindelig creme, så brystvorterne har det så godt som muligt inden amning. Jeg har prøvet at købe Lansinoh for at se, om det virker bedre. :)
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf alfe » 27. maj 2016, 18:38

Danseprinsesse skrev:
alfe skrev:Tak, for jeres søde beskeder.

Mittemis – jeg er 11+1 i dag :)

Status er, at jeg er blevet sygemeldt fra eksaminer og job i 2-4 uger. Der er ordineret afslapning, middagslure og ro. Jeg skal dog også have pakket hele min lejlighed ned senest på onsdag, men med lidt af gangen går det nok. Der går yderligere 14 dage før jeg kan overtage min nye lejlighed og det er simpelthen noget nær perfekt. Jeg tager på 14 dages ferie hos mine bedsteforældre. De ved godt, at jeg er gravid og har haft flere småblødninger og ja, at det ikke går lige efter bogen, så der kommer jeg til at blive godt og grundigt forkælet.


Det lyder rigtig godt, at du kan slappe af og blive forkælet. Håber du får en dejlig weekend uden forskrækkelser.

Som lovet vedrørende tørre brystvorter og lægebesøg: Jeg fik noget creme af min læge med hydrocortison, men kun til den lille eksemlignende plet, der klør. Det andet, som " bare" er tørhed skal jeg fortsat smøre med almindelig creme, så brystvorterne har det så godt som muligt inden amning. Jeg har prøvet at købe Lansinoh for at se, om det virker bedre. :)


Tak! Jeg tror, at jeg vil prøve at købe Lansinoh som andre også har anbefalet :) :)
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 29. maj 2016, 06:16

Knirkemis skrev:Nøj, det lyder dejligt!
Jeg savner også at kunne sidde om aftenen og nyde et glas vin. Altså, jeg har drukket et glas i ny og næ ved særlige lejligheder, men det har virkelig været afhængigt af, hvem jeg var sammen med. For jeg orker ikke folks fordømmende blikke, når de ser ens gravide mave og et vinglas. Nytårsaften drak jeg alkoholfri hvidvin hele aftenen, og havde aftalt med mig selv, at jeg måtte drikke et enkelt glas rødvin også. Jeg glædede mig til at nyde det glas rødvin, og tænkte at hvis jeg drak det over et par timer, ville det være helt i orden. Men nøj, for et blik jeg fik fra en af de andre gæster :ad!: Det endte med, at jeg kun drak halvdelen, slet ikke kunne nyde det, og bare følte mig så meget sat under lup og dømt som verdens dårligste, kommende mor.


Det var også herligt!! :love:

Og ai, det kunne jeg slet ikke forestille mig nogen af mine venner eller bekendte gøre, hvis man fik sig et enkelt glas vin... Fair nok, hvis man var direkte fuld, men lidt rødvin dør ingen - heller ikke baby - af! Faktisk er jeg blevet meget mere åben overfor at drikke et glas god rødvin efter jeg fik mig det lækreste glas Barolo på toppen af De Spanske Trapper.

Der var intet i min krop, som sagde fra overfor et glas vin... Jeg kommer nok til at tage mig nogle flere i løbet af min graviditet. :P
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 29. maj 2016, 06:22

Danseprinsesse skrev:Ej Axe, det lyder skønt! Håber I får en fantastisk tur. :kys:

Vi sidder desværre i lufthavnen på vej den anden vej - hjem fra Provence.
Jeg har virkelig også savnet mine cigaretter og et par drinks, nu hvor vi har siddet ude hver aften.
Især forleden på et tapassted, hvor der bare var den fedeste stemning. Men jeg måtte nøjes med deres "mojita", som var den alkoholfrie version. :P

I nat drømte jeg om vores baby for 2. gang (som jeg kan huske). Denne gang gav jeg en nyfødt baby et stykke orange peberfrugt at spise - mine drømme om baby skal åbenbart handle om, at jeg prøver at slå ham ihjel. :genert:
Men akkurat som sidst så savnede jeg ham helt vildt da jeg vågnede. Har ellers haft sådan en panik-agtig fortrydelsesfølelse de sidste dage (åh nej, hvad har vi gjort, hvad hvis jeg fortryder, hvad hvis det bliver for hårdt), og den forsvandt som dug for solen med drømmen. :lun:


Tak! Vi havde en fantastisk tur... Eneste minus var deres enormt mærkelige toiletter! Og når nu man skal derud ca. 10 gange i døgnet, så var det lidt af en prøvelse. :tie: der var ofte ikke toiletbræt på, folk tissede, der hvor man skulle sidde og nogle gange flushede (skyllede ud) toilettet helt random! Mega underligt!

