Her i ventetiden... Del din erfaring!

Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Elfenben » 14. aug 2017, 09:33

Her i den ikke så søde, men mest lange ventetid frem mod den tidlige scanning om halvanden uge, er jeg så småt i gang med at kigge på indkøb til den baby som måske hænger ved :fløjt:

Jeg synes det er lidt af en jungle at finde ud af, hvad man har brug for og hvor godt/dyrt det hele skal være.

Jeg håber derfor I vil dele lidt ud af jeres erfaringer:

- Kan det betale sig at købe den dyreste Emma Ljunga/Odder/Bugaboo barnevogn fra ny af eller er de billigere mærker eller brugt også fint? Jeg kan se at mange af de råd til at finde den rigtige barnevogn, går på om man skal bruge den i by eller terræn. Vi bor tæt på centrum i en OK størrelse by, men vil også gerne ud på ture, så jeg tænker vi kan bruge begge dele. Hvad gør man så? :gruble:

- Pusleborde. Er det nødvendigt eller skal vi gå efter løsningen med at smide en pusleplade oven på en kommode?

- Hvad er jeres bedste tips til indretning af babyværelse? Vi ved f.eks. ikke om vi skal lave puslepladsen på badeværelset. Ikke at der er vildt meget plads, men sådan et væghængt puslebord kunne der godt være. Eller er det mere bekvemt at have på værelset?

- Generelt om det kan svare sig at købe brugt eller vi skal kaste penge efter nyt? F.eks. når det gælder vugge.

- Har I erfaring med bedside crib? Det er jeg umiddelbart ret stor tilhænger af og tænker vi skal have sådan en... Men hvad siger I?

- Hvad har været uundværligt for jer og hvad kunne I godt have undværet?

Jeg håber I har lyst til at byde lidt ind med jeres erfaringer til en meget nygravid førstegangs mor :lun:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf ina » 14. aug 2017, 11:03

Min erfaring er, at der er ligeså mange holdninger til babyudstyr, som der er forældre. ;)

Vi har elsket vores store Emmaljunga! De har sovet i den læææænge. Kan dog ikke anbefale lufthjul, de punkterer for et godt ord. Hvis vi skulle ud og have en ny barnevogn, så ville jeg nok købe en Stork. :gogo:
Vi har både haft tremmeseng og bed side crib og været glad for begge. På et tidspunkt bliver baby for stor til bed side crib, men indtil da er det sååå nemt i forhold til amning. :gogo:
Vi har pusleplads på badeværelset, da vi har pladsen til det. Tøj har været på værelset.

Man kan få gode ting brugt, men jeg oplever at nogen vil have nærmest overpris for fx en oldgammel slidt barnevogn. Så indimellem kan det ikke betale sig, hvis man kan "nøjes" med sidste års model fx. Autostol vil jeg da aldrig købe brugt, med mindre det var af en jeg kender godt og stoler på.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf HappyPaww » 14. aug 2017, 11:11

Hvis I regner med flere børn kan nogle ting godt betale sig at købe fra ny, fx barnevogn/klapvogn. Vi købte også en emmaljunga klapvogn med barnevognsdel, og nu hvor vores søn er knap fire og vi har en ny baby på vej, holder vognen stadig helt fint. Dog ville jeg overveje den lidt større model klapvogn så man kan få en større barnevognskasse, da vores dreng voksede ud af den efter 5 mdr.

Vi har puslebord på værelset (kommodetype hvor alt tøj også kan være hvilket jeg synes er meget praktisk da vi ikke har så meget plads). Havde vi haft muligheden ville jeg dog gerne have haft det på badeværelset da jeg gerne ville have haft vand lettere tilgængeligt (vi forfaldt ret hurtigt til brug af vådservietter)...

Babyalarm var uundværlig især da vores søn kom på eget værelse som 7 mdr og vi relativt ofte besøgte familie hvor han lå og sov i et værelse mens vi hyggede om aftenen fx.

