Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Hvornår blev du gravid efter spiral?

1-2 mdr.
1
13%
3-4 mdr.
2
25%
5-6 mdr.
0
Ingen stemmer
7-8 mdr.
0
Ingen stemmer
9-10 mdr.
1
13%
11-12 mdr.
1
13%
Der gik mere end et år
0
Ingen stemmer
Andet
3
38%
 
Afgivne stemmer: 8
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf HappyPaww » 4. aug 2016, 12:19

Vi er i overvejelser om, at jeg skal have min hormonspiral ud, og vi skal se, om der dukker en lille to'er op :dåne:

I første omgang blev jeg gravid i første cyklus efter p-pillestop, så vi er jo spændt på (og lidt bange for), om det går lige så hurtigt anden gang. Skal man i øvrigt have spiralen ud et bestemt sted i cyklus? :gruble: Jeg tracker lidt på Clue-appen, og den minimale menstruation jeg har er vist nogenlunde regelmæssig (pms er endnu mere regelmæssigt...)...

Og ja, så er jeg nysgerrig - hvor hurtigt blev i gravide efter den kom ud? :blomst:

Man kan stemme flere gange hvis man har haft mere end en spiral :)
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf Aquadorable » 4. aug 2016, 13:24

Nu spørger jeg muligvis dumt, eftersom jeg hverken har børn eller spiral, men er det ikke lige så individuelt, hvor hurtigt man bliver gravid efter udtagning af spiral som ved alt muligt andet? :blush:
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf Aquadorable » 4. aug 2016, 13:34

Ballademager skrev:
Aquadorable skrev:Nu spørger jeg muligvis dumt, eftersom jeg hverken har børn eller spiral, men er det ikke lige så individuelt, hvor hurtigt man bliver gravid efter udtagning af spiral som ved alt muligt andet? :undre:


Jeg tror måske, det har noget at gøre med, at man ved en spiral har ægløsning, og det måske derfor går lidt hurtigere efter spiralstop end efter p-piller, fordi man ikke har ægløsning der.


Tak for opklaring :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf HappyPaww » 4. aug 2016, 13:51

Aquadorable skrev:
Ballademager skrev:
Aquadorable skrev:Nu spørger jeg muligvis dumt, eftersom jeg hverken har børn eller spiral, men er det ikke lige så individuelt, hvor hurtigt man bliver gravid efter udtagning af spiral som ved alt muligt andet? :undre:


Jeg tror måske, det har noget at gøre med, at man ved en spiral har ægløsning, og det måske derfor går lidt hurtigere efter spiralstop end efter p-piller, fordi man ikke har ægløsning der.


Tak for opklaring :)


:gogo: Og ja, det er også bare af ren nysgerrighed (og skrukhed) at jeg spørger :fløjt:
1
Lulu
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2760

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf Lulu » 4. aug 2016, 13:54

Aquadorable skrev:Nu spørger jeg muligvis dumt, eftersom jeg hverken har børn eller spiral, men er det ikke lige så individuelt, hvor hurtigt man bliver gravid efter udtagning af spiral som ved alt muligt andet? :blush:


Jo.
Man kan jo teknisk set ikke bruge andres erfaringer til noget som helst. nogle bliver gravide i første hug (eller uden at prøve) og hos andre tager det rigtig lang tid (og muligvis hjælp fra fagfolk inden det lykkedes) uanset præventionsform inden man prøver.

Og alligevel kender jeg meget få kvinder der ikke har ønsket at høre andres erfaringer når man så småt overveje at få et barn (igen). Jeg tror mange kvinder har svært ved at styre deres nysgerrighed fordi det er spændende og meget stort at blive forældre.

@happypaw jeg har desværre ingen erfaringer med hormonspiral så jeg kan ikke hjælpe. Jeg kan dog sige at det gik mere end dobbelt så hurtigt at blive gravid med nr 2 end med nr 1 da vi forsøgte at få en lillebrøster. Men det kan du jo ikke bruge til noget når du i forvejen blev gravid med det samme første gang ;)
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16076

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf Urtekussen » 4. aug 2016, 14:19

Kobberspiral.

Der gik vist 3-4 måneder
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf Sangius » 4. aug 2016, 14:56

Ballademager skrev:
Aquadorable skrev:Nu spørger jeg muligvis dumt, eftersom jeg hverken har børn eller spiral, men er det ikke lige så individuelt, hvor hurtigt man bliver gravid efter udtagning af spiral som ved alt muligt andet? :undre:


Jeg tror måske, det har noget at gøre med, at man ved en spiral har ægløsning, og det måske derfor går lidt hurtigere efter spiralstop end efter p-piller, fordi man ikke har ægløsning der.


Min læge fortalte mig nærmest det modsatte. Fertiliteten kan være ret høj lige efter et p-pille stop. Det er også derfor, at man risikerer graviditet blot ved at glemme en pille eller to, kroppen kan åbenbart hurtigt få ægløsning når den lige ser sit snit.

Jeg blev personligt gravid i 14 dage efter p-pillestop.

Men ja - det er enormt individuelt, uanset hvilken prævention man har brugt. Men til TS's spørgsmål, så ville jeg nærmere regne med, at det blev lige som sidst - hvis man nemt blev gravid én gang, så er det nok sandsynligt at man nemt bliver det igen. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf Bøtte » 4. aug 2016, 15:02

Jeg oplevede så at det gik en del nemmere første gang end anden gang. Altså det gik nemt med at blive gravid begge gange, jeg havde bare svært ved at holde på graviditeten anden gang.

