For os i Fertilitetsbehandling

jeanett88
Kort karma: 24
Likede indlæg: 223

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf jeanett88 » 25. jan 2018, 19:46

Jeg tror også godt jeg vil være med :genert:

Jeg har i forvejen en datter, der er lavet på første ivf-forsøg. Inden da var vi igennem to iui-forsøg.
Vi vil nu til at starte op med en 2'er :love:

Vi har faktisk været til et møde ved Aagaard, da de har overenskomst med det offentlige og vi derfor ville kunne få iui-forsøg gratis. Men det har vi droppet igen. Både fordi jeg ikke tror, at iui er nok for os og fordi både afstand og indtryk af klinikken ikke er så godt.

Nu skal vi i stedet til opstartsmøde ved ivf-syd på onsdag. Jeg glæder mig og håber vi kan komme i gang med ivf umiddelbart efter :kryds:

Jeg har fortalt min leder og vores kontordamer hvordan landet ligger. Dels fordi jeg var nødt til det, da jeg gerne vil have en paragraf 56 og dels fordi jeg har valgt at spille med åbne kort overfor dem. Jeg har endnu ikke fortalt noget til mine kollegaer, men tænker jeg tager det som det kommer :)

Sidst vi var i det her behandlingsgame fyldte det ALT for mig. Jeg var dybt ulykkelig! Jeg kunne slet ikke rumme når folk omkring mig blev gravid. Jeg var psykisk så langt nede og havde meget svært ved at tro på, at jeg nogensinde ville få et barn.
Sådan har jeg det heldigvis ikke nu, fordi jeg har min datter. Og jeg er meget bevidst om, at det ikke skal fylde så meget for mig denne gang. Især fordi jeg ikke vil have det skal påvirke min datter. Derfor kan det være, at jeg trækker mig fra tråden igen. Det kommer lidt an på hvordan jeg har og får det.

Held og lykke til alle i tråden :preggo2:
0
Kolibrien
Kort karma: 46
Likede indlæg: 186

Indlægaf Kolibrien » 25. jan 2018, 19:59

Sorenspige skrev:Kolibrien, hvis I vil køre lidt efter det, kan jeg kun anbefale IVF Syd i Fredericia.

Som tidligere deltager i tråden på jubii, ønsker jeg for jer alle, at det snart lykkes.

Tak, Fredericia bliver desværre for alt for langt væk. Datteren er lavet i Horsens, og det var et helvede at få til at gå op med arbejde m.m.
0
Sorenspige
Kort karma: 364
Likede indlæg: 2060

Indlægaf Sorenspige » 25. jan 2018, 20:31

Ok, jeg har selv skullet køre mellem 1-1,5 time hver vej for behandling, da der ikke var andre muligheder her. Jeg fik en paragraf 56 aftale for at aflaste mit arbejde.
Er det en mulighed?
0
Brugeravatar
missme
Kort karma: 20
Likede indlæg: 350

Indlægaf missme » 25. jan 2018, 21:52

åh, når jeg ser sådan en tråd her, så får jeg altså lige lyst til at sige til jer alle, at der er lys for enden af tunnelen. :kram:

I dag har vi tvillinger på 13 og en på 9 år, men vi startede også som barnløse. Der hvor fremtiden er usikker, og længslen er utålelig. :ae:

Det skal helt sikkert også lykkedes for jer alle en dag. Og når det gør, når det lykkedes, så er det alle kampene værd. Alle hormonerne. Alle skuffelserne. Det er alt det hele værd, og det bliver glem alt sammen. :kys:

Pøj Pøj til jer alle. :lun:
4
Holger
Kort karma: 0

Indlægaf Holger » 26. jan 2018, 07:23

Hej alle. Jeg sidder lige venter på mit barnebarn. Min datter og svigersøn startede op i Aalborg, men syntes ikke de blev hørt, så de valgte at flytte over i det private.
De valgte så klinikken i Fredericia, da de har rigtig gode resultater. De var meget glade for Fredericia, og hun blev gravid i første forsøg. Derudover var der 5 befrugtede æg til fryseren. De måtte så køre fra Aalborg til Fredericia, men det var jo det hele værd.
Held og lykke til jer alle.
0
Lys
Kort karma: 273
Likede indlæg: 3676

Indlægaf Lys » 26. jan 2018, 10:37

Denlilleglademy skrev:Altså ikke for st være party pooper, men man kan bare ikke rigtigt bruge et argument om at “X blev gravid i første forsøg der og der”. Der er så stor forskel på folks udfordringer. Man får langt mere ud af at tjekke stedernes statistikker

Tager statistikkerne egentlig højde for “klientellet”?

