For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 6. feb 2018, 18:16

MissHindenburg skrev:Tusind tak for grønt og opmuntringer - det lunede virkelig meget, jeg havde en rigtig dum dag lige der og mens tog bare totalt pippet fra mig.

Jeg har været meget travlt optaget af job hele weekenden, men fik startet op på hormonpillerne i lørdags ift aftalen med klinikken og idag har jeg været på apoteket for at hente de 3 sprøjter jeg også skal give mig selv + den ægløsningssprøjte jeg skal have.
Så jeg er så klar som jeg pt. kan være, jeg har så rygende travlt på jobbet i øjeblikket at jeg heldigvis ikke har så meget tid til at gå rundt og spekulere over det hele - det er vidst meget heldigt.

Jeg har ikke rigtig delagtig gjort så super mange i at vi forsøger og de får jeg har indviet kommer alle med "rådet": Det kommer når I ikke stresser over det længere! (Eller en formulering meget lig den)
- Ville ønske at jeg havde et ret snappy comeback til lige den dér. Jeg ved godt at de sikkert mener det godt, men åh hvor er jeg lidt træt af det i øjeblikket.


Held og lykke med det :kryds: :kryds: Håber virkelig, at denne gang er lykkens gang.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 6. feb 2018, 18:19

Vi havde første fælles lægebesøg i går, og jeg skal igennem udredning en gang til :genert: Fair nok, for det er jo noget tid siden sidst, men orker det næsten ikke. Lægen virker dog rigtig dygtig og gjorde meget ud af at afmystificere inseminering, som nok er det første, vi kaster os ud til. Han undersøgte mig også, og jeg har masser af æg, så det hele står og falder med den åndsvage æggeleder, der ikke virker. Så nu er jeg i gang med blodprøver og skanninger, og så tror jeg, at jeg har mod til at starte behandlingen, når jeg får mens igen.

Edit: Selvom det kun var en lægesamtale og et par blodprøver i går, så var jeg helt drænet bagefter. Og vi er ikke en gang kommet rigtigt i gang endnu. Når jeg tænker på, hvad andre er igennem, så er det her jo intet. Ville ønske, at jeg ikke var sådan en sortseer og kunne se på det her som en spændende process. Det kan jeg bare ikke rigtigt... :genert:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MissHindenburg » 8. feb 2018, 12:07

LaMariposa skrev:
MissHindenburg skrev:Tusind tak for grønt og opmuntringer - det lunede virkelig meget, jeg havde en rigtig dum dag lige der og mens tog bare totalt pippet fra mig.

Jeg har været meget travlt optaget af job hele weekenden, men fik startet op på hormonpillerne i lørdags ift aftalen med klinikken og idag har jeg været på apoteket for at hente de 3 sprøjter jeg også skal give mig selv + den ægløsningssprøjte jeg skal have.
Så jeg er så klar som jeg pt. kan være, jeg har så rygende travlt på jobbet i øjeblikket at jeg heldigvis ikke har så meget tid til at gå rundt og spekulere over det hele - det er vidst meget heldigt.

Jeg har ikke rigtig delagtig gjort så super mange i at vi forsøger og de får jeg har indviet kommer alle med "rådet": Det kommer når I ikke stresser over det længere! (Eller en formulering meget lig den)
- Ville ønske at jeg havde et ret snappy comeback til lige den dér. Jeg ved godt at de sikkert mener det godt, men åh hvor er jeg lidt træt af det i øjeblikket.


Held og lykke med det :kryds: :kryds: Håber virkelig, at denne gang er lykkens gang.


Tak skal du have! :-)
Jeg havde hele 4 æg som var good to go :nerve: i Tirsdags, kærestens sædprøve var dog ikke just noget der var værd at råbe hurra for denne gang, så vi forsøgte at dyrke sex samme aften, det faldt dog totalt til jorden :lol: Men vi formåede at tage revanche onsdag. Så nu må vi se! 1 af de æg må da for hullan kunne bruges! Jeg skal teste den 23. i denne måned. Så nu må dagene godt bare flyve afsted, tak!

I dag formåede jeg at sove over mig og kom 45 minutter for sent på arbejde! :clap: Men et eller andet sted tror jeg nu egentlig at det var meget godt, for ved den fælles morgenkaffe havde en kollega afsløret at hun er gravid. Hun kunne så breake nyheden til mig, midt i opvasken, kun os to. Det havde jeg på en eller anden måde lidt nemmere ved at klare synes jeg, og efter at det lille split sekund stik i hjertet var forsvundet kunne jeg kramme og ønske tillykke og spørge til 13-ugers scan og halløj. Min morgen var i forvejen totalt kaotisk og følelsen af at sove over sig sad frisk i kroppen, så beskeden ramte på en eller anden måde ikke helt så hårdt som jeg tror det ville have gjort ellers.

