For os i Fertilitetsbehandling

Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mila_H » 27. aug 2019, 19:05

Hejsa

Jeg håber, det er ok, jeg hopper herind også.
For snart to år siden blev jeg solomor, og der har hele tiden været planen at forsøge at få en søskende med samme donor.

Første gang blev jeg gravid efter 6 IUI og 4 IVF, så jeg vil helst ikke vente for længe.

Jeg har faktisk allerede hormoner osv og havde lavet en kontrakt på tre behandlinger med en klinik. Men den morgen, hvor jeg om aftenen skulle starte på nedregulering, vågnede jeg op og var fuldstændig lammet i den ene side af ansigtet. Det viste sig, at jeg havde fået en forholdsvis sjælden ansigtslammelse, so i nogle tilfælde forvinder mere eller mindre, men ikke rigtig kan behandles ud over lidt binyrebarkhormon, man giver lidt i blinde. Jeg kunne ikke overskue at starte op, og samtidig var der usikkerhed, om hvorvidt hormoner og binyrebarkhormon var en særlig god kombi.

Jeg døjer desværre stadig med lammelsen, selvom det r blevet lidt bedre. Dog går tiden jo, og når jeg i morgen skal til opfølgning ved lægen, vil jeg spørge til en eventuel sammenhæng mellem graviditet, helbredelse og risiko for at opleve det igen.

Forhåbentlig kan jeg starte op om et par måneder.. Indtil da er jeg lidt med herinde.. Skal lige samle mod igen.

Jeg har forresten denne gang valg ikke at sige det til andre end mine forældre og ene bror. Ligesom jer ndre oplevede jeg, at folk rippede op i det hele tiden. Jeg sagde endda, at de ikke skulle spørge, med mindre jeg selv fortalte noget.. Og alligevel skete det igen og igen.

En veninde så hormonerne i mit køleskab (de har ligget der dem mdr nu). Hun er selv kommende solomor og kunne ikke forstå, at jeg ikke havde sagt noget. Den anden dag sagde hun, at jeg altså skulle sige, hvis jeg startede i behandling igen.. Men lige præcis hende kan komme md så ufølsomme kommentarer, så det kommer ikke til at ske.
Senest rettet af Mila_H 27. aug 2019, 23:15, rettet i alt 1 gang.
2
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mila_H » 27. aug 2019, 19:08

Jeg har derudover næsten lige købt et rækkehus, renoveret osv, så jeg skal spørge mine forældre, om jeg må låne af dem.. De har hele tiden vidst, at jeg gerne vi have en søskende og har tidligere sagt, jeg må låne, men den del skal også lige på plads
0
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Nomnom » 27. aug 2019, 19:28

Halløjsa

Så er jeg også startet så småt op i behandling.
Min mand og jeg har en søn fra 2015, som var en upser ved en enkelt gang uden beskyttelse.
Nu har vi så prøvet lang tid uden at der er sket noget.
I går var jeg til scanning på den fertilitetklinik vi er henvist til. På mandag skal jeg have sådan en skylning af æggelederen og så regner vi med at gå igang med inseminering ved næste cyklus.
Det er fuldstændig vanvittigt at være i synes jeg. Jeg har svært ved alle de undersøgelser, men som jordemoderen i går sagde, så skulle jeg bare vænne mig til det, da alle mine fremtidige cyklusser (hvor vi forsøger at blive gravide) vil indeholde mindst én indvendig scanning fra nu af.
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mila_H » 27. aug 2019, 23:18

Nomnom skrev:Halløjsa

Så er jeg også startet så småt op i behandling.
Min mand og jeg har en søn fra 2015, som var en upser ved en enkelt gang uden beskyttelse.
Nu har vi så prøvet lang tid uden at der er sket noget.
I går var jeg til scanning på den fertilitetklinik vi er henvist til. På mandag skal jeg have sådan en skylning af æggelederen og så regner vi med at gå igang med inseminering ved næste cyklus.
Det er fuldstændig vanvittigt at være i synes jeg. Jeg har svært ved alle de undersøgelser, men som jordemoderen i går sagde, så skulle jeg bare vænne mig til det, da alle mine fremtidige cyklusser (hvor vi forsøger at blive gravide) vil indeholde mindst én indvendig scanning fra nu af.


Da jeg i sin tid startede fertilitetsbehandling, havde jeg aldrig fået så meget som en GU. Det ene celleskrab, jeg engang have fået, var i fuld narkose, fordi jeg var så angst for de underlivsundersøgelser. Og ja, man vænner sig til dem. Jeg tror aldrig, jeg er sluppet med en enkelt scanning. Det er heldigvis det hele værd, når man har heldet med sig. :-)

Håber, I hurtigt får held med det :-)
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf billiebean » 28. aug 2019, 06:14

Jeg håber det er i orden jeg stiller et spørgsmål herinde. Sagen er nemlig den at jeg så småt er ved mentalt at forberede mig på evt at skulle i FB igen efter fødslen af vores datter. Men sagen er at jeg får antidepressiv medicin mod angst som blussede op post fødsel pt. Er der nogen, der har erfaring eller viden om den kombi? Kan man tage (lav dosis) ssri samtidig med behandlingen?
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 28. aug 2019, 06:21

billiebean skrev:Jeg håber det er i orden jeg stiller et spørgsmål herinde. Sagen er nemlig den at jeg så småt er ved mentalt at forberede mig på evt at skulle i FB igen efter fødslen af vores datter. Men sagen er at jeg får antidepressiv medicin mod angst som blussede op post fødsel pt. Er der nogen, der har erfaring eller viden om den kombi? Kan man tage (lav dosis) ssri samtidig med behandlingen?


