Barselsgave - nogle gode ideer?

Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Barselsgave - nogle gode ideer?

Indlægaf DenBlødeJyde » 5. jul 2017, 08:58

Hej Alle.

Tænker, at det her er det rigtige forum at spørge i. Vi er en gruppe mennesker, der mødes til fodbold engang i mellem. To af disse er blevet kærester og har i sidste uge fået en lille datter.
Vi har nu samlet ind til en barselsgave, og pt. har jeg for ca. 600 kr. at købe gave for.

Jeg vil ikke så gerne købe tøj, da de jo vokser som ukrudt i den alder.

Jeg havde umiddelbart tænkt at sammensætte en kurv med lidt forskelligt til både mor, far og baby. Men jeg mangler lidt input til, hvad der kunne være godt at give :)
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Barselsgave - nogle gode ideer?

Indlægaf AgentPixie » 5. jul 2017, 09:23

Jeg ville elske en god håndcreme. Mine hænder er helt tørre og revnede, fordi jeg vasker hænder konstant.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Barselsgave - nogle gode ideer?

Indlægaf Rapfisk » 5. jul 2017, 09:39

AgentPixie skrev:Jeg ville elske en god håndcreme. Mine hænder er helt tørre og revnede, fordi jeg vasker hænder konstant.

Det er min go-to. Overvej evt., om de vil være til en parfumefri variant.
0
Livslinjen: 70 201 201
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Barselsgave - nogle gode ideer?

Indlægaf Olaf » 5. jul 2017, 11:10

Rapfisk skrev:
AgentPixie skrev:Jeg ville elske en god håndcreme. Mine hænder er helt tørre og revnede, fordi jeg vasker hænder konstant.

Det er min go-to. Overvej evt., om de vil være til en parfumefri variant.


Enig - håndcreme er en virkelig god barselsgave. Jeg laver tit kurve og der har blandt andet været babyhåndklæde, savlesmæk, jelly cat kanin eller lign., service (talkerken kop mv), sokker, hagesmæk, lækre stofbleer, legetøj i.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Barselsgave - nogle gode ideer?

Indlægaf FrøkenM » 5. jul 2017, 13:54

Den lille Jelly Cat kanin er så fin, så den synes jeg helt sikkert skal være i kurven :love:

Ellers en håndcreme, en specialøl eller lignende til faren, noget sødt til forældrene og evt. en lille body til baby. Sådan har jeg i hvert fald sammensat en kurv, der bragte lykke :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Barselsgave - nogle gode ideer?

Indlægaf DenBlødeJyde » 5. jul 2017, 15:14

Jeg har som sagt, et ganske pænt beløb at købe for, så tror det bliver et håndklæde eller tæppe til baby, et stk. legetøj og en bamse.

Til forældrene bliver det noget slik, en specialøl og en håndcreme. Måske et fodboldmagasin til far, og et blad til mor.

Så tror jeg også vi er ved, at være der.. :)
3
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Barselsgave - nogle gode ideer?

Indlægaf Ficus » 5. jul 2017, 15:48

Lyder som en god kurv!

Jeg har selv for nyligt lavet en til en kollega, havde ca. samme beløb.
Det endte med 2 lækre stofbleer, en rangle, en bobles kylling (købt meget billigt "brugt", var ubrugt). Og så til mor og far et gavekort til det center de bor ved siden af, til når de er klar til at trille med barnevogn og et gavekort til take-away mad fra det sted de oftest bruger.

Derudover havde jeg bestilt et par af de gratis babykasser, så der var lidt fyld i bunden af kurven. Det er så bleer, creme og sæbeprøver, vådservietter osv.

De blev mega glade
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Barselsgave - nogle gode ideer?

Indlægaf Danseprinsesse » 5. jul 2017, 17:24

Nogle af vores bedste barselsgaver var:

- gavekort til brunch (vi brugte det, da vores søn var 7 mdr og kunne sidde med ved bordet, det var så hyggeligt)
- lækkert kvalitetslegetøj. Vores dreng fik f.eks. en aktivitetstrekant fra Trævarefabrikken, som han har leget enormt meget med gennem det første år.
- den her abe, der er blevet sovebamsen. Abens hænder kan sættes sammen med velcro, og den er bare så sød og blød - han elsker den!

put-i-kasse_trekant_traevarer.jpg
abe.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Graviditet"