For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 1. apr 2020, 11:11

Jeg er spændt på det hele. Vi var så småt begyndt at forberede os på at skulle have sat vores fryseæg op her i løbet af sommeren. Ved der er tid til endnu, men der kommer da til at blive trængsel efter nedlukningen :/
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf milisa » 2. apr 2020, 17:18

oOxXxOo skrev:Jeg er spændt på det hele. Vi var så småt begyndt at forberede os på at skulle have sat vores fryseæg op her i løbet af sommeren. Ved der er tid til endnu, men der kommer da til at blive trængsel efter nedlukningen :/


Ja, den er jeg også bange for.

Jeg har ægløsning her en af dagene, så tænker, vi råber pik til det hele og bare laver en økologisk baby, når det nu skal være sådan..... :deer:
2
Tally-ho
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 3. apr 2020, 20:00

milisa skrev:
oOxXxOo skrev:Jeg er spændt på det hele. Vi var så småt begyndt at forberede os på at skulle have sat vores fryseæg op her i løbet af sommeren. Ved der er tid til endnu, men der kommer da til at blive trængsel efter nedlukningen :/


Ja, den er jeg også bange for.

Jeg har ægløsning her en af dagene, så tænker, vi råber pik til det hele og bare laver en økologisk baby, når det nu skal være sådan..... :deer:


Vi har heller ikke brugt beskyttelse efter at A kom til verden. Håber i mit stille sind at der sker mirakler.
Dog vil det så også betyde at vi er nødt til at forberede os på et 3. Barn hvis vi skulle være så heldige at få en øko. Jeg kan slet ikke have tanken om at der ligger en potentiel bebs på sygehuset. Jeg fik kun 4 æg ud i sin tid, hvor af A blev lagt op og de 3 sidste blev dyrket videre. Et enkelt af de 3 klarede det til frys. Tanken om at det i stedet var A der lå i fryseren kan mit hjerte og hjerne slet ikke have :stoned:
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf milisa » 10. apr 2020, 16:15

oOxXxOo skrev:
milisa skrev:
oOxXxOo skrev:Jeg er spændt på det hele. Vi var så småt begyndt at forberede os på at skulle have sat vores fryseæg op her i løbet af sommeren. Ved der er tid til endnu, men der kommer da til at blive trængsel efter nedlukningen :/


Ja, den er jeg også bange for.

Jeg har ægløsning her en af dagene, så tænker, vi råber pik til det hele og bare laver en økologisk baby, når det nu skal være sådan..... :deer:


Vi har heller ikke brugt beskyttelse efter at A kom til verden. Håber i mit stille sind at der sker mirakler.
Dog vil det så også betyde at vi er nødt til at forberede os på et 3. Barn hvis vi skulle være så heldige at få en øko. Jeg kan slet ikke have tanken om at der ligger en potentiel bebs på sygehuset. Jeg fik kun 4 æg ud i sin tid, hvor af A blev lagt op og de 3 sidste blev dyrket videre. Et enkelt af de 3 klarede det til frys. Tanken om at det i stedet var A der lå i fryseren kan mit hjerte og hjerne slet ikke have :stoned:


Ej, sikke et dilemma. Det har jeg aldrig tænkt på. Men jeg kan virkelig godt forstå dig og tror, jeg ville have det på præcis samme måde. Det er jo lidt åndssvagt, før hver måned bløder man jo i princippet en potentiel baby ud, men jeg bilder mig ind, at jeg virkelig godt kan følge din tankegang, om end jeg ikke selv har prøvet det. Tænk, at man i det her game kan komme så langt ud, at det er lige før, man slet ikke håber på en øko-baby? Det er godt nok syret. Og uretfærdigt.
0
Tally-ho
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Juliet » 16. apr 2020, 17:15

milisa skrev:
Juliet skrev:
milisa skrev:Er I andre slet ikke ramt af corona? Den bedre halvdel skulle have taget sædtal på Riget i morgen, men det er aflyst. :( Så vi kommer heller ikke i gang i den næste cyklus.


Min kæreste skulle det samme, hvornår har din fået tid? jeg synes bare der er så frygteligt langt til noget som helst. øv altså.


