Gravid efter mislykket graviditet

Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 18. mar 2016, 12:48

Ja, som overskriften siger er jeg gravid efter at have mistet. Min lille dreng var syg og jeg mistede graviditeten i 14. uge i oktober.

Er så heldig at være gravid igen så hurtigt, men er bare slet ikke glad. Vil ikke være med i terminsgruppen og ikke glæde mig, for føler ikke jeg er rigtig gravid før vi får afklaret om dette barn er rask.

Går bare og venter på om 7 uger at få besked om jeg skal have et barn eller igang med 2. runde af mit livs mareridt.

Ved ikke helt hvad jeg vil med tråden, måske bare dele lidt (pive) uden at være med i terminsgruppen, som jo er for dem der er 'rigtig' gravide.

Var til lægen idag og alt ser normalt ud. Så det er jo et godt skridt på vejen.

Dde næste 6-7 uger må gerne gå lidt tjept. Skal også der forbi min terminsdato, det ser jeg ikke frem til.

Er der nogen der har stået i en lignende situation og har nogle gode råd til hvordan jeg undgår at blive totalt gak de næste 7 uger?
1
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Kirstenkp » 18. mar 2016, 12:53

Jeg har stået i præcis samme situation. Og jeg havde det som dig......
For mig var det faktisk en stor hjælp at acceptere at sådan var mine følelser, og jeg fortalte til alle der gad høre på mig, at jeg ikke turde tro på det og glæde mig....

Jeg blev scannet et par gange inden nakkefold, og det hjalp også. Men kun en dag eller to, så kørte fantasien igen!

Efter nakkefoldsscanninger havde jeg det egentlig rigtig godt indtil lige inden fødsel, hvor alle katastrofetankerne igen meldte sig. Men alt forsvandt jo som dug for solen da den lille perfekte unge blev født :-)

Så har ikke så mange gode faktisk, prøv at acceptere du ikke kan have den ubekymrede glæde, men at det derfor jo går godt i langt de fleste tilfælde.....
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Bøtte » 18. mar 2016, 13:24

Åh æble :ae:
Er ked af du slet ikke kan nyde det?
Har du fået talt med en psykolog om tabet af jeres lille dreng?
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf primle » 18. mar 2016, 14:53

Jeg har mistet to gange. Har ikke nået lige så langt som dog og har ikke vidst kønnet osv. Er også gravid igen og er i uge 17. Det føles ikke som første gang, hvor alt var godt og jeg ikke havde erfaringen at det kunne gå galt.

Jeg tror, at når man har været der, så sidder det i én, og en ny graviditet bliver bare (efter al sandsynlighed) ikke den samme lykkelige begivenhed som den kunne være.

Jeg har været til tre scanninger nu. Alt ser fint ud. Men jeg tænker alligevel, hvad nu med den næste? Er det dér jeg får at vide, at alt ikke er som det skal være?

Forsøger at acceptere at det er sådan jeg har det i stedet for at dunke mig selv oveni hovedet. Men jeg glæder mig til at mærke liv hver dag og på den måde forhåbentlig blive lidt mere tryg og rolig ved det hele.
1
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf godtnavn » 18. mar 2016, 16:31

Har intet klogt at sige, andet end at jeg er virkelig ked af at høre det :ae: Jeg er bange for jeg også kun vil se mig som "potentiel gravid" når jeg bliver gravid igen, tror ikke jeg vil turde tro på det før jeg er forbi de 12 uger igen.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Sangius » 18. mar 2016, 17:01

Jeg tabte min første graviditet i 7. uge.
Nu er jeg gravid igen, og er i 11. uge nu. Jeg skal dog først til nakkefoldscanning i 14. uge (13+3).
Jeg har haft det svært med min graviditet. Har ikke rigtig været glad for det, og kan mærke, at jeg egentlig ikke tror på, at jeg til oktober har et barn.
Første gang jeg var gravid var jeg glad, forventningsfuld og lykkelig. Nu er jeg bare træt, tvær og har svært ved at forholde mig til noget, som jeg kan mærke jeg virkelig forsøger ikke at forholde mig for meget til... Hvis det giver mening.

