Frygtelig situation - uventet gravid

Bergen
Indlæg: 7359
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 471
Likede indlæg: 12002

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Bergen » 17. jun 2022, 17:44

Gå til lægen. Få en akuttid på mandag. Det eg det absolut mest fornuftige at gøre.
7
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15258

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Zonta » 17. jun 2022, 17:58

Vær obs på, at hvis du er meget langt henne, så kan en graviditetstest godt være negativ selvom du er gravid. Niveauet af HCG falder typisk efter 3 måneder og derefter oplever nogle gravide, at de ikke længere kan lave en positiv test selvom de er gravide.

Ville helt 100 ringe til egen læge og få en akuttid på mandag.
7
J, juli 2018.
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 17. jun 2022, 20:11

Jeg tager en test så snart jeg er hjemme i morgen. Jeg har også væske fra den ene brystvorte hvilket jeg aldrig har haft før. Egentlig ret meget
0
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 17. jun 2022, 20:14

Kan man mon ringe til vagtlægen og må komme igennem der? Til undersøgelse
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5117
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 504
Likede indlæg: 9915

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Tilly » 17. jun 2022, 20:23

Julie2289 skrev:Kan man mon ringe til vagtlægen og må komme igennem der? Til undersøgelse

Nej det synes jeg ikke man kan bruge en vagtlæges tid på, du er jo ikke akut syg.

Tag en graviditetstest og bestil tid ved din egen læge mandag.
11
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24609

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Moxy-lady » 17. jun 2022, 20:26

Jeg ville nok skide hul i hvor jeg var henne, og skaffe en graviditetstest med det samme. Bare for afklaring.

Men hvad har du gjort hidtil? Hvis du ikke har brugt prævention og har haft et aktivt sexliv?
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9669
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 29314

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Sangius » 17. jun 2022, 20:31

Zonta skrev:Vær obs på, at hvis du er meget langt henne, så kan en graviditetstest godt være negativ selvom du er gravid. Niveauet af HCG falder typisk efter 3 måneder og derefter oplever nogle gravide, at de ikke længere kan lave en positiv test selvom de er gravide.

Ville helt 100 ringe til egen læge og få en akuttid på mandag.


Så meget ville jeg ikke mene HCG falder. Det falder vist ikke til under 6000?
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 17. jun 2022, 20:32

Moxy-lady skrev:Jeg ville nok skide hul i hvor jeg var henne, og skaffe en graviditetstest med det samme. Bare for afklaring.

Men hvad har du gjort hidtil? Hvis du ikke har brugt prævention og har haft et aktivt sexliv?


Jeg har brugt kondom med dem som jeg ikke har været i fast forhold med.
0
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 17. jun 2022, 20:37

Lycka skrev:Er der en grund til at du ikke har kunne skaffe en graviditetstest nu og her?


Jeg er på ferie i udlandet og er bange for at de ikke er gode nok. Jeg lander i DK i morgen middag
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9669
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1359
Likede indlæg: 29314

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Sangius » 17. jun 2022, 20:39

Julie2289 skrev:
Lycka skrev:Er der en grund til at du ikke har kunne skaffe en graviditetstest nu og her?


Jeg er på ferie i udlandet og er bange for at de ikke er gode nok. Jeg lander i DK i morgen middag


De er det samme verden over. Det sagt, så kan du ikke bruge informationen til noget før du er i DK. :)
Senest rettet af Sangius 17. jun 2022, 20:39, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7506
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1769
Likede indlæg: 24609

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Moxy-lady » 17. jun 2022, 20:39

Julie2289 skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg ville nok skide hul i hvor jeg var henne, og skaffe en graviditetstest med det samme. Bare for afklaring.

Men hvad har du gjort hidtil? Hvis du ikke har brugt prævention og har haft et aktivt sexliv?


Jeg har brugt kondom med dem som jeg ikke har været i fast forhold med.


Men... Har i så gjort noget med at din eks ikke kom oppe i dig, eller haft sex når du ikke har haft ægløsning (tænker jeg er svært hvis din cyklus er fucked)? Eller har du og din eks været sådan "sker det så sker det?"
Jeg tænker bare... Det kan da umuligt være første pregnancy scare? igen, jeg forsøger ikke at tvære i det, og jeg ville seriøst være den første til at støtte op om at du havde en upser eller whatever. Jeg er totalt for at kvinder gør hvad de vil med deres kroppe. Men jeg forstår bare ikke hvordan man har kunnet leve sådan (haft regelmæssig sex med en partner uden beskyttelse og uden at ønske barn) uden overhovedet at overveje at man måske skal tjekke om man er gravid bare indimellem, når man nu ikke har noget andet (menstruation) at gå ud fra. Jeg har stor respekt for din ærlighed og synes det er fedt at du bare svarer på folks spørgsmål - jeg forstår det bare ikke. At all.
13
My world 12-10-18 :lun:
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 17. jun 2022, 20:45

Moxy-lady skrev:
Julie2289 skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg ville nok skide hul i hvor jeg var henne, og skaffe en graviditetstest med det samme. Bare for afklaring.

