Terminstråd - alle er velkomne :)

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 20. aug 2016, 20:10

Vi køber i øvrigt en kønsscanning om en måneds tid, det er primært fordi vi gerne vil have min søster der skal være gudmor med, så hun kan se barnet ligge og sprælle, på Rigshospitalet må man jo kun have én voksen med til scanningerne og det blvier jo min kæreste. Ellers havde vi nok ventet til md-scannigen men det er vigtigt for mig at få min søster med :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Bøtte » 20. aug 2016, 20:16

Jeg har fået indkaldelse til scanning i oktober, til tjek af moderkagens placering.
Jeg havde min ene søster med til md grundet min mands nye arbejde, så nu skal den anden med til denne scanning.
Hun har fri, og vil SÅ gerne med. Min mand mener nok han klarer at undvære, og vi har sikkert også mere brug for fridagen, når lillesøster først er kommet ud :lol:
0
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 20. aug 2016, 20:18

Tak for alle jeres søde tillykke'r! :kys: :lun: Og Ja undskyld for at springe køen over :-D :)

Vi er desværre stadig indlagt fordi han ikke kan spise selv endnu,så han får sonde og så stopper han med at trække vejret i korte perioder når han sover :( Så de overvåger ham,og han er blevet testet for alt og scannet for nærmest alt også. De kan ikke rigtig finde årsagen. Så vi skal blive lidt endnu.

Men det hele startede mandag aften; Jeg havde lige givet A et bad og ville putte hende. Synes jeg skulle tisse helt vildt og det blev ligesom bare ved med at løbe. Tog et bind på og måtte skifte efter 3 Min fordi det var fyldt. Efter 4 af de fyldte bind kaldte jeg på kæresten. Øhm tror altså mit vand er gået! Synes det var ret vildt! Ringede til fødegangen som sagde jeg lige skulle se om jeg ville få veer inden for 2 timer men ellers så skulle vi nok forvente at komme derefter,da han skulle ud inden 18 timer.
Vi fik pakketen taske og A blev hentet af mine forældre. Jeg var meget nervøs og spændt!
Vi kom til fødegangen kl 23. Fik ve drop da jeg ingen veer havde,de kom så stille og roligt og pludselig i løbet af natten var der tryk på dem og kunne mærke det var ved at være..efter en del timer sådan fødte jeg 6 52 tirsdag. Det var så vildt og fantastisk :lun: og uden smertestillende. Kæresten var en stor støtte og han var så stolt så stolt! :love2:
6
Lisen82
Indlæg: 79
Tilmeldt: 27. jun 2016, 14:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 38

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lisen82 » 21. aug 2016, 05:38

Og glemte vægt og mål; Han er 50 cm og vejede 2708 men nu vejer han 2480:g en lille lækker mus! :lun:
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re:

Indlægaf achillaxedprune » 21. aug 2016, 06:21

Minionine skrev:Vi besluttede her for nyligt at min mor også skal med til fødslen. Jeg har slet ikke tænkt over, at der kunne være andre med end min kæreste, men det fik vi lige afklaret med JM. Jeg tror hun vil være en god støtte både for mig og for kæresten. Det skal dog være sådan, at det er "vores" begivenhed, og kæresten skal ikke føle sig som et tredjehjul. Min mor er heldigvis ikke typen der overtager situationen, og jeg er sikker på, at hun vil kunne skabe ro omkring os.
Er der andre, som har haft deres mødre med, eller som skal have det? :)


Vi har spurgt min mor, om hun ikke vil være med til fødslen... Det ville hun rigtig gerne. Jeg tror, at det bliver rigtig rart for både mig og min mand, at hun er der, ligesom jeg ved hun er lykkelig over at blive spurgt. Jeg tror, at vi får delt den største oplevelse i vores liv med en, der elsker baby næsten lige så højt som os. Og dét er rigtig fint, synes jeg.

Min mor har dog også sagt, at det eneste hun er lidt nervøs for, det er at se mig have rigtig ondt... Men det tror jeg nok hun skal klare. :) Tror hun vil være en god støtte for både mig og min mand.
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Ado » 21. aug 2016, 06:32

Min mor var med til min anden fødsel og det eneste jeg fortryder er at jeg ikke havde hende med til den første også. Det var så dejligt at have hende der. Hun gav en kæmpe støtte og ja...det var bare så varmt og kærligt.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. aug 2016, 06:34

Ado - min jordmoder snakker meget om de første par timer efter fødslen, hvor hun anbefaler at man slet ikke har nogen på besøg, men blot er far, mor og baby. Hvordan var de timer for jer, og var din mor også med til dem? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 21. aug 2016, 06:54

Sidste gang frarådede min jordemoder direkte at have sin mor med til fødslen, hun oplevede at mødrene gjorde de fødende mere pylrede, og skubbede faren ud på sidelinjen. Men det er nok afhængigt at hvordan ens mor er, og ens forhold generelt. Min mor skal helt sikkert ikke med:) men nu skal hun jo så også passe vores søn denne her gang. Hvis der bare kunne komme en baby;)
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 21. aug 2016, 07:11