Det har jeg gjort; jeg får 10 mg Citalopram/Cipramil og har gjort det gennem lang tids FB. Det er der ingen der har blinket over; det er selvfølgelig godkendt af lægen.
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Yetie » 28. aug 2019, 16:15

Hvor dejligt (eller, forstå mig ret ...) at andre har lyst til at være med til at dele deres tanker, frustrationer og bekymringer herinde. :kys: Håber jeres ophold i tråden bliver korte.
2
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mila_H » 28. aug 2019, 18:45

billiebean skrev:Jeg håber det er i orden jeg stiller et spørgsmål herinde. Sagen er nemlig den at jeg så småt er ved mentalt at forberede mig på evt at skulle i FB igen efter fødslen af vores datter. Men sagen er at jeg får antidepressiv medicin mod angst som blussede op post fødsel pt. Er der nogen, der har erfaring eller viden om den kombi? Kan man tage (lav dosis) ssri samtidig med behandlingen?


Jeg tog antidepressiv medicin, da jeg var i behandling med min søn og under graviditeten. Jeg fik en ekstra scanning og tilbud om en ekstra nat på sygehuset efter fødslen pga det. Nævn gerne for din læge, at du skal i fertilitetsbehandling. Noget medicin er ikke godt under graviditet, imens meget andet er helt fint. Og held og lykke med det hele
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mila_H » 28. aug 2019, 18:49

Så var jeg til tjek af min ansigtslammelse i dag. Lægen havde fulgt op på mine spørgsmål ift risiko og en eventuel graviditet osv, og gav grønt lys. Der er ikke større risiko for tilbagefald eller dårligere heling, hvis jeg skulle blive gravid.
Efter et år skal jeg have vurderet, om der evt skal kosmetisk operation, botoxbehandling til at rette op på fejlheling af ansigtsnerven osv, men det kan vi tage til den tid. Skulle jeg være gravid, må jeg bare vente længere på at få det gjort (håber på at være nogenlunde ok til den tid, dog).

Det er så fint. Jeg har talt med mine forældre, der gerne låner mig pengene til en kontrakt på tre behandlinger. Af økonomiske årsager er det, hvad jeg vil forsøge med.

Nu vil jeg skære ned på Cola Zero og spise lidt sundere den næste måneds tid, og så tænker jeg på at komme i gang.
2
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Yetie » 31. aug 2019, 06:56

Jeg fik besked fra fertiiitetsklinikken her til morgen: Der er æg til oplægning. :banan:
Så jeg skal have lagt æg op i dag. Fuck det er vildt!
16
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Nomnom » 2. sep 2019, 11:08

Så var jeg til scanning i dag. Jeg skulle have en passageundersøgelse af mine æggeledere, samt en undersøgelse af min livmoder. Dette inden jeg forhåbentligt skulle insemineres i næste cyklus.

Nå, men der var gode flotte æg. Undersøgelsen af livmoderen gjorde sgu naller, da jeg åbenbart har en meget baudvendt livmoder, som de skulle trække i/gøre noget ved for at de kunne undersøge den.

De opdagede en stor polyp, som de ikke kunne fjerne pga. størrelsen. De måtte derfor opgive passageundersøgelsen, da den simpelthen spærrede for det vand de skulle skylle med. De synes umiddelbart polyppen så godartet ud, men den skal fjernes. De mener den har fungeret som en slags spiral.
No wonder jeg ikke er blevet gravid.

Men nu afventer jeg en indkaldelse til hospitalet for at få den fjernet.
Først efter fjernelse af polyppen kan jeg få lavet passageundersøgelsen, som jeg jo skal have lavet inden vi går i gang med insemineringen.

Så det hele blev lige udskudt endnu engang.
Og samtidig så er jeg pludselig sådan lidt... hvad med den polyp... Hvad hvis den så ikke er godartet?
Årh. Alle de bekymringer - og vi er slet ikke startet "rigtigt" i behandlingen endnu..
1
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Yetie » 6. sep 2019, 06:13

Hold nu kæft det er tortur at vente på at kunne fåb at vide om det æg har sat sig fast. Jeg kunne ikke dy mig for at prøve at tage en test her til morgen, men jeg burde have sagt mig selv at jeg selvfølgelig ikke kan teste allerede nu. Jeg har alle mulige symptomer, men da Crinone kan give cirka samme symptomer som en graviditet, så betyder det absolut ingenting. Synes bare det er virkelig unfair hvis jeg skal have kvalme og ømme bryster uden at få noget for det. :lol:

Håber weekenden går hurtigt. Jeg skal til Odense og "passe" min brors store unger på 13 og 14 mens forældrene er på weekendtur. Det burde kunne distrahere tankerne.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf billiebean » 6. sep 2019, 06:54

Yetie de 14 dages ventetid er virkelig definitionen af tortur! Håber der er bid :)
1
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Yetie » 7. sep 2019, 18:55

billiebean skrev:Yetie de 14 dages ventetid er virkelig definitionen af tortur! Håber der er bid :)


Det blev ikke til 14 dage. Jeg bløder. :whine: Og jeg ved godt at der teoretisk set er en chance for at jeg alligevel kan være gravid, men jeg tror simpelthen ikke på det mere. :trist:
1
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Yetie » 9. sep 2019, 04:59

Tusind tak for jeres grønne (og røde :lol: ) kort. Bløder stadig og har taget en test i morges - selvfølgelig negativ, men så ved jeg heller 100% at løbet er kørt. Og da der ikke var æg til fryseren, så er det på den igen... Altså om en måned, når jeg må starte igen.
1

Tilbage til "Graviditet"