Her i ventetiden... Del din erfaring!

JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf JoyNips » 14. aug 2017, 15:34

twinkle skrev:Jeg håber det er ok, at jeg låner tråden til et spørgsmål!

Jeg er totalt forelsket i voksiposen, og i og med at jeg har termin den 14/1 tænker jeg, at det giver god mening ift. at sove ude i barnevognen, selvfølgelig med det forbehold at det ikke er for koldt. Men jeg kan ikke lade være med at tænke, om den virkelig er nødvendig.. nogen erfaringer?


Min dreng er fra 25/1 og vi har ikke savnet at have sådan en.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Æble » 14. aug 2017, 17:37

Har aldrig brugt voksipose. Havde en til min søn, men brugte den aldrig (nemmere og bedre med lift). Mine børn er dog alle fra april.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf ina » 14. aug 2017, 18:07

Vi har en voksi og har brugt den meget! Men ikke fra spæd, der sov de godt pakket ind i liften i stedet. Det var først da de voksede ud af liften, vi tog den i brug. Og så kunne den bruges indtil ca 1 1/2 - 2 år, tror jeg. :gruble:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf ina » 14. aug 2017, 18:09

De "store" barnevogne har stort liggemål, så de kan ligge deri til ca 3 år. Kombivognene har lille liggemål, så de vokser tidligt fra barnevognskassen og sover derfra i klapvognsdelen.

Jeg ville ikke undvære det store liggemål.
0
Kolibrien
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:48
Kort karma: 79
Likede indlæg: 588

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Kolibrien » 14. aug 2017, 18:09

Vores datter er fra januar, og hun har sovet i voksien helt fra begyndelsen. Vi har været SÅ glade for den. Den kan også bruges som lift med bæreplade i og om sommeren med silkedyne. Jeg er så glad for at vi sparede liften væk.
0
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Shmartiesh » 14. aug 2017, 19:06

Jeg lurer også med og vil gerne vide hvad det er for nogle vat pads i snakker om? I stedet for skumklude?
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf AgentPixie » 14. aug 2017, 19:29

Shmartiesh skrev:Jeg lurer også med og vil gerne vide hvad det er for nogle vat pads i snakker om? I stedet for skumklude?

Det er store firkantede vatrondeller, de er typisk i babyafdelingen.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf AgentPixie » 14. aug 2017, 19:54

Vi har en EJ kombivogn, købt brugt. Den har en ret stor kasse, vi kan i hvert fald have en lift i vores. Vi valgte den fordi jeg absolut ikke gider håndtere en kæmpe vogn. Kan knap nok styre den vi har :genert:
Nogle EJ vogne har det med at hænge med tiden, så det skal I kigge efter, hvis I køber en brugt.

Vi bruger bed side crib og babynest, det er så nemt når man ammer om natten. En anden fordel, er, at nesten er nem at have med overalt, så baby altid ligger i noget den kender og forbinder med søvn. Vi bruger den også på sofaen og under aktivitetstæppet.

Stofbleer har vi så mange af, men det er stadig ikke nok. Vi har fire forskellige slags, som har hver deres funktion, pusle, madning (her slippes brystet også meget dramatisk), hygge og dyne. Vores baby er stor modstander af dyner og tæpper, men en tyk ble kan jeg godt få lov at lægge over ham.

Jeg har ikke haft brug for creme til brystvorterne. Jeg havde lidt ondt den første dag, men så lærte han teknikken og siden har der intet været.

Stol til badekarret er nyttigt for os, det kan være enormt akavet at holde en lille baby med én hånd og vaske med den anden.
Termometer til badevandet. Når man står og skal bade første gang, kan man virkelig tvivle på sine egne evner til at vurdere lunkent vand.

Autostol med isofix, hvis muligt. Meget nemmere end seleløsningen.