Andre uundværlige ting:
Ammepude
Vi har ikke haft en babynest men det skal vi have denne gang.
Bæresele (denne gang vil jeg dog prøve vikle/slynge)
Autostol - også selvom vi ikke har bil (til taxa/delebil/lift)
Stofbleer i massevis :D

Ting vi ikke har brugt særlig meget:
En masse nyt og fint tøj. Baby klarer sig fint i en body og et par bløde bukser og brugt/billigt er lige så fint som det dyre. Har uendelig meget fint tøj vi fx fik i gave, såsom skjorter og diverse upraktisk tøj, som aldrig kom på.

Der findes i øvrigt fine lister på nettet om hvad der er Need to have og Nice to have - men alt er jo individuelt :)
1
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Elfenben » 14. aug 2017, 11:15

Tak for jeres svar indtil nu - keep them coming :banan:

Tillægsspørgsmål:
- Hvilken vikle er bedst at starte med? Jeg er med på der sikkert også er mange forskellige meninger om dette.
- Kommer barnevogne nogensinde på udsalg? Kan det betale sig at vente?

Jer, som ikke har pusleplads på badeværelset:
- Tager I så en skål med vand med ind hver gang eller bruger I bare slet ikke vand? Hvad gør man så? Vådservietter?
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Elfenben » 14. aug 2017, 11:20

HappyPaww skrev:Hvis I regner med flere børn kan nogle ting godt betale sig at købe fra ny, fx barnevogn/klapvogn. Vi købte også en emmaljunga klapvogn med barnevognsdel, og nu hvor vores søn er knap fire og vi har en ny baby på vej, holder vognen stadig helt fint. Dog ville jeg overveje den lidt større model klapvogn så man kan få en større barnevognskasse, da vores dreng voksede ud af den efter 5 mdr.

Vi har puslebord på værelset (kommodetype hvor alt tøj også kan være hvilket jeg synes er meget praktisk da vi ikke har så meget plads). Havde vi haft muligheden ville jeg dog gerne have haft det på badeværelset da jeg gerne ville have haft vand lettere tilgængeligt (vi forfaldt ret hurtigt til brug af vådservietter)...

Babyalarm var uundværlig især da vores søn kom på eget værelse som 7 mdr og vi relativt ofte besøgte familie hvor han lå og sov i et værelse mens vi hyggede om aftenen fx.

Andre uundværlige ting:
Ammepude
Vi har ikke haft en babynest men det skal vi have denne gang.
Bæresele (denne gang vil jeg dog prøve vikle/slynge)
Autostol - også selvom vi ikke har bil (til taxa/delebil/lift)
Stofbleer i massevis :D

Ting vi ikke har brugt særlig meget:
En masse nyt og fint tøj. Baby klarer sig fint i en body og et par bløde bukser og brugt/billigt er lige så fint som det dyre. Har uendelig meget fint tøj vi fx fik i gave, såsom skjorter og diverse upraktisk tøj, som aldrig kom på.

Der findes i øvrigt fine lister på nettet om hvad der er Need to have og Nice to have - men alt er jo individuelt :)
Tak for svar! Jeg er godt nok forvirret over det der med barnevogne, lift, klapvogn... Hvad er forskellen på barnevognsdelen og en lift? Hvis du har tid, vil du så prøve at linke til den lidt større barnevogn som du ville have købt?

Jeg synes det lyder så vildt at babyerne allerede vokser ud af de megadyre vogne allerede efter 5 måneder :nerve:

Vi har altan hvor jeg tænker det er oplagt at baby kan sove lur. Men vi kan ikke få barnevognen med op i lejligheden. Jeg har hørt nogen som har en "sove"-barnevogn. Har I nogen erfaringer med det? Eller kan man gøre noget andet?
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Elfenben » 14. aug 2017, 11:21

Lisma skrev:Strækvikle til nyfødt. Barnevogne kommer typisk på udsalg i januar og august. Januarudsalget er i det hele taget ret godt ift. det dyrere udstyr da de skal have ryddet ud og gjort plads til de nye modeller.

