For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3391
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 923
Likede indlæg: 10539

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 1. aug 2018, 16:30

BirdReynolds skrev:
LaMariposa skrev:
BirdReynolds skrev:Jeg er overstimuleret, og har lyst til at ligge mig ned og dø :whine:


:ae: I forbindelse med IVF?

Ja. Mit liv er min seng pt. fed sommerferie! Og ja, jeg har ret ondt af mig selv.


Det er også så mega ubehageligt!
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 19. aug 2018, 14:41

Ihh min mave er ved at vende vrangen ud.. Jeg begyndte at pletbløde i går aftes og i morges vågnede jeg op til en egentlig blødning, dvs min første menstruationsdag :banan2: . Jeg fik skrevet til fertilitetsklinikken og jeg har nu tid til kontrolscanning og opstart af medicin først på ugen :lun: !! Jeg troede ikke der ville være så mange sommerfugle i maven som der er nu. Jeg spurgte helt perpleks min kæreste igår, om han nu også var helt sikker på at vi var klar til børn :stoned: men det kommer så tæt på nu. Vi har forsøgt at blive gravide (jeg er egentlig modstander af "vi er gravide", men jeg kan ikke komme på en bedre formulering) i over 1 år af naturlig vej men intet er sket, vi har været igennem statsforvaltningen for godkendelse grundet tidligere brug af antidepressiva, og står nu endelige er og klar til at komme i gang med behandlingen. Jeg tror jeg har været igennem hele følelsesregistret det sidste år, så den her spændte-"nervøse"-glæde-skræmmende følelse jeg har lige nu er self. en god ting, men den er meget dominerende og tanken om, om vi nu også virkelig er klar til børn popper op :panik: (til trods for at vi begge altså er rundet de 30 :deer: ). Jeg er, når jeg tager min realistiske briller på, og lægger alle mine sommerfugle væk, ikke et sekund i tvivl om at vi er klar til at blive forældre, for vi ønsker os det begge brændende. Vi kan begge mærke et lille hul inden i ved tanken om, at behandlingen ikke lykkes, og vi er jo godt klar over at vi kan risikere at være blandt den procentdel hvor det aldrig lykkes at få et barn. Vi skal igennem ICSI behandling, og jeg er meget spændt på at komme i gang

- Det var lige lidt tanker herfra.
Håber det går godt for alle jer andre der måtte være i gang
0
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lys » 19. aug 2018, 14:48

Jeg er jo alene og har tid til insemination om et par måneder. Men nu har jeg søgt et andet job på min nuværende arbejdsplads. Og jeg kommer i tvivl om det er klogt at starte nyt job og behandling samtidig??

På den ene side vil jeg ikke sætte mit liv helt i stå, for det kan jo tage lang tid at få gevinst. På den anden side er det måske også dumt at tilføje yderligere stressmomenter i sit liv lige oveni behandlingen - det fremmer næppe processen.

Er der nogen, der har gjort sig tanker om den slags?
0
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 19. aug 2018, 18:31

Jeg synes ikke inseminationen var så omfattende som f.eks ivf- så jeg ville hellere starte nu end senere
2
Lys
Indlæg: 5788
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10399

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lys » 19. aug 2018, 19:18

Mirabella skrev:Jeg synes ikke inseminationen var så omfattende som f.eks ivf- så jeg ville hellere starte nu end senere


Hvad mener du med “hellere nu end senere”? Jeg har jo først fået en tid på klinikken senere på året. Og min tvivl går mere på, om det er dumt i forhold til stressniveau at starte nyt job oveni behandling eller om jeg skal droppe jobbet og koncentrere mig om behandlingen. Hvis det altså var til mig :).
0
Johanne1980
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. nov 2018, 12:25
Kort karma: -3
Likede indlæg: 2

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Johanne1980 » 7. nov 2018, 13:27

