For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lumin » 12. jun 2018, 10:21

Nå men jeg hører vidst til herinde nu..
Har tegn på pco på æggestokkende, de var fyldte med folikler og ingen tyk slimhinde selvom jeg er teorien burde få ægløsning denne uge. Så alt efter hvad blodprøver, sædprøve og hsg viser, så skal jeg starte på gonal-f denne eller næste cyklus og så insemineres.
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 12. jun 2018, 13:10

^ æv. Selvom det kan være rart at finde en (mulig) forklaring skal det også lige fordøjes.
Håber for dig, at det kan klares med inseminering.

Vi holder pause sommeren over af forskellige årsager og selvom jeg gerne ville være tættere på en afklaring glæder jeg mig også lidt til en sommer uden hormoner og scanninger
1
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 26. jul 2018, 11:53

Er der stadig liv i tråden? :)
Venligst ikke qoute.
Kæresten og jeg afventer langt om længe at jeg får min menstruation så vi kan tilmelde os behandling.
Vi har været igennem en godkendelsesproces fordi jeg har haft en længere periode for 10 år siden hvori jeg har taget antidepressiva i de 5. Det var lidt af en kamel at sluge, at der var nogle fremmede mennesker der skullle vurdere om min kæreste og jeg var/er egnet til at være forældre. Jeg er klar over at det self er i et evt. kommende barns tarv, så der var heller intet at diskutere, vi skulle nok gøre hvad vi blev bedt om, men alligevel, det var grænseoverskridende og nedværdigende imo.
Men hvorom alting er, så har vi self fået vores godkendelse pg afventer nu bare opstart. Jeg regner med at få min menstruation om små 21 dage, og så kan vi forhåbentligt komme i gang med den planlagte icsi..
Jeg er meget spændt på det hele.
1
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lumin » 27. jul 2018, 09:36

Jeg er blevet insemineret for første gang i går og det så så fint ud. Vi fik også hygget selv senere på dagen, så nu er det bare at krydse fingre og vente. Det bliver seriøst de længste to uger nogensinde. Har fået min mand til at gemme mine graviditetstest for mig, jeg er virkelig slem til at teste alt for tidligt.
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 27. jul 2018, 12:59

Har I også restriktioner på, hvad I må spise og drikke? Min læge har givet mig en liste over ting, jeg ikke må. Det er blandt andet cola (og alle andre sukkerholdige drikke, dvs. også almindelig sodavand) og kunstige sødestoffer (altså heller ikke noget lightsodavand). Og alkohol naturligvis. Der er også begrænsinger på kaffe og til en vis grad også te. Så når de andre sidder og drikker vin, så sidder jeg pænt med en danskvand :træt:

Det er altså lidt kedeligt... :genert:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Alphilia » 27. jul 2018, 14:03

Jeg har aldrig fået strenge restriktioner, men mere "alt med måde" og frarådning af alkohl.
Af andre årsager har jeg ikke drukket alkohol i ½ år - og hold op jeg savner et glas vin! Danskvand er bare lidt fladt til en god middag.

Fertilitetsmæssigt er vi nok på mere standby end sommeren over, der er lige nogle andre ting, der skal styr på, som kan komplicere en graviditet.
2
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lumin » 27. jul 2018, 14:41

LaMariposa skrev:Har I også restriktioner på, hvad I må spise og drikke? Min læge har givet mig en liste over ting, jeg ikke må. Det er blandt andet cola (og alle andre sukkerholdige drikke, dvs. også almindelig sodavand) og kunstige sødestoffer (altså heller ikke noget lightsodavand). Og alkohol naturligvis. Der er også begrænsinger på kaffe og til en vis grad også te. Så når de andre sidder og drikker vin, så sidder jeg pænt med en danskvand :træt:

Det er altså lidt kedeligt... :genert:

Ikke rigtig nej. Jeg drikker bare ikke alkohol i disse uger hvor jeg ikke ved om jeg er gravid.
0
MissB
Indlæg: 2328
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 252
Likede indlæg: 2117