Lilleluftballon skrev:Sidste gang frarådede min jordemoder direkte at have sin mor med til fødslen, hun oplevede at mødrene gjorde de fødende mere pylrede, og skubbede faren ud på sidelinjen. Men det er nok afhængigt at hvordan ens mor er, og ens forhold generelt. Min mor skal helt sikkert ikke med:) men nu skal hun jo så også passe vores søn denne her gang. Hvis der bare kunne komme en baby;)


Jordemoderen spurgte også ind til forholdet til min mor, og nævnte at mange netop kan bliver mere pylrede, fordi det jo er ens mooooaaarrr :lol2: Men hun mente at hvis dette ikke var tilfældet og hun ville være en støtte, så var det en rigtig god idé at have hende med. Det kan også være rart for faren, at der er andre til at "tage over" engang imellem, hvis det trækker ud. Så ja, det kommer i høj grad an på hvordan relationen er :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. aug 2016, 07:12

Minionine skrev:
Lilleluftballon skrev:Sidste gang frarådede min jordemoder direkte at have sin mor med til fødslen, hun oplevede at mødrene gjorde de fødende mere pylrede, og skubbede faren ud på sidelinjen. Men det er nok afhængigt at hvordan ens mor er, og ens forhold generelt. Min mor skal helt sikkert ikke med:) men nu skal hun jo så også passe vores søn denne her gang. Hvis der bare kunne komme en baby;)


Jordemoderen spurgte også ind til forholdet til min mor, og nævnte at mange netop kan bliver mere pylrede, fordi det jo er ens mooooaaarrr :lol2: Men hun mente at hvis dette ikke var tilfældet og hun ville være en støtte, så var det en rigtig god idé at have hende med. Det kan også være rart for kæresten, at der er andre til at "tage over" engang imellem hvis det trækker ud. Så ja, det kommer i høj grad an på hvordan relationen er :)


Min mor er virkelig ikke pylretypen. Overhoved. :P
Jeg tror faktisk meget mere min mand kunne finde på, at blive lidt pylret og bekymret over alle mulige småting. :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Minionine » 21. aug 2016, 07:22

Sangius skrev:
Minionine skrev:
Lilleluftballon skrev:Sidste gang frarådede min jordemoder direkte at have sin mor med til fødslen, hun oplevede at mødrene gjorde de fødende mere pylrede, og skubbede faren ud på sidelinjen. Men det er nok afhængigt at hvordan ens mor er, og ens forhold generelt. Min mor skal helt sikkert ikke med:) men nu skal hun jo så også passe vores søn denne her gang. Hvis der bare kunne komme en baby;)


Jordemoderen spurgte også ind til forholdet til min mor, og nævnte at mange netop kan bliver mere pylrede, fordi det jo er ens mooooaaarrr :lol2: Men hun mente at hvis dette ikke var tilfældet og hun ville være en støtte, så var det en rigtig god idé at have hende med. Det kan også være rart for kæresten, at der er andre til at "tage over" engang imellem hvis det trækker ud. Så ja, det kommer i høj grad an på hvordan relationen er :)


Min mor er virkelig ikke pylretypen. Overhoved. :P
Jeg tror faktisk meget mere min mand kunne finde på, at blive lidt pylret og bekymret over alle mulige småting. :D


Haha.. jeg tænker at det er den fødende, der kan finde på at være mere pylret, når nu moren er i nærheden. Men det kan selvfølgelig også være moren, der er den pylrede, og giver jordemødrene deres sag for :lol2:
Jeg er ret spændt på, hvordan min kæreste kommer til at reagere undervejs. Han skal bare være der og fortælle mig hvor dygtig jeg er :D
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. aug 2016, 07:26

Minionine skrev:
Sangius skrev:
Minionine skrev:
Lilleluftballon skrev:Sidste gang frarådede min jordemoder direkte at have sin mor med til fødslen, hun oplevede at mødrene gjorde de fødende mere pylrede, og skubbede faren ud på sidelinjen. Men det er nok afhængigt at hvordan ens mor er, og ens forhold generelt. Min mor skal helt sikkert ikke med:) men nu skal hun jo så også passe vores søn denne her gang. Hvis der bare kunne komme en baby;)


Jordemoderen spurgte også ind til forholdet til min mor, og nævnte at mange netop kan bliver mere pylrede, fordi det jo er ens mooooaaarrr :lol2: Men hun mente at hvis dette ikke var tilfældet og hun ville være en støtte, så var det en rigtig god idé at have hende med. Det kan også være rart for kæresten, at der er andre til at "tage over" engang imellem hvis det trækker ud. Så ja, det kommer i høj grad an på hvordan relationen er :)


Min mor er virkelig ikke pylretypen. Overhoved. :P
Jeg tror faktisk meget mere min mand kunne finde på, at blive lidt pylret og bekymret over alle mulige småting. :D


