Frygtelig situation - uventet gravid

Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2877
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5615

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Luffegås » 18. jun 2022, 18:01

Sorenspige skrev:Luffegås, jeg forstår simpelthen ikke din sætning omkring bortadoption af danske børn.


Du kan jo f.eks. se statistik og aktuel venteliste kontra hvormange der vil adoptere: https://ast.dk/naevn/adoptionsnaevnet/u ... adoptioner

Og så f.eks. en artikel som denne, jeg husker jeg fandt flere dengang, det var i 2015. https://www.berlingske.dk/danmark/barnl ... k-adoption
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. jun 2022, 18:14

Luffegås skrev: Vi finder indimellem uanet styrke, mod, og overskud, når vi står i svære situationer.

Med al respekt for at dele ud af noget meget personligt, men du skriver meget om abort, en mulighed TS ikke har. Jeg forstår ikke helt relevansen ift den problematik hun står i?
13
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. jun 2022, 18:24

TS- det lyder virkelig voldsomt at pludselig stå i den situation som du gør. Mit bedste råd må være at takke ja til al den den konsultation du kan få med læger, jordmødre osv. Jeg ved ikke hvor du er i dit liv med arbejd eller studie, men ræk ud. Træk din ekskæreste med ind i processen så meget som du har lyst og overskud til. Træk på familie og venner og tag imod al den støtte du kan få.

Det er nemt at sige herfra og lige nu, men det skal nok gå. Det skal det. Uden tvivl. Men det hele ER voldsomt lige nu. Men det hele skal nok gå og det skal nok blive godt uanset hvad der sker.
5
Bergen
Indlæg: 7348
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 470
Likede indlæg: 11989

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Bergen » 18. jun 2022, 18:50

Julie2289 skrev:Jeg skal til scanninger og samtaler med jordemor her i løbet af ugen. Jeg vil få rådgivning og vejledning ift hvad der er af hjælp. Der er vidst forskellige fagpersoner jeg kan snakke med


Du vil skulle igennem forskellige undersøgelser for at sikre dig og dit ufødte barnbedst muligt. Det vil varetages af primært læger og jordemødre. Du kan også bede kommunen om støtte.

Dertil kontakt Mødrehjælpen mandag. De er eksperter på at vejlede dig - uanset, hvad dine tanker er omkring bortadoption eller etablere en familie.

Dertil vi vil kunne vende tanker med dig herinde. Der er mange, der gerne vil hjælpe dig - det er blot at række ud.
3
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf pinkmoon » 18. jun 2022, 19:15

Hvis du tidligere har været åben overfor tanken om børn, så behøver det måske ikke være verdens undergang?

Klart du er chokeret, og det er meget uventet og pludseligt – Men du har 2,5 måned til at blive praktisk og mentalt klar og det lyder til at have noget støtte og bagland der kan hjælpe.

Måske det ligefrem kan ende med at være noget glædeligt når tanken lige er landet.
6
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 19. jun 2022, 06:03

pinkmoon skrev:Hvis du tidligere har været åben overfor tanken om børn, så behøver det måske ikke være verdens undergang?

Klart du er chokeret, og det er meget uventet og pludseligt – Men du har 2,5 måned til at blive praktisk og mentalt klar og det lyder til at have noget støtte og bagland der kan hjælpe.

Måske det ligefrem kan ende med at være noget glædeligt når tanken lige er landet.


Jeg må indrømme i dag at jeg mærker nogle følelser. Det er jo et lillebitte barn der bare skal elskes. Ikke at jeg havde ønsket situationen men jeg er nok begyndt mentalt at indstille mig på det. Jeg har altid været lidt min egen og har haft identitet i bare at være lidt speciel og gå op i dyr og elske dem. Og nu en helt anden.
21
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf billiebean » 19. jun 2022, 06:59

Har du mulighed for støtte i hverdagen fx familie eller gode venner? Jeg tror det er det vigtigste ifht at springe ud i at blive mor (hvilket også er en kæmpe gave :)).
0
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf pinkmoon » 19. jun 2022, 08:48

Julie2289 skrev:
pinkmoon skrev:Hvis du tidligere har været åben overfor tanken om børn, så behøver det måske ikke være verdens undergang?

