Hvorfor hyler hun nu?

Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Evapeva » 4. mar 2017, 19:05

Modtodel skrev:
Evapeva skrev:
Modtodel skrev:Jeg har virkelig hylet meget i sidste uge hvor vi havde ferie. Alt hvad min kæreste sagde pissede mig af og min lunte er bare SÅ kort. Vores datter på knap 1,5 år bliver slet ikke behandlet retfærdigt fordi jeg ikke kan styre mit temperament. Jeg bliver irriteret over det mindste "jeg må heller aldrig noget"-hyleri og kom(-mer) tit til at vrisse eller småråbe og så bliver hun ked af det og så bliver jeg ked af det fordi hun blive ked af det, fordi det er min skyld at hun er ked af det. Eeeejmenaltså. Jeg føler mig bare som verdens dårligste mor lige for tiden.....


Er på samme måde, tror jeg, for tiden - øv! :( Burde de hormoner ikke have fundet et ok fornuftigt leje her i 2. trimester, altså? :rulle:


Er det for meget, hvis jeg er glad for at du også er sådan? Min dårlige samvittighed er ved at æde mig op. Jeg anstrenger mig viiirkelig meget for at tage den med ro, men jeg er bare et monster lige nu.
Jeg håber i hvert fald ikke, at det her er lejet! :kryds:



Haha, vi må lige stramme os an. :fløjt: For mit vedkommende har det været bedre den sidste lille uges tid - MEN i næste uge er jeg alene med mine to drenge fra onsdag morgen til fredag aften. Argh, det bliver lidt en prøvelse, fordi man bare er så træt hele tiden, men som alene-mor kan man jo ikke bare lige tage en mini-lur, vel? :genert: Håber det går uden alt formeget ufred! :kryds:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Modtodel » 5. mar 2017, 18:08

Evapeva skrev:
Modtodel skrev:
Evapeva skrev:
Modtodel skrev:Jeg har virkelig hylet meget i sidste uge hvor vi havde ferie. Alt hvad min kæreste sagde pissede mig af og min lunte er bare SÅ kort. Vores datter på knap 1,5 år bliver slet ikke behandlet retfærdigt fordi jeg ikke kan styre mit temperament. Jeg bliver irriteret over det mindste "jeg må heller aldrig noget"-hyleri og kom(-mer) tit til at vrisse eller småråbe og så bliver hun ked af det og så bliver jeg ked af det fordi hun blive ked af det, fordi det er min skyld at hun er ked af det. Eeeejmenaltså. Jeg føler mig bare som verdens dårligste mor lige for tiden.....


Er på samme måde, tror jeg, for tiden - øv! :( Burde de hormoner ikke have fundet et ok fornuftigt leje her i 2. trimester, altså? :rulle:


Er det for meget, hvis jeg er glad for at du også er sådan? Min dårlige samvittighed er ved at æde mig op. Jeg anstrenger mig viiirkelig meget for at tage den med ro, men jeg er bare et monster lige nu.
Jeg håber i hvert fald ikke, at det her er lejet! :kryds:



Haha, vi må lige stramme os an. :fløjt: For mit vedkommende har det været bedre den sidste lille uges tid - MEN i næste uge er jeg alene med mine to drenge fra onsdag morgen til fredag aften. Argh, det bliver lidt en prøvelse, fordi man bare er så træt hele tiden, men som alene-mor kan man jo ikke bare lige tage en mini-lur, vel? :genert: Håber det går uden alt formeget ufred! :kryds:


UF, det var også længe. Hvor gamle er dine drenge? Jeg synes også, at det er gået bedre efter ferien - vi havde nok alle fået lidt økuller af at være så meget sammen :lol: Jeg kæmper med dilemmaet: middagslur med mini eller alenetid mens hun sover, men ofte ender jeg med at falde i søvn når jeg putter hende. Og ofte er det nok også den rigtige løsning. Jeg kan sove HELE tiden. Bortset fra når vi går i seng om aftenen - typisk.
0
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Evapeva » 5. mar 2017, 21:42