Tør ikke rigtig 'holde af' den her graviditet, og så får jeg dårlig samvittighed over det. Har allerede set en lille fin baby-blyp ligge og rykke med hoved og arme, her for to uger siden. Men stadigvæk har jeg det mærkeligt med det hele.

Jeg håber det bliver bedre efter nakkefoldsscanningen, og når jeg begynder at få lidt mave.

Jeg synes det du har været igennem er helt forfærdeligt. :(
Jeg mistede jo meget før dig, og jeg synes det hele har været en ret forfærdelig oplevelse. Det har suget glæden ud af projekt-baby.

Så jeg forstår 100%. Og de første uger her er ulideligt lange, så håber du klarer det godt og uden alt for meget tankemylder.

Cyber-kram herfra. :kram:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 18. mar 2016, 22:41

Tak for jeres søde svar. Ja det er som godtnavn siger, at være "potentielt gravid".

Jeg har været i psykologforløb omkring tabet, stoppede her sidst i januar. Har overvejet at tage et par samtaler mere nu her, men altså det jeg har behov for er at få afklaring og det kan hun ikke give mig.

Det er et slags tab af uskyld, hvor jeg de andre gange har været lalleglad og med en naiv tro på at alt går godt. Og sådan bør det være. Sådan er det bare ikke for mig denne gang. Det er jeg godt nok også ked af at have mistet.

Men det er jo den eneste vej til vores store ønske, og hvis alt går godt, så er det helt sikkert det hele værd. Men hvis ikke det går godt, ja så ved jeg ikke hvad der sker.

Har ikke lyst til at fortælle det til nogen. Kan ikke magte at de skal blive glade og sige tillykke. På den anden side har jeg brug for mit netværk i en svær tid og vil få rigtig meget brug for dem hvis det går galt igen.

Igen tak for jeres svar, er ked af at så mange har prøvet at miste :( Men det er jo desværre naturens gang at en relativt stor del af graviditeter ikke bliver til et barn.
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Marigold » 21. mar 2016, 21:27

Sender dig en masse kærlige tanker, æble. Og vil glæde mig til den dag du får ro og vished og kommer med i terminstråden. For det SKAL ende godt denne gang.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 22. mar 2016, 06:38

Tak, Marigold :kys:

Jeg har det stadig på samme måde, sådan med distance til det. Har været til lægen og alt så fint ud, men han kunne jo ikke fortælle mig det jeg har brug for at vide.

Vil gerne være med i terminstråden, ligenu kan jeg bare ikke tage del i den almindelige babysnak og forventningsglæde. Er ved at tage mod til mig ;)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 4. apr 2016, 14:58

Nu er jeg nået "så langt" at vi jan begynde at planlægge.

Vandrejournal hos egen læge denne uge
Tidlig scanning på Herlev næste uge
NIPT ugen efter
NF ugen efter samt svar på NIPT

Så nu sker det noget hver uge ind til vi har fået afklaring. Og hvis alt går som det skal, så har jeg lovet mig selv at jeg SKAL begynde at glæde mig.

4 uger tilbage :kryds:
6
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Marigold » 5. apr 2016, 07:38

Tæller ned sammen med dig og tænker SÅ meget på dig. Du fortjener alt godt :)
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 5. apr 2016, 08:29

Tak Marigold :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 14. apr 2016, 14:38

Var til scanning idag. Der var ingen hjerteaktivitet. Jeg skulle være 9+4 og fostret var 9+1 så det er sket indenfor de sidste par dage.

Er helt tom :trist:
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Elfenben » 14. apr 2016, 14:49

Åh nej, Æble!!! :( hvor er det forfærdeligt og svært at forstå det skulle gå sådan. Kæmpeknus og mange tanker
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Bøtte » 14. apr 2016, 15:29

Årh Æble det er ikke fair. Det gør mig ondt :ae: :ae:
0

Tilbage til "Graviditet"