Gravid efter mislykket graviditet

godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf godtnavn » 8. sep 2016, 17:46

Æble skrev:
godtnavn skrev:Skal du have taget moderkagebiopsi ligegyldigt hvad grundet sidste gang? Eller er det kun hvis scanningen ikke ser fin ud?


Jeg bestemmer selv. Men nu med to graviditeter med i alt tre kromosomfejl, så vil jeg gerne have det afklaret og ikke bare screenes.


Jeg tænker bare om der ikke er abortrisiko med den test? Men forstår godt du gerne vil have klart svar, du har ikke overvejet nifty? Ved nogle sygehuse giver den gratis hvis man spørg efter den, eller, det har en af mine "veninder" i hvert fald haft held med selvom det ikke var det de foreslog som det første (tror hun hørte til Roskilde, i hvert fald et elelr andet hospital deromkring). Ved dog ikke om den test er lige så sikker, for jeg valgte ikke at sætte mig for meget ind i det inden min nakkefold, fordi det sikkert havde gjort mig mere bekymret end godt var.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 8. sep 2016, 17:53

Jo der er 1% abortrisiko. Havde besluttet mig for nipt sidst, men fik jo svar efter aborten at barnet også havde en kromosomfejl som nipt ikke vil fange. Tror jeg vil gå og være rædselsslagen hele vejen hvis jeg ikke får det undersøgt og ønsker ikke at få et handikappet barn hvis det r mulighed for at forhindre det.
Senest rettet af Æble 8. sep 2016, 17:56, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 8. sep 2016, 17:55

Nipt fanger 98% hvor nf fanger 80%. Men nipt kigger kun efter de tre trisomier og evt kønskromosomer. Biopsi er 100% sikker og tester for en lang række kromosomfejl.
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf godtnavn » 8. sep 2016, 18:03

Ja okay, hvis den ikke tester for alt og ikke for det der var galt sidst vil den jo ikke give nogen former for ro. Troede abortrisikoen var større, men 99% chance for alt går godt er jo rigtig godt!

Glæder mig til at du får svaret om at babyen er helt rask denne gang :lun:
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 8. sep 2016, 18:34

Ja og en relativ stor del af de 1% er fostre der viser sig at være syge (og ville gå til alligevel).

Nu har jeg jo prøvet det en gang og det var en skrækkelig oplevelse, men det gik godt selvom fostret var sygt. Og det er samme læge der skal foretage indgrebet. Er da ræd for risikoen, men nok mere ræd for svaret.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Bøtte » 15. sep 2016, 07:11

Er der noget med du skal scannes i dag? :kys:
1
Brugeravatar
Marigold
Indlæg: 431
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:22
Kort karma: 150
Likede indlæg: 396

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Marigold » 15. sep 2016, 16:47

Hej sødeste Æble. Sender dig lige 1000 gode tanker. Håber alt det bedste for dig.
1
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 15. sep 2016, 20:59

Bøtte skrev:Er der noget med du skal scannes i dag? :kys:


:kys: Blev scannet i går. Alt var fint. Så er nu officielt længere end sidst. :banan:

Blev ikke lettet bagefter, men bange. For hver dag er der mere at tabe og næste skridt er nu moderkagebiopsi. Frygtelig undersøgelse, risiko for abort og det allerværste: ventetiden hvor de måske eller måske ikke ringer og giver en dårlig besked. Fuck det er skræmmende :/ :trist:

Prøver at holde fast i at risikoen er lille. Men det er meget skræmmende at stå overfor den undersøgelse. Ville gerne lægges i koma og vækkes om en måned med svar.

:kryds:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Bøtte » 15. sep 2016, 21:14

Dejligt at alt er godt :kys: :banan:

Jeg forstår dog virkelig godt. Det er jo ikke småting det her handler om. Det er jo for filan noget der ændrer hele ens liv. Og da især når det er 'sidste chance'.
Det er helt naturligt at reagere som du gør.

