For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf BirdReynolds » 22. apr 2018, 13:37

Jeg skal have taget æg ud for første gang i morgen. Er i ikke lige søde at skrive at det ikke er så slemt..? :genert:
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3391
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 923
Likede indlæg: 10539

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 22. apr 2018, 14:58

BirdReynolds skrev:Jeg skal have taget æg ud for første gang i morgen. Er i ikke lige søde at skrive at det ikke er så slemt..? :genert:


Jeg har fået taget æg ud 5 gange og det ER ikke så slemt.

Nej, det er ikke en fest, når man ligger på briksen, men tag imod al den smertestillende/beroligende du får tilbudt - og så er det heldigvis hurtigt overstået. Resten af dagen har jeg ikke haft lyst til andet end sofa, men dagen efter har jeg ikke haft gener.

Det kommer også lidt an på om du skal have taget to eller 20 æg ud, jrg har hver gang fået mange ud - men du klarer den, uanset :)
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 22. apr 2018, 15:54

Jeg fik desværre kun 2 ud, sidder og bider negle indtil jeg finder ud af om en af dem kan bruges på tirsdag. De fik de 2 taget ud helt uden smerter, kunne sagtens gå selv og var klar til at tage hjem da venflonet blev fjernet. Syntes ikke jeg blev særlig påvirket af morfinen - det var ikke den bims -fornemmelse jeg forventede.
1
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 22. apr 2018, 16:31

Jeg synes heller ikke ægudtagning har været så slemt (har generelt få æg). Sidste gang fik jeg kun lokalbedøvelse og ikke morfin mm - det kunne jeg godt mærke lidt mere end de andre gange.
Jeg har oplevet det gjorde lidt ondt hvis folliklerne har gemt sig lidt så der skulle trykkes udefra.
Alle gange har jeg snuppet et par timer på sofaen bagefter og af og til også et par panodiler, men så har det været det.
Den mentale situation efterfølgende har været værst
1
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf BirdReynolds » 22. apr 2018, 16:37

Tak for beskeder og grønt, jeg vidste jeg kunne regne med jer!
0
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 23. apr 2018, 09:39

Første slag var i lørdags - da der kun kom 2 æg til ægudtagning
Andet slag i dag - da de ringede og sagde at ingen havde klaret det.

Har booket samtale med lægen i morgen for at snakke mulighederne og forløbet igennem - regner med at vi starter op i lang protokol i maj

Nogen der har prøvet nedregulering og ved hvordan det føles i kroppen (Fik menopur og hormonerne gjorde mig ret så trist)
0
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf BirdReynolds » 23. apr 2018, 11:56

Nå, ud kom de, og selvom det ikke just var behageligt, var det da til at leve med. Tak for støtten :-D
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 23. apr 2018, 12:08

Mirabella skrev:Første slag var i lørdags - da der kun kom 2 æg til ægudtagning
Andet slag i dag - da de ringede og sagde at ingen havde klaret det.

Har booket samtale med lægen i morgen for at snakke mulighederne og forløbet igennem - regner med at vi starter op i lang protokol i maj

Nogen der har prøvet nedregulering og ved hvordan det føles i kroppen (Fik menopur og hormonerne gjorde mig ret så trist)


Jeg har prøvet lang protokol 1 gang (gudskelov ikke siden). Jeg havde ikke så store bivirkninger rent kropsligt, men det har jeg heller ikke rigtig haft på kort protokol.
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3391
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 923
Likede indlæg: 10539

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 23. apr 2018, 14:49

Mirabella skrev:Første slag var i lørdags - da der kun kom 2 æg til ægudtagning
Andet slag i dag - da de ringede og sagde at ingen havde klaret det.

Har booket samtale med lægen i morgen for at snakke mulighederne og forløbet igennem - regner med at vi starter op i lang protokol i maj

Nogen der har prøvet nedregulering og ved hvordan det føles i kroppen (Fik menopur og hormonerne gjorde mig ret så trist)


Jeg blev virkelig påvirket psykisk af lang behandling, det forsvandt dog da jeg kom af nedreguleringshormonet (Suprefact). Ikke for at skræmme dig, men mere for at sige, at det altså godt kan påvirke humøret i væsentlig grad. Jeg blev selv ret overrasket og rystet over hvor ked af det jeg var i perioden.

Til gengæld havde jeg ikke de store udsving med kort behandling - så det er bare SÅ individuelt!

Held og lykke :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 23. apr 2018, 14:59

Little_Woman skrev:
Mirabella skrev:Første slag var i lørdags - da der kun kom 2 æg til ægudtagning
Andet slag i dag - da de ringede og sagde at ingen havde klaret det.

Har booket samtale med lægen i morgen for at snakke mulighederne og forløbet igennem - regner med at vi starter op i lang protokol i maj

Nogen der har prøvet nedregulering og ved hvordan det føles i kroppen (Fik menopur og hormonerne gjorde mig ret så trist)


Jeg blev virkelig påvirket psykisk af lang behandling, det forsvandt dog da jeg kom af nedreguleringshormonet (Suprefact). Ikke for at skræmme dig, men mere for at sige, at det altså godt kan påvirke humøret i væsentlig grad. Jeg blev selv ret overrasket og rystet over hvor ked af det jeg var i perioden.