:banan: Tak! Ej det er god timing - hvis alt går vel så er det til april jeg har termin, og så passer det måske meget godt at købe barnevogn på januarudsalg.
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Elfenben » 14. aug 2017, 11:34

Lisma skrev:
Elfenben skrev: Tak for svar! Jeg er godt nok forvirret over det der med barnevogne, lift, klapvogn... Hvad er forskellen på barnevognsdelen og en lift? Hvis du har tid, vil du så prøve at linke til den lidt større barnevogn som du ville have købt?

Jeg synes det lyder så vildt at babyerne allerede vokser ud af de megadyre vogne allerede efter 5 måneder :nerve:

Vi har altan hvor jeg tænker det er oplagt at baby kan sove lur. Men vi kan ikke få barnevognen med op i lejligheden. Jeg har hørt nogen som har en "sove"-barnevogn. Har I nogen erfaringer med det? Eller kan man gøre noget andet?

En lift er som regel med blød underside. En barnevognskasse er en kasse man kan klikke på stellet i stedet for klapvognsdelen. Så kan man skifte over til klapvognen, når de er vokset ud af barnevognskassen. Hvis du køber de almindelige, store barnevogne, vokser barnet ikke sådan lige ud af den da de har et større liggemål.


Ahhh... Og liften ligger nede i barnevognsdelen?? Sorry for måske totalt newbie spørgsmål :nerve: OK - så liggemål er noget jeg skal gå efter, kan jeg høre :D
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf HappyPaww » 14. aug 2017, 11:39

Vi har fx denne Nitro City klapvogn den lille Barnevognskasse med liggemål på 75 cm.
67D92D46-F86D-4264-B72A-98BEB4729A56-7010-0000048041C44CC6.jpeg


Og tænk på at en kombivogn er jo både barnevogn og klapvogn i et, så du sparer i princippet at købe to vogne. Vores kostede i 2013 ca 7000 kr alt inklusiv, men en stor barnevogn koster ofte op mod fx 10000 og så skal du stadig købe en klapvogn et par år senere.

Mht altanvogn kender jeg mange der bare køber en brugt billig stor vogn (den behøver principielt ikke engang kunne køre) - det fungerer fint.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf HappyPaww » 14. aug 2017, 11:42

Du har ikke en lift i en barnevognsdel til kombivogn - der kan du bare bruge selve kassen og fx tage med op i lejligheden :-) Senere, når du går over til klapvognsdel kan du fx bruge en voksipose deri, og lægge ryggen helt ned :)
0
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3316

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Minionine » 14. aug 2017, 12:11

Vi har en Emmaljunga big star og elsker den! Vores datter sover lure på altanen, så det er vigtigt for mig at hun kan sove i den så længe hun sover lure om dagen. Vi har en med almindelige hjul, da jeg ikke er fan af drejehjul. Med drejehjul har vognen det med at dreje til den ene side, så man skal hele tiden "holde imod" med hænderne. Og så er absorberingen slet ikke lige så god som med alm. hjul. Hver gang man kører på brosten fx bumler vognen helt vildt.
Vi købte den brugt til 1/3 af nyprisen. Det kan slet ikke ses at den har været brugt, og den er ellers hvid! :lol2:

Vi købte et puslebord med indbygget kommode. Man skal finde en ret dyb kommode hvis en puslepude skal ligge på den. Vores pulseplads er inde på værelset, da der ikke rigtigt er plads på badeværelset. Jeg var meget skeptisk til at starte med, men det fungerer glimrende.

Jeg overvejede længe en bedside crib, men endte med at bare have en almindelig tremmeseng. Vi tog så madrassen fra tremmesengen og langde den ovenpå et bord, der var i højde med vores seng. Den lå så imellem væggen og vores seng, så min datter havde en lille "ø" ved siden af mig :D (man kan også finde en tremmeseng hvor den ene side kan tages af, og så sætte den op mod ens egen seng)

Ligesom med barnevognen har vi købt ret meget brugt. Jeg kan anbefale appen Reshopper :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Æble » 14. aug 2017, 12:40

Barnevogn:
Vi har været mest glad for de store skrumler. Mest fordi barnet kan sove lur der indtil de ikke sover lur længere (2,5-3 år). Og fordi det er fedt at have nok plads til pusletaske, madpakke, tæpper og trøjer osv når vi er på tur. Og fordi jeg synes det er praktisk at putte et spædbarn i en lift.

