Gravid og i tvivl

Gravid og i tvivl
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2021, 20:29
Kort karma: 2
Likede indlæg: 15

Gravid og i tvivl

Indlægaf Gravid og i tvivl » 27. maj 2021, 20:38

Ja som overskriften siger er jeg blevet gravid og er voldsomt meget i tvivl om jeg reelt set vil det.

Vi har i forvejen to børn på 5 og 3 år og har reelt set prøvet det sidste år på at lave en 3’er.
Undervejs i det sidste år har jeg også været gravid og aborteret to gange, så jeg havde faktisk affundet mig med, og fundet ro i at vi ikke skulle have flere børn.

Og så klip til i går hvor det gik op for mig at min menstruation ikke var kommet til tiden.
En test her til aften efterlader ikke tvivl. Jeg er gravid men jeg er hverken glad eller noget.
Igår var jeg helt panisk og græd over at vi ødelægger vores efterhånden ret lette liv med et par sunde og raske børn.
Vores hus har kun 2 børneværelser, så vi skal flytte for st kunne være her (med tiden) men jeg har virkelig ikke lyst til at ændre spor i vores liv som det er.

Pga historikken det sidste år med to spontane aborter er jeg egentlig heller ikke sikker på at det er noget der bliver siddende over den næste måneds tid.
Og vil jeg overhovedet det? Da jeg ventede på testen håbede jeg st den var negativ så vores liv kunne fortsætte som det er.

Har I andre prøvet samme følelse?
Hvad gjorde I? Beholdt i graviditeten?
Fortæl gerne din historie om at være i tvivl. For jeg føler mig utaknemmeligt og forkælet sådan at være i tvivl.
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9702

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf Tanten » 27. maj 2021, 20:51

Hvor langt er du henne? Hvad siger din mand til det hele - og kender han til din ambivalens?
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9138
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1023
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 22067

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf Purple Haze » 27. maj 2021, 21:22

Det lyder også som et hårdt forløb.
Synes før jeg har hørt om kvinder der har haft svært ved at glæde sig ved en ellers ønsket graviditet, fordi de har prøvet at miste flere gange. Tænker frygten for at det sker igen helt naturligt gør en ængstelig, og gør det svært helt at tro på det og glæde sig. Der må ligge en tanke om - hvad nu hvis, det sker igen?

Tænker det nok også spiller ind her.
Har ikke rigtig noget (andet) at sige andet end at det lyder hårdt, og håber i finder ud af det.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Bergen
Indlæg: 7348
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 470
Likede indlæg: 11989

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf Bergen » 27. maj 2021, 23:28

Børn skal altså ikke have deres eget værelse.
Bare lidt for at nævne det. De må og kan godt dele.

Hvad siger din mand? Hvad tænker han om situationen?

Hvis du har brug for at tale med en udefra uforpligtende om din situation, så er Mødrehjælpen et god bud.
7
Hotlips.
Indlæg: 109
Tilmeldt: 6. maj 2021, 06:46
Kort karma: -2
Likede indlæg: 145

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf Hotlips. » 28. maj 2021, 01:28

Jeg synes ikke det lyder som om du er spor i tviv og hvis du ikke vil have det barn sp skal du selvfølgelig ikke have det.

At tale om at blive gravid og rent faktisk at stå med den streg der ,det er jo to meget forskellige ting ,og det forekommer jo folk skifter mening fra hvad de troede de ønskede når det rent faktisk er en realitet,dettror jeg ikke der er noget mærkeligt i.
2
Gravid og i tvivl
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2021, 20:29
Kort karma: 2
Likede indlæg: 15

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf Gravid og i tvivl » 28. maj 2021, 04:10

Tanten skrev:Hvor langt er du henne? Hvad siger din mand til det hele - og kender han til din ambivalens?


Jeg er kun lige 4+3’agtigt

Så det er helt nyt og der kan ske meget. Det betyde også at vi har tid nok til en beslutning.

Min mand er glad og vil meget gerne have et barn mere. Men synes at det er helt op til mig.
Men han støtter mig selvfølgelig i alt hvad jeg vil.

Det gør det også ekstra svært at være i tvivl når han er glad.
Men han kender til mine følelser og vi har snakket om det. Men han synes også lige vi skal vente et par uger og se om den overhovedet bliver hængende.
2
Gravid og i tvivl
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2021, 20:29
Kort karma: 2
Likede indlæg: 15

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf Gravid og i tvivl » 28. maj 2021, 04:11

Bergen skrev:Børn skal altså ikke have deres eget værelse.
Bare lidt for at nævne det. De må og kan godt dele.

Hvad siger din mand? Hvad tænker han om situationen?

Hvis du har brug for at tale med en udefra uforpligtende om din situation, så er Mødrehjælpen et god bud.


Tak. Jeg ved godt at de kan dele men åh det er svært.

Mødrehjælpen? Er det også for voksne gifte kvinder?
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9702

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf Tanten » 28. maj 2021, 05:25

Gravid og i tvivl skrev:
Bergen skrev:Børn skal altså ikke have deres eget værelse.
Bare lidt for at nævne det. De må og kan godt dele.

Hvad siger din mand? Hvad tænker han om situationen?

Hvis du har brug for at tale med en udefra uforpligtende om din situation, så er Mødrehjælpen et god bud.


Tak. Jeg ved godt at de kan dele men åh det er svært.