Klart du er chokeret, og det er meget uventet og pludseligt – Men du har 2,5 måned til at blive praktisk og mentalt klar og det lyder til at have noget støtte og bagland der kan hjælpe.

Måske det ligefrem kan ende med at være noget glædeligt når tanken lige er landet.


Jeg må indrømme i dag at jeg mærker nogle følelser. Det er jo et lillebitte barn der bare skal elskes. Ikke at jeg havde ønsket situationen men jeg er nok begyndt mentalt at indstille mig på det. Jeg har altid været lidt min egen og har haft identitet i bare at være lidt speciel og gå op i dyr og elske dem. Og nu en helt anden.


Når den, på den måde mod alle odds vil være her, så er det måske bare meningen at I skal være sammen jer to.
1
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 19. jun 2022, 08:56

pinkmoon skrev:
Julie2289 skrev:
pinkmoon skrev:Hvis du tidligere har været åben overfor tanken om børn, så behøver det måske ikke være verdens undergang?

Klart du er chokeret, og det er meget uventet og pludseligt – Men du har 2,5 måned til at blive praktisk og mentalt klar og det lyder til at have noget støtte og bagland der kan hjælpe.

Måske det ligefrem kan ende med at være noget glædeligt når tanken lige er landet.


Jeg må indrømme i dag at jeg mærker nogle følelser. Det er jo et lillebitte barn der bare skal elskes. Ikke at jeg havde ønsket situationen men jeg er nok begyndt mentalt at indstille mig på det. Jeg har altid været lidt min egen og har haft identitet i bare at være lidt speciel og gå op i dyr og elske dem. Og nu en helt anden.


Når den, på den måde mod alle odds vil være her, så er det måske bare meningen at I skal være sammen jer to.


Det er følelser for mit barn :)
2
pinkmoon
Indlæg: 1726
Tilmeldt: 12. jan 2020, 14:59
Kort karma: 193
Likede indlæg: 6882

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf pinkmoon » 19. jun 2022, 09:05

Julie2289 skrev:
pinkmoon skrev:
Julie2289 skrev:
pinkmoon skrev:Hvis du tidligere har været åben overfor tanken om børn, så behøver det måske ikke være verdens undergang?

Klart du er chokeret, og det er meget uventet og pludseligt – Men du har 2,5 måned til at blive praktisk og mentalt klar og det lyder til at have noget støtte og bagland der kan hjælpe.

Måske det ligefrem kan ende med at være noget glædeligt når tanken lige er landet.


Jeg må indrømme i dag at jeg mærker nogle følelser. Det er jo et lillebitte barn der bare skal elskes. Ikke at jeg havde ønsket situationen men jeg er nok begyndt mentalt at indstille mig på det. Jeg har altid været lidt min egen og har haft identitet i bare at være lidt speciel og gå op i dyr og elske dem. Og nu en helt anden.


Når den, på den måde mod alle odds vil være her, så er det måske bare meningen at I skal være sammen jer to.


Det er følelser for mit barn :)


Det var også barnet jeg mente.

Det er da lidt af et lille mirakel, at du er blevet gravid på trods af manglende menstruation, og den har gemt sig længe nok til der ikke er andre valg. Måske er det bare meant to be :)
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2877
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5615

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Luffegås » 19. jun 2022, 09:57

FormerlyKnownAs skrev:
Luffegås skrev: Vi finder indimellem uanet styrke, mod, og overskud, når vi står i svære situationer.

Med al respekt for at dele ud af noget meget personligt, men du skriver meget om abort, en mulighed TS ikke har. Jeg forstår ikke helt relevansen ift den problematik hun står i?