Men hvad har du gjort hidtil? Hvis du ikke har brugt prævention og har haft et aktivt sexliv?


Jeg har brugt kondom med dem som jeg ikke har været i fast forhold med.


Men... Har i så gjort noget med at din eks ikke kom oppe i dig, eller haft sex når du ikke har haft ægløsning (tænker jeg er svært hvis din cyklus er fucked)? Eller har du og din eks været sådan "sker det så sker det?"
Jeg tænker bare... Det kan da umuligt være første pregnancy scare? igen, jeg forsøger ikke at tvære i det, og jeg ville seriøst være den første til at støtte op om at du havde en upser eller whatever. Jeg er totalt for at kvinder gør hvad de vil med deres kroppe. Men jeg forstår bare ikke hvordan man har kunnet leve sådan (haft regelmæssig sex med en partner uden beskyttelse og uden at ønske barn) uden overhovedet at overveje at man måske skal tjekke om man er gravid bare indimellem, når man nu ikke har noget andet (menstruation) at gå ud fra. Jeg har stor respekt for din ærlighed og synes det er fedt at du bare svarer på folks spørgsmål - jeg forstår det bare ikke. At all.


Jeg har skam brugt p-piller indimellem :) men jeg har været i gode lange forhold hvor det har ville været en glæde hvis det var. Og så har jeg nok naivt været overbevist om at det bare ikke kunne ske. For aldrig mens-aldrig ægløsning. Dem jeg var i forhold med har alle børn nu.

Men jeg har som sagt brugt kondom med dem der har været dates/ons osv
1
Julie2289
Indlæg: 83
Tilmeldt: 6. apr 2020, 14:42
Kort karma: 8
Likede indlæg: 91

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Julie2289 » 17. jun 2022, 20:48

Julie2289 skrev:
Moxy-lady skrev:
Julie2289 skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg ville nok skide hul i hvor jeg var henne, og skaffe en graviditetstest med det samme. Bare for afklaring.

Men hvad har du gjort hidtil? Hvis du ikke har brugt prævention og har haft et aktivt sexliv?


Jeg har brugt kondom med dem som jeg ikke har været i fast forhold med.


Men... Har i så gjort noget med at din eks ikke kom oppe i dig, eller haft sex når du ikke har haft ægløsning (tænker jeg er svært hvis din cyklus er fucked)? Eller har du og din eks været sådan "sker det så sker det?"
Jeg tænker bare... Det kan da umuligt være første pregnancy scare? igen, jeg forsøger ikke at tvære i det, og jeg ville seriøst være den første til at støtte op om at du havde en upser eller whatever. Jeg er totalt for at kvinder gør hvad de vil med deres kroppe. Men jeg forstår bare ikke hvordan man har kunnet leve sådan (haft regelmæssig sex med en partner uden beskyttelse og uden at ønske barn) uden overhovedet at overveje at man måske skal tjekke om man er gravid bare indimellem, når man nu ikke har noget andet (menstruation) at gå ud fra. Jeg har stor respekt for din ærlighed og synes det er fedt at du bare svarer på folks spørgsmål - jeg forstår det bare ikke. At all.


Men jeg forstår udemærket du undrer dig og tænker dit. Jeg har nok bare stolet for meget på min krop.
0
Bergen
Indlæg: 7359
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 471
Likede indlæg: 12002

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Bergen » 17. jun 2022, 20:56

Julie2289 skrev:Kan man mon ringe til vagtlægen og må komme igennem der? Til undersøgelse


Nej. De vil henvise til egen læge.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8552
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1301
Likede indlæg: 15258

Re: Frygtelig situation - uventet gravid

Indlægaf Zonta » 17. jun 2022, 21:14

Sangius skrev:
Zonta skrev:Vær obs på, at hvis du er meget langt henne, så kan en graviditetstest godt være negativ selvom du er gravid. Niveauet af HCG falder typisk efter 3 måneder og derefter oplever nogle gravide, at de ikke længere kan lave en positiv test selvom de er gravide.

Ville helt 100 ringe til egen læge og få en akuttid på mandag.


Så meget ville jeg ikke mene HCG falder. Det falder vist ikke til under 6000?

Der må jeg være dig svar skyldig. Jeg har bare hørt om kvinder, der stoppede med at kunne lave positive tests og derfor ville jeg i TS' tilfælde ikke bare nøjes med en test og stole på det resultat.
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Graviditet"