Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 5. mar 2016, 18:27

EJ hvor er hun alt for cute Gerbil. Du kan ikke være bekendt at kommer herind med sådan nogle lækre babybilleder når nogle af os stadig har mange måneder før vi kan lave lignende billeder, hahaha :lol:

Nøj en lækkermås hun er din lille prinsesse <3 :savl: :love2:
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Skinkehunden » 5. mar 2016, 18:31

Snowdrop skrev:EJ hvor er hun alt for cute Gerbil. Du kan ikke være bekendt at kommer herind med sådan nogle lækre babybilleder når nogle af os stadig har mange måneder før vi kan lave lignende billeder, hahaha :lol:

Nøj en lækkermås hun er din lille prinsesse <3 :savl: :love2:


Tak :D

I skal da ha noget at se frem til :kys:
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Snowdrop
Indlæg: 469
Tilmeldt: 8. feb 2016, 08:02
Kort karma: 81
Likede indlæg: 344

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Snowdrop » 5. mar 2016, 18:41

Gerbilwoman skrev:
Snowdrop skrev:EJ hvor er hun alt for cute Gerbil. Du kan ikke være bekendt at kommer herind med sådan nogle lækre babybilleder når nogle af os stadig har mange måneder før vi kan lave lignende billeder, hahaha :lol:

Nøj en lækkermås hun er din lille prinsesse <3 :savl: :love2:


Tak :D

I skal da ha noget at se frem til :kys:



Jaaah, keep them coming! :klap: :love2:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sorenspige » 5. mar 2016, 19:19

Åh, hvor er hun dejlig :lun:.

Stort tillykke endnu engang.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Danseprinsesse » 5. mar 2016, 19:44

Tillykke med hende, hvor er hun cute!


Det gik lige op for mig, at det er sådan én, der kommer ud af mig til sommer. :nerve:
2
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. mar 2016, 08:59

Lilleluftballon skrev:Det lyder godt - brok kan man jo ikke rigtigt bruge til noget. Bekymringer skal der derimod være plads til. Er dog sikker på at glæde og forventning nok skal overskygge det hele når i lige får sunket nyheden.
Hvordan har du det, sådan fysisk?


Du har ret... Ægte bekymring skal der være plads til. :)

Hvor er du sød, du spørger. :) jeg har desværre været lagt ned af noget influenza-lignende noget siden onsdag... Med feber, ondt i halsen, snottet osv. Jeg var dog til lægen i fredags, efter pålæg fra fertilitetsstedet, da jeg skulle podes for streptokokker - var det dét, så skulle jeg nemlig i behandling. Heldigvis var det ikke dét, så jeg har ligget hjemme under dynen med ild i pejsen. Og en masse snotpapir over det hele... Jeg har været rigtig sexet. :lol:

Af graviditets"problemer", der har jeg haft en del kvalme, men heldigvis kun kastet op få gange.. Så jeg tror, jeg er sluppet relativt billigt på den front... Det må gerne fortsætte!

Hvad med dig? Hvordan har du det? :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. mar 2016, 09:13

AldrigMedStort skrev:Mon ikke han bare skal vænne sig til tanken og overskue det praktiske :) Sådan plejer det at være med mænd, vi kvinder lader følelserne komme først og så kommer det praktiske med tiden :)


Well, han har ikke ville have tvillinger på noget tidspunkt. Det har egentlig kun været mig... I starten var han helt stejl på, at der kun skulle sættes 1 æg op. Grundet vores behandlingsforløb, hvor vi fik udtaget 15 æg, 10 blev befrugtet, 7 klarede den til 2. dagen og 2 til 5. dagen, så endte vi med at få lagt begge 2 op... Men det var noget af en kamp. Inde på Rigshospitalet fortalte de, at det ene æg ville blive sat op og de bare ville smide det andet ud! Ikke engang fryse det! Det kunne jeg slet ikke med...