Så sætter man næsen op efter det går lige så nemt anden gang, risikerer man at få en alvorlig skuffelse.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf Sangius » 4. aug 2016, 15:06

Bøtte skrev:Jeg oplevede så at det gik en del nemmere første gang end anden gang. Altså det gik nemt med at blive gravid begge gange, jeg havde bare svært ved at holde på graviditeten anden gang.

Så sætter man næsen op efter det går lige så nemt anden gang, risikerer man at få en alvorlig skuffelse.


Det at holde på en graviditet er jo også en helt andet sag. Risikoen for at tabe er i forvejen ret stor, og forøges for hvert år der går. Men jeg synes ofte at kvinder der hurtigt blev gravide første gang, også blev det anden gang. Men der er selvfølgelig aldrig nogen garanti. ;)
Jeg tabte selv to gange før den tredje sad fast, og hver graviditet kom lynhurtig :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf HappyHippo » 4. aug 2016, 15:51

Bøtte skrev:Jeg oplevede så at det gik en del nemmere første gang end anden gang. Altså det gik nemt med at blive gravid begge gange, jeg havde bare svært ved at holde på graviditeten anden gang.

Så sætter man næsen op efter det går lige så nemt anden gang, risikerer man at få en alvorlig skuffelse.


Mener du at det generelt er sværere at blive gravid 2. Gang eller er det specifikt efter 2. Spiraludtagning? For ja, jo ældre man bliver des sværere bliver det, men så meget burde et par år heller ikke tælle
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf HappyPaww » 4. aug 2016, 16:32

Vi er jo blevet ældre ja - jeg bliver 34 i denne måned, og var 30 første gang. Kæresten trækker så ned med sine 6 år mindre :D

Men jo - gider ikke stresse og gøre det til et projekt. Det var derfor vi egentlig var meget godt tilfredse med svipseren i første omgang, fordi det så ikke blev gjort til noget stort. Men jeg kender mig selv nok til, at jeg nok alligevel vil gå en lille bitte smule op i det :blush:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf Bøtte » 4. aug 2016, 16:36

HappyHippo skrev:
Bøtte skrev:Jeg oplevede så at det gik en del nemmere første gang end anden gang. Altså det gik nemt med at blive gravid begge gange, jeg havde bare svært ved at holde på graviditeten anden gang.

Så sætter man næsen op efter det går lige så nemt anden gang, risikerer man at få en alvorlig skuffelse.


Mener du at det generelt er sværere at blive gravid 2. Gang eller er det specifikt efter 2. Spiraludtagning? For ja, jo ældre man bliver des sværere bliver det, men så meget burde et par år heller ikke tælle


Ingen af delene faktisk :genert:

Jeg mener egentlig bare man skal passe på med at sætte forventningerne op til at det også går hurtigt anden gang, fordi det gjorde det første gang.
Jeg blev gravid i 4. cyklus første gang som 25 årig. Og i 2., 8. og 12. som 28/29 årig. Så egentlig var min fertilitet ikke blevet ringere. Men min krop havde altså svært ved at finde ud af det alligevel.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf Bøtte » 4. aug 2016, 16:37

HappyPaww skrev:Vi er jo blevet ældre ja - jeg bliver 34 i denne måned, og var 30 første gang. Kæresten trækker så ned med sine 6 år mindre :D

Men jo - gider ikke stresse og gøre det til et projekt. Det var derfor vi egentlig var meget godt tilfredse med svipseren i første omgang, fordi det så ikke blev gjort til noget stort. Men jeg kender mig selv nok til, at jeg nok alligevel vil gå en lille bitte smule op i det :blush:


Det er da også svært at lade være med at gå op i det :genert:

Håber det går nemt og smertefrit for jer :gogo:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf Bøtte » 4. aug 2016, 16:40

Sangius skrev:
Bøtte skrev:Jeg oplevede så at det gik en del nemmere første gang end anden gang. Altså det gik nemt med at blive gravid begge gange, jeg havde bare svært ved at holde på graviditeten anden gang.

Så sætter man næsen op efter det går lige så nemt anden gang, risikerer man at få en alvorlig skuffelse.


Det at holde på en graviditet er jo også en helt andet sag. Risikoen for at tabe er i forvejen ret stor, og forøges for hvert år der går. Men jeg synes ofte at kvinder der hurtigt blev gravide første gang, også blev det anden gang. Men der er selvfølgelig aldrig nogen garanti. ;)
Jeg tabte selv to gange før den tredje sad fast, og hver graviditet kom lynhurtig :)


Så meget desto mere grund til ikke at sætte forventningerne op.
Det er trods alt bedre at blive positivt overrasket :)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Hvor hurtigt blev du gravid efter udtagning af spiral?

Indlægaf Sangius » 4. aug 2016, 16:41

Bøtte skrev:
Sangius skrev:
Bøtte skrev:Jeg oplevede så at det gik en del nemmere første gang end anden gang. Altså det gik nemt med at blive gravid begge gange, jeg havde bare svært ved at holde på graviditeten anden gang.

Så sætter man næsen op efter det går lige så nemt anden gang, risikerer man at få en alvorlig skuffelse.


Det at holde på en graviditet er jo også en helt andet sag. Risikoen for at tabe er i forvejen ret stor, og forøges for hvert år der går. Men jeg synes ofte at kvinder der hurtigt blev gravide første gang, også blev det anden gang. Men der er selvfølgelig aldrig nogen garanti. ;)
Jeg tabte selv to gange før den tredje sad fast, og hver graviditet kom lynhurtig :)


Så meget desto mere grund til ikke at sætte forventningerne op.
Det er trods alt bedre at blive positivt overrasket :)


Det har du ret i. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Graviditet"