Terminstråd - alle er velkomne :)

Majer
Kort karma: 119
Likede indlæg: 557

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Majer » 27. sep 2017, 18:11

Jeg gider ikke mere! Er 35+0 i dag og jeg er SÅ træt og fuldstændig energiforladt. Mit bækken gør sindssygt ondt, jeg kan ikke vende mig i sengen og dermed får jeg intet søvn. Og så har jeg åndenød! Føler der sidder en stor fed hest på min brystkasse og det er en konstant kamp at trække vejret. Og jeg et helt forstoppet, så er begyndt på magnesia.

Kan slet ikke huske at det var så træls med min søn, men det var det sikkert.

I mandags var jeg meget i tvivl om jeg havde begyndende veer, men det viste sig bare at være noget maveonde :boo: Så det gav lige et døgn i sengen med mavekramper. Og pustede til frygten for veer, for de mavekramper gjorde sgu rigeligt ondt!

Min to-årlige er super morsyg og hænger konstant på mig. Når han ikke er strid og stikker af fra mig og jeg pga bækkenløsning ikke kan løbe efter ham.

Lige nu er jeg meget meget glad for at vi ikke skal have flere børn :genert:
0
Brugeravatar
ina
Kort karma: 281
Likede indlæg: 1961

Indlægaf ina » 27. sep 2017, 18:48

Det lyder også anstrengende, Mayer. :ae:

Jeg er 33+3 i dag og har det stadig fint. Jeg har ikke så ondt i mit bækken som de andre graviditeter, det er mere hele kroppen der er fladmast. Jeg sover dog også dårlig om natten, så de dage jeg har undervisning (og dermed ikke får en lur) synes jeg er lidt hårde.

Jeg havde i øvrigt også en dag, hvor jeg troede jeg havde svage veer. Men det var vist bare lidt smertefuld forstoppelse der satte gang i noget. :genert:

Jeg er godt i gang med at panikke over fødslen. Jeg ved ikke helt hvad der hjælper, men de er obs på det på fødegangen + egen jdm, så jeg skal til en snak med en fødselslæge den 11. oktober. Håber måske det kan give lidt ro.

Er der nogen der har fået/skal have influenzavaccinen?
0
Frk._Strawberry
Kort karma: 70
Likede indlæg: 593

Indlægaf Frk._Strawberry » 30. sep 2017, 05:47

Jeg havde termin igår, så er sjovt nok 40+1 idag. Og pt. ingen udsigt til at have veer eller andet, der indikerer at fødslen er undervejs :rulle:

Ligesom nogle af jer andre er jeg også ved at være godt træt af smerter - jeg har jo haft smerter fra bækkenløsningen siden uge 14-15-stykker, men de sidste par dage har hele kroppen bare gjort ondt-ondt-ondt :whine:

Så det undrer nok ingen, at jeg var et yderst gnavent menneske igår, da der ingenting var under opsejling og jeg bare modtog bunkevis af "hvordan går det?? Er der sket noget??"-sms'er igår.. Blev heldigvis forskånet for opkald, for ellers tror jeg måske, at jeg havde sprængt en sikring eller to.. ;)
Ej, jeg ved jo godt, at folk spørger i den allerbedste mening og af ren og skær interesse, men lige igår var jeg bare total mør på alle måder..

Skal til jordemoder på tirsdag, hvis jeg ikke har født inden, hvor vi så småt skal tale igangsættelse. Er lidt spændt på, hvad hun siger til, at jeg vil frabede mig piller og kun ønsker ballonkateter, hvis det skulle komme så vidt.. :gruble:
0
Brugeravatar
Elfenben
Kort karma: 98
Likede indlæg: 595

Indlægaf Elfenben » 1. okt 2017, 15:03

Frk_strawberry: århhh folk skal virkelig lære at tolke deres nysgerrighed.. Ved ikke om de er bange for slet ikke at opdage at baby er født. Håber der snart sker noget!!

... Og Hej fra hende der skal til NF i morgen!! Puhhhh jeg er nervøs. Skifter mellem at tænke alt er godt og at det er for godt til at være sandt, hvis vi virkelig skulle være ude af fertilitetsbehandlingsmøllen nu. Kom nuuu, mandag!!
2
Brugeravatar
Elfenben

Indlægaf Elfenben » 2. okt 2017, 17:08

Vi så den mest nuttede lille baby svømme rundt. Det var så specielt og fantastisk :lun: nu tror jeg på at vi skal være forældre!! Risikovurdering var 1:13xxx :)
24
Shmartiesh
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1057

