For os i Fertilitetsbehandling

Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 4. maj 2018, 09:03

Puha normalt er jeg jo sund, glad og rask - men alle de hormonerne, smerterne, og turen til akutmodtagelsen i går, får mig godt nok til at føle mig ret sølle
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 15. maj 2018, 06:40

Kender I det, at man har fået mens igen igen igen, mens de fleste af ens nærmeste veninder og resten af verden bare annoncerer graviditeter hele tiden?

:genert:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 15. maj 2018, 06:46

Mirabella skrev:Puha normalt er jeg jo sund, glad og rask - men alle de hormonerne, smerterne, og turen til akutmodtagelsen i går, får mig godt nok til at føle mig ret sølle


Fertilitetsbehandling er ikke noget, jeg ville ønske for min værste fjende.

Min højgravide, velmenende veninde fik sagt, at hun synes, det er fantastisk, at vi skal i behandling. Hun mente selvfølgelig, at det er fantastisk, at man kan få hjælp.

Jeg anser det som et nødvendigt onde... :genert:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 15. maj 2018, 06:47

LaMariposa skrev:Kender I det, at man har fået mens igen igen igen, mens de fleste af ens nærmeste veninder og resten af verden bare annoncerer graviditeter hele tiden?

:genert:


Ja! Dén følelse kender jeg, selvom jeg egentlig har det allermest stramt når det er kolleger.
Man (jeg) kan godt blive lidt bitter...
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 15. maj 2018, 06:49

Alphilia skrev:
LaMariposa skrev:Kender I det, at man har fået mens igen igen igen, mens de fleste af ens nærmeste veninder og resten af verden bare annoncerer graviditeter hele tiden?

:genert:


Ja! Dén følelse kender jeg, selvom jeg egentlig har det allermest stramt når det er kolleger.
Man (jeg) kan godt blive lidt bitter...


Alle jubler, mens man prøver at smile ægte og inderst inde bare har lyst til at give sig til at tude.
0
:lun: Be brave
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 15. maj 2018, 07:33

LaMariposa skrev:
Mirabella skrev:Puha normalt er jeg jo sund, glad og rask - men alle de hormonerne, smerterne, og turen til akutmodtagelsen i går, får mig godt nok til at føle mig ret sølle


Fertilitetsbehandling er ikke noget, jeg ville ønske for min værste fjende.

Min højgravide, velmenende veninde fik sagt, at hun synes, det er fantastisk, at vi skal i behandling. Hun mente selvfølgelig, at det er fantastisk, at man kan få hjælp.

Jeg anser det som et nødvendigt onde... :genert:

Årsagen til smerterne var så en graviditet udenfor livmoderen (hvilket der er øgede chance for i fertilitetsbehandling) så nu ligger jeg sygemeldt efter operation med 4 snit i maveskindet

Synes godt nok også det her nødvendige onde er ret omfangsrigt
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 15. maj 2018, 07:46

Mirabella skrev:
LaMariposa skrev:
Mirabella skrev:Puha normalt er jeg jo sund, glad og rask - men alle de hormonerne, smerterne, og turen til akutmodtagelsen i går, får mig godt nok til at føle mig ret sølle


Fertilitetsbehandling er ikke noget, jeg ville ønske for min værste fjende.

Min højgravide, velmenende veninde fik sagt, at hun synes, det er fantastisk, at vi skal i behandling. Hun mente selvfølgelig, at det er fantastisk, at man kan få hjælp.

Jeg anser det som et nødvendigt onde... :genert:

Årsagen til smerterne var så en graviditet udenfor livmoderen (hvilket der er øgede chance for i fertilitetsbehandling) så nu ligger jeg sygemeldt efter operation med 4 snit i maveskindet

Synes godt nok også det her nødvendige onde er ret omfangsrigt


Åh, det vidste jeg ikke :ae: Av :ae: Krydser fingre for, at du snart får det bedre.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 19. maj 2018, 10:00

Denlilleglademy skrev:Jeg vil bare lige ønske jer rigtig meget held og lykke herinde. Jeg er nødt til at hoppe fra og fokusere på det liv der er derude som ikke handler om hormoner og test og det ene og det andet. Jeg har ikke været så aktiv, men læser hver dag og tjekker gravidtråden og torturerer mig selv lidt. Ikke så godt.

Min mand er så småt på vej hjem fra sin udstationering og så må vi se hvad tiden bringer for os. Der er et par æg endnu på frys og de skal naturligvis bruges og ellers lukker vi den derfra. Jeg har brug for at slå mig til tåls med det på en eller anden måde. Vi overvejer at hive et par måneder ud af kalenderen og tage en lang rejse hvis det ikke lykkes for os.

Rigtig meget held og lykke til jer andre.


Held og lykke på din vej fremover.
Jeg håber det lykkes for jer og hvis ikke, at du finder ro i situationen
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 19. maj 2018, 10:01

Vi er i limbo-standby land efter endnu et mislykket forsøg inden vi søsætter plan B.
Det er både virkelig frustrerende at sidste runde var så miserabel og på sin vi befriende at der nu er en periode uden hormoner mm.
1
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lull » 28. maj 2018, 08:06

Jeg melder mig lige så stille ind igen :genert:
(Og hvis nogen kender mig irl, så shh :danse: )

Denne gang bliver det som solomor (har en regnbue-datter på 13 mdr)
Har i dag fået taget de blodprøver der skal til, så venter sådan set bare på at min menstruation kommer :lol:

Havde en indledende samtale med lægen i fredags og jeg skal starte op på de samme hormoner som sidst. Håber bare det går lidt hurtigere denne gang :ninja:
2
03.05.2017 :lun:
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Buller » 28. maj 2018, 14:42

Er der nogen af jer som har været i behandling pga. lavt AMH?
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 28. maj 2018, 14:46

Buller skrev:Er der nogen af jer som har været i behandling pga. lavt AMH?


Mit AMH er lavt, men det er ikke eneste årsag til behandling
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Buller » 28. maj 2018, 14:50

Ok, en af mine veninder har lige fået konstateret lavt AMH, så jeg var nysgerrig på om der var andre med erfaring med det.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf alfe » 28. maj 2018, 18:13

Buller skrev:Ok, en af mine veninder har lige fået konstateret lavt AMH, så jeg var nysgerrig på om der var andre med erfaring med det.


Jeg mener, at det var Copenhagen Fertility Center der for noget tid siden udgav en ret interessant artikel om netop lav AMH. Det specifikke indhold kan jeg ikke på stående fod huske, blot at konklusionen, som jeg mindes det, var at AMH muligvis bliver tillagt for stor værdi. Den kan helt sikkert Googles frem.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf alfe » 28. maj 2018, 18:15

alfe skrev:
Buller skrev:Ok, en af mine veninder har lige fået konstateret lavt AMH, så jeg var nysgerrig på om der var andre med erfaring med det.


Jeg mener, at det var Copenhagen Fertility Center der for noget tid siden udgav en ret interessant artikel om netop lav AMH. Det specifikke indhold kan jeg ikke på stående fod huske, blot at konklusionen, som jeg mindes det, var at AMH muligvis bliver tillagt for stor værdi. Den kan helt sikkert Googles frem.


Her er noget af det http://www.copenhagenfertilitycenter.co ... rtile-.htm
2

Tilbage til "Graviditet"