Juni...... :alien:


Ved ikke om din kæreste også er blevet kontaktet mhp tidligere tid til prøve, men ellers ville jeg bare lige give heads up på at RH har åbnet op for prøverne igen.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4844

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf milisa » 16. apr 2020, 17:31

Juliet skrev:
milisa skrev:
Juliet skrev:
milisa skrev:Er I andre slet ikke ramt af corona? Den bedre halvdel skulle have taget sædtal på Riget i morgen, men det er aflyst. :( Så vi kommer heller ikke i gang i den næste cyklus.


Min kæreste skulle det samme, hvornår har din fået tid? jeg synes bare der er så frygteligt langt til noget som helst. øv altså.


Juni...... :alien:


Ved ikke om din kæreste også er blevet kontaktet mhp tidligere tid til prøve, men ellers ville jeg bare lige give heads up på at RH har åbnet op for prøverne igen.


Jeg skulle lige til at skrive det samme til dig! Men jo, de ringede i går, og han har tid på mandag. FEDT!!
2
Tally-ho
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Juliet » 16. apr 2020, 17:33

milisa skrev:
Juliet skrev:
milisa skrev:
Juliet skrev:
milisa skrev:Er I andre slet ikke ramt af corona? Den bedre halvdel skulle have taget sædtal på Riget i morgen, men det er aflyst. :( Så vi kommer heller ikke i gang i den næste cyklus.


Min kæreste skulle det samme, hvornår har din fået tid? jeg synes bare der er så frygteligt langt til noget som helst. øv altså.


Juni...... :alien:


Ved ikke om din kæreste også er blevet kontaktet mhp tidligere tid til prøve, men ellers ville jeg bare lige give heads up på at RH har åbnet op for prøverne igen.


Jeg skulle lige til at skrive det samme til dig! Men jo, de ringede i går, og han har tid på mandag. FEDT!!


Det er nemlig så fedt at der endelig sker lidt og man kan komme bare lidt tættere på afklaring og plan :banan:
1
Yetie
Indlæg: 1440
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 408
Likede indlæg: 5060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Yetie » 22. apr 2020, 19:19

Så er vi i gang igen. : banan: Startede på hormoner i går. De ringede mandag og sagde at jeg lige kunne nå det i denne cyklus, så det er jo helt perfekt.
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 24. apr 2020, 15:12

milisa skrev:
oOxXxOo skrev:
milisa skrev:
oOxXxOo skrev:Jeg er spændt på det hele. Vi var så småt begyndt at forberede os på at skulle have sat vores fryseæg op her i løbet af sommeren. Ved der er tid til endnu, men der kommer da til at blive trængsel efter nedlukningen :/


Ja, den er jeg også bange for.

Jeg har ægløsning her en af dagene, så tænker, vi råber pik til det hele og bare laver en økologisk baby, når det nu skal være sådan..... :deer:


Vi har heller ikke brugt beskyttelse efter at A kom til verden. Håber i mit stille sind at der sker mirakler.
Dog vil det så også betyde at vi er nødt til at forberede os på et 3. Barn hvis vi skulle være så heldige at få en øko. Jeg kan slet ikke have tanken om at der ligger en potentiel bebs på sygehuset. Jeg fik kun 4 æg ud i sin tid, hvor af A blev lagt op og de 3 sidste blev dyrket videre. Et enkelt af de 3 klarede det til frys. Tanken om at det i stedet var A der lå i fryseren kan mit hjerte og hjerne slet ikke have :stoned:


Ej, sikke et dilemma. Det har jeg aldrig tænkt på. Men jeg kan virkelig godt forstå dig og tror, jeg ville have det på præcis samme måde. Det er jo lidt åndssvagt, før hver måned bløder man jo i princippet en potentiel baby ud, men jeg bilder mig ind, at jeg virkelig godt kan følge din tankegang, om end jeg ikke selv har prøvet det. Tænk, at man i det her game kan komme så langt ud, at det er lige før, man slet ikke håber på en øko-baby? Det er godt nok syret. Og uretfærdigt.


