For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Rapfisk » 8. jul 2022, 07:50

Tak for jeres mange tanker. Det er i dag, ja, og jeg sidder på klinikken nu.

Jeg har dog snydt efter at have blødt (kortvarigt, men tydeligt) og taget en test i går. Den var negativ.

Mirakler sker, men jeg tænker egentlig, at den er ude. Nu skal jeg snart have en weekend, hvor jeg skal slikke sårene, og så ser jeg fremad i næste uge.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Rapfisk » 8. jul 2022, 09:29

Jeg må i øvrigt snart have fortjent legende-status på klinikken. I dag måtte de stikke 8 gange for at få taget blodprøven. Eller var det 9? I hvert fald var jeg der i tre timer, hvor de forsøgte med stik, varme tæpper, varme drikke, juice, chokolade og kiks at få blodårerne til at makke ret.

Much ado.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Rapfisk » 25. aug 2022, 15:02

Blødning.

Har ret meget mistet troen på projektet.

Hr. Rap: Skal du så på klinikken i morgen?

Jeg tror, jeg laver en Maude.



Disclaimer: Jeg elsker Hr. Rap højt for, ar han ikke har mistet troen.
1
Livslinjen: 70 201 201
Acflem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 21. feb 2022, 11:56
Kort karma: 5
Likede indlæg: 56

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Acflem » 31. aug 2022, 18:13

Jeg føler ikke helt jeg hører til i storketråden længere. Jeg føler alt jeg vil skrive i den er lidt for depri og bliver lidt ked af at læse om dem det bliver gravide hurtigt

Men det har så gjort at vi har kontaktet læge i forbindende med infertilitet. Jeg skal til scanning hos gyn i morgen. Er ret nervøs. Men mine blodprøver var fine.

Min kæreste har nogle udfordringer som kan give nedsat sædkvalitet. Han skal lige tage sig mod til at blive testet. Og lige nu er han ret påvirket af præstationsangst, fordi der er så stort fokus på at NU er det tid. Romantikken er fuldstændig røget.

Jeg ved slet ikke om vi vil i behandling. Men jeg vil bare så gerne have et til barn. Er vildt ked af det hele tiden. Ser børn med søskende overalt. Synes alle andre end mig er gravid. Synes faktisk det hele er noget lort. Og jeg har vildt dårlig samvittighed over at jeg ikke bare kan nyde mit barn (bevares, det gør jeg da også det meste af tiden, men jeg vil så gerne bare være gravid at jeg bliver helt ked af at kigge på ham nogengange fordi jeg bliver mindet ol hvor meget jeg gerne vil have en til)

Nå. Det blev langt. Og depri
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Rapfisk » 31. aug 2022, 18:48

Acflem skrev:Jeg føler ikke helt jeg hører til i storketråden længere. Jeg føler alt jeg vil skrive i den er lidt for depri og bliver lidt ked af at læse om dem det bliver gravide hurtigt

Men det har så gjort at vi har kontaktet læge i forbindende med infertilitet. Jeg skal til scanning hos gyn i morgen. Er ret nervøs. Men mine blodprøver var fine.

Min kæreste har nogle udfordringer som kan give nedsat sædkvalitet. Han skal lige tage sig mod til at blive testet. Og lige nu er han ret påvirket af præstationsangst, fordi der er så stort fokus på at NU er det tid. Romantikken er fuldstændig røget.

Jeg ved slet ikke om vi vil i behandling. Men jeg vil bare så gerne have et til barn. Er vildt ked af det hele tiden. Ser børn med søskende overalt. Synes alle andre end mig er gravid. Synes faktisk det hele er noget lort. Og jeg har vildt dårlig samvittighed over at jeg ikke bare kan nyde mit barn (bevares, det gør jeg da også det meste af tiden, men jeg vil så gerne bare være gravid at jeg bliver helt ked af at kigge på ham nogengange fordi jeg bliver mindet ol hvor meget jeg gerne vil have en til)

Nå. Det blev langt. Og depri

Kram.

Pøjpøj med udredningen. Det er en lige dele uhyggelig og spændende tid. Jeg håber, de giver noget klarhed og mulighed for nogle gode snakke.

Hvor gammelt er det, jeres ældste barn er?
1
Livslinjen: 70 201 201
Acflem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 21. feb 2022, 11:56
Kort karma: 5
Likede indlæg: 56

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Acflem » 31. aug 2022, 19:07

Rapfisk skrev:Kram.

Pøjpøj med udredningen. Det er en lige dele uhyggelig og spændende tid. Jeg håber, de giver noget klarhed og mulighed for nogle gode snakke.

Hvor gammelt er det, jeres ældste barn er?


Tak for din besked. Han bliver 3 til december. Han er helt fantastisk, heldigvis :lun: Jeg kan godt få dårlig samvittighed over at være så ked af det, når jeg er så heldig at have et barn i forevejen. Det er jo ikke alle forundt.

Du har også børn i forevejen, ikke? Har ikke læst tilbage i den her tråd endnu.

Ja, jeg håber også det kan give noget afklaring. Det er også lidt svært at tage stilling til behandling når man ikke ved hvad forudsætningerne eller mulighederne er. Har bare hørt så meget om hvor hårdt det er. Men der er den naturlige måde (når det ikke går let) jo også :genert:
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7111
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1432
Likede indlæg: 13331

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Rapfisk » 31. aug 2022, 19:19

Acflem skrev:
Rapfisk skrev:Kram.