Så efter en masse panik, en masse tuderi og en masse argumentation, endte det med at de lagde begge de 2 små basseæg op... Jeg var også helt oppe og ringe, for jeg følte virkelig, at der var nogen, der ville smide mit ene barn ud. Og dét kunne jeg slet ikke have indeni. Det havde været noget andet, hvis der var flere æg tilbage og de skulle fryses ned. Men der var kun 2... Og de skulle altså begge 2 have chancen. Jeg kunne simpelthen ikke have andet.

Så min mand gav nok mere efter for mig, end det var hans eget ønske at få sat 2 op... Min mand er en utrolig god mand. Og er der en ting, han gerne vil, så er det at gøre mig glad. Og jeg var så bundulykkelig og tudbrølede ved tanken om, at vores ene æg bare skulle smides ud, at hans kærlighed til mig var større end modviljen mod tvillinger.
...jeg græder heldigvis meget sjældent, og når jeg endelig gør, så vil min mand hente månen ned til mig, for at gøre mig glad igen. Ih, jeg bliver helt glad og får tårer i øjnene af at skrive det. Han er fandme en skøn mand!

Nå, men pointen er... Det var ikke hans ønske med 2. Men når de er ankommet, så er jeg også helt sikker på, at han vil give mig ret i at de selvfølgelig begge skal være til. Det er jeg faktisk ikke i tvivl om.
3
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. mar 2016, 09:23

Lilleluftballon skrev:Hvordan har i andre tænkt jer at fordele barslen? Vi ved det ikke helt endnu, og min chef presser på for at få et estimater. Overvejer at spørge om jeg kunne holde noget af min barsel som en ugentlig barselsdag og ellers starte lidt tidligt. Min mand ved heller ikke hvad han vil holde.


Vi er heller ikke helt sikre endnu, men jeg tror jeg tager en 7-8 måneder, og så tager min mand sammenlagt 3 måneder. En måned efter fødslen og så de sidste 2 måneder. Jeg tror nemlig heller ikke, som dig, at jeg er lavet til at gå hjemme og kun være omkring babyer i så mange måneder i træk... Det er jo svært at vide, for jeg har aldrig prøvet det, men jeg elsker at arbejde og være rigtig god til det jeg laver. Hvor jeg har kontrol og ved hvad jeg skal. Jeg tror, jeg vil savne det. Meget. :)

Men det kommer også an på, hvornår man kan få dagplejeplads osv. Jeg er heldigvis offentligt ansat, så jeg har rigtig gode vilkår og nogle skænne kollegaer, der bare er glad på mine vegne. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 6. mar 2016, 09:38

achillaxedprune skrev:
AldrigMedStort skrev:Mon ikke han bare skal vænne sig til tanken og overskue det praktiske :) Sådan plejer det at være med mænd, vi kvinder lader følelserne komme først og så kommer det praktiske med tiden :)


Well, han har ikke ville have tvillinger på noget tidspunkt. Det har egentlig kun været mig... I starten var han helt stejl på, at der kun skulle sættes 1 æg op. Grundet vores behandlingsforløb, hvor vi fik udtaget 15 æg, 10 blev befrugtet, 7 klarede den til 2. dagen og 2 til 5. dagen, så endte vi med at få lagt begge 2 op... Men det var noget af en kamp. Inde på Rigshospitalet fortalte de, at det ene æg ville blive sat op og de bare ville smide det andet ud! Ikke engang fryse det! Det kunne jeg slet ikke med...

Så efter en masse panik, en masse tuderi og en masse argumentation, endte det med at de lagde begge de 2 små basseæg op... Jeg var også helt oppe og ringe, for jeg følte virkelig, at der var nogen, der ville smide mit ene barn ud. Og dét kunne jeg slet ikke have indeni. Det havde været noget andet, hvis der var flere æg tilbage og de skulle fryses ned. Men der var kun 2... Og de skulle altså begge 2 have chancen. Jeg kunne simpelthen ikke have andet.