Modtodel skrev:
UF, det var også længe. Hvor gamle er dine drenge? Jeg synes også, at det er gået bedre efter ferien - vi havde nok alle fået lidt økuller af at være så meget sammen :lol: Jeg kæmper med dilemmaet: middagslur med mini eller alenetid mens hun sover, men ofte ender jeg med at falde i søvn når jeg putter hende. Og ofte er det nok også den rigtige løsning. Jeg kan sove HELE tiden. Bortset fra når vi går i seng om aftenen - typisk.


De er 5 og 2½, så der er generelt godt gang i huset. :slem:

Faktisk en glimrende idé at sove, mens mini alligevel sover. Hvorfor har jeg ikke tænkt på det? :D

Og kender også den med, at man netop ikke kan sove, når man så virkelig burde. Jeg vågner flere gange i løbet af natten, og én af de gange varer ½ times tid, hvor jeg vender og drejer mig og har SÅ ondt af mig selv pga. Palle alene i verden-følelsen ved siden af en snorkende mand. :lol:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Modtodel » 6. mar 2017, 06:42

Evapeva skrev:
Modtodel skrev:
UF, det var også længe. Hvor gamle er dine drenge? Jeg synes også, at det er gået bedre efter ferien - vi havde nok alle fået lidt økuller af at være så meget sammen :lol: Jeg kæmper med dilemmaet: middagslur med mini eller alenetid mens hun sover, men ofte ender jeg med at falde i søvn når jeg putter hende. Og ofte er det nok også den rigtige løsning. Jeg kan sove HELE tiden. Bortset fra når vi går i seng om aftenen - typisk.


De er 5 og 2½, så der er generelt godt gang i huset. :slem:

Faktisk en glimrende idé at sove, mens mini alligevel sover. Hvorfor har jeg ikke tænkt på det? :D

Og kender også den med, at man netop ikke kan sove, når man så virkelig burde. Jeg vågner flere gange i løbet af natten, og én af de gange varer ½ times tid, hvor jeg vender og drejer mig og har SÅ ondt af mig selv pga. Palle alene i verden-følelsen ved siden af en snorkende mand. :lol:


Ja, det kan jeg forestille mig giver et ret godt energiniveau :D
Den snorkende mand ligger jeg også ved siden af! Suk... Har overvejet at foreslå, at han ikke må lægge sig til at sove før jeg sover :genert:
0
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Ficus » 10. apr 2017, 14:50

Føtex havde ikke noget ymer. Og så opdagede jeg at hummus os var udsolgt. Og jagten på de to ting kostede mig min bus.

:genert:
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Zombie » 2. maj 2017, 12:45

Jeg er ikke gravid, men da jeg havde en graviditet uden for livmoderen, kørte en bus forbi mens jeg luftede hunden. Og tænk hvis hun en dag bliver kørt ned og dør. Og så tudede jeg og måtte kramme hende. Altså. :genert:
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
ulviforklæder
Indlæg: 93
Tilmeldt: 30. dec 2015, 17:05
Kort karma: 14
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 86

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf ulviforklæder » 2. maj 2017, 13:22

Zombie skrev:Jeg er ikke gravid, men da jeg havde en graviditet uden for livmoderen, kørte en bus forbi mens jeg luftede hunden. Og tænk hvis hun en dag bliver kørt ned og dør. Og så tudede jeg og måtte kramme hende. Altså. :genert:


Jeg er gravid og får våde øjne af at læse det! :lol:
0
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Modtodel » 5. maj 2017, 10:54

Storesøsters dp spurgte om jeg havde det bedre i dag.