Et skrummel er ikke praktisk ift at pakke ind i en bil. Det tager godt nok under fem minutter, men barnevognsdelen skal tages af og stellet slåes sammen. Og ikke praktisk at medbringe på ferie uanset. På ferie har vi brugt en god paraplyklapvogn med en lift i.

Havde en nitro City klapvogn til min ældste datter og det var så meget spild af penge. Denne gang dækker vi vores behov med skrumlet Odder North) og en god paraplyklapvogn der kan lægges helt ned (chicco liteway)

Men det er en smagssag der er ikke noget "rigtigt" man finder ud af hvad man er mest til.

Puslebord:
Det er ligemeget om det er et puslebord, eller en kommode eller er bord med en puslepude. Men det er rart at have plads til babytøj, bleer osv i nærheden. Hvis der ikke er vand så tage man bare et vaske fad (om natten havde vi en termokande med varmt vand stående så det var nemt at få lunkent vand).

Vil anbefale vatdimser i stedet for skumklude for at beskytte den sarte hud (og spare miljøet for plastik)

Vikle:
Vil anbefale at starte med en strækvikle da den er nem at lære at binde og selv spædbørn sidder godt i den.

Hvad man ikke kan undvære:
En sutteflaske og et lille forråd af mme. Køb det og stil det bagerst i skabet. Hvis det går helt galt med amning eller der er brug for det så er det lige til at finde frem. Som en lille forsikring.

Og køb en stor tube lansinoh. :genert: Totalt lifesaver ift ømme og sprækkede brystvorter i starten. (Og til rød numse)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18859

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Æble » 14. aug 2017, 12:44

Hov og mht sovearrangement da har vi her ved barn nr tre fundet den (for os) optimale løsning :lol:

Den første måneds tid sov hun mellem os i en nest. Det var så rart at have hende tæt på, men stadig i hendes eget "område" så det føltes sikkert nok. Efter ca 5 uger kom hun i egen vugge ved siden af mig. Har ikke haft behov for bed side. Omkring 3 mdr skulle hun kun ammes en gang pr nat og jeg tager hende bare over til mig og ammer liggende og så sover hun resten af natten i vores seng.

Hvis man har plads kan man spare vuggen og så lægge dem i tremmesengen i en lift eller nest. En vugge er ikke nødvendig.
0
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf JoyNips » 14. aug 2017, 13:39

Elfenben skrev:Tak for svar! Jeg er godt nok forvirret over det der med barnevogne, lift, klapvogn... Hvad er forskellen på barnevognsdelen og en lift? Hvis du har tid, vil du så prøve at linke til den lidt større barnevogn som du ville have købt?

Jeg synes det lyder så vildt at babyerne allerede vokser ud af de megadyre vogne allerede efter 5 måneder :nerve:

Vi har altan hvor jeg tænker det er oplagt at baby kan sove lur. Men vi kan ikke få barnevognen med op i lejligheden. Jeg har hørt nogen som har en "sove"-barnevogn. Har I nogen erfaringer med det? Eller kan man gøre noget andet?


Vi har en kombi-vogn (Stokke) med et liggemål på 80 cm. Den vokser de typisk ud af når de er ca 10 mdr (min drenget knap 7 mdr nu og 71 cm lang, så det passer nok meget fint) men på det tidspunkt kan og vil de typisk gerne sidde selv og så skifter man til klapvognsdelen, som kan vende begge veje og lægges helt ned hvis de små falder i søvn. Nogle vokser selvfølgelig hurtigere ud af de korte vogne end andre. Jeg ville ikke købe med kortere liggemål end 80 cm. Vores er købt på tilbud på babymesse. Vi har været superglade for vores barnevogn, som er lækker at køre med her i byen og som er ret høj - min kæreste er lang og kan faktisk se baby uden at skulle bukke sig, hvilket han har skulle med alle andre mærker vi kiggede på. Samtidig er der god plads under vognen til indkøb, pusletaske osv.
Derudover har vi en stor altanbarnevogn (Odder), som typisk kan bruges til de er omkring 3 år. Vi bor på 4. sal, og så slæber man altså ikke lige barnevognskassen op og ned.