Jeg synes ellers at jeg har det fint med andre folks babyer og gradviditeter osv. - men alligevel har jeg "mutet" et par stykker nybagte forældre på facebook, så helt cool og afslappet er jeg vidst ikke længere. Og mine tanker om det i dag er også lidt en øjenåbner for mig.

LaMariposa skrev:Vi havde første fælles lægebesøg i går, og jeg skal igennem udredning en gang til :genert: Fair nok, for det er jo noget tid siden sidst, men orker det næsten ikke. Lægen virker dog rigtig dygtig og gjorde meget ud af at afmystificere inseminering, som nok er det første, vi kaster os ud til. Han undersøgte mig også, og jeg har masser af æg, så det hele står og falder med den åndsvage æggeleder, der ikke virker. Så nu er jeg i gang med blodprøver og skanninger, og så tror jeg, at jeg har mod til at starte behandlingen, når jeg får mens igen.

Edit: Selvom det kun var en lægesamtale og et par blodprøver i går, så var jeg helt drænet bagefter. Og vi er ikke en gang kommet rigtigt i gang endnu. Når jeg tænker på, hvad andre er igennem, så er det her jo intet. Ville ønske, at jeg ikke var sådan en sortseer og kunne se på det her som en spændende process. Det kan jeg bare ikke rigtigt... :genert:


Jeg kan godt følge dig, det der med at være drænet, selv efter en samtale bare. For mig virker det hele så uoverskueligt og næsten umuligt og samtidig så fjernt og lav-praktisk på samme tid. Jeg kan ikke rigtig forklare det, men jeg kan så godt følge dig alligevel synes jeg. Har du nogen ide om hvornår I kan starte op med første forsøg?
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 8. feb 2018, 16:39

MissHindenburg skrev:
LaMariposa skrev:
MissHindenburg skrev:Tusind tak for grønt og opmuntringer - det lunede virkelig meget, jeg havde en rigtig dum dag lige der og mens tog bare totalt pippet fra mig.

Jeg har været meget travlt optaget af job hele weekenden, men fik startet op på hormonpillerne i lørdags ift aftalen med klinikken og idag har jeg været på apoteket for at hente de 3 sprøjter jeg også skal give mig selv + den ægløsningssprøjte jeg skal have.
Så jeg er så klar som jeg pt. kan være, jeg har så rygende travlt på jobbet i øjeblikket at jeg heldigvis ikke har så meget tid til at gå rundt og spekulere over det hele - det er vidst meget heldigt.

Jeg har ikke rigtig delagtig gjort så super mange i at vi forsøger og de får jeg har indviet kommer alle med "rådet": Det kommer når I ikke stresser over det længere! (Eller en formulering meget lig den)
- Ville ønske at jeg havde et ret snappy comeback til lige den dér. Jeg ved godt at de sikkert mener det godt, men åh hvor er jeg lidt træt af det i øjeblikket.


Held og lykke med det :kryds: :kryds: Håber virkelig, at denne gang er lykkens gang.


Tak skal du have! :-)
Jeg havde hele 4 æg som var good to go :nerve: i Tirsdags, kærestens sædprøve var dog ikke just noget der var værd at råbe hurra for denne gang, så vi forsøgte at dyrke sex samme aften, det faldt dog totalt til jorden :lol: Men vi formåede at tage revanche onsdag. Så nu må vi se! 1 af de æg må da for hullan kunne bruges! Jeg skal teste den 23. i denne måned. Så nu må dagene godt bare flyve afsted, tak!

I dag formåede jeg at sove over mig og kom 45 minutter for sent på arbejde! :clap: Men et eller andet sted tror jeg nu egentlig at det var meget godt, for ved den fælles morgenkaffe havde en kollega afsløret at hun er gravid. Hun kunne så breake nyheden til mig, midt i opvasken, kun os to. Det havde jeg på en eller anden måde lidt nemmere ved at klare synes jeg, og efter at det lille split sekund stik i hjertet var forsvundet kunne jeg kramme og ønske tillykke og spørge til 13-ugers scan og halløj. Min morgen var i forvejen totalt kaotisk og følelsen af at sove over sig sad frisk i kroppen, så beskeden ramte på en eller anden måde ikke helt så hårdt som jeg tror det ville have gjort ellers.

