Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 29. jun 2016, 14:45

Jeg er helt ødelagt... Vi har for godt og vel et år siden skiftet fra en dårlig bogholder til en revisor. Bogholderen havde lavet en del fejl som kostede os gæld hos SKAT. Gæld som min mand sidste år knoklede for at få betalt af sådan at vi var gældfrie da vi flyttede i vores eget hus i April i år. I dag har revisoren så ringet og sagt at vi får et eftersmæk på 55.000 kr for 2015. Eftersmækket skyldes at alt hvad der blev indbetalt til SKAT sidste år, åbenbart er gået til gæld som vi troede var afbetalt og også har fået at vide var afbetalt! Udover det så kommer der jo også en moms regning som altid er meget høj, mindst 40.000 (jeg har advokeret for i mange år at vi sparer op til moms løbende, men det er aldrig blevet til noget da gemalen påstår at det kan man ikke...)

Nu kan jeg ikke se mig ud af hvordan vi nogensinde kommer foran i forhold til SKAT. Hvem kan trække 55.000 op af lommen til et eftersmæk? Vi kan ikke. Så det bliver delvist på afbetaling fra August og delvist på overførsel af skattegæld til næste år - som jo så bliver så meget desto dyrere i SKAT hver måned :/
Kan ikke finde hoved og hale i en skid af det her. Det er godt at vi er nogenlunde med på udstyr til baby, for ellers aner jeg ikke hvordan vi skulle klare det...

Jeg elsker at min mand kan få love at udleve sin drøm om at være selvstændig, men jeg ved ikke hvor længe jeg kan blive ved med at holde til kæmpe regninger fra SKAT og hele tiden at skylde...

Øv med øv og atter øv på. I dag skulle ellers have været en dejlig dag, med jordemoderbesøg (som gik godt, den lille vokser og vender som hun skal), men jeg kan slet ikke finde smilet frem - hvilket jeg så også lige får dårlig samvittighed over oveni.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 29. jun 2016, 14:47

Bøtte skrev:
achillaxedprune skrev:
Bøtte skrev:Men til sidst bliver han så stor at han ikke har så meget plads, så der tager sparkene af og man mærker mere at de mosler rundt. :)


Jeg synes faktisk, at mosleriet er det værste. Jeg kan få kvamle, når han rigtig ligger og laver kolbøtter. Nå, men det vænner man sig sikkert til, tænker jeg. Der er jo ikke noget at gøre ved det... Og det er underligt nok, hyggeligt alligevel. :lol:


Det lyder ikke rart :-D Men kolbøtter er der heller ikke plads til senere :)


Hehe, går nok. :) og nej, det har du nok ret i... Bliver spændende hvordan 3. trimester bliver.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 29. jun 2016, 14:50

Snowdrop skrev:Jeg er helt ødelagt... Vi har for godt og vel et år siden skiftet fra en dårlig bogholder til en revisor. Bogholderen havde lavet en del fejl som kostede os gæld hos SKAT. Gæld som min mand sidste år knoklede for at få betalt af sådan at vi var gældfrie da vi flyttede i vores eget hus i April i år. I dag har revisoren så ringet og sagt at vi får et eftersmæk på 55.000 kr for 2015. Eftersmækket skyldes at alt hvad der blev indbetalt til SKAT sidste år, åbenbart er gået til gæld som vi troede var afbetalt og også har fået at vide var afbetalt! Udover det så kommer der jo også en moms regning som altid er meget høj, mindst 40.000 (jeg har advokeret for i mange år at vi sparer op til moms løbende, men det er aldrig blevet til noget da gemalen påstår at det kan man ikke...)

Nu kan jeg ikke se mig ud af hvordan vi nogensinde kommer foran i forhold til SKAT. Hvem kan trække 55.000 op af lommen til et eftersmæk? Vi kan ikke. Så det bliver delvist på afbetaling fra August og delvist på overførsel af skattegæld til næste år - som jo så bliver så meget desto dyrere i SKAT hver måned :/
Kan ikke finde hoved og hale i en skid af det her. Det er godt at vi er nogenlunde med på udstyr til baby, for ellers aner jeg ikke hvordan vi skulle klare det...

Jeg elsker at min mand kan få love at udleve sin drøm om at være selvstændig, men jeg ved ikke hvor længe jeg kan blive ved med at holde til kæmpe regninger fra SKAT og hele tiden at skylde...

Øv med øv og atter øv på. I dag skulle ellers have været en dejlig dag, med jordemoderbesøg (som gik godt, den lille vokser og vender som hun skal), men jeg kan slet ikke finde smilet frem - hvilket jeg så også lige får dårlig samvittighed over oveni.


Årh, det lyder da også mega nedern. :( men hvorfor er jeres privatøkonomi blandet sammen med firmas? Burde I ikke få adskilt de 2 ting?

Øv altså... :(
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 29. jun 2016, 14:57

achillaxedprune skrev:
Årh, det lyder da også mega nedern. :( men hvorfor er jeres privatøkonomi blandet sammen med firmas? Burde I ikke få adskilt de 2 ting?