Altså hvad fanden?.... Jeg tuder over alting. Suk...
1
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Evapeva » 10. maj 2017, 20:48

Jeg tuder mest over en dum chef for tiden. Men det er nu også irriterende nok. Jeg tror nemlig ikke, jeg ville have tudet over ham, hvis ikke jeg var gravid. Og hvis der er noget, jeg hader, så er det at tude på arbejdet.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Luffegås » 12. maj 2017, 09:46

Okay jeg er kun 4+5, men har allerede været utrolig grådlabil 2 gange. Ikke decideret svingende i humør for har smilet imens.
I går græd jeg over at mine positivegraviditesttests havde været så forvirrende, så alle de scenarier man havde haft i hovedet med at man skulle hoppe rundt glade med tis flyvende om ørerne slet ikke fandt sted, og kæresten kørte ud på skolen en halv time senere, så vi fik slet ikke snakket, hvilket gjorde da jeg hentede ham fra skole kunne jeg bare tude over at han ikke havde virket rigtig glad, på trods af han jo bare havde været ligeså forvirret som jeg, og jo altså VAR glad :genert:

Og nu har jeg lige grædt, fordi jeg læste debatten om at være enebarn.. Min far havde forældremyndigheden over mig fra jeg var 3-4 år og indtil jeg var 12, så har boet hos ham og det var kun de sidste par år de prøvede 7/7 ordning, indtil da var det bare sådan "hvad end der passer arbejdstider". Men jeg kom til at græde nu ved tanken om hvis min mor havde fået andre børn, som hun så måske kunne have haft boende, og at JEG så havde skullet komme og føle mig som "en gæst" og være dødjaloux over at andre kunne have haft min mor 24/7 og jeg kun engang imellem *indsæt smiley der stortuder og har lyst til at ringe til sin mor ASAP, men jeg ved hun vil fatte mistanke om graviditet med det samme hvis hun har mig ædru og tudende i røret*

EDIT: Var så åbenbart ikke gravid, bare enormt følsom..
Senest rettet af Luffegås 28. jun 2017, 06:04, rettet i alt 3 gange.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Modtodel » 22. jun 2017, 17:48

Fordi min kæreste er en kæmpeidiot.
Vi havde fri sammen i dag og skulle langt om længe bruge et gavekort på et cafébesøg, som vi fik for ca. 2 år siden.
Vi er sjældent ude alene efter vi har fået C, så det var tiltrængt. Og blev totalt ødelagt.
Min første fødsel var ret voldsom og jeg har derfor fået lavet en fødselsplan - heri står blandt andet, at jeg IKKE vil i fødekar igen. Fødslen var bl.a. voldsom fordi jeg ingen forberedelse havde gjort mig ift vejrtrækning og afspænding så mine veer uden pauser (og den vanvittige smerte i mit meget medtagede bækken) freakede mig totalt ud og jeg var konstant i panik og totalt anspændt hele fødslen igennem.
Jeg er nu ved at forberede mig, bl.a. vha Smertefri Fødsel, og jeg er i den forbindelse nået frem til, at grunden til, at jeg ikke kunne holde fødekarret ud, var ikke pga vandet, men min paniske tilstand over smerterne, som gjorde, at jeg aldrig fandt en afslappende position, men blot blev stående på knæ, hvor vandet nærmest kun gik mig til skridtet. Og dét hjælper jo ikke noget.
Nå, og så til pointen.

Vi sætter os og får bestilt mad og jeg nævner så, at jeg har gjort mig tanker om, at få taget det der fødekar-forbud af min fødeplan igen, fordi jeg er sikker på at det var smerterne fra veerne og ikke vandet der gjorde det forfærdeligt. Så kigger manden på mig med et smørret smil og siger halvt grinende "jamen du får sgu da også veer denne gang, så hvorfor skulle det være anderledes?" og ser ud som om, at det er det mest latterlige han nogensinde har hørt! Jeg fremstammer chokkeret, at det ligesom er hele pointen med alt det forberedelse jeg har gang i, at det skal blive anderledes. Han siger halvt grinende igen noget virkelig idiotisk og uforstående som jeg afbryder ved at sige, at jeg slet ikke har lyst til at snakke med ham om det, hvis han skal være så nedladende og jeg får lyst til at tudbrøle lige dér. Der går dog et par minutter med dybe vejrtrækninger og forsøg på at forstå hvor det dømmende fjols pludselig kom fra, men jeg føler mig SÅ svigtet og er nødt til at gå på toilettet for at få grædt af. Pis også...
1
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Popoff » 22. jun 2017, 19:06