Vi har meget tøj i str 50/56 og op til 68, men i realiteten brugte vi kun 8-10 stykker af str 50/56, det samme gør sig gældende med 62 som han bruger nu. Man finder hurtigt det tøj der sidder bedst eller er nemmest at få på, og så holder man sig til dét. Vi bruger mest heldragter og natdragter, der kan han bevæge sig bedre + en baby i natdragt er så cute :love:

Mere generelt:
Tykke vatpinde, så I kan fange bussemænd .
Babyolie til når huden bliver tør og falder af.
Et kæmpe lager af håndsæbe og god håndcreme. Læbepomade alle de steder du ammer.
Ammeindlæg. Når jeg ammer begynder det andet bryst altid at dryppe.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf JoyNips » 14. aug 2017, 20:19

Mht babynest, så er anbefalingen herfra at købe en der kan åbnes i enden, så den kan bruges længere. Min dreng voksede ud af vores meget flotte og dyre Konges Sløjd nest da han var 10 uger...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Jenny
Indlæg: 136
Tilmeldt: 29. dec 2015, 07:54
Kort karma: 12
Likede indlæg: 141

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Jenny » 15. aug 2017, 05:29

Vores pige er 8 uger og indtil videre er mine erfaringer...

Barnevogn:
Vi har en Stork, og jeg er vildt glad for den! Den er stor, men nem at håndtere, dejlig innovativ. Og så synes jeg den er vildt flot, men det er jo bare en bonus :lol:

Babynest:
Ville jeg ikke have undværet. Hun sover i den om natten i bedsidecrip, og den kan tages med så hun f.eks var tryg nok til at sove som hun plejer da vi var i sommerhus. I de første uger brugte vi den også meget i sofaen og på spisebordet mens vi spiste.

Bedside-crip:
Fungerer super godt her. Det er tosset hyggeligt at have hende liggende i en nest imellem os, men søvnen er en anden. Og mee bedside-crip sover både hun og vi godt, men hun er tæt på ved amning. Som vi så ikke rigtig gør i om natten, men det er jo bare en luksus min lille skat giver mig.

Mht. amning om natten synes jeg at elevationsseng er dejligt :-D

Pusleplads:
Vi har plads på badeværelset, og jeg ville ikke ønske det anderledes, men vi har også pladsen til det. Min holdning er lidt at lort og tis hører til på et badeværelse, så har jeg pladsen så bliver det sådan. Vi har et smalt bord derude, så min mand har lavet en pusleplads ud af mdf-plader og også hylder. Det er fikst, for pladen sidder hævet fra bordet og der er plads til stofbleer under :gogo: På hylderne er alt andet vi bruger, inkl det tøj vi bruger mest.
Jeg bruger vådservietter, jeg kan ikke lide skumklude, og Edith tåler fint de skånsomme vådservietter. Dem fra Anglamark er gode tykke og ikke så dyre. Jeg vil dog lige kigge efter de pads, for savner lidt at bruge lunt vand til hende - Tak for tip!!!

Stofbleer:
Vi har to forskellige typer; hvide og farvede. Hvide på puslebordet (mange uheld til at starte med) og de farvede til spisning. Og hav rigeligt af dem! Jeg er vildt glad for Camcams stofbleer. De er store og lækre tykke. De er dyre men jeg ville simpelthen ikke undvære dem!

Babyalarm:
Er jeg også virkelig glad for. Vi bruger dem ikke inde i huset, kun når hun sover ude. Men, det er både godt og skidt, for den fanger jo alt.. Og nogen gange larmer hun lidt i søvne og så er man lidt på nåle. Men ville ikke undvære dem. Vi har Neonate.

Brugt vs. Nyt:
Jeg har købt rigtig meget brugt. Havde dog specifikke ting som jeg ikke ønskede brugt af, men meget tøj, sansegynge, legetøj, ammepude (ikke betræk), bedside-crip og meget mere er købt brugt. Barnevogn, seng og autostol er nyt.

Autostol:
Vi har en BeSafe modular I-size og er virkelig glad for den. Den er dog lidt peberet i indkøb. Basen kan bruges til næste størrelse autostol også.