Øv altså... :(


Det er det som sådan heller ikke - udover at det jo er en enkeltmandsvirksomhed og derfor hænger de to ting uløseligt sammen på den måde at forstå at jo flere udgifter der er i firmaet desto mindre skal der betales i SKAT og moms fordi overskuddet også bliver det mindre. Det er jo B-skat han betaler, så om der bliver penge til overs eller der skal betales et skattesmæk afhænger af hvor meget han kan trække fra, fra poster som f.eks brændstofforbrug og lign.

Det er åbenbart et ekstremt fintfølende system og det ændrer sig vitterligt fra år til år, så det er mega svært at forudse hvor meget man skal betale i skat hver måned for at være sikker på at være dækket ind.
Senest rettet af Snowdrop 29. jun 2016, 15:00, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 29. jun 2016, 14:59

Og i forhold til momsen så har SKAT nu gjort det ENDNU sværere fordi man ikke længere skal betale moms når man som virksomhed køber en bærbar computer af en anden virksomhed (eksempelvis en leverandør). Så det betyder at hver gang han sælger en bærbar (Han er jo IT'er) så betaler han ikke moms, men han får moms ind af kunderne. Resultatet er den moms så kommer senere og skal betales fordi der ikke længere er en indkøbsmoms der kan trækkes fra. Noget rigtig rod er det.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 29. jun 2016, 15:06

Altså, med en enkeltmandsvirksomhed, så beskattes han jo på baggrund af både virksomhedsmæssige forhold OG private - han kan sågar bruge mit fradrag hvis jeg ikke selv gør. Men det gør jeg jo så. Det lød vist lidt kringlet som jeg fik det beskrevet?
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Nuttede-Nuser » 29. jun 2016, 17:12

Bøtte skrev:
primle skrev:
Bøtte skrev:Var der ikke en herinde der havde bestilt bedside crip i Tyskland? Vi får ikke plads til andet, da S sover hos os. Vi håber at få hende på værelset inden, men der skal stadig være plads til hende.
Vi ender nærmest med væg til væg seng :lol:


Nuttede-Nuser :) Vi står i samme situation ;)

Satser på at bestille denne her
http://www.happykids.dk/bornesenge/vugg ... ere-farver


Men var de ikke billigere i Tyskland? :genert:


Vi gav 1800 for sengen, madressen, lagen, himmel plus himmelpind og sengerenden og fragt. Den er 86x43. Vi har i hvertfald ikke fortrudt købet :)
Vi købte her
http://www.skandic.de/da/tobi-Babybay-O ... 9/a-100102

Og sådan her ser den ud når den er sat op
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 30. jun 2016, 06:59

Snowdrop: det lyder rigtig ubehageligt og uholdbart med den slags overraskelser. Det kan jeg godt forstå, du bliver ødelagt over. :ae:
Min kæreste er jo også selvstændig, og jeg hjælper med regnskabet. Jeg vil godt medgive, at det kan være svært at gennemskue, men det kan altså godt lade sig gøre at have styr på moms og skat på forhånd.
0
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 30. jun 2016, 08:13

Åhh dsnseprinsesse, hvor ser det romantisk ud på dit billede!

Og ja det er svært at overskue det regnskab. Officielt må jeg ikke hjælpe til i virksomheden jvf a kassen, men kiggede alligevel med over skulderen igår da han viste mig regnskabsprogrammet. Han er åbenbart blevet lovet af revisoren at programmet skulle kunne alt det der med at forudsige moms og give lidt overblik over om han indbetaler nok til skat, men nu viser det sig at flere ting alligevel ikke virker og ikke kommer til det foreløbigt. Det er under udvikling af selskabet som revisoren arbejder i og de ser selvfølgelig gerne man bruger deres system...
Need I say more?

I hvert fald blev vi enige om at fremover bliver fredag regnskab og (hjemmelavet)pizza dag. Så koster det ham en hel dag om ugen, hvor han ikke kan tage kunder ind, men jeg tror det lønner sig i sidste ende. Og når der er bedre overblik kan han måske skære det ned til en halv dag.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 30. jun 2016, 08:40

Snowdrop skrev:Åhh dsnseprinsesse, hvor ser det romantisk ud på dit billede!

Og ja det er svært at overskue det regnskab. Officielt må jeg ikke hjælpe til i virksomheden jvf a kassen, men kiggede alligevel med over skulderen igår da han viste mig regnskabsprogrammet. Han er åbenbart blevet lovet af revisoren at programmet skulle kunne alt det der med at forudsige moms og give lidt overblik over om han indbetaler nok til skat, men nu viser det sig at flere ting alligevel ikke virker og ikke kommer til det foreløbigt. Det er under udvikling af selskabet som revisoren arbejder i og de ser selvfølgelig gerne man bruger deres system...
Need I say more?

I hvert fald blev vi enige om at fremover bliver fredag regnskab og (hjemmelavet)pizza dag. Så koster det ham en hel dag om ugen, hvor han ikke kan tage kunder ind, men jeg tror det lønner sig i sidste ende. Og når der er bedre overblik kan han måske skære det ned til en halv dag.