Hold kæft hvor er det også ubrugeligt pis at fyre af :cuss: hvad vinder nogen af jer på at du går ind til fødslen med panik over smerten fremfor følelse af at du kan gøre det her og en tro på at det kan blive anderledes.. hvorfor tænker han overhovedet at det er et forsøg værd at hive det optimisme ud af dig, som du prøver at opbygge.. ARH!! Kan godt forstå du bliver både sur og ked af det..

Når det er sagt.. kan det så være en klassiker ala "jeg prøver at lave sjov, for jeg ved faktisk ikke rigtig hvad jeg skal sige nu"? Ikke at det ikke gør ondt, men det er måske rart at vide han trods alt ikke mente det sådan som du har følt det. Måske er det bare ønsketænkning.

Personligt tror jeg på det du gør nu betyder en kæmpe forskel til fødslen! Man kan have nok så mange redskaber, men hvis man panikker og spænder i hele kroppen, så kan hverken vand eller andet fjerne smerten. Ikke at noget kan, men når man kan slappe lidt af, så kan man bedre fokusere på arbejdet og veerne føles anderledes. Det tror jeg vil være noget helt andet for dig denne gang! Kan ikke helt forklare det anderledes, men hold fast og kæmp videre. Du må ikke lade dig slå ud selvom N er en klaphat! Og så lige en dag hvor i faktisk kunne have tiltrængt kærestetid :( ØV!
1
Brugeravatar
Modtodel
Indlæg: 168
Tilmeldt: 10. aug 2016, 09:10
Kort karma: 12
Likede indlæg: 129

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Modtodel » 22. jun 2017, 19:38

Det kom også totalt bag på mig. Jeg ville jo bare dele mine tanker og overvejelser om forløbet og fødeplanen - lige så meget for, at han ved hvad jeg gerne vil under fødslen. Og det var lige præcis følelsen af, at min optimisme omkring fødslen og min styrke blev pillet totalt ned med den der nærmest hånende tone han havde mens han sagde det. Så jeg blev både såret og vildt chokkeret!
Og så er jeg jo pisse hormonella oveni - OG han havde pisset mig af to gange tidligere om morgenen allerede.
Suk....

Jeg håber, at du har ret i, at han har ment det totalt anderledes end jeg hørte det, for det andet er altså ubærligt. Jeg har skide meget brug for hans opbakning til det her show, men jeg ved også fra sidst, at jeg kan klare det selv, hvis det er dét, det ender med.
Jeg ved nemlig, at det jeg er i gang med kommer til at styrke mig og gøre en forskel. Så må han gerne synes at jeg er åndssvag. Dåmme mand....

Tak for peptalk - er det noget du kan hyres til? :genert:
1
Nogens kæreste siden 25. januar 2013 <3
Nogens mor siden 3. september 2015 <3
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Shmartiesh » 2. jul 2017, 09:06

Så lige filmen Sommeren '92.
Jeg tudede så da de sidste tekster kom ind over filmen hvor der står at Kim Vilfort mistede sin datter til kræft, 6 uger efter de vandt EM. :whine:
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Hvorfor hyler hun nu?

Indlægaf Luffegås » 7. jul 2017, 18:54

Monica og Chandler bliver gift... har kun set det 100 gange, men nu tudede jeg lige lidt :)
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Graviditet"