Tøj:
Det er så svært at rådgive.. Vi havde faktisk okay mængde tøj i 50/56 og gudskelov for det, for vi fik mod forventning en lille fis under 3kg, og her 2 måneder senere er hun kun lige rykket udelukkende i str 56 selvom hun vokser godt og har en stejl vækstkurve. "Der er vidst god mælk i de haner", mente lægen til 5 ugers undersøgelse da barnet vejede næsten 4500 gram :lol:

Sansegynge:
Mega god! Hold op min pige har sovet mange timer på den i starten. Vi købte den på reshopper til 170kr og så sydede jeg nyt betræk til hynden. Bum.
Selvom hun ikke sover så meget på den mere så er den god at slappe af på, vi har en musikuro hængende i den, og god for deres balancenerve. Hun får nogle gode svingture på den.

Musikuro:
Vi har 2. Den ene er på puslebordet og har været det fra starten, og det er hendes favoritsted. Så den uro er forbundet med noget godt og kan altid få hende til ro, så den har vi også haft med andre steder. Den giver tryghed.

Sange:
Lær dig selv nogle børnesange :-D
Jeg har sunget og synger meget for Edith. Jeg har ikke så stort et repertoire, så Jeg ved en lærkerede og Mariehønen evighedglad er flittigt brugt. Jeg har fundet min gamle børnesangbog frem..

Og tillykke :lun: Det er det ultimative bedste der er sket i mit liv at være blevet mor :love:
1
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Minionine » 15. aug 2017, 05:33

Vi brugte voksipose efter at vores datter voksede ud af liften. Den var så skøn at putte hende i sidste vinter. De små behøver kun en hue på, da posen holder dem dejligt tempererede :)
1
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf xxx---xxx » 15. aug 2017, 06:59

Vi har været super glade for vores store Odder. Det er en mega lækker vogn hvor vores børn sover dejligt.
Vi har også en emmaljunga klapvogn og der sover de også fint. Jeg har dog en ide om at det er bedre for dem at sove lange lure i en barnevogn med en ordenlig madres end på et underlag af syntetisk stof som det er i klapvogne.
I sær om sommeren blev vores søn drivende våd når han sov i klapvognen.

Derudover så har vi brugt dyne og ulddragt til begge børn. Vi havde også en voksi men det fungerede aldrig rigtig for os.

Vi havde en tremmeseng som vi har taget siden af og Sat op af vores seng. Da de var små der skærmende vi af aå sengen ikke var så kæmpe. Men nu ligger han bare op af os i sin egen seng.

Ang babyalarm så tænk over hvor ofte i skal ud.
Til den store havde vi en Philips hvor kun den ene del var genopladelig. Du kunne ikke se hvor meget strøm der var tilbage, hverken på batteri delen eller den genopladelige. Derudover så var der konstant forbindelse. Dvs du kunne høre fuglepippen osv.
De fungerede dog uden problemer.
Alarmen gik desværre i stykker en måned efter vores anden søn blev født i januar.
Så vi endte med at købe neonate.
Jeg synes det er så rart at jeg kan se hvor meget strøm der er på alarmerne. At de begge er genopladelige, og at de lader super hurtigt op.
Der er ikke lyd hele tiden men kun når baby siger noget (alt efter hvordan du indstiller dem) så du kan ikke høre hele verden omkring dig.
Det er rart at der er temperatur måler i, vi havde dog sagtens kunne undvære.

Badeindsats til badekaret var virkelig rart til den første baby. Sådan en lille størrelse er sku svær at holde ;)
2
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Her i ventetiden... Del din erfaring!

Indlægaf Elfenben » 15. aug 2017, 07:45

Tusind tak for alle jeres bidrag - jeg har læst dem alle, så I får lige en kollektiv TAK!! Selvom der selvfølgelig er forskellige holdning og hvert barn er forskelligt, så er det rigtig rart at have lidt at forhold sig til. Jeg vener helt sikkert tilbage og genlæser jeres svar, når vi er så langt, at det kan forsvares at begynde at købe lidt ind :)
1

Tilbage til "Graviditet"