Jeg håber på, tror på og krydser fingre for at denne lille fidus er både stærk og rask, så du kan få lov at få et barn mere :lun:
1
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf godtnavn » 26. sep 2016, 09:25

Nu må du da være forbi de 11 uger, har du fået taget moderkagebiopsi? Håber du snart får et godt svar :kys:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 26. sep 2016, 14:39

godtnavn skrev:Nu må du da være forbi de 11 uger, har du fået taget moderkagebiopsi? Håber du snart får et godt svar :kys:


:kys:

11+2 :rock:

Biopsi i morgen :mellow:

Er så bange. Bange for at der ikke er liv. Bange for at der sker noget under biopsien. Bange for at de ikke kan tage prøven. Bange for at gå bagefter og være nervøs hver gang telefonen ringer. Bange for at miste pga biopsien. Bange for det indledende svar. Bange for det endelige svar.

Puha.

Og så bagefter, for håber selvfølgelig på der bliver et bagefter, så skal jeg arbejde på at tro på det og få kontakt med den her graviditet. Jeg har så meget forsøgt at skubbe det væk, føler det er et helt forkvaklet forhold jeg har til den her graviditet. Heldigt der er 5-6 mdr til at komme tilbage på sporet.

:kryds:
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf godtnavn » 26. sep 2016, 15:14

Jeg krydser alt hvad der krydses kan! Det skal nok gå godt, andet ville simpelthen være for unfair! Hvor lang tid går der før du får svar? Du skal ikke frygte telefonen ringer, men glæde dig til den gør og du får at vide alt er godt :kys:

Forstår godt det med at skulle få kontakt til graviditeten, jeg er først de sidste par dage begyndt at erkende at der sgu kommer et barn ud af det her, før har jeg haft en tanke ala "ja det er smukt at der vokser et barn inde i mig, men det dør jo før det kommer ud". Så jeg har haft svært ved at dele andres glæde over at jeg er gravid, fordi jeg ikke har troet det ville ende med et barn. Det tror jeg på nu, selvom jeg godt ved det stadig kan gå galt, så gør det det ikke, der kommer et barn denne gang.

Du har jo mistet flere gange end mig, så forstår virkelig godt hvis du har det endnu mere sådan. Men heldigvis er der stadig 29 uger hvor dit barn skal vokse inde i maven så du kan nå at knytte dig tild et og tro på det inden fødslen, det skal nok komme!
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 26. sep 2016, 15:28

Tak :kys:

Jeg håber ikke de ringer, for det gør de kun hvis der er noget galt. Ellers sender de et brev (snail mail) Virkelig underligt system.

Får indledende svar (de 3 hyppigste kromosomfejl) efter 3 dage, så det er fredag (med mindre posten er forsinket) og endeligt svar (antal og struktur på kromosomerne) efter 14 dage.

Har fået mine laboratietal fra min doubletest. Ved godt det hele skal sammenholdes, men sidst var der kun 1 parameter der indikerede at der var noget galt, alt andet inkl nakkefold og næseben var normalt. Og kan se at denne parameter ser ud til at være i normalimrådet denne gang. Ved godt at det er at gribe efter halmstrå, men er nu alligevel lidt glad for min blodprøve.
0
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf godtnavn » 26. sep 2016, 15:36

Ja okay så skal de bare lade vær med at ringe :lol:

Var det en af de hyppigste der var galt sidst? Altså bliver du rolig efter svaret på fredag eller skal du gå 14 dage før du er sikker på det ikke er det samme som sidst?

Og det er da fantastisk at det parameter der slog ud sidst ser normalt ud nu, jeg tror på det :banan:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Gravid efter mislykket graviditet

Indlægaf Æble » 26. sep 2016, 16:14

Ja de ringede efter tre dage. Så det vil klart være en milepæl, men vil ikke være rolig før det endelige svar er kommet.

Tjekliste:
- liv i morgen
- succesfuld biopsi
- ikke abortere efter aborten (48 timer ca før risikoen er væk)
- ikke blive ringet op fredag
- brev mandag
- liv + normal nf næste uge
- endeligt kromosom svar normalt

Herefter kan jeg begynde at trække vejret.
1

Tilbage til "Graviditet"