Så min mand gav nok mere efter for mig, end det var hans eget ønske at få sat 2 op... Min mand er en utrolig god mand. Og er der en ting, han gerne vil, så er det at gøre mig glad. Og jeg var så bundulykkelig og tudbrølede ved tanken om, at vores ene æg bare skulle smides ud, at hans kærlighed til mig var større end modviljen mod tvillinger.
...jeg græder heldigvis meget sjældent, og når jeg endelig gør, så vil min mand hente månen ned til mig, for at gøre mig glad igen. Ih, jeg bliver helt glad og får tårer i øjnene af at skrive det. Han er fandme en skøn mand!

Nå, men pointen er... Det var ikke hans ønske med 2. Men når de er ankommet, så er jeg også helt sikker på, at han vil give mig ret i at de selvfølgelig begge skal være til. Det er jeg faktisk ikke i tvivl om.


Jeg kan sgu godt forstå dig. Jeg ville nok også virkelig gerne have, at begge fik en chance. Hvad er risikoen for at et æg slet ikke sætter sig fast? Man må vel også være bange for, at man smider det ene æg ud, sætter det andet op, og så du slet ikke bliver gravid? Så ville man gå og tænke på det ekstra lille æg for evigt... :gisp:

Så jeg kan virkelig godt forstå dig!! Godt din mand ikke var imod det. :)

Min mand troede jeg havde tvillinger - aner ikke hvorfor. Men jeg er nu meget glad for, at der kun er en. Jeg kunne slet ikke forestille mig min hverdag med tvillinger, i mit hoved har jeg hele tiden bare haft en baby. Så da jeg pludselig skulle til at tænke på to, så kunne jeg slet ikke se det for mig. :P

Så vi nupper forhåbentlig bare en her i første omgang.

Jeg har heller ikke blødt noget siden den lille dråbe i går. Så håber virkelig det bare var 'falsk alarm'. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12189

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf achillaxedprune » 6. mar 2016, 10:45

Sangius skrev:Jeg kan sgu godt forstå dig. Jeg ville nok også virkelig gerne have, at begge fik en chance. Hvad er risikoen for at et æg slet ikke sætter sig fast? Man må vel også være bange for, at man smider det ene æg ud, sætter det andet op, og så du slet ikke bliver gravid? Så ville man gå og tænke på det ekstra lille æg for evigt... :gisp:

Så jeg kan virkelig godt forstå dig!! Godt din mand ikke var imod det. :)

Min mand troede jeg havde tvillinger - aner ikke hvorfor. Men jeg er nu meget glad for, at der kun er en. Jeg kunne slet ikke forestille mig min hverdag med tvillinger, i mit hoved har jeg hele tiden bare haft en baby. Så da jeg pludselig skulle til at tænke på to, så kunne jeg slet ikke se det for mig. :P

Så vi nupper forhåbentlig bare en her i første omgang.

Jeg har heller ikke blødt noget siden den lille dråbe i går. Så håber virkelig det bare var 'falsk alarm'. :)


Lige præcis! Brrr, bare tanken. :tie:

Og ja, super godt han var med mig... Jeg ved også, at det var den rigtige beslutning for vores familie. Jeg tror virkelig ikke, at jeg ville have været rigtig glad, hvis det ikke var endt med at begge 2 fik chancen. Og nu er jeg jo gravid med tvillinger, så det ene æg kunne jo sagtens - tænk, hvis det bare var smidt ud, når det nu godt kunne. Det var et lille liv - vores lille barn. :lun:


Godt det blev, som du havde håbet på! Og I kan jo altid bare lave en til, hvis det er. :) og det lyder rigtig godt, at du ikke har blødt mere... Puh, blev helt nervøs på dine vegne! Jeg :kryds: på falsk alarm!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 6. mar 2016, 10:55

achillaxedprune skrev:
Lilleluftballon skrev:Det lyder godt - brok kan man jo ikke rigtigt bruge til noget. Bekymringer skal der derimod være plads til. Er dog sikker på at glæde og forventning nok skal overskygge det hele når i lige får sunket nyheden.
Hvordan har du det, sådan fysisk?