Min pointe var tankerne... Hun efterspørger tankerne, og hun nævner bortadoption som mulighed (det var andre end mig der nævnte muligheden for senabort før hun skrev 29. uge.). Man behøver ikke tage alt hvad andre læser og overfører det som 1 til 1.... Man kan også lige tænke det måske mere var tankerne jeg beskrev der var meningen og ikke den praktikalitet der ligger i at vælge mellem abort eller liv. Min pointe var mere hvordan man gør sig tanker
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. jun 2022, 12:22

Luffegås skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Luffegås skrev: Vi finder indimellem uanet styrke, mod, og overskud, når vi står i svære situationer.

Med al respekt for at dele ud af noget meget personligt, men du skriver meget om abort, en mulighed TS ikke har. Jeg forstår ikke helt relevansen ift den problematik hun står i?

Min pointe var tankerne... Hun efterspørger tankerne, og hun nævner bortadoption som mulighed (det var andre end mig der nævnte muligheden for senabort før hun skrev 29. uge.). Man behøver ikke tage alt hvad andre læser og overfører det som 1 til 1.... Man kan også lige tænke det måske mere var tankerne jeg beskrev der var meningen og ikke den praktikalitet der ligger i at vælge mellem abort eller liv. Min pointe var mere hvordan man gør sig tanker


Jeg spørger fordi jeg ikke forstår Ellers ville mit indlæg være formålsløst.

Dit input kom efter hun skrev at hun var i uge 29 og kredsede meget om abort. Jeg forstod simpelthen ikke sammenhæng og hensigt jf. det at hun netop havde skrevet 29. Så sent har jeg ikke hørt nogle lande i nærheden tilbyde abort.

Hun spørger iøvrigt om nogen har stået i situationen.
Senest rettet af FormerlyKnownAs 19. jun 2022, 13:24, rettet i alt 1 gang.
1
Bergen
Indlæg: 7348
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 470
Likede indlæg: 11989

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Bergen » 19. jun 2022, 12:36

Hvordan forholder din x kæreste sig?

Tager han ansvar for situationen og byder ind med støtte?

Du nævner din søster. Har du talt om hende om, hvorden du har det?
1
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 19. jun 2022, 14:38

Min familie og venner er meget støttende men min familie er bekymrede. Jeg har som sagt ikke haft et brændende ønske om børn og havde egentlig lagt det på hylden da jeg altid har haft svært ved at opnå cyklus og derved graviditet. De tænker ikke jeg kan alene. Jeg er født med nogle fysiske skavanker og derved også nedsat jobeffektivitet (er fleksjobber). Mit hoved fejler ikke noget og jeg mangler heller ikke empati eller indlevelse. Men det er jo frygtelig hårdt og nedslidende at have et barn alene – og der skal man have overskud uden at knække. Og det er de bekymrede for for barnet skal jo også have det godt.
Vi har snakket om frivillig anbringelse eller åben adoption. Er der nogle af jer der har stået i den situation?
Jeg er naturligvis frygtelig sorgfuld af situationen. Og hvordan jeg end vender og drejer det, så har jeg en lille dreng i min mave jeg allerede elsker.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13043
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2866
Likede indlæg: 28100

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. jun 2022, 14:44

En ting ad gangen.

Tag fat i mødrehjælpen og få vejledning.
Har du en sagsbehandler nu når du er fleksjobber? Tag fat i vedkommende, hvad er dine muligheder for barsel, hvad er dine økonomiske muligheder?

Tag fat i familie-et-eller forvaltning og tal med dem om dine muligheder. Kan en ekstern aflastningsfamilie være en mulighed?

Hvis du, og du alene skal tage det valg, vælger at beholde barnet i hvor høj grad kan dit netværk støtte dig? Kan du have aflastningsdage af barnet hos familie?

I Danmark gør man meget for at hjælpe familier og børnene med at være samme, have støtte- praktisk og økonomisk.

At opgive et levende barn tror jeg helt ærligt ikke er “bare lige”. Du er nødt til for din egen skyld at undersøge alle muligheder og tale med alle.

Jeg føler meget med dig. Det er en frygtelig svær situation.
7

Tilbage til "Graviditet"