Haha.. jeg tænker at det er den fødende, der kan finde på at være mere pylret, når nu moren er i nærheden. Men det kan selvfølgelig også være moren, der er den pylrede, og giver jordemødrene deres sag for :lol2:
Jeg er ret spændt på, hvordan min kæreste kommer til at reagere undervejs. Han skal bare være der og fortælle mig hvor dygtig jeg er :D


Jeg tror bare, at hvis jeg begynder at blive pylret er min mand mere eftergivende, og min mor er mere no-bullshit kinda typen. Så tror ikke hun opildner til at jeg skulle blive pylret. :P
Men nu må vi se! Det er jo slet ikke til at vide hvordan man reagerer, og ja, hvordan ens mand reagerer! Jeg glæder mig faktisk rigtig meget til fødslen nu. Ikke mange uger igen :8:
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. aug 2016, 08:02

Jeg kunne godt forestille mig, at min mand ikke vil ane, hvad han skal gøre af sig selv under en fødsel. :lol:

Vi har tilmeldt os Smertefri Fødsel for par, og der får vi forhåbentlig nogle tips og tricks til fødslen...inkl. Hvad faderen kan gøre. For os tror jeg, at det giver rigtig god mening min mor er med. Tror hun vil være en støtte for os begge. Og så er hun bare den bedste mor, man kan forestille sig. Og vil egentlig gerne dele oplevelsen med hende. :lun:

Jeg kunne slet ikke forestille mig, at hun ville fylde for meget i situationen.. Men det er nok meget smart, at vi får talt om hvilken rolle, vi forestiller os hun skal have. Det havde jeg ikke lige overvejet, faktisk. Tror bare jeg havde regnet med, at fordi hun er min mor, så ved hun bare instektivt hvad hun skal gøre. :lol:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 21. aug 2016, 08:06

achillaxedprune skrev:Jeg kunne godt forestille mig, at min mand ikke vil ane, hvad han skal gøre af sig selv under en fødsel. :lol:

Vi har tilmeldt os Smertefri Fødsel for par, og der får vi forhåbentlig nogle tips og tricks til fødslen...inkl. Hvad faderen kan gøre. For os tror jeg, at det giver rigtig god mening min mor er med. Tror hun vil være en støtte for os begge. Og så er hun bare den bedste mor, man kan forestille sig. Og vil egentlig gerne dele oplevelsen med hende. :lun:

Jeg kunne slet ikke forestille mig, at hun ville fylde for meget i situationen.. Men det er nok meget smart, at vi får talt om hvilken rolle, vi forestiller os hun skal have. Det havde jeg ikke lige overvejet, faktisk. Tror bare jeg havde regnet med, at fordi hun er min mor, så ved hun bare instektivt hvad hun skal gøre. :lol:


Jeg tror også det er vigtigt at snakke om, at man måske kunne skifte mening undervejs, eller noget i den stil. Der skal jo helst ikke være nogen sure miner, og hvis man pludselig af en eller anden årsag bare ikke kan håndtere andre end ens mand, så skal mor jo helst ikke blive alt for ked af det.

Det er godt nok svært at forberede sig til sådan en fødsel, man aner jo overhoved ikke hvordan man bliver :s
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 21. aug 2016, 08:12

Sangius skrev:
achillaxedprune skrev:Jeg kunne godt forestille mig, at min mand ikke vil ane, hvad han skal gøre af sig selv under en fødsel. :lol:

Vi har tilmeldt os Smertefri Fødsel for par, og der får vi forhåbentlig nogle tips og tricks til fødslen...inkl. Hvad faderen kan gøre. For os tror jeg, at det giver rigtig god mening min mor er med. Tror hun vil være en støtte for os begge. Og så er hun bare den bedste mor, man kan forestille sig. Og vil egentlig gerne dele oplevelsen med hende. :lun:

Jeg kunne slet ikke forestille mig, at hun ville fylde for meget i situationen.. Men det er nok meget smart, at vi får talt om hvilken rolle, vi forestiller os hun skal have. Det havde jeg ikke lige overvejet, faktisk. Tror bare jeg havde regnet med, at fordi hun er min mor, så ved hun bare instektivt hvad hun skal gøre. :lol:


Jeg tror også det er vigtigt at snakke om, at man måske kunne skifte mening undervejs, eller noget i den stil. Der skal jo helst ikke være nogen sure miner, og hvis man pludselig af en eller anden årsag bare ikke kan håndtere andre end ens mand, så skal mor jo helst ikke blive alt for ked af det.

Det er godt nok svært at forberede sig til sådan en fødsel, man aner jo overhoved ikke hvordan man bliver :s


Det er rigtigt... Må lige få talt med hende. :)

Og må man nok sige... Jeg håber bare, at fødslen kommer til at gå godt og nogenlunde hurtigt. Men mon ikke alle ønsker det? Puh, det er noget underligt noget. Glæder mig bare til det er overstået, og jeg har min lille søn i mine arme!
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Graviditet"