Indlægaf Shmartiesh » 2. okt 2017, 17:15

Elfenben skrev:Vi så den mest nuttede lille baby svømme rundt. Det var så specielt og fantastisk :lun: nu tror jeg på at vi skal være forældre!! Risikovurdering var 1:13xxx :)

Stort tillykke!! :love:
1
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 2. okt 2017, 18:11

Elfenben skrev:Vi så den mest nuttede lille baby svømme rundt. Det var så specielt og fantastisk :lun: nu tror jeg på at vi skal være forældre!! Risikovurdering var 1:13xxx :)

Tillykke! :love:
1
Brugeravatar
ina

Indlægaf ina » 2. okt 2017, 18:13

Frk._Strawberry skrev:Jeg havde termin igår, så er sjovt nok 40+1 idag. Og pt. ingen udsigt til at have veer eller andet, der indikerer at fødslen er undervejs :rulle:

Ligesom nogle af jer andre er jeg også ved at være godt træt af smerter - jeg har jo haft smerter fra bækkenløsningen siden uge 14-15-stykker, men de sidste par dage har hele kroppen bare gjort ondt-ondt-ondt :whine:

Så det undrer nok ingen, at jeg var et yderst gnavent menneske igår, da der ingenting var under opsejling og jeg bare modtog bunkevis af "hvordan går det?? Er der sket noget??"-sms'er igår.. Blev heldigvis forskånet for opkald, for ellers tror jeg måske, at jeg havde sprængt en sikring eller to.. ;)
Ej, jeg ved jo godt, at folk spørger i den allerbedste mening og af ren og skær interesse, men lige igår var jeg bare total mør på alle måder..

Skal til jordemoder på tirsdag, hvis jeg ikke har født inden, hvor vi så småt skal tale igangsættelse. Er lidt spændt på, hvad hun siger til, at jeg vil frabede mig piller og kun ønsker ballonkateter, hvis det skulle komme så vidt.. :gruble:

Åh, det lyder også anstrengende! Som om I vil holde baby hemmeligt. :rulle:

Håber der snart sker noget. :kys:
0
Brugeravatar
cea
Kort karma: 14
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 110

Indlægaf cea » 2. okt 2017, 18:30

Så fedt! Stort tillykke :klap:
1
Manden 13.nov 2004 Gift 13.okt 2007

O. aug 2011

G. mar 2015

Baby. apr 2018
Brugeravatar
MyGirl
Kort karma: 363
Likede indlæg: 1874

Indlægaf MyGirl » 3. okt 2017, 07:36

Stoooort tillykke!! :kys:
1
Brugeravatar
Vixen
Kort karma: 293
Likede indlæg: 2147

Indlægaf Vixen » 4. okt 2017, 19:02

Har været hjemme ved min mormor til en lidt forsinket fødselsdagsfejring (jeg fyldte år i slutningen af september). En ven af familien lagde mærke til, at jeg drak et par glas vand efter hinanden, og spurgte, om jeg drak meget vand. Jeg sagde, at det er én af de få helt konkrete graviditets-ting jeg har haft helt fra starten; akut tørst efter vand, lige pludselig, som om jeg var totalt dehydreret. Heldigvis en ret harmløs "craving" at have :) Min mormor kommenterer så, at jeg jo egentlig burde drikke mineralvand, for postevand er jo altså ikke nok, man skal jo have mineraler også... Suk.
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Elfenben

Indlægaf Elfenben » 5. okt 2017, 06:37

Tusind tak for tillykke’er :lun: det har været sådan en vild uge indtil videre med at få fortalt nyheden til familie og venner. Totalt lykkebobbel :love: vi har også fået købt en bed side crip pga ophørsudsalg i Ønskebørn i NV - den kom helt ned i 500, så vi måtte slå til :) Sweet, sweet redebyggeri!

I dag skal chefen informeres - det er jeg ret spændt på. Skal forhåbentlig forhandle nogle bedre barselsvilkår, hvis hun er til at hugge og stikke i :genert:
2
Shmartiesh
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1057

Indlægaf Shmartiesh » 5. okt 2017, 16:19

KinderBueno skrev:Har været hjemme ved min mormor til en lidt forsinket fødselsdagsfejring (jeg fyldte år i slutningen af september). En ven af familien lagde mærke til, at jeg drak et par glas vand efter hinanden, og spurgte, om jeg drak meget vand. Jeg sagde, at det er én af de få helt konkrete graviditets-ting jeg har haft helt fra starten; akut tørst efter vand, lige pludselig, som om jeg var totalt dehydreret. Heldigvis en ret harmløs "craving" at have :) Min mormor kommenterer så, at jeg jo egentlig burde drikke mineralvand, for postevand er jo altså ikke nok, man skal jo have mineraler også... Suk.