Mødrehjælpen? Er det også for voksne gifte kvinder?


Mødrehjælpen hjælper alle forældre og gravide.
3
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6684
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 872
Likede indlæg: 19064

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf Æble » 28. maj 2021, 05:31

Du nævner meget det praktiske. Hvad siger dine følelser? Hvilke følelser har du når du tænker på at få en baby (er der glæde?) og hvilke følelser har du når du tænker på at få en abort (er der lettelse?).

Jeg tror godt du ved inderst inde hvad du vil. Og du skal prøve at skrælle al praktik osv fra og kun mærke følelsen omkring din graviditet. Alt andet skal nok løse sig uanset hvilken vej du vælger at gå.

Held og lykke :kys:
5
Bergen
Indlæg: 7348
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 470
Likede indlæg: 11989

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf Bergen » 28. maj 2021, 05:56

Gravid og i tvivl skrev:
Bergen skrev:Børn skal altså ikke have deres eget værelse.
Bare lidt for at nævne det. De må og kan godt dele.

Hvad siger din mand? Hvad tænker han om situationen?

Hvis du har brug for at tale med en udefra uforpligtende om din situation, så er Mødrehjælpen et god bud.


Tak. Jeg ved godt at de kan dele men åh det er svært.

Mødrehjælpen? Er det også for voksne gifte kvinder?



Ja.
Mødrehjælpen er til rådighed for alle familier, mødre og fædre og gravide - og har stor erfaring med vejledning og samtaler for alle uanset baggrund.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf HappyPaww » 28. maj 2021, 06:42

Jeg synes du lige skal tage lidt tid og trække vejret et par uger. Mærk efter når du tager alt det praktiske ud af ligningen for det løser sig altid (og ja, børn kan sagtens dele værelse)...

Jeg kan kun fortælle at jeg har en bekendt der stod i lignende situation, valgte aborten, og nu fortryder den, og det har skabt nogle problemer i deres parforhold... Der var der manden der var mest tvivlede/vævende.
2
Gravid og i tvivl
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2021, 20:29
Kort karma: 2
Likede indlæg: 15

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf Gravid og i tvivl » 28. maj 2021, 07:44

HappyPaww skrev:Jeg synes du lige skal tage lidt tid og trække vejret et par uger. Mærk efter når du tager alt det praktiske ud af ligningen for det løser sig altid (og ja, børn kan sagtens dele værelse)...

Jeg kan kun fortælle at jeg har en bekendt der stod i lignende situation, valgte aborten, og nu fortryder den, og det har skabt nogle problemer i deres parforhold... Der var der manden der var mest tvivlede/vævende.


Jeg tror også at det rigtige er lige at vente et par uger og se om det overhovedet bliver siddende. Vores historik er jo at de ikke rigtig bliver hængende over 6-8 uger.
Måske det også spiller ind. Altså hvordan kan man synes noget når man ikke ved om det reelt set er noget.

Min mand sagde lige her til morgen at han er altså glad og med vores unger kan det kun blive godt med flere.
0
Hotlips.
Indlæg: 109
Tilmeldt: 6. maj 2021, 06:46
Kort karma: -2
Likede indlæg: 145

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf Hotlips. » 28. maj 2021, 10:08

Gravid og i tvivl skrev:
HappyPaww skrev:Jeg synes du lige skal tage lidt tid og trække vejret et par uger. Mærk efter når du tager alt det praktiske ud af ligningen for det løser sig altid (og ja, børn kan sagtens dele værelse)...

Jeg kan kun fortælle at jeg har en bekendt der stod i lignende situation, valgte aborten, og nu fortryder den, og det har skabt nogle problemer i deres parforhold... Der var der manden der var mest tvivlede/vævende.


Jeg tror også at det rigtige er lige at vente et par uger og se om det overhovedet bliver siddende. Vores historik er jo at de ikke rigtig bliver hængende over 6-8 uger.
Måske det også spiller ind. Altså hvordan kan man synes noget når man ikke ved om det reelt set er noget.

Min mand sagde lige her til morgen at han er altså glad og med vores unger kan det kun blive godt med flere.


Måske spiller skrækken for at håbe ind,den kan være grum at stå med.
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17046
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1079
Likede indlæg: 21281

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf Misantropen » 28. maj 2021, 15:02

Har du fået bearbejdet sorgen og tabet ved de to aborter?

Jeg ved ikke om det er noget Mødrehjælpen kan hjælpe med.
2
Gravid og i tvivl
Indlæg: 10
Tilmeldt: 27. maj 2021, 20:29
Kort karma: 2
Likede indlæg: 15

Re: Gravid og i tvivl

Indlægaf Gravid og i tvivl » 28. maj 2021, 19:02

Misantropen skrev:Har du fået bearbejdet sorgen og tabet ved de to aborter?

Jeg ved ikke om det er noget Mødrehjælpen kan hjælpe med.


Ja det har jeg. Vi fik snakket rigtig fint om det og fik lagt det på den hylde det skulle være.
Og jeg havde også affundet mig med og fundet ro i at vi “bare” skulle være en familie på 4.

Det er ekstra svært/forvirrende med denne graviditet er at det seriøst var sidste udkald for at der ikke skulle være for stor aldersforskel på ungerne og at vi ikke skulle blive for gamle.
0

Tilbage til "Graviditet"