Ej, det lyder godt nok også frustrerende.
Vi bruger E-conomic, det fungerer rigtig godt. Det er vi blevet anbefalet af vores revisor. Men det er jo svært, når man først er i gang med et system (og en revisor).
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 30. jun 2016, 11:04

Min kæreste brillerede lige i går med at sige "åh, jeg glæder mig sådan til at prøve at føde".

Æh, gider du lukke?



Ej, kan I også (nok især jer, der også er førstegangs) have sådan nogle øjeblikke, hvor det bare virker fuldstændig surrealistisk og uvirkeligt, at I er gravide?
Lige før kiggede jeg ned på min mave og fik sådan en "wow, jeg er sgu da gravid, altså mig, sådan rigtigt i virkeligheden, hvor er det sindssygt"-følelse. Jeg har prøvet det et par gange før og bliver lige overvældet hver gang. :lol:
2
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 30. jun 2016, 11:07

Danseprinsesse skrev:Min kæreste brillerede lige i går med at sige "åh, jeg glæder mig sådan til at prøve at føde".

Æh, gider du lukke?



Ej, kan I også (nok især jer, der også er førstegangs) have sådan nogle øjeblikke, hvor det bare virker fuldstændig surrealistisk og uvirkeligt, at I er gravide?
Lige før kiggede jeg ned på min mave og fik sådan en "wow, jeg er sgu da gravid, altså mig, sådan rigtigt i virkeligheden, hvor er det sindssygt"-følelse. Jeg har prøvet det et par gange før og bliver lige overvældet hver gang. :lol:


Hahahaha, han er da sød din kæreste ;) Mon ikke han bliver klogere? :lol:

Ja, kender godt de der øjeblikke du beskriver. Bliver også ind i mellem forskrækket over de kraftige spark derinde fra og får sådan en "guuuuud, der ligger en rigtig baby i min mave!" :blush2:
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf xxx---xxx » 30. jun 2016, 12:35

Danseprinsesse skrev:Min kæreste brillerede lige i går med at sige "åh, jeg glæder mig sådan til at prøve at føde".

Æh, gider du lukke?



Ej, kan I også (nok især jer, der også er førstegangs) have sådan nogle øjeblikke, hvor det bare virker fuldstændig surrealistisk og uvirkeligt, at I er gravide?
Lige før kiggede jeg ned på min mave og fik sådan en "wow, jeg er sgu da gravid, altså mig, sådan rigtigt i virkeligheden, hvor er det sindssygt"-følelse. Jeg har prøvet det et par gange før og bliver lige overvældet hver gang. :lol:



Ha ha sådan kan man altså også saften få det selvom det er 2 gang.
Samt tænke hvad Sørensen er jeg mon gået ind til :panik:

Og fik slet ikke skrevet til dit svar ang igangsættelse. Havde ikke opfanget at du havde fået diabetes, og så giver det jo rigtig god mening :D
2
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 30. jun 2016, 14:32

Selvom det er nr 2 kan jeg også godt tænke,at der rent faktisk kommer en baby ud inden for de næste par måneder! Og at jeg ligesom skal føde igen :stoned: :D Så de tanker kender Jeg også..

Jeg er 30+0 i dag og han møffer godt nok rundt og sparker derinde i dag :lun: Og har haft en del plukveer i dag puha! Men jeg er sygemeldt indtil barsel med bækkenløsning,så kan næsten Ikke slappe mere af.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3726
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 30. jun 2016, 14:46

Snowdrop skrev:
Danseprinsesse skrev:Min kæreste brillerede lige i går med at sige "åh, jeg glæder mig sådan til at prøve at føde".

Æh, gider du lukke?



Ej, kan I også (nok især jer, der også er førstegangs) have sådan nogle øjeblikke, hvor det bare virker fuldstændig surrealistisk og uvirkeligt, at I er gravide?
Lige før kiggede jeg ned på min mave og fik sådan en "wow, jeg er sgu da gravid, altså mig, sådan rigtigt i virkeligheden, hvor er det sindssygt"-følelse. Jeg har prøvet det et par gange før og bliver lige overvældet hver gang. :lol:


Hahahaha, han er da sød din kæreste ;) Mon ikke han bliver klogere? :lol:

Ja, kender godt de der øjeblikke du beskriver. Bliver også ind i mellem forskrækket over de kraftige spark derinde fra og får sådan en "guuuuud, der ligger en rigtig baby i min mave!" :blush2:


Ha ha, jo han gør. Han får det så stramt, når jeg skal føde. Altså jeg er sikker på, han bliver en klippe, mens han vil være ved at gå til indeni.

For nogle år siden fik jeg en ny hofte. Han var så sød og stærk og omsorgsfuld da han besøgte mig på hospitalet.
Bagefter har han så fortalt mig, at han tudede resten af aftenen hjemme og var så bange for at miste mig, at han ikke kunne sove om natten. Stakkels mand!

Ja, præcis det kan jeg også blive overrasket over; "gud, der er rent faktisk noget levende derinde". :ticks:
0

Tilbage til "Graviditet"