Jeg synes ellers at jeg har det fint med andre folks babyer og gradviditeter osv. - men alligevel har jeg "mutet" et par stykker nybagte forældre på facebook, så helt cool og afslappet er jeg vidst ikke længere. Og mine tanker om det i dag er også lidt en øjenåbner for mig.

LaMariposa skrev:Vi havde første fælles lægebesøg i går, og jeg skal igennem udredning en gang til :genert: Fair nok, for det er jo noget tid siden sidst, men orker det næsten ikke. Lægen virker dog rigtig dygtig og gjorde meget ud af at afmystificere inseminering, som nok er det første, vi kaster os ud til. Han undersøgte mig også, og jeg har masser af æg, så det hele står og falder med den åndsvage æggeleder, der ikke virker. Så nu er jeg i gang med blodprøver og skanninger, og så tror jeg, at jeg har mod til at starte behandlingen, når jeg får mens igen.

Edit: Selvom det kun var en lægesamtale og et par blodprøver i går, så var jeg helt drænet bagefter. Og vi er ikke en gang kommet rigtigt i gang endnu. Når jeg tænker på, hvad andre er igennem, så er det her jo intet. Ville ønske, at jeg ikke var sådan en sortseer og kunne se på det her som en spændende process. Det kan jeg bare ikke rigtigt... :genert:


Jeg kan godt følge dig, det der med at være drænet, selv efter en samtale bare. For mig virker det hele så uoverskueligt og næsten umuligt og samtidig så fjernt og lav-praktisk på samme tid. Jeg kan ikke rigtig forklare det, men jeg kan så godt følge dig alligevel synes jeg. Har du nogen ide om hvornår I kan starte op med første forsøg?


Uh, det er svært for mig at dobbeltquote :lol:

Men for at starte med det sidste først... Du rammer spot on med, at det er drænende og uoverskueligt og samtidig enormt lavpraktisk med, at man skal tage piller osv. på bestemte tidspunkter. Jeg tror, at vi starter når jeg får mens næste gang, eller måske gangen efter afhængigt af, om jeg når at blive færdig med hele udredningen inden da og få svar på alle prøver. Ellers bliver det nok ugen efter. Lægen, der scannede mig, sagde, at jeg har mange æg, og at jeg "er helt vildt frugtbar", hvis det ikke lige var for den latterlige æggeleder, der ikke gider fungere. Så han var optimistisk og i øvrigt rar på sådan en lidt hyggeonkelagtig måde, uden at det blev lummert. Skal have mens i næste uge og det er allerede begyndt at murre på den måde, som det gør en uge før.

Og til det med andre folks graviditeter, så kan jeg virkelig godt forstå det. Jeg siger altid tillykke og mener det også, men det er lidt et slap in the face hver gang. Synes dog, at det er super cool af dig at håndtere det på den måde, og jeg kan godt forstå, hvis du har muted nogle af dem, der opdaterer mest omkring det på Facebook. Der er jeg ikke endnu, men som sagt kan jeg godt forstå det.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 8. feb 2018, 18:22

Jeg er i gang med en ny omgang - 5. IVF, nu i det private.
Er allerede vild med den klinik; fleksibilitet ifht tidspunkter til scanning, god tid når man er der og bare en venlig, respektfuld og professionel tone.

Jeg glæder mig til at se hvad de kan lave af mirakler, med de æg jeg bringer til bordet!
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 9. feb 2018, 13:49

Jeg var ved lægen i dag og fik svar på mine blodprøver.
Lægen sagde de så fine ud, men at det var der self. en fagperson der skulle tage stilling til. Det eneste jeg kan se er at LH som lå på 1,9 på CD 2 ligger under referenceværdierne som er opgivet inde på sundhed.dk og min progesteron ligger på 1,6 på CD 21 som var i tirsdag. (mit østradiol ligger på 0,06 og kan ikke finde ud af hvor lavt det må være eller om der overhovedet er en nedre grænse) Jeg er helt med på at de værdier der står angivet ikke nødvendigvis er det som fagfolkene ser på, men omvendt tænker jeg værdierne må være opgivet af en grund?
Lægen sagde sågar at det så ud til at jeg havde ægløsning, så jeg købte selvfølgelig ægløsningstest, men den viste self bragende negativ, end ikke skyggen af en teststreg (burde jeg ikke få et positivt svar hvis jeg har ægløsning, eller det er måske slet ikke givet? )
Jeg sidder egentlig lidt med en følelse af at være lidt på vildspor.
Lægen snakkede om at hvis kærestens sædkvalitet var god, ville hun henvise videre til en gynækolog i første omgang. (Hun havde dog talt om at vi var klar til at blive henvist til fertilitetsklinik ved mit første besøg så snart prøverne var taget) Så jeg ved ikke helt hvad jeg skal forvente og er egentlig slået en smule ud af kurs synes jeg.
0
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf BirdReynolds » 10. feb 2018, 18:17