Pøjpøj med udredningen. Det er en lige dele uhyggelig og spændende tid. Jeg håber, de giver noget klarhed og mulighed for nogle gode snakke.

Hvor gammelt er det, jeres ældste barn er?


Tak for din besked. Han bliver 3 til december. Han er helt fantastisk, heldigvis :lun: Jeg kan godt få dårlig samvittighed over at være så ked af det, når jeg er så heldig at have et barn i forevejen. Det er jo ikke alle forundt.

Du har også børn i forevejen, ikke? Har ikke læst tilbage i den her tråd endnu.

Ja, jeg håber også det kan give noget afklaring. Det er også lidt svært at tage stilling til behandling når man ikke ved hvad forudsætningerne eller mulighederne er. Har bare hørt så meget om hvor hårdt det er. Men der er den naturlige måde (når det ikke går let) jo også :genert:

Jo, min pige bliver 3 i oktober.

Jeg har det på samme måde. På mange måder er det ikke lige så slemt, synes jeg, når man har et barn i forvejen. Infertilitet er for mig ikke blevet en eksistentiel krise, for uanset udfaldet er vi jo forældre. Men det er svært på en anden måde, fordi det også handler om vores barns familie? Og så selvfølgelig at op- og nedture også konkret påvirker andre end os selv, og tid på klinikken er ofte også tid fra familielivet. Det er en svær balance, synes jeg. Men det er stadig kampen værd.
3
Livslinjen: 70 201 201
Acflem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 21. feb 2022, 11:56
Kort karma: 5
Likede indlæg: 56

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Acflem » 31. aug 2022, 19:46

Rapfisk skrev:Jeg har det på samme måde. På mange måder er det ikke lige så slemt, synes jeg, når man har et barn i forvejen. Infertilitet er for mig ikke blevet en eksistentiel krise, for uanset udfaldet er vi jo forældre. Men det er svært på en anden måde, fordi det også handler om vores barns familie? Og så selvfølgelig at op- og nedture også konkret påvirker andre end os selv, og tid på klinikken er ofte også tid fra familielivet. Det er en svær balance, synes jeg. Men det er stadig kampen værd.


Var i i behandling med din datter? Nej, den tanke kan jeg godt følge. Jeg føler også en vis ro i, at det jo er sket én gang, og derfor teknisk set burde kunne ske igen.

Nogen gange føler jeg Tilgengæld sorgen er større fordi jeg ved præcis hvad jeg går glip af hver gang jeg ser min dejlige dreng. Og at aldersforskellen bliver større og større og jeg altid har ville have børn med lille aldersforskel. Jeg håbede jo næsten på en ups’er det første år så vi fik pseudo-tvillinger. Lidt fjollet, for det er jo ingen garanti for om de får det godt med hinanden.

Og er da også glad for jeg ikke har et til lille barn lige nu, for det har godt nok være et hårdt år både på hjemme og arbejdsfronten for os begge. Men nu vil jeg så også bare gerne være gravid NU
:ninja: :nej: :genert: :fløjt: :wacko:
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Miss_no_More » 3. okt 2022, 20:18

Jeg har lige haft et mislykket forsøg med fryseæg og har et enkelt tilbage i fryseren. Fik kun Prolutex (protestegeron) som eneste hormon i denne omgang. Ved I, om jeg kan komme igang med næste forsøg i denne cyklus? Altså næstkommende ægløsning :gruble:

Ringer selvfølgelig til fertilitetsenheden. Tænkte hare vi nok næsten har vores eget panel af eksperter herinde :D
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf billiebean » 4. okt 2022, 08:45

Miss_no_More skrev:Jeg har lige haft et mislykket forsøg med fryseæg og har et enkelt tilbage i fryseren. Fik kun Prolutex (protestegeron) som eneste hormon i denne omgang. Ved I, om jeg kan komme igang med næste forsøg i denne cyklus? Altså næstkommende ægløsning :gruble:

Ringer selvfølgelig til fertilitetsenheden. Tænkte hare vi nok næsten har vores eget panel af eksperter herinde :D


Det ville min klinik sige helt ok til. Du bliver jo også scannet så hvis der er noget i vejen (cyste eller lign) vil det blive fanget inden oplægning.

Hvad er det der Prolutex? Er det progesteron i pilleform?
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Miss_no_More » 4. okt 2022, 15:12

billiebean skrev:
Miss_no_More skrev:Jeg har lige haft et mislykket forsøg med fryseæg og har et enkelt tilbage i fryseren. Fik kun Prolutex (protestegeron) som eneste hormon i denne omgang. Ved I, om jeg kan komme igang med næste forsøg i denne cyklus? Altså næstkommende ægløsning :gruble:

Ringer selvfølgelig til fertilitetsenheden. Tænkte hare vi nok næsten har vores eget panel af eksperter herinde :D


Det ville min klinik sige helt ok til. Du bliver jo også scannet så hvis der er noget i vejen (cyste eller lign) vil det blive fanget inden oplægning.

Hvad er det der Prolutex? Er det progesteron i pilleform?


Nå, jeg kunne desværre ikke nå det denne gang, så skal vente til næste cyklus.

Prolutex er protestegeron i sprøjteform. Meget nemmere end stikpiller, dog muligvis større bivirkninger ift. påvirkning af humøret. Men det er jo svært at bedømme, om det er hormonerne eller bare generelle tanker ifb. fertilitetsbehandling :gruble:
0

Tilbage til "Graviditet"