For os i Fertilitetsbehandling

Mirabella
Kort karma: 6
Likede indlæg: 103

For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 7. jan 2017, 19:43

Jeg synes engang der var en tråd, men jeg kan ikke finde den.
Ved ikke om der er nogen der har lyst til en tråd, så man har nogen at dele oplevelsen, tankerne, følelserne, frustrationerne og alle de spørgsmål der dukker op undervejs med...
1
Brugeravatar
Elfenben
Kort karma: 98
Likede indlæg: 589

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Elfenben » 7. jan 2017, 20:58

Inde i "Vi venter på storken" er vi begge dele. Jeg ved det tidligere har været diskuteret at tråden skulle opdeles, men personligt tror jeg ikke der er aktivitet nok til to tråde. Mit gæt er desuden at vi er 50/50 i behandling/ikke-behandling. Du er meget velkommen til at deltage :)
2
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 82
Likede indlæg: 1532

Indlægaf billiebean » 21. jan 2018, 18:37

Jeg har selv været i fertilitetsbehandling, og har ofte tænkt at det kunne have været rart med en separat tråd, så jeg siger go - selvom jeg nok først bliver aktiv om noget tid igen. Det kan nemlig godt begynde at blive svært at læse om de ukomplicerede forløb, når man har været i gang et stykke tid eller behandlingen er mere kompliceret end som så.
2
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 40
Likede indlæg: 693

Indlægaf Alphilia » 21. jan 2018, 18:52

Jeg kunne måske godt være med på den her tråd...
0
LaMariposa
Kort karma: 175
Likede indlæg: 2952

Indlægaf LaMariposa » 22. jan 2018, 08:16

Også mig... :genert:
0
:lun:

Be brave...
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2065

Indlægaf Little_Woman » 22. jan 2018, 09:43

Jeg er her også; på spring til at starte op i det private, efter at have fået hvad det offentlige kan tilbyde.
1
Nu med fugl
Brugeravatar
Denlilleglademy
Kort karma: 97
Likede indlæg: 896

Indlægaf Denlilleglademy » 22. jan 2018, 09:50

Jeg er også gerne med her, så længe det varer.

Skal igang med 7. Icsi om en måneds tid. Har været igennem 6 icsi, to transfer fra frys. 2 af forsøgene blev jeg gravid ved men der var ikke liv i uge 8. Ligeledes en naturlig graviditet der gik til i uge 8. Er udredt og jeg hsr en kromosomfejl som dog ikke umiddelbart har effekt på fertilitet, på den anden side er det en så lidt undersøgt fejl at man ikke ved det. Så måske, måske ikke. Det 7. Er vores sidste forsøg, med mindre der er til frys.

Desværre er der ikke noget der entydigt peger på hvorfor jeg mister hele tiden, hvilket er enormt frusterende.

Vi har en dreng på snart 6 som er lavet på 2. forsøg af icsi.
Senest rettet af Denlilleglademy 22. jan 2018, 15:28, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2065

Indlægaf Little_Woman » 22. jan 2018, 11:49

Jeg har 7 inseminationer, 4 IVF og to frys i bagagen, heraf endte jeg med 2 missed abortions og en biokemisk graviditet. Og ja, nu skal jeg til afsluttende samtale på Riget på onsdag og i næste uge til samtale på Stork Klinikken.

“Glæder”, i mangel af bedre ord, mig til at komme i gang igen! Det skal jo gøres..
0
Nu med fugl
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 22. jan 2018, 11:54

Little_Woman skrev:Jeg har 7 inseminationer, 4 IVF og to frys i bagagen, heraf endte jeg med 2 missed abortions og en biokemisk graviditet. Og ja, nu skal jeg til afsluttende samtale på Riget på onsdag og i næste uge til samtale på Stork Klinikken.

“Glæder”, i mangel af bedre ord, mig til at komme i gang igen! Det skal jo gøres..

Og lad mig lige i den forbindelse være med til at anbefale Storkklinik. Fuldstændig fantastisk sted. Jeg har tidligere været på Copenhagen Fertility Center. Det er vel okay, men det er bare en fabrik i min optik. Endnu vigtigere, de har en af de laveste succesrater procentvis når man sammenligner klinikker.
1
Lys
Kort karma: 185
Likede indlæg: 2729

Indlægaf Lys » 22. jan 2018, 11:57

Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:Jeg har 7 inseminationer, 4 IVF og to frys i bagagen, heraf endte jeg med 2 missed abortions og en biokemisk graviditet. Og ja, nu skal jeg til afsluttende samtale på Riget på onsdag og i næste uge til samtale på Stork Klinikken.

Og lad mig lige i den forbindelse være med til at anbefale Storkklinik. Fuldstændig fantastisk sted. Jeg har tidligere været på Copenhagen Fertility Center. Det er vel okay, men det er bare en fabrik i min optik. Endnu vigtigere, de har en af de laveste succesrater procentvis når man sammenligner klinikker.

Storkklinik har ikke overenskomst med det offentlige, vel?

Og findes der et sted, hvor man objektivt sammenligner succesrater?
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 22. jan 2018, 12:07

Lys skrev:
Denlilleglademy skrev:

Storkklinik har ikke overenskomst med det offentlige, vel?

Og findes der et sted, hvor man objektivt sammenligner succesrater?

Nej desværre.

Jeg ved ikke om der findes et samlet sted. Men de tal der står på klinikkernes sider er/skal være, de samme som de oplyser til sundhedsstyrelsen
1
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 82
Likede indlæg: 1532

Indlægaf billiebean » 22. jan 2018, 15:25

Har de nogen idé om, hvad det er, der måske kunne være årsagen til at det ikke går? Ægkvali, livmoderkvali?
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Kort karma: 13
Likede indlæg: 104

Indlægaf oOxXxOo » 22. jan 2018, 17:42

Jeg vil også gerne være med herinde. Vi mangler dog lige det sidste inden henvisningen sendes.

Little_Woman og Denlilleglademy det er meget I hver især har været igennem. Hvordan er I i det?
Jeg synes allerede jeg er mere påvirket af det end jeg havde regnet med, og jeg/vi er ikke en gang begyndt behandling endnu.
0
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 22. jan 2018, 17:48

Jeg kører på autopilot må jeg indrømme. Det er bare. Jeg tager set ret meget i stiv arm. Meeen bliver en smule pirrelig op til testsag. Og jeg trækker tiden aå længe som muligt når jwg skal teste for at udsætte skuffelsen. Det værste er egentlig st blive gravid. Eller det er det ikke, naturligvis ikke. Men efter 3 aborter er det et helvede i angst når der er 2 streger.

Min krop er træt. Jeg har taget 15 kg på, på de to år der snart er gået.
1
Brugeravatar
Denlilleglademy

Indlægaf Denlilleglademy » 22. jan 2018, 17:57

Nå ja, vores søn bliver småhysterisk og sur når nogen nævner muligheden for en lillebror/søster. Han ville ikke høre tale om det og har aldrig villet det. Slut. Så det er jo godt nok, eller :rulle:
0

Tilbage til "Graviditet"