Det er lige gået op for os hvad det kommer til at koste at gå videre til IVF nu (vi har haft 5 IUI-h forsøg).
Vi kunne godt få det gratis hos det offentlige, men der er 1 års ventetid på Herlev og 1½ år på Riget. So that's not gonna happen.
Og min mand er gået kold på projektet, så han skal også lige rettes op igen. Suk.
Jeg er ret træt af det her ræs.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lys » 10. feb 2018, 18:28

BirdReynolds skrev:Det er lige gået op for os hvad det kommer til at koste at gå videre til IVF nu (vi har haft 5 IUI-h forsøg).
Vi kunne godt få det gratis hos det offentlige, men der er 1 års ventetid på Herlev og 1½ år på Riget. So that's not gonna happen.
Og min mand er gået kold på projektet, så han skal også lige rettes op igen. Suk.
Jeg er ret træt af det her ræs.



Hvis det er en mulighed for jer, er ventetiden på Hillerød vist en del mindre. Og en del af IVF-behandlingen sker i praksis på Riget.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 10. feb 2018, 18:32

Bird: Det er seriøst mange penge man lægger for IVF/ICSI i det private; den skal man lige sluge. Men kan godt forstå I stejler over ventetiderne; de er stygge...
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf BirdReynolds » 10. feb 2018, 18:32

Lys skrev:
BirdReynolds skrev:Det er lige gået op for os hvad det kommer til at koste at gå videre til IVF nu (vi har haft 5 IUI-h forsøg).
Vi kunne godt få det gratis hos det offentlige, men der er 1 års ventetid på Herlev og 1½ år på Riget. So that's not gonna happen.
Og min mand er gået kold på projektet, så han skal også lige rettes op igen. Suk.
Jeg er ret træt af det her ræs.



Hvis det er en mulighed for jer, er ventetiden på Hillerød vist en del mindre. Og en del af IVF-behandlingen sker i praksis på Riget.

Ja, der er 26 uger på Hillerød pt. Men det er stadig for lang tid (for os) på nuværende tidspunkt.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Sorenspige » 10. feb 2018, 18:44

BirdReynolds skrev:Det er lige gået op for os hvad det kommer til at koste at gå videre til IVF nu (vi har haft 5 IUI-h forsøg).
Vi kunne godt få det gratis hos det offentlige, men der er 1 års ventetid på Herlev og 1½ år på Riget. So that's not gonna happen.
Og min mand er gået kold på projektet, så han skal også lige rettes op igen. Suk.
Jeg er ret træt af det her ræs.


Nu ved jeg ikke, hvordan jeres økonomi ser ud, men jeg vil love både dig og din mand, at I aldrig fortryder at bruge de penge på at blive forældre.

Vi har betalt behandlingen for at få lillesøster, og de er de bedste penge, vi har brugt.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 10. feb 2018, 20:16

Kan man selv vælge, hvor man vil henvises til IVF?
0
:lun: Be brave
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Sorenspige » 10. feb 2018, 21:08

LaMariposa skrev:Kan man selv vælge, hvor man vil henvises til IVF?


Jeg bor i Vestjylland, og her blev vi henvist til regionens eneste behandlingssted. Så jeg vil tro, at man selv kan bestemme indenfor regionen.
0
Brugeravatar
Sloejfen
Indlæg: 139
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:52
Kort karma: 29
Geografisk sted: København SV
Likede indlæg: 266

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Sloejfen » 13. feb 2018, 05:33

Så er "vi" startet udredning. Jeg har en historik med endometriose og var egentligt anbefalet udredning osv efter 6 måneder men har lurepasset i håb om at det alligevel sker af sig selv og nu er der så gået 10 måneder.
Jeg fik taget blodprøver i går og har så fået en henvisning til tubeskylning :genert:

Nogen herinde med kendskab til en god gynækolog i hovedstadsområdet som laver det? Gerne en som ikke har 14-16 ugers ventetid :nerve:

Min mand skal selvfølgelig også igang, men hans almen praksis læge har lukket på ubestemt tid, så han skal lige have skiftet og så henvises..
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 13. feb 2018, 06:11

Jeg er i fuld gang med hormoner og skal scannes senere i dag, på 6. stimdag; måske skal dosis reguleres, måske ikke.

Det går bare derudaf med kanylerne, synes aldrig der har været det store problem, men selv dét kan åbenbart blive ren rutine!
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Graviditet"