Mht vikle kan man starte i både strækviklen eller fastvikle. Jeg blev aldrig glad for strækviklen, som jeg synes var varm og meget stram om kroppen, så jeg købte en fastvikle ret hurtigt. Og en til. Og en til. Og en til... og solgte min strækvikle.

Pusleplads har ovenpå vores vaskemaskine lige ved badeværelset. Det er rart nok at have rindende vand tæt på, synes jeg. Andre har en termokande stående ved puslepladsen. Andre igen henter en skål vand hver gang. Og nogen bruger vådservietter (men nogle/mange børns hud kan ikke så godt klare vådservietter ved hver skiftning). Vi bruger sådan nogle sårrense-servietter i gaze i stedet for skumklude, de er dejligt bløde.

Vi har brugt tremmeseng fra start, fordi vores soveværelse er for smalt til en bedsidecrib og vores seng er for smal til at have ham liggende i. For os har det fungeret fint, selvom jeg jo så skal rejse mig op og tage ham op for at amme. Det gør jeg så ca 2gange hver nat. Har man bedsidecrib/deler seng er en fordel at man kan amme liggende (når man lige har lært det - jeg kunne ikke finde ud af det de første 3-4 mdr, men jeg tror også bryststørrelse har en indflydelse her - jo større/længere, jo nemmere!) og bare slide baby tilbage bagefter. Men jeg kan høre på mange af mine veninder at en ulempe er, at de døjer lidt med at babyen ligger i deres armhule hele natten og bliver ammet rigtig mange gange fordi brystet jo er lettilgængeligt osv.

Vi havde ikke kunnet undvære babyalarmen. Min dreng græder stort set aldrig (jo, den slags børn findes!), så vi ville ikke høre ham vågne og ville så skulle rende og kigge til ham hele tiden. Alarmen fanger når han begynder at ligge og bevæge sig.

Sutteflasker har været spild af penge for os. Vores dreng tager ikke flaske.
En brystpumpe er til gengæld rar at have, så kan man tage trykket når mælken løber til og man kan pumpe lidt til fryseren hvis man har lyst. Så kan man bruge det i grød og mos eller hvis barnet skal passes. Jeg har en manuel fra medela og det fungerer helt fint for mig, jeg pumper nemt og hurtigt. Andre har sværere ved det og foretrækker en elektrisk.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Ficus » 14. aug 2017, 15:06

Nu har jeg kun haft brug for vores babysager i små 3 uger, men der er alligevel nogle ting jeg har tænkt over. Vi er helt klart typerne der har haft købt ALT. Fra nyt. Det havde vi ikke behøvet. Vi har også fået et par ting af et familiemedlem som "ekstra" de ligger ved mine forældre. Her går ingen ned på udstyr :genert:

- Vi har en kæmpe barnevogn, en Stork, og jeg elsker den. Vi var ca dem alle igennem og valgte udfra at den passede os i højde, nemhed (meget intuitiv når den skal slåes sammen), god størrelse i liggemål (vi regnede med et langt barn og fik ret) og så synes vi selvfølgelig at den er pæn.
Den har både været på Strøget i København en lørdag og en tur i mose/skov, det hele klarer den fint. Har kun oplevet ét sted at den ikke kunne komme med ind, en slikbutik med et mega højt trin og en ret smal dør, tror de færreste vogne var kommet derind alligevel.
Skal den i et bagagerum, så fylder den selvfølgelig mere end andre, men den kan gøres virkelig flad og det hele går ret hurtigt. I vores bil, Golf stationcar, skal vi bare tage kassen af stellet og putte ind, tager max 30 sekunder.
Af de ekstra ting har vi fået en knaldparaplyklapvogn, en rigtig god paraplyklapvogn og en EJ kombivogn, som min fætter har brugt som klapvogn, hvilket nok også bliver tilfældet her.