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf MissB » 28. jul 2018, 05:23

LaMariposa skrev:Har I også restriktioner på, hvad I må spise og drikke? Min læge har givet mig en liste over ting, jeg ikke må. Det er blandt andet cola (og alle andre sukkerholdige drikke, dvs. også almindelig sodavand) og kunstige sødestoffer (altså heller ikke noget lightsodavand). Og alkohol naturligvis. Der er også begrænsinger på kaffe og til en vis grad også te. Så når de andre sidder og drikker vin, så sidder jeg pænt med en danskvand :træt:

Det er altså lidt kedeligt... :genert:


Da jeg var i behandling fik jeg at vide at jeg skulle spise som jeg var gravid. Dvs ingen alkohol, passe på med visse slags fisk osv.
0
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 29. jul 2018, 16:45

LaMariposa skrev:Har I også restriktioner på, hvad I må spise og drikke? Min læge har givet mig en liste over ting, jeg ikke må. Det er blandt andet cola (og alle andre sukkerholdige drikke, dvs. også almindelig sodavand) og kunstige sødestoffer (altså heller ikke noget lightsodavand). Og alkohol naturligvis. Der er også begrænsinger på kaffe og til en vis grad også te. Så når de andre sidder og drikker vin, så sidder jeg pænt med en danskvand :træt:

Det er altså lidt kedeligt... :genert:

Jeg ved at man ikke bør drikke for megen koffein, men jeg spiser og drikker hvad jeg vil. Vi er ikke informeret om andet end de gængse råd om tilskud af vitaminer, hold igen med alkohol og koffein. Vi er endnu ikke startet på behandlingen og jeg har simpelthen ikke ville sætte mit liv på standby, så har jeg lyst til en øl eller et glas vin tager jeg det, men jeg drikker også langt mindre end det maksimum som sst råder til at holde sig inde for.
Sukker har jeg ikke hørt noget om. Vi spiser relativt sundt og varieret, med vegetarisk størstedelen af ugens dage, og som sagt ved vi ikke hvor længe det her kommer til at stå på, og at skulle skære alt fornøjelse væk virker ikke som det rigtige men snarre noget der er med til at stresse kroppen yderligere

Edit. Self kommer jeg ikke til at indtage alkohol når vi er kommet i gang med behandling og det er uvist om der bliver en graviditet ud af det.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 30. jul 2018, 08:59

Tak for jeres tilbagemeldinger omkring restriktioner på mad. Det lyder som om, at der er lige så mange meninger, som der er læger :D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 30. jul 2018, 20:04

LaMariposa skrev:Tak for jeres tilbagemeldinger omkring restriktioner på mad. Det lyder som om, at der er lige så mange meninger, som der er læger :D

Det er det eneste der er helt sikkert, for hver en læge er der en ny mening og holdning :gammel:
Sund fornuft kommer man rigtig langt med :)
1
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf BirdReynolds » 1. aug 2018, 07:52

Jeg er overstimuleret, og har lyst til at ligge mig ned og dø :whine:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 1. aug 2018, 14:55

BirdReynolds skrev:Jeg er overstimuleret, og har lyst til at ligge mig ned og dø :whine:


:ae: I forbindelse med IVF?
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf BirdReynolds » 1. aug 2018, 15:49

LaMariposa skrev:
BirdReynolds skrev:Jeg er overstimuleret, og har lyst til at ligge mig ned og dø :whine:


:ae: I forbindelse med IVF?

Ja. Mit liv er min seng pt. fed sommerferie! Og ja, jeg har ret ondt af mig selv.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 1. aug 2018, 16:05

BirdReynolds skrev:
LaMariposa skrev:
BirdReynolds skrev:Jeg er overstimuleret, og har lyst til at ligge mig ned og dø :whine:


:ae: I forbindelse med IVF?

Ja. Mit liv er min seng pt. fed sommerferie! Og ja, jeg har ret ondt af mig selv.


Øv :ae: Håber det snart driver over.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Graviditet"