Ja det er mega åndssvagt :stoned: det hænger måske sammen med at jeg fik så få æg ud og at A så sad der i første hug. Så tanken om at et blasto har bedre chancer gør self også af mine tanker løber lidt af med mig
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 24. apr 2020, 15:15

Der er åbnet op for behandling igen. De har valgt at lukke op for fryseforsøg. Vi har en blasto på frys og overvejet om vi skal tilmelde os ved næste menstruation. Det kom alligevel tæt på. Jeg er blevet lidt i syv sind. Skal/skal ikke vente.
Der er jo ingen garanti for at det lykkedes med vores fryseæg men omvendt hvis det lykkedes så er det jo så også nu nu.
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5011

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Primerose » 24. apr 2020, 19:43

oOxXxOo skrev:Der er åbnet op for behandling igen. De har valgt at lukke op for fryseforsøg. Vi har en blasto på frys og overvejet om vi skal tilmelde os ved næste menstruation. Det kom alligevel tæt på. Jeg er blevet lidt i syv sind. Skal/skal ikke vente.
Der er jo ingen garanti for at det lykkedes med vores fryseæg men omvendt hvis det lykkedes så er det jo så også nu nu.


Hvad taler for at vente?
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 25. apr 2020, 17:37

Primerose skrev:
oOxXxOo skrev:Der er åbnet op for behandling igen. De har valgt at lukke op for fryseforsøg. Vi har en blasto på frys og overvejet om vi skal tilmelde os ved næste menstruation. Det kom alligevel tæt på. Jeg er blevet lidt i syv sind. Skal/skal ikke vente.
Der er jo ingen garanti for at det lykkedes med vores fryseæg men omvendt hvis det lykkedes så er det jo så også nu nu.


Hvad taler for at vente?


Jamen jeg havde det rigtig svært med at være på barsel. Jeg blev en virkelig dårlig udgave af mig selv til sidst fordi en stort del af min identitet ligger i min profession. Jeg er langt gladere når jeg har været på at arbejde.. Sådan som det er nu, ville jeg allerede skulle gå på barsel ved uge 28, pga coronavirus, hvilket betyder at jeg får en endnu længere barsel.

Derudover så er min mor i risikogruppe, hvilket betyder der er en reel risiko for at hende og min far ikke kan blive så stor en del af min graviditet og tiden efter fordi vi simpelthen ikke kan ses.

Derudover så føler jeg jo slet ikke at jeg har haft tid nok til at nyde A og føler en smule dårlig samvittighed over for ham.

Omvendt så er det jo ingen garanti for at vi er lige så heldige i anden omgang og at Nr 2 måske lader vente på sig, hvilket betyder at det self er smartest komme i gang hurtigst muligt i tilfælde af at vi skal ud i privatregi også.

Så ja er i syv sind
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Miss_no_More » 13. jun 2022, 20:56

Jeg melder mig lige i tråden :) Jeg fik sat et æg op i mandags. Det er første gang, jeg prøver det. Har været igennem 2 ægudtagninger og ja, vi er jo så i IVF-behandling - jeg og kæresten.
Jer, der har prøvet at blive gravide ved dette, hvornår mærkede I symptomer? Jeg går jo så spændt og venter, men synes ikke jeg kan mærke en dyt :boo:
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Rapfisk » 13. jun 2022, 21:01

Velkommen til!

Jeg er på 3. stimulation. Jeg fik også lagt æg op for første gang efter 2. udtagning. Jeg håber, dette forsøg lykkes for jer!
Senest rettet af Rapfisk 14. jun 2022, 15:00, rettet i alt 1 gang.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Miss_no_More » 13. jun 2022, 21:32

Rapfisk skrev:Velkommen til!

Jeg er oå 3. stimulation. Jeg fik også lagt æg op for første gang efter 2. udtagning. Jeg håber, dette forsøg lykkes for jer!


Tak! Er du i lang eller kort behandling? Jeg startede med kort, men det gav kun ét æg (der ikke klarede den til sidste runde). Så prøvede vi den lange og det gav 3 æg, hvilket sikkert ikke er meget, men de klarede sig sgu til gengæld allesammen! :banan: Så nu har vi 2 i fryseren.

Jeg er gammel (39) og det er nok derfor, der ikke er så mange æg. Ellers er der som sådan intet "galt" med os :-D
0

Tilbage til "Graviditet"