- bedside crib... det var faktisk nærmest det eneste vi havde besluttet ikke at købe. Vi har en Stokke Sleepi seng og så havde vi besluttet at han bare skulle ligge i babynest, indtil han skulle på eget værelse. På vej på hospitalet til igangsættelse, besluttede min kæreste at den kunne vi købe på vejen. Den har virkelig været guld værd. Vi droppede madrassen, den kostede det samme som en halv seng, så vores babynest ligger i den.

- stofbleer. Vi har købt maaaange og det er næsten ikke nok, bruger flere om dagen/hver gang jeg ammer og har en dreng der slipper brystet med stor dramatisk bevægelse = mælk everywhere... og så har vi nogle pæne nogen, som vi bruger mere som nusseklud.

- babypakker. Virkelig en god måde at få testet forskellige blemærker. De fleste henter dem jo alligevel, men for os har det været den gratis måde at teste 5-6 slags, og det har været rigtig godt at kunne udelukke nogle mærker.

- der var en anden der skrev Lansinoh (lanolin creme), den er jeg med på, hvis du kan/skal/vil amme. Den reddede mine bryster de første dage og fordi jeg har en baby med ruller og elastikker, så bruger jeg den os på hans hud "inde" i dem, så han ikke får slidmærker af det sved og snavs der sætter sig.

-udover vådservietter, så bruger jeg også vatpads til bleskift. De er blødere end skumvaskeklude, som jeg heller ikke selv kan lide følelsen af at røre ved.

- vi er ved at flytte fra lejlighed til hus, men i lejligheden har der ikke været plads til puslebord. Derfor har vi købt en puslepude, Leander Matty, til at ligge i den ene ende af vores køkkenbord. Det fungerer helt udemærket og puslepude er virkelig lækker, hvis man kan sige det om sådan en :P

- Gyngestol. Okay, ikke decideret babyudstyr, men jeg er VIRKELIG glad for min gyngestol. Både for at kunne vugge til ro i armene og når jeg ammer. Har ellers både lænestol og sofa som er fine at sidde i, men om natten hvis han er lidt utryg, så redder gyngestolen det hver gang.

- babyalarm. Ville, selvom vi bor i en 2 værelses, ikke have undværet den. Indtil vi brugte den første gang, så var jeg ret tit inde og tjekke til baby, troede alle lyde jeg hørte var ham og fik så vækket ham flere gange i stedet. Den har givet ro til et par Netflix aftener på sofaen, som jeg ikke fik før :-D

- hvis i har bil: en GOD autostol. Som du også kan løfte på med en baby i. Vi har en Maxi-Cosi Pebble Plus med isofix og skal have den i nummeret større efterfølgende. Men der er nærmest ligeså mange holdninger til autostole, som til barnevogne, så der skal du/I nok kigge lidt rundt selv os.


Hvad vi kunne have undladt at købe (endnu):

Brystpumpen. Vi købte en fordi den var på halv pris. Har ikke brugt den endnu, så ved ikke om det er spild. Men hvis vi aldrig får den brugt, så er det jo stadig mange penge, selvom der var tilbud. Det samme med flaskerne. Måske en enkelt til en mme nødløsning, men vi har potentielt 10 ubrugte flasker stående.

Str 50, langt fra et generelt råd, men vi har ikke kunne bruge en eneste af str 50 tingene vi havde købt. Skulle have ventet til sidste øjeblik, så jeg havde kunne returnere det her efterfølgende. Så hvis man ligger i "farezonen" så ville det være mit råd, vent så du altid kan returnere.

Ammepude. Jeg har 2 forskellige. Troede efter den første at den måske bare var dårlig, men det er bare ikke for mig. Bruger en hovedpude, hvis jeg skal bruge noget
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf twinkle » 14. aug 2017, 15:11

Jeg håber det er ok, at jeg låner tråden til et spørgsmål!

Jeg er totalt forelsket i voksiposen, og i og med at jeg har termin den 14/1 tænker jeg, at det giver god mening ift. at sove ude i barnevognen, selvfølgelig med det forbehold at det ikke er for koldt. Men jeg kan ikke lade være med at tænke, om den virkelig er nødvendig.. nogen erfaringer?
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:

Tilbage til "Graviditet"