Jeg har samme problem - men det er ikke mig der har problemet :-) jeg tror, snart vi er kommet frem til at det er DNA fejl i sæden, nyeste forskning viser det er et voksende problem.. https://www.dr.dk/nyheder/indland/dna-s ... graviditet efter en del research ser det ud til at min mand har fundet det rigtig for ham at spise nemlig Link og beskrivelse fjerner af moderator Nu håber vi den bedre sædkvalitet også giver resultat!
0
Johanne1980
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. nov 2018, 12:25
Kort karma: -3
Likede indlæg: 2

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Johanne1980 » 25. nov 2018, 15:14

Denne artikel er lidt dommedag men er der andre der har hørt om "Et nyt dansk studium viser desuden, at de børn, der undfanges ved fertilitetsbehandling, har øget risiko for en række mentale lidelser såsom autisme, skizofreni, depression eller adhd." Jeg går udfra der henvises til IVF behandling? Endnu en grund til at prøve at forbedre sædkvaliteten ved livsstilsændring, kost til skyld osv.

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg ... em-i-lyset
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf FruKuk » 25. nov 2018, 17:02

Johanne1980 skrev:Denne artikel er lidt dommedag men er der andre der har hørt om "Et nyt dansk studium viser desuden, at de børn, der undfanges ved fertilitetsbehandling, har øget risiko for en række mentale lidelser såsom autisme, skizofreni, depression eller adhd." Jeg går udfra der henvises til IVF behandling? Endnu en grund til at prøve at forbedre sædkvaliteten ved livsstilsændring, kost til skyld osv.

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg ... em-i-lyset


Kommer du ind i en tråd, hvor folk kæmper med alt, hvad de har for at få et barn med hjælp, og så smider ovenstående kommentar? Det er altså for lavt efter min mening.
7
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 25. nov 2018, 17:34

FruKuk skrev:
Johanne1980 skrev:Denne artikel er lidt dommedag men er der andre der har hørt om "Et nyt dansk studium viser desuden, at de børn, der undfanges ved fertilitetsbehandling, har øget risiko for en række mentale lidelser såsom autisme, skizofreni, depression eller adhd." Jeg går udfra der henvises til IVF behandling? Endnu en grund til at prøve at forbedre sædkvaliteten ved livsstilsændring, kost til skyld osv.

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg ... em-i-lyset


Kommer du ind i en tråd, hvor folk kæmper med alt, hvad de har for at få et barn med hjælp, og så smider ovenstående kommentar? Det er altså for lavt efter min mening.


Heller ikke specielt nuanceret, hvis man tror, at fertilitetsbehandling kun har med dårlig sædkvalitet at gøre.

Jeeeeeez :rulle:
3
:lun: Be brave
honeybee
Indlæg: 254
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf honeybee » 25. nov 2018, 18:04

LaMariposa skrev:
FruKuk skrev:
Johanne1980 skrev:Denne artikel er lidt dommedag men er der andre der har hørt om "Et nyt dansk studium viser desuden, at de børn, der undfanges ved fertilitetsbehandling, har øget risiko for en række mentale lidelser såsom autisme, skizofreni, depression eller adhd." Jeg går udfra der henvises til IVF behandling? Endnu en grund til at prøve at forbedre sædkvaliteten ved livsstilsændring, kost til skyld osv.

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg ... em-i-lyset


Kommer du ind i en tråd, hvor folk kæmper med alt, hvad de har for at få et barn med hjælp, og så smider ovenstående kommentar? Det er altså for lavt efter min mening.


Heller ikke specielt nuanceret, hvis man tror, at fertilitetsbehandling kun har med dårlig sædkvalitet at gøre.