Uden at vide det med sikkerhed, så er det mit indtryk at en klinik som fx Storkklinik har mange enlige og lesbiske, der jo ikke nødvendigvis fejler noget og hvor der jo heller ikke er problemer med fx lav sædkvalitet? Og andre steder tiltrækker måske især de særligt svære tilfælde? Det må jo give udslag i succesraten? Eller hvad?
0
Lys

Indlægaf Lys » 26. jan 2018, 10:39

Jeg er i øvrigt enig i, at man bedst kan bruge andres erfaringer i forhold til, hvordan stemning og tryghed mv føles på en klinik frem for en anden (og selv der er der selvfølgelig også personlige præferencer).

Jeg står i øvrigt selv på nippet til at skulle beslutte, om jeg skal kaste mig ud i fertilitetsbehandling alene, og har derfor mange overvejelser om hvilken klinik, jeg skal vælge, privat ctr offentligt etc.
0
LaMariposa
Kort karma: 392
Likede indlæg: 6405

Indlægaf LaMariposa » 26. jan 2018, 14:52

Lys skrev:Jeg er i øvrigt enig i, at man bedst kan bruge andres erfaringer i forhold til, hvordan stemning og tryghed mv føles på en klinik frem for en anden (og selv der er der selvfølgelig også personlige præferencer).

Jeg står i øvrigt selv på nippet til at skulle beslutte, om jeg skal kaste mig ud i fertilitetsbehandling alene, og har derfor mange overvejelser om hvilken klinik, jeg skal vælge, privat ctr offentligt etc.

Vi er lidt længere, og er på nippet til at skulle i gang. Jeg har taget mig (os) sammen meget længe, fordi jeg simpelhen er skræmt fra vid og sans ved tanken og bare ikke har turdet. Er mest bange for det psykiske, men også lidt de fysiske.

Første skridt bliver at blive færdig med udredning, men klinikken er inde på, at det måske ikke kommer til at gå helt så let som først antaget.

Fuck, det er skræmmende :genert: Selvom jeg længe har vidst, at vi ikke kommer til at få børn selv, så er det bare stadig svært, fordi det jo slet ikke var det, jeg havde regnet med. Har aldrig været sådan rigtig skruk, så havde regnet med bare at droppe pendlerne præventionen, fokusere på noget andet og så ville det ske. Sådan gik det bare ikke...
1
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Mirabella
Kort karma: 18
Likede indlæg: 173

Indlægaf Mirabella » 26. jan 2018, 15:46

Så var vi til samtale på trianglen i dag. Og vi holder fast i planen om at skulle have ivf/isci i marts, glæder mig alligevel til at se hvor mange æg de kan få ud og hvordan de "reagere" Lige nu er det jo stadig meget åbent hvorfor der ikke sker noget...
1
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1976

Indlægaf billiebean » 26. jan 2018, 17:04

Mit indtryk er, at der er en del af de lidt tungere cases hos IVF-syd, fordi de har et godt ry. Det er dem vi har i kikkerten til næste omgang. Hvis vi boede i København ville jeg kigge grundigt på VivaNeo, da en tidligere partner fra IVF-syd nu er der, og hun skulle være en stor kapacitet, Lone Petersen.

Det ville være rart med endnu mere detaljerede statistikker fra klinikkerne: Hvem er "klientellet", sortering på årsager til behandling - er det mandlig faktor, kvindelig faktor, uforklarlig årsag, og hvor kompleks er årsagen osv. Gad jeg virkelig godt kunne dykke ned i..
0
Lys

Indlægaf Lys » 26. jan 2018, 17:16

LaMariposa skrev:
Lys skrev:Jeg er i øvrigt enig i, at man bedst kan bruge andres erfaringer i forhold til, hvordan stemning og tryghed mv føles på en klinik frem for en anden (og selv der er der selvfølgelig også personlige præferencer).

Vi er lidt længere, og er på nippet til at skulle i gang. Jeg har taget mig (os) sammen meget længe, fordi jeg simpelhen er skræmt fra vid og sans ved tanken og bare ikke har turdet. Er mest bange for det psykiske, men også lidt de fysiske.

Første skridt bliver at blive færdig med udredning, men klinikken er inde på, at det måske ikke kommer til at gå helt så let som først antaget.