Ej det lyder lidt komisk :lol: :genert:
1
Frk._Strawberry
Kort karma: 70
Likede indlæg: 593

Indlægaf Frk._Strawberry » 6. okt 2017, 15:58

Undskyld, at jeg har været lidt stille, men jeg har haft travlt med at nyde min lille nye (stadig navneløse) baby :love:

En "lille" fødselsberetning får I altså også lige:

Søndag d. 1. oktober om morgenen (hvor jeg er 40+2) går slimproppen - det er egentlig ikke noget, jeg tænker videre over, da jeg ved, at den kan gå og gendanne sig flere gange i løbet af graviditeten.. Om aftenen får jeg dig en lille tegnblødning, så jeg begynder så småt at tænke, at der måske er lidt under opsejling..

Mandag morgen d. 2. oktober, kommer der en ret voldsom (tegn)blødning, så jeg ringer til FG, der gerne vil have mig ind til tjek et par timer senere, da det kunne være vandet der var gået samtidig med.. Så mig på med et bind og afvente om det var tungt - det var det, en halv time senere. Jeg ringer min kæreste hjem, som tager med på FG.
På FG mener de dog "kun" at det er vandigt udflåd, så jeg bliver slukøret sendt hjem igen, med knalddårlig samvittighed over at have ringet min kæreste hjem. Jeg spørger dog JM om hun vil lave hindeløsning på mig, da min livmoderhals er udslettet og jeg er 2 fingre åben.

Vi tager derefter hjem, får hviler og omkring kl. 17 begynder jeg at få noget, der minder om uregelmæssige veer.. Vi spiser aftensmad og omkring kl. 20 går jeg op i seng, da det er begyndt at være mere regelmæssighed i det og for at få hvilet under veerne. Det viser sig dog at være nemmere sagt end gjort!
Vi kontakter FG kl. 21, da veerne nu er regelmæssige, dog med 6 min imellem. Hun råder mig til at tage 1 gram Panodil og et bad og så ringe sammen kl. 22. Får taget pillerne og et bad, der dog ikke hjælper meget, da veerne er meget voldsomme og kommer som perler på en snor. Efter badet begynder jeg at kaste op og FG bliver kontaktet. Vi aftaler med min JM, i kendt jordemoderteam, at mødes derinde en lille time efter.

Da jeg ankommer til fødegangen kl. 23 kan min JM se, at veerne er så lange, koblede og kraftige (og jeg kaster fortsat mest op), at vand/akupunktur/varme ikke ville hjælpe en disse, så det bliver besluttet, at jeg skal have en epiduralblokade hurtigst mulig. Kl 00.15 bliver den lagt og jeg kan igen kort tid efter klare smerterne nogenlunde.. Dog ikke nok til at CTG-overvågningen kan registere hvordan baby har det, så JM sætter en elektrode på hans hoved efter at have taget vandet kl. 01.20. Der er jeg 5 cm åben efter JM har rodet rundt..

Baby har været noget stresset af mine meget kraftige smerter, så han har skidt i fostervandet og det er derfor tykt og grønt og der skal derfor stå en børnelæge klar når han kommer ud.
Klokken 08.00 er jeg 10 cm åben og klokken 08.25 begynder presseveerne at melde sig. Hjertelyden dykker på ham, så der tilkaldes yderligere en pædiatrisk bagvagt, der tager en - heldigvis fuldstændig normal- skalp-pH på ham. Under presseveerne får jeg lattergas, da virkningen af epiduralblokaden er begyndt at aftage.

Klokken 9.05 d. 3/10-17 føder jeg en "lille" dreng på 3860 gram og 53 cm lang med navlesnoren rundt om nakken. Han er en smule blå og vi har lidt svært ved at få ham til at skrige, så lungerne folder sig ud, så han bliver desværre afnavlet hurtigt (dog får far lov til at klippe navlestrengen) og kommer over på varmebordet. Her kommer han hurtigt til sig selv og jeg får ham over på brystet igen, mens jeg føder placenta og JM får syet min grad 2 bristning færdig.

En noget hård, men relativ hurtig (førstegangs) fødsel, men heldigvis var det for både min kæreste og jeg en rigtig god oplevelse, da vi følte os i rigtig trygge hænder!

Edit: billede pist væk igen :)
Senest rettet af Frk._Strawberry 7. okt 2017, 05:09, rettet i alt 1 gang.
17
Ficus
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2769

Indlægaf Ficus » 6. okt 2017, 16:22

Stort tillykke Strawberry - hvor er han fin! :love:
1

Tilbage til "Graviditet"