Til gengæld havde jeg ikke de store udsving med kort behandling - så det er bare SÅ individuelt!

Held og lykke :)


Synes også jeg kan læse at det er en hård omgang (som at komme i overgangsalderen) det er nok meget godt vi ikke går igang i næste uge, da jeg også sidder med eksamens opgave der skal afleveres 15/5
0
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Sorenspige » 23. apr 2018, 20:20

Jeg har været i kort behandling to gang og lang behandling en gang. De korte behandlinger påvirkede mig nærmest ikke, men det gjorde den lange.

Jeg fik to gange indsprøjtet zoladex, og jeg havde virkeligt skidt, hovedpine, træthed og generel utilpashed. Blev sygemeldt på arbejde flere dage på grund af det.

Det forløb over 6 uger, og så snart jeg måtte tage hormoner for at sætte gang i ægproduktionen, så hjalp det.

Ved de korte forsøg har jeg kun fået to halvgode æg og 1 godt æg (min søn) ud, men ved den lange var der 3 gode æg. Det første der blev lagt op, blev til min datter.

Zoladex får man oftes kun, hvis man fx har endometriose, hvilket jeg har.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf vibbsen » 25. apr 2018, 13:08

Sorenspige skrev:Jeg har været i kort behandling to gang og lang behandling en gang. De korte behandlinger påvirkede mig nærmest ikke, men det gjorde den lange.

Jeg fik to gange indsprøjtet zoladex, og jeg havde virkeligt skidt, hovedpine, træthed og generel utilpashed. Blev sygemeldt på arbejde flere dage på grund af det.

Det forløb over 6 uger, og så snart jeg måtte tage hormoner for at sætte gang i ægproduktionen, så hjalp det.

Ved de korte forsøg har jeg kun fået to halvgode æg og 1 godt æg (min søn) ud, men ved den lange var der 3 gode æg. Det første der blev lagt op, blev til min datter.

Zoladex får man oftes kun, hvis man fx har endometriose, hvilket jeg har.


Zoladex går her i huset under øgenavnet "Hundjævlemiddel"....Jeg fik det da jeg i sin tid var i IVF behandling (netop fordi jeg også havde Endometriose)....Og udover at jeg led af hovedpine og træthed, så blev jeg simpelthen noget af det mest sure der kunne gå på 2 ben....For SATAN i helvede hvor var jeg dog en sur mokke....Jeg kunne flippe ud over de mindste ting. Og tude over de samme små ting....Og så led jeg af de mest modbydelige hedeture..Og krævede total lydighed i forhold til at tage hensyn til disse ..Det var december og minus 5 grader udenfor. Og jeg kunne kun sove hvis vinduet i soveværelset var åbent.....

Min stakkels stakkels hr.vibbsen frøs som en lille hund...Men fik at vide at det var bare ærgerligt....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 25. apr 2018, 17:52

Denlilleglademy skrev:Jeg begyndte at bløde i dag. 10. Dag efter oplægning. Jeg er ikke imponeret. 3 æg tilbage, dvs 2 forsøg, og så slutter det for os. Vi er i Afrika lige nu. Jeg har lyst til at stjæle et barn og tage med hjem.


Øv for en omgang bæ
Hvor lang tid er i I Afrika endnu?
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 28. apr 2018, 15:16

Denlilleglademy skrev:Vi kommer hjem på lørdag. Jeg er okay. Der er 3 æg tilbage, men jeg har nok mistet troen. Jeg funderer meget over hvad jeg vil fremadrettet. Vi har vores søn, det er slet ikke det. Men jeg har jo i årevis bare ventet på at få er barn mere og fylde mit liv ud med det. Jeg tror jeg er nødt til at finde et eller andet fokus istedet for det her. Vores søn starter i 0. til sommer og så må vi jo se hvordan det hele går og hvordan tiden er. Jeg har uanset hvad, valgt at gå ned i tid pr 1. august og arbejder kun 25 timer, så der er tid til at finde på noget.


Det har godt nok også været en lang kamp for jer. Jeg har slet ikke noget konstruktivt at sige, fordi der netop ikke er noget at sige til det hele, ud over at jeg godt kan forstå at du har mistet troen. Det er sgu hårdt.
Tror det er fint at finde et andet fokus når tingene nu en gang er som de er, men at komme til den erkendelse må være enormt svær.
Har du nogen ide om hvad du har lyst til?
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 28. apr 2018, 15:19

Er der nogen der har været på trisekvens? Jeg har fået besked på at starte op, for at få rettet min cyklus ordentligt ind, efter at have haft en meget uregelmæssig cyklus efter p-pille stop. Fertilitetslægen sagde faktisk at der kunne gå op til 18 mdr førend ppillerne var ordentligt ude af kroppen.
0

Tilbage til "Graviditet"