Jeg drak også en del alkoholfrie drinks... Der var heldigvis et større udvalg derinde og gerne lavet på friske frugter... Nom nom nom, jeg fik altså nogle meget, meget lækre drinks dernede. :ivrig:

Og lyder super godt med drømmen.... Dejligt når underbevidstheden arbejder med en! :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 29. maj 2016, 06:33

Åh alfe, sikke en oplevelse :ae:
Det er utroligt så sårbar man bliver i denne process. Det er vildt skræmmende, på en eller anden måde! Jeg synes heller ikke starten var sjov, men jeg synes det er blevet meget bedre nu, 21+1, hvor jeg mærker hende dagligt. Så hold ud! Nu hvor din llle blyp stadig sidder godt fast 11+, så er risikoen jo forsvindende lille, for at der skulle ske noget :kys:


Nå. Jeg er i dag 21+1, synes det er gået hurtigt efter nakkefolden! Og pludselig her over de sidste par uger er der godt nok kommet lidt mave på, synes jeg! Tøsen derinde losser løs, og er specielt glad for at sparke ned af mod blære og bækken. Jeg kan også sagtens mærke når hun sparker med rygraden og op mod maven. Måske er det fordi jeg har foranliggende moderkage, at jeg mærker ryg-spark så tydeligt? Hun virker i hvert fald stærk, synes jeg. Er liiiidt bekymret for at en 400-grams nugget kan sparke sådan til, det skal nok blive sjovt, når du vejer 3 kg derinde :shock:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 29. maj 2016, 09:00

Kram Alfe, det lyder skræmmende. :kram: Godt spiren hænger stædigt i :)

24+5 her og efter et par stille dage hvor lillepigen i maven skulle coaches til at sparke, skal jeg da lige love for at de sidste 2 dage har været en fest inde i maven. Hun møver rundt og nu kan hun også forme maven skæv - jeg eeeelsker det! :dåne: Jeg tror måske det er den hængekøje vi endelig har fået der sætter gang i hende, for jeg kan godt lide at ligge og gynge i den.

Men ja, Sangius, skal nok blive "sjovt" når de bliver større og sparker endnu hårdere, haha.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 29. maj 2016, 10:17

achillaxedprune skrev:Tak! Vi havde en fantastisk tur... Eneste minus var deres enormt mærkelige toiletter! Og når nu man skal derud ca. 10 gange i døgnet, så var det lidt af en prøvelse. :tie: der var ofte ikke toiletbræt på, folk tissede, der hvor man skulle sidde og nogle gange flushede (skyllede ud) toilettet helt random! Mega underligt!

Jeg drak også en del alkoholfrie drinks... Der var heldigvis et større udvalg derinde og gerne lavet på friske frugter... Nom nom nom, jeg fik altså nogle meget, meget lækre drinks dernede. :ivrig:

Og lyder super godt med drømmen.... Dejligt når underbevidstheden arbejder med en! :)


Ja, samme udfordring med toiletter i Sydfrankrig, adr!

Det lyder som en skøn tur, I har haft. :)
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 30. maj 2016, 06:14

Lyder dejligt sådan med ferie :lun:

Jeg skal til London om 6 uger med mine søstre :-D
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 30. maj 2016, 06:18

Min mand har givet mig lov til at bestemme navnet på babyen, hvis det er en pige.
Så det bliver enten en Vigga eller en Solvej.
Solvej, hvis jeg føder den 10/11 - det var nemlig min mormors fødselsdag (min mand er ikke så vild med navnet, men ved hvad det betyder for mig, så han har indvilliget i det hvis jeg føder den dag) og ellers så Vigga :lun:
Siden vi fik S har forsøgt at overtale ham til Vigga, hvis vi fik en pige mere, men troede faktisk aldrig jeg fik det i gennem. Men det gjorde jeg altså. :banan:
Sammen med Signe er det altså bare et fint navn :love:
5
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf JoyNips » 30. maj 2016, 07:54

Hvor awesome er preggo-bryster ikke lige? :genert: :fløjt: :ivrig:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 30. maj 2016, 08:11

JoyNips skrev:Hvor awesome er preggo-bryster ikke lige? :genert: :fløjt: :ivrig:


De er totalt awesome. :lol: Men puha jeg er glad for et jeg er bryst reduceret, for jeg tør slet slet ikke tænke på hvordan det havde set ud, hvis jeg ikke var :shock: :lol:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 30. maj 2016, 09:47

Jer, der er andengangs mærkede i liv på en anderledes måde her andengangs?
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lulu » 30. maj 2016, 09:52

Bøtte skrev:Jer, der er andengangs mærkede i liv på en anderledes måde her andengangs?


Har ikke mærket noget endnu :boo:
Er ellers 18+0 i dag.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 30. maj 2016, 10:03

Lulu skrev:
Bøtte skrev:Jer, der er andengangs mærkede i liv på en anderledes måde her andengangs?


Har ikke mærket noget endnu :boo:
Er ellers 18+0 i dag.


Øv :( Hvornår mærkede du sidst?

Jeg er i tvivl om jeg mærker noget. Med det er ikke de berømte bobler.
Jeg mærkede liv i uge 15 sidst. Er 14+0 i dag og har den sidste uge mærket sådan nogle små 'pulsslag', altså kun lige et, indenfor området hvor livmoderen er. Men synes også det er lidt underligt at de ikke er bobler?
0

Tilbage til "Graviditet"