Du har ret... Ægte bekymring skal der være plads til. :)

Hvor er du sød, du spørger. :) jeg har desværre været lagt ned af noget influenza-lignende noget siden onsdag... Med feber, ondt i halsen, snottet osv. Jeg var dog til lægen i fredags, efter pålæg fra fertilitetsstedet, da jeg skulle podes for streptokokker - var det dét, så skulle jeg nemlig i behandling. Heldigvis var det ikke dét, så jeg har ligget hjemme under dynen med ild i pejsen. Og en masse snotpapir over det hele... Jeg har været rigtig sexet. :lol:

Af graviditets"problemer", der har jeg haft en del kvalme, men heldigvis kun kastet op få gange.. Så jeg tror, jeg er sluppet relativt billigt på den front... Det må gerne fortsætte!

Hvad med dig? Hvordan har du det? :)


Hvor godt at høre at du ikke er lagt ned af kvalme, man hører jo bare tit at tvillinger er dobbelt så hårde ved moderen. Og æv med snot, det er heller ikke sjovt når man er gravid!

Jeg er helt frisk igen, efter to måneders døgnkvalme. Er stadig mere træt end jeg plejer, men ikke invaliderende, skal bare lidt tidligt i seng. Ellers opfører kroppen sig fint (7-9-13).
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 6. mar 2016, 11:02

Jeg er ikke særlig symptom plaget. Jeg har kun en smule kvalme en gang i mellem, men har ikke kastet op. Er blevet super kræsen, det har jeg ellers aldrig været. Og skal tisse HELE tiden. Havde ikke regnet med det, så tidligt i graviditeten. O.o

Desuden bliver jeg vildt hurtig mæt, kan ikke spise lige så meget ad gangen, som jeg plejer. Men bliver hurtigere sulten igen end jeg plejer :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Lilleluftballon » 6. mar 2016, 11:06

Sangius skrev:Jeg er ikke særlig symptom plaget. Jeg har kun en smule kvalme en gang i mellem, men har ikke kastet op. Er blevet super kræsen, det har jeg ellers aldrig været. Og skal tisse HELE tiden. Havde ikke regnet med det, så tidligt i graviditeten. O.o

Desuden bliver jeg vildt hurtig mæt, kan ikke spise lige så meget ad gangen, som jeg plejer. Men bliver hurtigere sulten igen end jeg plejer :gruble:


I starten ligger livmoderen hvor den altid har lagt, men vokser lidt. Det trykker på blæren. Omkring uge 12 bevæger den sig op ad i maven, og trykket på blæren skulle gerne lette lidt. Senere fylder livmoderen så meget at alt bliver trykket, inkl blæren. Så er du på den igen;)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 6. mar 2016, 11:09

Lilleluftballon skrev:
Sangius skrev:Jeg er ikke særlig symptom plaget. Jeg har kun en smule kvalme en gang i mellem, men har ikke kastet op. Er blevet super kræsen, det har jeg ellers aldrig været. Og skal tisse HELE tiden. Havde ikke regnet med det, så tidligt i graviditeten. O.o

Desuden bliver jeg vildt hurtig mæt, kan ikke spise lige så meget ad gangen, som jeg plejer. Men bliver hurtigere sulten igen end jeg plejer :gruble:


I starten ligger livmoderen hvor den altid har lagt, men vokser lidt. Det trykker på blæren. Omkring uge 12 bevæger den sig op ad i maven, og trykket på blæren skulle gerne lette lidt. Senere fylder livmoderen så meget at alt bliver trykket, inkl blæren. Så er du på den igen;)


Ah! En forklaring. Jeg troede det var sådan en 'til sidst i graviditeten-ting'. Jeg er oppe 1-2 gange hver nat, og har tisset tre gange siden jeg stod op kl 7, og har egentlig bare spist en skål morgenmad.
Men så letter det vel forhåbentlig snart:D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf godtnavn » 6. mar 2016, 11:15

Da jeg var gravid fik jeg at vide det var hormonforandringer der gav den øgede tissetrang i starten :) Jeg tissede også konstant :lol: I slutningen af graviditeten skyldes det at blæren bliver mast :)
0

Tilbage til "Graviditet"