Jeeeeeez :rulle:


Enig - jeg skal start IVF-behandling i det nye år og jeg er enlig. Så ikke meget dårlig sædkvalitet der.
1
Johanne1980
Indlæg: 14
Tilmeldt: 7. nov 2018, 12:25
Kort karma: -3
Likede indlæg: 2

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Johanne1980 » 25. nov 2018, 18:25

Jeg ved godt at det ikke er alle der har dårlig sædkvalitet - men det er nu en del af dem der er i fertilitetsbehandling der har problemet, og med nye resultater er der nok flere par, hvor det er manden der har problemet end vi før har vist - men det er kvinde der skal i hormon behandling osv. selv om det er DNA'et i mandes sæd den er galt med (som mange af de nuværende test ikke viser) https://www.bt.dk/sundhed/tema-ny-forkl ... -hos-hvert

Jeg har selv været møllen igennem de sidste 3 år plus - med nedtur efter nedtur.... men med søster lad os stikke hoved et sandet og lad som om der ingen problemer er, come on....
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 25. nov 2018, 18:38

Johanne1980 skrev:Jeg ved godt at det ikke er alle der har dårlig sædkvalitet - men det er nu en del af dem der er i fertilitetsbehandling der har problemet, og med nye resultater er der nok flere par, hvor det er manden der har problemet end vi før har vist - men det er kvinde der skal i hormon behandling osv. selv om det er DNA'et i mandes sæd den er galt med (som mange af de nuværende test ikke viser) https://www.bt.dk/sundhed/tema-ny-forkl ... -hos-hvert

Jeg har selv været møllen igennem de sidste 3 år plus - med nedtur efter nedtur.... men med søster lad os stikke hoved et sandet og lad som om der ingen problemer er, come on....


Det er fint, at du mener det. Men hvis du virkelig selv har været møllen igennem over flere år, så bør du også vide, at man skal træde varsomt i det her emne, fordi det er rigtig sårbart for mange. Og det er ikke ligefrem det, du gør, med dine indlæg.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. nov 2018, 01:09

Vi er lige kommet til Dk igen og jeg havde glemt alt om medicin. Har SÅ meget liggende som nu bare skal destrueres. Jeg synes virkelig at det er ærgerligt. Man kan slet ikke give det til nogen nogensteder? Spurgte min egen klinik og de destruerer også. Det et jo mega dyr medicin
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8516
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1293
Likede indlæg: 15144

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Zonta » 26. nov 2018, 05:35

FormerlyKnownAs skrev:Vi er lige kommet til Dk igen og jeg havde glemt alt om medicin. Har SÅ meget liggende som nu bare skal destrueres. Jeg synes virkelig at det er ærgerligt. Man kan slet ikke give det til nogen nogensteder? Spurgte min egen klinik og de destruerer også. Det et jo mega dyr medicin

Jeg tror desværre ikke der er noget som helst at gøre. Apoteker må ikke give det videre og det tror jeg heller ikke sygehuse/klinikker må. De aner i princippet ikke om der er gjort noget ved det, så kvalitetssikringen er mangelfuld og derfor tror jeg ikke du får nogen til at bruge det.
Og det er ulovligt at videresælge :ninja:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf FormerlyKnownAs » 26. nov 2018, 05:57

Zonta skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Vi er lige kommet til Dk igen og jeg havde glemt alt om medicin. Har SÅ meget liggende som nu bare skal destrueres. Jeg synes virkelig at det er ærgerligt. Man kan slet ikke give det til nogen nogensteder? Spurgte min egen klinik og de destruerer også. Det et jo mega dyr medicin

Jeg tror desværre ikke der er noget som helst at gøre. Apoteker må ikke give det videre og det tror jeg heller ikke sygehuse/klinikker må. De aner i princippet ikke om der er gjort noget ved det, så kvalitetssikringen er mangelfuld og derfor tror jeg ikke du får nogen til at bruge det.
Og det er ulovligt at videresælge :ninja:


Nej tænker jeg også.
Kunne ikke drømme om at sælge det, men ville gerne forære det væk. Naturligvis er noget af det på køl som det skal. Men har en masse som ikke er. Det er så stort et spild :(
0

Tilbage til "Graviditet"