Fuck, det er skræmmende :genert: Selvom jeg længe har vidst, at vi ikke kommer til at få børn selv, så er det bare stadig svært, fordi det jo slet ikke var det, jeg havde regnet med. Har aldrig været sådan rigtig skruk, så havde regnet med bare at droppe pendlerne præventionen, fokusere på noget andet og så ville det ske. Sådan gik det bare ikke...

Det er sgu også sært, når det her babymaking ikke bliver helt som man havde forestillet sig. Mit første skridt er også udredning og så ser jeg, om jeg er helt klar derefter. Jeg er nemlig heller ikke sådan helt superskruk, men min alder tilsiger at jeg skal til at overveje at gøre noget ved det hvis jeg vil være (rimelig) sikker på at det lykkes (uden at jeg er helt i panik endnu).
0
Vendela
Kort karma: 5
Likede indlæg: 55

Indlægaf Vendela » 26. jan 2018, 18:45

Jeg vil også gerne være med her. Min mand og jeg er blevet henvist i den her uge, så vi afventer stadig tid til forsamtale. Lige nu er der ca. 12 ugers ventetid i Aalborg, men så har jeg tid til at tabe mig lidt. Jeg mangler at tabe mig 7 kg.

Jeg har også været ved at undersøge muligheden for en paragraf 56 aftale med min arbejdsplads. Men jeg fik at vide ved sygedagpengekontoret ved kommunen, at der netop er ændret praksis her fra nytår, så det ikke længere er så ligetil at få sådan en aftale i stand i forbindelse med fertilitetsbehandling. Så nu er jeg endnu mere nervøs for at skulle fortælle det til min arbejdsgiver :wacko:
0
LaMariposa
Kort karma: 392
Likede indlæg: 6405

Indlægaf LaMariposa » 28. jan 2018, 08:53

Lys skrev:
LaMariposa skrev:

Det er sgu også sært, når det her babymaking ikke bliver helt som man havde forestillet sig. Mit første skridt er også udredning og så ser jeg, om jeg er helt klar derefter. Jeg er nemlig heller ikke sådan helt superskruk, men min alder tilsiger at jeg skal til at overveje at gøre noget ved det hvis jeg vil være (rimelig) sikker på at det lykkes (uden at jeg er helt i panik endnu).

Det er lige præcis det, jeg også tænker. Min alder er også ved at være der, hvor det skal til at være, men hvor det er ok, hvis det ikke lige lykkes i første forsøg. Og så er jeg kommet frem til, at jeg aldrig bliver klar. Nu må vi bare lukke øjnene og stole på, at lægerne kan det, som vi ikke selv kan.
1
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 372
Likede indlæg: 3401

Indlægaf Little_Woman » 29. jan 2018, 18:32

Så er jeg i gang på Stork; samtale i dag og nu er der lagt en plan - og jeg kan gå i gang når jeg har blødning næste gang.

De er SÅ professionelle og omhyggelige, lægen havde nærlæst alle mine journalnotater og laboratoriedata fra Rigshospitalet og havde lagt en gennemtænkt og grundig plan. De tog lige en blodprøve jeg manglede med det samme - dejligt nemt for mig!

Ah - så er jeg i gang igen :)
4
Nu med fugl
Brugeravatar
MissHindenburg
Kort karma: 86
Likede indlæg: 1229

Indlægaf MissHindenburg » 29. jan 2018, 18:52

Tusind tak for grønt og opmuntringer - det lunede virkelig meget, jeg havde en rigtig dum dag lige der og mens tog bare totalt pippet fra mig.

Jeg har været meget travlt optaget af job hele weekenden, men fik startet op på hormonpillerne i lørdags ift aftalen med klinikken og idag har jeg været på apoteket for at hente de 3 sprøjter jeg også skal give mig selv + den ægløsningssprøjte jeg skal have.
Så jeg er så klar som jeg pt. kan være, jeg har så rygende travlt på jobbet i øjeblikket at jeg heldigvis ikke har så meget tid til at gå rundt og spekulere over det hele - det er vidst meget heldigt.

Jeg har ikke rigtig delagtig gjort så super mange i at vi forsøger og de får jeg har indviet kommer alle med "rådet": Det kommer når I ikke stresser over det længere! (Eller en formulering meget lig den)
- Ville ønske at jeg havde et ret snappy comeback til lige den dér. Jeg ved godt at de sikkert mener det godt, men åh hvor er jeg lidt træt af det i øjeblikket.
0

Tilbage til "Graviditet"